UP trekt naar links

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Base
Forum newbie
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 13 mar 2013, 12:58

Re: UP trekt naar links

Bericht door Base » di 07 mei 2013, 11:00

Wat me ook verbaast is dat er verschillende (seat) dealers zijn die niets van het probleem afweten en ook nog niet van de softwareupdate hebben gehoord.

Gebruikersavatar
erikvank
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: do 14 feb 2013, 11:55

Re: UP trekt naar links

Bericht door erikvank » ma 13 mei 2013, 16:01

Dreistein schreef:[...] Mijn conclusie: De wielen bij parkeren recht zetten. Nu nog even uitproberen wat de auto doet als de wielen naar rechts staan.
Dan doet het probleem zicht wellicht niet meer voor, maar ik vind toch echt dat de oorzaak aangepakt moet worden.
Get up! Stand up! Don't give up ...

Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant

UpSie
Vagling liefhebber
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 18:36

Re: UP trekt naar links

Bericht door UpSie » ma 13 mei 2013, 19:08

Mee eens dat dit soort beginners fouten bij zo een merk zo lang duren aleer ze opgelost zijn.
Vraag me af of de RDW hier vanaf weet.
Sterker nog deze hebben een type goedkeuring afgegeven, voor een groot gedeelte gebaseerd op veiligheid.
Ik vraag me af, stel dat door diversen als gevaarlijk bestempelde rijgedrag bekend zou worden bij controlerende instanties, of de type goedkeur niet ingetrokken wordt.
Ik heb zelf nog geen ervaring ermee, maar het zou geen kwaad kunnen als mensen die dit probleem hebben eens contact opnemen met de RDW, weet zeker dat dit de druk om het op te lossen op een ander nivo dan Pon terecht komt.
Best vervelend als dit een grote klok issue wordt, kijk maar naar BMW MINI, en PSA en VW AUDI toen hun motor problemen bekend werden bij het grote publiek.

Groeten Leen.

inMnUppie
Forum newbie
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 20 jul 2012, 18:59

Re: UP trekt naar links

Bericht door inMnUppie » wo 15 mei 2013, 12:59

inside schreef:vandaag van Arnhem via A73 naar Venlo de hele weg moest ik tegensturen de up trok de gehele weg steeds naar links.

twee maal bij benzinestation banden gecontroleerd niets aan de hand. gekeken of de linker rem misschien bleef hangen
ook niet spiraal veer nagekeken ook niets al met al een rare situatie.

geen zijwind oorzaken het was nl. prachtig weer.

halverwege terugweg geen probleem meer. toch maar even gebeld met mijn dealer en werd gelijk geholpen.
lange proefrit genaakt en natuurlijk niets aan de hand.
nog aan de computer gehangen nog even met vw Duitsland gebeld maar niets te vinden.


hun idee: er schijnt een automatische correctie in onze up te zitten waardoor hij regelmatig het middelpunt berekent
van de auto en wanneer je een tijdje je stuur hebt vastgehouden dan berekent hij weer een nieuw referentie punt.

ik hoop dat ik de uitleg goed heb begrepen, en had ook wel vertrouwen in die verklaring.

wellicht dat er hier techneuten op het forum zitten die hier nadere uitleg over kunnen geven.
afspraak met dealer: even in de gaten houden en mocht zich het weer voordoen gelijk naar hun toe rijden.

ik hoor graag van jullie

groet Hans
Had ik ook na mijn bandenwissel van winter naar zomer, op de heenweg naar mijn vriendin trok ie naar rechts. Dag later terug spoorde mijn UP weer helemaal zoals hoort, kaasrecht. Dus blijkbaar is er een automatische correctie op stuurbekrachtiging/inrichting, die dus bij mij goed heeft gewerkt. Sindsdien geen problemen meer gehad, rijdt nu alweer een tijdje zomer.
2 deurs High Up, 75pk BMT, Light Silver met TitaanZwart interieur, Executive & Drive pakket

Gebruikersavatar
erikvank
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: do 14 feb 2013, 11:55

Re: UP trekt naar links

Bericht door erikvank » wo 15 mei 2013, 13:42

inMnUppie schreef: Had ik ook na mijn bandenwissel van winter naar zomer, op de heenweg naar mijn vriendin trok ie naar rechts. Dag later terug spoorde mijn UP weer helemaal zoals hoort, kaasrecht. Dus blijkbaar is er een automatische correctie op stuurbekrachtiging/inrichting, die dus bij mij goed heeft gewerkt. Sindsdien geen problemen meer gehad, rijdt nu alweer een tijdje zomer.
Of je hebt een vriendin met bijzondere gaven. :D

(Alle mensen met dit stuurprobleem willen vanaf nu ook naar jouw vriendin. Dan is het de volgende dag opgelost. :-) )
Get up! Stand up! Don't give up ...

Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: UP trekt naar links

Bericht door Ron UP » wo 15 mei 2013, 13:46

erikvank schreef:
inMnUppie schreef: Had ik ook na mijn bandenwissel van winter naar zomer, op de heenweg naar mijn vriendin trok ie naar rechts. Dag later terug spoorde mijn UP weer helemaal zoals hoort, kaasrecht. Dus blijkbaar is er een automatische correctie op stuurbekrachtiging/inrichting, die dus bij mij goed heeft gewerkt. Sindsdien geen problemen meer gehad, rijdt nu alweer een tijdje zomer.
Of je hebt een vriendin met bijzondere gaven. :D

(Alle mensen met dit stuurprobleem willen vanaf nu ook naar jouw vriendin. Dan is het de volgende dag opgelost. :-) )
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

AngelaBuser
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 03 jun 2013, 15:02
Locatie: Dussen
Contacteer:

Re: UP trekt naar links

Bericht door AngelaBuser » ma 03 jun 2013, 15:13

Zoals ik al van vele hieronder heb gelezen hebben meerdere Ups last van het trekken.

Wat een wonder, ik natuurlijk ook. Mijn Up trekt alleen naar rechts maar het vreemde hiervan is dat dit niet altijd is. De ene keer niet, de andere keer wel.
Het probleem begon ongeveer toen ik boven de 10.000 km had gereden. Eerst was dit alleen als ik boven de 80 km aan het rijden was maar nu is het ondertussen al zo uitgelopen
dat wanneer mijn auto er last van heeft, dat die het dan ook met 30km al doet.

Het kan niet aan de weg liggen want het is op verschillende wegen (A2, A27, A59) en de ene keer niet en de andere keer weer wel.
Vreselijk irritant want het is nog erger opletten in het verkeer als normaal. Als ik mijn stuur loslaat zit ik binnen 2 seconde op de andere rijbaan waardoor ik
al een paar keer bijna een botsing heb gehad. Ook zie ik mijn stuur zelf naar rechts sturen.

Nu staat mijn Up al voor de 3de keer deze maand bij de dealer omdat ze het maar niet op kunnen lossen. De dealer vertelde dat er een 'foutje' in de software zat waarbij ze een softwareupdate hebben gedaan
en het nu dus weg moest zijn. Jammer maar niet waar. Na een dag rijden precies hetzelfde weer dus weer terug naar de garage. Hier vertelde ze me dat ze het ook eigenlijk niet weten want met de testrit was er niets aan de hand (had duidelijk gezegd dat het niet altijd was maargoed), ze hebben voor de zekerheid mijn achterbanden naar mijn voorbanden gezet en idem dito, het moest over zijn. Na weer even gereden te hebben bleek het nog steeds niet over te zijn.
Alweer een afspraak gemaakt en dit keer gaan ze kijken wat ze kunnen doen maar eigenlijk weten ze het zelf ook niet. Verschrikkelijk irritant dus. Ze houden mijn auto voor 3 dagen daar om te kijken wat tie doet.

Ook heb ik al meerdere problemen met mijn Up. Mijn remmen piepen af en toe, de ene keer heel hoog de andere keer weer heel laag. Bij de garage zeide ze dat dat het materiaal gewoon is dus dat ze daar niets aan kunnen doen.
Ze kunnen het alleen schoonmaken wat me 150 euro kost maar dan komt het toch weer terug. Dat betekende dus dat ik iedere 15.000 km dat moest laten doen. Dit ga ik natuurlijk niet doen want ik koop niet voor niets een nieuwe auto.
Verder heb ik ook problemen met het zuinig rijden (1 op 15 maar net). Mijn auto is hiervoor ook al 3x naar de garage geweest maar eigenlijk doen ze net of ze gek zijn want ze weten het niet. Ze hebben mijn auto uitgelezen en er waren geen fouten te zien dus daarmee was het voor hun klaar. Ik ben hier natuurlijk niet akkoord mee gegaan omdat ik met een andere Up die ik tijdelijk had van hun wel 1 op 19 kon rijden terwijl ik precies hetzelfde rij dus het ligt niet aan mij.

