UP trekt naar links

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: UP trekt naar links

Bericht door Ron UP » za 02 mar 2013, 17:32

Ik jok niet hoor als ik zeg dat er een update is :? :D
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Draconian
Forum newbie
Berichten: 33
Lid geworden op: di 13 nov 2012, 10:23

Re: UP trekt naar links

Bericht door Draconian » di 05 mar 2013, 10:19

Ron UP schreef:Ik jok niet hoor als ik zeg dat er een update is :? :D
Vandaag Dealer weer aan de lijn gehad. Er is ineens niets bekend over een software update voor het naar links of rechts trekken??????????? Snap er niets meer van. Er zouden toch voor alle Ups een update zijn of alleen voor oude modellen van 2011?

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: UP trekt naar links

Bericht door Ron UP » di 05 mar 2013, 12:03

Lijkt me wel ja. Het kan wezen dat jou dealer het niet weet omdat het een DIS melding betreft. Is een melding die direct bij de fabriek vandaan komt met een oplossing voor een desbetreffend probleem.
Of het om de allereerste Ups gaat,durf ik niet te zeggen.
Maar in ieder geval niet die van 2011 want toen bestond de Up nog niet :D
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: UP trekt naar links

Bericht door Psycho_Mantis » di 05 mar 2013, 12:45

Ron UP schreef:Lijkt me wel ja. Het kan wezen dat jou dealer het niet weet omdat het een DIS melding betreft. Is een melding die direct bij de fabriek vandaan komt met een oplossing voor een desbetreffend probleem.
Of het om de allereerste Ups gaat,durf ik niet te zeggen.
Maar in ieder geval niet die van 2011 want toen bestond de Up nog niet :D
De up was er al in 2007 :D
Afbeelding

Alleen deze kon volgens mij niet eens rijden :mrgreen:

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: UP trekt naar links

Bericht door Ron UP » di 05 mar 2013, 12:57

Die lampies waren wel gaaf bij t prototype!!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: UP trekt naar links

Bericht door BarMove(d)Up » di 05 mar 2013, 16:02

Ik vind de velgen wel erg leuk.
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

gijs
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: do 07 mar 2013, 14:43

Re: UP trekt naar links

Bericht door gijs » do 07 mar 2013, 14:53

Heb een Take up blue motion van 2012 met 4000 km op de klok, ken sinds enkele weken het zelfde probleem met naar links trekken, de dealer had op die dag net nieuwe software ontvangen om het probleem te verhelpen. Echter na installatie en herinstallatie van de software blijkt het probleem niet opgelost te zijn.
Dus... niet teveel hoop op de update hebben.
Vandaag probleem weer gemeld bij de dealer en die spelen het door naar de importeur, zou nog worden teruggebeld...

Ysakar
Forum newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: do 01 mar 2012, 18:34

Re: UP trekt naar links

Bericht door Ysakar » vr 08 mar 2013, 11:21

Hallo UP rijders,

Helaas moet ik ook mededelen dat mijn up van nu meer dan 1 jaar oud ook veel naar links en recht trekt...
De dealer heeft inderdaad een software update gedaan en zij gaven aan dat er blijkbaar 2 updates waren? EN vooral naar de tweede update dit probleem was opgelost.
Ik merk naar twee dagen dat inderdaad de probleem zo goed als opgelost is..
Maar kan ik hier op vertrouwen??? Of zijn er mensen die dit al ervaren hebben? Ik ben erg benieuwd want inmiddels staat er al 42000 km op en en hij is meer dan een jaar oud
heb ik hier nog garantie op??

