Paar vraagjes
Geplaatst: do 05 apr 2018, 08:52
Hi lieve UP! rijders,
Ik heb bij mijn UP! last van een vibratie in mijn stuur, het is alsof je constant een trillende telefoon in je handen hebt. Je krijgt er een slapende hand / arm van tijdens het rijden. Eerst dacht ik dat het alleen tussen de 80 en 110 km/u was en dat dit dus aan de banden lag maar dit is dus niet het geval. Ik ben zelf een beetje gaan uitzoeken wanneer ik de trilling merk en nu ben ik erachter gekomen dat het toerental gerelateerd is. Wanneer ik bij stilstand met de koppeling los het gas in trap en bij 2500 toeren kom begint het stuur helemaal te vibreren, als ik 95 km/u in de 5e versnelling rij dan maakt de auto 2500 toeren en vibreert het stuur ook. Wanneer je minder of meer toeren hebt is het vibreren bijna weg. Nou heb ik een paar keer gehoord dat dit ligt aan het 3 cilinder motortje, dit is absoluut niet waar. Mijn vorige auto Seat Mii had dit totaal niet!
Ook vind ik dat de auto erg zoekerig gedrag vertoont op de snelweg, het voelt alsof de auto continue aan het zoeken is en dat er constant een harde wind staat ook als het wind stil is. Voor me gevoel zoekt de auto steeds van links naar rechts terwijl je je stuur recht houd. Wanneer ik mijn stuur recht hou en hem dan los laat begint die helemaal te zoeken en rijd die wel een stukje recht door maar begint daarna naar links of naar rechts te gaan. Mijn achterbanden moeten nog opnieuw gebalanceerd worden omdat dit niet goed is gedaan bij het monteren van me nieuwe banden maar het lijkt mij dat dit niet ligt aan het balanceren? Ook ben ik langs de KwikFit geweest om te kijken of me auto uitgelijnd moest worden maar volgens hun was dit niet nodig, toch heb ik hier mijn twijfels over.
Kent iemand bovenstaande problemen? Ben benieuwd of iemand hier ook last van heeft (gehad) met zijn UP!'je.
Hoor graag jullie ervaringen/oplossingen!
Ik heb bij mijn UP! last van een vibratie in mijn stuur, het is alsof je constant een trillende telefoon in je handen hebt. Je krijgt er een slapende hand / arm van tijdens het rijden. Eerst dacht ik dat het alleen tussen de 80 en 110 km/u was en dat dit dus aan de banden lag maar dit is dus niet het geval. Ik ben zelf een beetje gaan uitzoeken wanneer ik de trilling merk en nu ben ik erachter gekomen dat het toerental gerelateerd is. Wanneer ik bij stilstand met de koppeling los het gas in trap en bij 2500 toeren kom begint het stuur helemaal te vibreren, als ik 95 km/u in de 5e versnelling rij dan maakt de auto 2500 toeren en vibreert het stuur ook. Wanneer je minder of meer toeren hebt is het vibreren bijna weg. Nou heb ik een paar keer gehoord dat dit ligt aan het 3 cilinder motortje, dit is absoluut niet waar. Mijn vorige auto Seat Mii had dit totaal niet!
Ook vind ik dat de auto erg zoekerig gedrag vertoont op de snelweg, het voelt alsof de auto continue aan het zoeken is en dat er constant een harde wind staat ook als het wind stil is. Voor me gevoel zoekt de auto steeds van links naar rechts terwijl je je stuur recht houd. Wanneer ik mijn stuur recht hou en hem dan los laat begint die helemaal te zoeken en rijd die wel een stukje recht door maar begint daarna naar links of naar rechts te gaan. Mijn achterbanden moeten nog opnieuw gebalanceerd worden omdat dit niet goed is gedaan bij het monteren van me nieuwe banden maar het lijkt mij dat dit niet ligt aan het balanceren? Ook ben ik langs de KwikFit geweest om te kijken of me auto uitgelijnd moest worden maar volgens hun was dit niet nodig, toch heb ik hier mijn twijfels over.
Kent iemand bovenstaande problemen? Ben benieuwd of iemand hier ook last van heeft (gehad) met zijn UP!'je.
Hoor graag jullie ervaringen/oplossingen!