Ik word het allemaal al een beetje beu omdat ze bij de garage net doen alsof ik gek ben. Heeft iemand hier tips hiervoor???

Gebruikersavatar
Bhuddymahn
Donateur member
Berichten: 366
Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 00:59
Locatie: Amstelveen/Delft/Den Haag

Re: UP trekt naar links

Bericht door Bhuddymahn » ma 03 jun 2013, 16:13

Hoi Angela, zie ook het andere topic, misschien is het wel zo netjes om je voor te stellen ipv direct 2 klachten te uiten. Verder wel lastig natuurlijk dat trek probleem, ben je je er bewust van dat je je auto 's nachts parkeert met de wielen recht?

Je remmen kan je ook zelf schoonmaken door eens per maand hard te remmen bij bijvoorbeeld een afrit van de snelweg (wel opletten of er niemand achter je rijdt). Dan schuren ze zich vanzelf schoon, kost je geen 150 euro ;) Hier hebben meerdere auto's last van hoor.

Wat voor benzine tank je? E10 of zelfs E15 (blueone benzine) zorgt ervoor dat het verbruik flink omhoog gaat.
|High Up!
Dark Silver|5 drs|60PK|Executive & Drive|M&M|Middenarmsteun|VAGcom|K&N filter|SX4 antenne
Ring Ultima dimlicht|Super white mistlicht|Chrome knipperlichten|White dagrijverlichting|LED kentekenverl.

|Peugeot 206 Roland Garros

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: UP trekt naar links

Bericht door Ron UP » ma 03 jun 2013, 16:25

Bhuddymahn schreef:Hoi Angela, zie ook het andere topic, misschien is het wel zo netjes om je voor te stellen ipv direct 2 klachten te uiten. Verder wel lastig natuurlijk dat trek probleem, ben je je er bewust van dat je je auto 's nachts parkeert met de wielen recht?

Je remmen kan je ook zelf schoonmaken door eens per maand hard te remmen bij bijvoorbeeld een afrit van de snelweg (wel opletten of er niemand achter je rijdt). Dan schuren ze zich vanzelf schoon, kost je geen 150 euro ;) Hier hebben meerdere auto's last van hoor.

Wat voor benzine tank je? E10 of zelfs E15 (blueone benzine) zorgt ervoor dat het verbruik flink omhoog gaat.
Wat betreft t naar 1 trekken...het maakt totaal niet uit hoe je wielen snachts staan. Het kan nl ook zomaar ontstaan. Ik zelf had t bij mn vorige Up ineens op de snelweg, terwijl ik al 60 km gereden had.
Het probleem met de software is het vaak ja. Bij mij ging het inladen gelijk goed maar bij sommige Ups moet t 2x of meerdere keren ingekaden worden. Ze moeten goed kijken welke versie er ingeladen word. Ik ben er toen al die tijd bij geweest en vroeg de chefwerkplaats van alles. Ik heb ergens de juiste versie hier op t forum geplaatst.
Mocht dat allemaal niet helpen, kun je denken aan een defecte stuurhoeksensor.

Wat betreft je andere klachten, kan ik geen antwoord op verzinnen....oja mss wat betreft het verbruik...je rijd nu mss een 75 pk en was die leen up toevallig een 60 pk want die zijn nl wat zuiniger.
Rij je altijd met ingeschakelde achterruitverwarming,spiegelverwarming aan, airco aan bv?
Dan vliegt je verbruik ook omhoog.