Mvg,
Ysakar :roll:

Gebruikersavatar
jefvanhouten
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 06:35
Locatie: oosterwolde

Re: UP trekt naar links

Bericht door jefvanhouten » ma 11 mar 2013, 09:58

Ysakar schreef:Hallo UP rijders,

Helaas moet ik ook mededelen dat mijn up van nu meer dan 1 jaar oud ook veel naar links en recht trekt...
De dealer heeft inderdaad een software update gedaan en zij gaven aan dat er blijkbaar 2 updates waren? EN vooral naar de tweede update dit probleem was opgelost.
Ik merk naar twee dagen dat inderdaad de probleem zo goed als opgelost is..
Maar kan ik hier op vertrouwen??? Of zijn er mensen die dit al ervaren hebben? Ik ben erg benieuwd want inmiddels staat er al 42000 km op en en hij is meer dan een jaar oud
heb ik hier nog garantie op??

Mvg,
Ysakar :roll:

je hebt 2 jaar garantie op je up duss dat moet geen probleem zijn en zij geven een update duss daar zal ook vast wel garantie op zitten ook na de garantie periode
60 pk ^move up ^ Maps en More 5deurs 16inch upsilon velgen ^ UP! instaplijsten ^ Midden armsteun ^

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: UP trekt naar links

Bericht door Ron UP » ma 11 mar 2013, 10:08

De onze gaat na de update ook nog prima!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

schmrtzzz
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 04 feb 2013, 09:26

Re: UP trekt naar links

Bericht door schmrtzzz » di 12 mar 2013, 09:02

Toch merkwaardig dat sommige Forum-leden al de update hebben gehad. Ik heb navraag gedaan bij mijn dealer en die meldde gisteren: 'Helaas is de software update nog steeds niet vrijgegeven door onze importeur.'
Overigens trekt mijn Move Up niet naar links of rechts, maar ik vind wel dat hij erg zwaar stuurt. Het lijkt wel of de stuurbekrachtiging in het geheel niet is geactiveerd.
Move Up 60pk BMT 3drs handgeschakeld, rood. Aanpassingen: CC en BC (VAG Techniek) en originele SEAT middenarmsteun (Van Udenhout).

Gebruikersavatar
jefvanhouten
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 06:35
Locatie: oosterwolde

Re: UP trekt naar links

Bericht door jefvanhouten » di 12 mar 2013, 11:28

schmrtzzz schreef:Toch merkwaardig dat sommige Forum-leden al de update hebben gehad. Ik heb navraag gedaan bij mijn dealer en die meldde gisteren: 'Helaas is de software update nog steeds niet vrijgegeven door onze importeur.'
Overigens trekt mijn Move Up niet naar links of rechts, maar ik vind wel dat hij erg zwaar stuurt. Het lijkt wel of de stuurbekrachtiging in het geheel niet is geactiveerd.
als die zwaar stuur moet de up ook een update hebben
heb 2 week een leen up gehad die begon ook zo uit het niets heel zwaar te sturen dealer toen gelijk gebeld en die zij dan moet die ook een update hebben
60 pk ^move up ^ Maps en More 5deurs 16inch upsilon velgen ^ UP! instaplijsten ^ Midden armsteun ^

Ysakar
Forum newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: do 01 mar 2012, 18:34

Re: UP trekt naar links

Bericht door Ysakar » di 12 mar 2013, 16:20

Hallo allemaal weer,

Helaas moet ik jullie mededelen dat bij mijn UP! de software update inmiddels waar ik al bang voor was niet geholpen :(
Ik heb inmiddels een leen UP gekregen en ja hor schrik niet die doet het ook zo erg naar rechts op links trekken. Ik heb gelijk mijn telefoon gepakt en opgenomen het is gewoon om te huilen.
Gelijk doorgereden naar TB Breda en aangegeven dat de leen up voor de deur staat en graag wil laten zien wat er in de hand is. De monteur ging rijden en ja hor weetje wat hij zij? Het is te gevaarlijk
we rijden gelijk terug dit is niet vol te houden!

Inmiddels weer een andere leen auto gekregen, ben nu erg kwaad en ben benieuwd wat de vervolgen zijn, 1 ding kan ik hard op zeggen de UP heeft bij mijn totaal geen
vertrouwen meer en gaat zo snel mogelijk der uit bij mijn. Wegens werk rijd ik heel veel kmters het moet wel veilig blijven.

Mvg,
Y. Sakar

Gebruikersavatar
jefvanhouten
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 06:35
Locatie: oosterwolde

Re: UP trekt naar links

Bericht door jefvanhouten » wo 13 mar 2013, 09:41

Ysakar schreef:Hallo allemaal weer,

Helaas moet ik jullie mededelen dat bij mijn UP! de software update inmiddels waar ik al bang voor was niet geholpen :(
Ik heb inmiddels een leen UP gekregen en ja hor schrik niet die doet het ook zo erg naar rechts op links trekken. Ik heb gelijk mijn telefoon gepakt en opgenomen het is gewoon om te huilen.
Gelijk doorgereden naar TB Breda en aangegeven dat de leen up voor de deur staat en graag wil laten zien wat er in de hand is. De monteur ging rijden en ja hor weetje wat hij zij? Het is te gevaarlijk
we rijden gelijk terug dit is niet vol te houden!

Inmiddels weer een andere leen auto gekregen, ben nu erg kwaad en ben benieuwd wat de vervolgen zijn, 1 ding kan ik hard op zeggen de UP heeft bij mijn totaal geen
vertrouwen meer en gaat zo snel mogelijk der uit bij mijn. Wegens werk rijd ik heel veel kmters het moet wel veilig blijven.

Mvg,
Y. Sakar
das netjes dat je een andere leen up krijgt die up die ik mee had begon ook hevig te trekken en zwaar te sturenheb toen ook heen gebeld kreeg gewoon te horen als je eigen up klaar is ruilen we wel weer eerder niet
60 pk ^move up ^ Maps en More 5deurs 16inch upsilon velgen ^ UP! instaplijsten ^ Midden armsteun ^

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: UP trekt naar links

Bericht door dubbel-UP! » wo 13 mar 2013, 17:56

Kan me voorstellen dat dit zeker niet prettig is. Maar vind het raar dat de overgrootte meerderheid van de up!'s dit probleem niet lijkt te hebben. Ikzelf heb er 2, waarvan er 1 in het begin dit gedrag een paar keer heeft gehad. Daarna nooit meer. Dat is dus vreemd, als het een software issue zou zijn dan zouden ze het allemaal moeten hebben. Het is mij toen wel opgevallen dat als je de up start met het stuur niet recht, dat die de kuren even had. Uitzetten, stuur recht en starten hielp destijds. :o
Proberen zou ik zeggen, baat het niet dan ...............
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Ysakar
Forum newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: do 01 mar 2012, 18:34

Re: UP trekt naar links

Bericht door Ysakar » do 14 mar 2013, 20:30

Hallo Up rijders,

Ik zou echt niet weten wat de oorzaak is. Maar ik denk namelijk zo ik weet totaal niet dat het in godsnaam invloed heeft. Maar toen ik mijn UP bestelde
november 2011 was het nog niet mogelijk om een bleumotion UP te bestellen dus mijn UP heeft geen start stop systeem. Ik denk zelf als er eventueel zo een probleem is,
dat dit voorkomt alleen bij UP met geen start stop systeem. Waarom ik dit zeg is omdat hij het niet altijd doet. Vaak doet opnieuw opstarten het oplossen van de probleem.


Mvg,

Yasin :(

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: UP trekt naar links

Bericht door Ron UP » do 14 mar 2013, 23:48

Ysakar schreef:Hallo Up rijders,

Ik zou echt niet weten wat de oorzaak is. Maar ik denk namelijk zo ik weet totaal niet dat het in godsnaam invloed heeft. Maar toen ik mijn UP bestelde
november 2011 was het nog niet mogelijk om een bleumotion UP te bestellen dus mijn UP heeft geen start stop systeem. Ik denk zelf als er eventueel zo een probleem is,
dat dit voorkomt alleen bij UP met geen start stop systeem. Waarom ik dit zeg is omdat hij het niet altijd doet. Vaak doet opnieuw opstarten het oplossen van de probleem.