Oja, welkom trouwens :mrgreen:
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

AngelaBuser
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 03 jun 2013, 15:02
Locatie: Dussen
Contacteer:

Re: UP trekt naar links

Bericht door AngelaBuser » ma 03 jun 2013, 19:08

Hallo,

Bedankt allemaal voor de snelle reactie's en excuses voor het voorstellen haha. Geen idee dat dat moest. Ik zal zo is kijken waar ik dat kan doen.
Verder heb ik in een 75 pk up als leen gereden en rij ik verder niet met airco, achterruitverwarming of spiegelverwarming. Hier hou ik allemaal
al rekening mee. Verder tank ik altijd bij Shell en dan Euro95.

Qua trekken wacht ik nog even af en zal dan de tip van 2x updaten doorgeven aan de garage. Al ben ik bang dat ze mij niet echt serieus nemen want ze doen nog steeds alsof het aan mij ligt. Ook al zou het aan de wielen liggen, ik parkeer altijd met de wielen recht dus hier kan het ook niet aan liggen.

Bedankt ook voor de tip van het remmen, ik zal dit is een keer proberen en hopen dat dit werkt.
Woensdagavond krijg ik mijn auto weer terug van de garage en dan hopen dat alles weg is.

AngelaBuser
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 03 jun 2013, 15:02
Locatie: Dussen
Contacteer:

Re: UP trekt naar links

Bericht door AngelaBuser » ma 10 jun 2013, 08:11

Hallo allemaal,

Nou ik heb vorige week mijn auto weer op kunnen halen bij de garage en het is niet opgelost maar ze hebben het nu wel erkend dat er problemen zijn.
Hier ben ik al heel blij mee want eerst deden ze net alsof het aan mij gewoon lag. Voor het sturen naar links hebben ze nog een keer de software er opgezet en aangepast zeiden ze.
En voor het brandstofverbruik hebben ze contact opgenomen met pon maar dat krijg ik nog te horen hoe of wat. Hun weten niet wat er aan de hand is dus is het nu een kwestie van tijd wanneer pon reageert.

draske
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 08 mei 2013, 15:43

Re: UP trekt naar links

Bericht door draske » ma 10 jun 2013, 16:34

Zou het kunnen zijn dat het verbruik omhoog gaat omdat je constant het stuur moet corrigeren ?

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: UP trekt naar links

Bericht door DonkUp » ma 10 jun 2013, 20:18

draske schreef:Zou het kunnen zijn dat het verbruik omhoog gaat omdat je constant het stuur moet corrigeren ?
Het naar links sturen en het brandstofverbruik hebben niks met elkaar te maken.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

AngelaBuser
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 03 jun 2013, 15:02
Locatie: Dussen
Contacteer:

Re: UP trekt naar links

Bericht door AngelaBuser » do 13 jun 2013, 08:55

Nee het lijkt me sterk dat het daaraan ligt want het gebeurt maar af en toe dat tie zo trekt. En hij zuipt altijd dusja..
Maar ik was eerst heel blij want ik had ook het gevoel dat het niet meer gebeurde maar helaas ben ik dinsdagavond weer teleurgesteld.
Mijn auto was weer aan het trekken, niet zo erg als eerst maar nog wel als ik me stuur loslaat dat ik op de andere baan zat. Nog steeds niet opgelost dus..
Dadelijk maar weer bellen naar de garage.

stefanup
Forum newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 14 jan 2013, 20:53

Re: UP trekt naar links

Bericht door stefanup » wo 26 jun 2013, 16:32

Nou wederom heeft onze up na de laatste software update wederom problemen met het sturen. Is nu de 5e keer in 7 maand dat we ons bij de dealer gemeld hebben. Heb nu wel gemeld dat ik er klaar mee ben... En ze erkennen het probleem en leggen het nu bij de importeur neer... Dus maar weer afwachten... Lekker koop je een nieuwe auto en alleen maar ellende..

stefanup
Forum newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 14 jan 2013, 20:53

Re: UP trekt naar links

Bericht door stefanup » do 27 jun 2013, 17:06

Er schijnt per 18 juni wederom een nieuwe update beschikbaar te zijn. Hoelang willen ze dit nu vol blijven houden??? Moet gewoon nu eindelijk iets constructiefs komen... heb inmiddels met de dealer gekeken wat ze kunnen doen en zullen me een commercieel aanbod doen... dus ff afwachten waar ze mee komen...

AngelaBuser
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 03 jun 2013, 15:02
Locatie: Dussen
Contacteer:

Re: UP trekt naar links

Bericht door AngelaBuser » ma 15 jul 2013, 09:43

Hallo,

Ook bij mij is het nog steeds niet opgelost. Oplossing van de garage is eingelijk heel simpel.. wij en pon weten het allemaal eigenlijk niet wat het zou kunnen zijn dus we doen er niets aan.
Ook hetzelfde verhaal bij het verbruik van de auto, mijn auto rijd als 1 van de weinige ups gewoon 1 op 15 en zal nooit hoger kunnen halen en daarmee is het verhaal voor hun uit.
Hier laat ik het niet mee zitten natuurlijk dus heb alles op papier gezet en heb even mijn vader laten bellen naar de garage voor het hoofd te spreken. Die vind het ook erg raar hoe dit is gelopen geeft hij toe dus vanavond een afspraak met alleen hem om te kijken wat er gedaan kan worden. Belachelijk dat ze mij als meisje gewoon niet willen helpen (ben pas 21 en niet al te groot) terwijl als mijn vader belt ze meteen paraat staan. Maar goed afwachten dus....

Als iemand nog tips heeft over hoe ik in mijn recht sta hoor ik het graag!! :)
Ik heb geen idee wat die man wil voorstellen maar ik weet niet of hij wil proberen of ik een 2dehandse dan pak of een demo up of wat dan ook.. mij lijkt dat ik gewoon recht heb op een nieuwe omdat deze up al vanaf begin af aan 'kapot' is geweest.. Ik hoor jullie graag :)

Gebruikersavatar
Ajavas
Vagling liefhebber
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
Locatie: Spijkenisse

Re: UP trekt naar links

Bericht door Ajavas » ma 15 jul 2013, 17:13

AngelaBuser schreef:Hallo,

Ook bij mij is het nog steeds niet opgelost. Oplossing van de garage is eingelijk heel simpel.. wij en pon weten het allemaal eigenlijk niet wat het zou kunnen zijn dus we doen er niets aan.
Ook hetzelfde verhaal bij het verbruik van de auto, mijn auto rijd als 1 van de weinige ups gewoon 1 op 15 en zal nooit hoger kunnen halen en daarmee is het verhaal voor hun uit.
Hier laat ik het niet mee zitten natuurlijk dus heb alles op papier gezet en heb even mijn vader laten bellen naar de garage voor het hoofd te spreken. Die vind het ook erg raar hoe dit is gelopen geeft hij toe dus vanavond een afspraak met alleen hem om te kijken wat er gedaan kan worden. Belachelijk dat ze mij als meisje gewoon niet willen helpen (ben pas 21 en niet al te groot) terwijl als mijn vader belt ze meteen paraat staan. Maar goed afwachten dus....

Als iemand nog tips heeft over hoe ik in mijn recht sta hoor ik het graag!! :)
Ik heb geen idee wat die man wil voorstellen maar ik weet niet of hij wil proberen of ik een 2dehandse dan pak of een demo up of wat dan ook.. mij lijkt dat ik gewoon recht heb op een nieuwe omdat deze up al vanaf begin af aan 'kapot' is geweest.. Ik hoor jullie graag :)
Beste AngelaBuser, ik zou je zowiezo aanraden om op elk voorstel wat zij aan je gaan doen, wat niet ruilen voor een NIEUWE Up! is, bedenk tijd te vragen en NIET gelijk toe te happen! Je kunt dan eventueel hun voorstellen eerst hier op het forum aankaarten, zodat wij je allemaal kunnen adviseren en jij eventueel ook hun voorstel aan een raadsman/vrouw of rechtshulp kan voorleggen. Mag ik vragen hoe oud de Up! is en km stand?
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit

Ons Uppie!