Mvg,

Yasin :(
Nee hoor....
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

gijs
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: do 07 mar 2013, 14:43

Re: UP trekt naar links

Bericht door gijs » ma 18 mar 2013, 16:17

De Blue motion die ik heb trekt ook, dus Ysakar dat is niet de oplossing
Mijn auto is vandaag terug naar de importeur, ben op het moment dat de auto voor de zoveelste keer naar links trok direct doorgereden naar de dealer om hem te laten uitlezen. Zo hebben ze in ieder geval meetgegevens, en de monteur heeft zelf het probleem kunnen ervaren. In overleg met de technische dienst van PON is de auto nu naar PON toe.
Er zijn 2 trek problemen bekent, de eerste is dat je al rijdend in eens geconfronteerd wordt met een naar één kant trekkende auto, daar is een update voor die dit probleem zou moeten verhelpen.
Het tweede probleem is, als je de auto parkeert met bijv. links uitgedraaide wielen,en je komt na 10 minuten kwartiertje later terug en gaat weer rijden dan denkt de auto dat de scheef staande wielen de rechtuit stand is, en zal dan blijven corrigeren (trekken).
Hiervoor is voor zover ik weet nog geen oplossing. Mijn auto heeft voor het eerste probleem een update gehad en heb het sinds dien nog niet weer ervaren, het tweede probleem die zich vandaag weer voor en daarvoor is de auto nu naar de importeur.
Sterkte met de Up...

Gijs

piet48
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: do 22 mar 2012, 13:50

Re: UP trekt naar links

Bericht door piet48 » ma 18 mar 2013, 20:34

Hoi
Wij of ik hebben die problemen tot nu toe niet,nou weet ik niet of het helpt maar zou het kunnen zijn dat je nadat je sleutel in het contactstopt steekt even moet wachten totdat alle lampjes in je display branden of oplichten en daarna je sleutel moet omdraaien om hem te starten.(nadat je de koppeling heb ingetrapt).Je computer zal toch ook enige tijd nodig hebben om al die circuits af te gaan.Bij een diesel doe je dat,althans ik uit gewoonte.Die 10 seconden maakt het niet uit dat je moet wachten.Ik zie het maar zo als je je computer of laptop opstart moet je ook wachten en hoe meer programma's
die hij na gaat lopen des te langer moet je wachten.Gun je auto en jezelf de tijd en misschien helpt het wel.
Grt
High Up 75pk BlueMotion Techn. Up! Black pakket Drve pakket res.wiel

Uppert
Vagling liefhebber
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 19:53

Re: UP trekt naar links

Bericht door Uppert » ma 18 mar 2013, 21:46

piet48 schreef:Hoi
zou het kunnen zijn dat je nadat je sleutel in het contactstopt steekt even moet wachten totdat alle lampjes in je display branden of oplichten en daarna je sleutel moet omdraaien om hem te starten.(nadat je de koppeling heb ingetrapt).Je computer zal toch ook enige tijd nodig hebben om al die circuits af te gaan.Bij een diesel doe je dat,althans ik uit gewoonte.Die 10 seconden maakt het niet uit dat je moet wachten.Ik zie het maar zo als je je computer of laptop opstart moet je ook wachten en hoe meer programma's
die hij
Was bij een benzinemotor 15 geleden ook niet nodig. Nu zijn de computers tig-maal sneller. Kortom, er is geen technische reden te bedenken waarom er gewacht moet worden, behalve voorgloeien, maar ook dat is met een moderne diesel secondenwerk of zelfs niet nodig. Een benzinecomputer hoeft dan ook geen Windows te laden vanaf een trage harddisk.
Maak je geen zorgen, die computers in de Up zijn paraat zodra je de sleutel aankijkt. En onderling wisselen ze informatie uit op een snelheid tussen 250 en 500 kbit/s.
Bovendien zou de fabrikant zelf anders een wachttijd voorschrijven indien dit nodig is.

Plaats reactie