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: UP trekt naar links

Bericht door Jos Bosch » ma 15 jul 2013, 20:33

Ajavas schreef:
AngelaBuser schreef:Hallo,

Ook bij mij is het nog steeds niet opgelost. Oplossing van de garage is eingelijk heel simpel.. wij en pon weten het allemaal eigenlijk niet wat het zou kunnen zijn dus we doen er niets aan.
Ook hetzelfde verhaal bij het verbruik van de auto, mijn auto rijd als 1 van de weinige ups gewoon 1 op 15 en zal nooit hoger kunnen halen en daarmee is het verhaal voor hun uit.
Hier laat ik het niet mee zitten natuurlijk dus heb alles op papier gezet en heb even mijn vader laten bellen naar de garage voor het hoofd te spreken. Die vind het ook erg raar hoe dit is gelopen geeft hij toe dus vanavond een afspraak met alleen hem om te kijken wat er gedaan kan worden. Belachelijk dat ze mij als meisje gewoon niet willen helpen (ben pas 21 en niet al te groot) terwijl als mijn vader belt ze meteen paraat staan. Maar goed afwachten dus....

Als iemand nog tips heeft over hoe ik in mijn recht sta hoor ik het graag!! :)
Ik heb geen idee wat die man wil voorstellen maar ik weet niet of hij wil proberen of ik een 2dehandse dan pak of een demo up of wat dan ook.. mij lijkt dat ik gewoon recht heb op een nieuwe omdat deze up al vanaf begin af aan 'kapot' is geweest.. Ik hoor jullie graag :)
Beste AngelaBuser, ik zou je zowiezo aanraden om op elk voorstel wat zij aan je gaan doen, wat niet ruilen voor een NIEUWE Up! is, bedenk tijd te vragen en NIET gelijk toe te happen! Je kunt dan eventueel hun voorstellen eerst hier op het forum aankaarten, zodat wij je allemaal kunnen adviseren en jij eventueel ook hun voorstel aan een raadsman/vrouw of rechtshulp kan voorleggen. Mag ik vragen hoe oud de Up! is en km stand?
Hoi Angela,

+1
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

AngelaBuser
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 03 jun 2013, 15:02
Locatie: Dussen
Contacteer:

Re: UP trekt naar links

Bericht door AngelaBuser » di 16 jul 2013, 07:24

Hallo,

Bedankt voor de snelle reactie's.
Ik ben gisteren daar geweest en kreeg met de commercieel directeur te spreken, dus in ieders geval wel met iemand die me wil helpen.
Zijn voorstel was dat ik een demo up zou testen en als deze zuiniger zou zijn dat we dan de auto omruilen. Ik heb wel even duidelijk gemaakt dat ik dat niet wil.
Mensen rijden in demo's om de auto te testen en dan zijn ze niet zo zuinig. Dus ik zie het al helemaal gebeuren dat als ik een keer te hard over een stoeprandje ga al is dat al 100x gebeurd dat de bumper er onderuit schiet en dat het dan weer valt onder gebruikersschade. Ook ben ik vanaf dag 1 kei zuinig geweest op mijn auto dus wil ik geen demo. Dit vond hij wel redelijk dus hij gaat vandaag Pon bellen en als hun echt niets meer willen doen (Pon heeft al eerder aangegeven dat ze niets meer wilde doen namelijk), dan gaan we kijken voor een nieuwe auto. Het punt hierbij is alleen wel dat ik een bedrag bij moet betalen voor verbruik van mijn eigen auto. Mijn vader vind dit heel normaal maar ik blijf dit raar vinden. Hun verkopen mij als het ware een 'kapot' product waarbij ik al na de eerste maand heb aangegeven waar tie last van had. Als ik vanaf toen serieus was genomen dan had er helemaal geen 23.000 km opgestaan maar bv. pas 5.000km en dat lijkt me nogal te schelen aan het extra geld wat ik moet betalen. Plus het feit dat ik altijd 1/4 van mijn benzine heb weggegooid en ook nog is al die ritjes en telefoontjes naar de garage. Snappen jullie een beetje wat ik bedoel? Daarom vind ik het nogal lastig als ik dadelijk 1000 euro moet bijbetalen want ook ik heb mijn kosten gemaakt en hun geven mij geen goede auto, dat ligt natuurlijk niet aan mij.

Verder heb ik mijn up half december vorig jaar gekocht dus is net iets meer als een half jaar oud. Er staat nu bijna 23.000 km op. Ik ben voor het verbruik plus het trekken al 6x naar de garage geweest verdeeld over 4 maanden wat elke keer niet is opgelost.

Ik hoor graag van jullie wat jullie van deze oplossing vinden.
Thanks! :)

Plaats reactie