Nieuwe VW UP in Genève

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Guy
Forum newbie
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 26 apr 2015, 15:38

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Guy » vr 09 sep 2016, 11:25

11k voor een 3 jaar oude up!? tja, dan is de keuze snel gemaakt.

Uppercut
Forum newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 25 aug 2013, 16:45

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Uppercut » vr 09 sep 2016, 12:42

Hoe je het ook bekijkt, die dikke inruilprijs is wel erg lekker. En hoe die is opgebouwd, zal een consument een worst zijn. Wel apart dat genoemde inruilprijzen bij VW uiteindelijk vast stonden op een bepaald moment, totdat ik ,vanmorgen werd gebeld dat er nog ,,ruimte ,, was voor onderhandeling. Tja dat is dus te laat, noem gelijk een juiste prijs.

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door arnout84 » vr 09 sep 2016, 12:54

kgroot.nl schreef:Dat is echt pure onzin. Ik heb nog nooit gehoord dat ik arrogant ben. Wellicht is een goeie dealer contacten(oftewel mail mij ff haha).
Overigens zit er op de clio 2000 euro inruilpremie dus het scheelt maar 700 ;)
2500 zelfs bij sommige dealers ;)

Maar de inruilbedragen lopen niet heel erg uiteen dus?

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door GunSpeed » vr 09 sep 2016, 13:10

Dit is toch altijd al zo geweest dat de Franse merken grotere inruilprijzen hanteren ;) Is ook een manier om een grotere omzet te realiseren :lol:
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door GunSpeed » vr 09 sep 2016, 13:16

Ben benieuwd of er trouwens al iemand van het forum een nieuwe Up! besteld? :?: 8-)
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door kgroot.nl » vr 09 sep 2016, 14:59

Uppercut schreef:Hoe je het ook bekijkt, die dikke inruilprijs is wel erg lekker. En hoe die is opgebouwd, zal een consument een worst zijn. Wel apart dat genoemde inruilprijzen bij VW uiteindelijk vast stonden op een bepaald moment, totdat ik ,vanmorgen werd gebeld dat er nog ,,ruimte ,, was voor onderhandeling. Tja dat is dus te laat, noem gelijk een juiste prijs.
Ik maak graag een voorstel voor je hoor ;)
Er is altijd een marktwaarde voor een auto veel dealers gooien alle korting daarop zodat het lijkt of je een idiote inruil krijgt. Ik splits het altijd. Korting op de nieuwe en niet op de inruil.
Ik bood gister nog de nieuwprijs op een alto van 4 jaar oud haha
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Uppercut
Forum newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 25 aug 2013, 16:45

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Uppercut » vr 09 sep 2016, 20:01

Het bedrag dat Volkswagen kwijt is aan compensatie van gedupeerde Amerikaanse eigenaren van een auto met sjoemelsoftware komt uit op 14,7 miljard dollar. Dat bleek vandaag uit gegevens die zijn ingediend bij een rechtbank in Californië.

O, dus daarom zijn de inruilprijzen zo laah

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door damianw26 » vr 09 sep 2016, 20:08

Vanaf 26 september kan ik weer een weekje echt uitgebreid proefrijden met de 1.0 tsi in een huur A1, heb er nu al zin in eigenlijk.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Westen2
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 09 sep 2016, 21:34

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Westen2 » vr 09 sep 2016, 21:46

Ik had gevraagd naar een prijs met inruil voor de up .redelijk verbaasd van het aanbod voor een up uit 2014 .
Verbaasd in de slechte zin en komt overeen met eerder beschreven aanbod voor een 3 jaar oude up. Wie heeft er ook ervaring mee

Uppercut
Forum newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 25 aug 2013, 16:45

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Uppercut » vr 09 sep 2016, 22:05

Ik denk dat het ook te maken heeft, dat het ,,oude,,model tegen dumpprijzen worden aangeboden.
Dus het verschil tussen een occasion en een nieuwe oude, ligt er dicht bij elkaar.
Hoe dan ook, mijn UP rijdt nog steeds prima, maar voor hetzelfde geld krijg ik meer auto.

Gebruikersavatar
AlexVDL
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: za 09 aug 2014, 00:07

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door AlexVDL » za 10 sep 2016, 02:27

Voor mijn up van eind 2014 met 18000 km kreeg ik nog 10.000 euro voor terug met inruil. Niet slecht voor een VW dealer, maar bijna 5k verlies in 2 jaar vind ik nogal wat. Dan maar wat jaartjes langer doorrijden.
2014 High UP! White BMT, 4-deurs, 75 PK, Climatic, wit/rood interieur, rood dashboard, e-UP LED DRL, 17" Brock RC28 7.5J ET35 rood, rood gewrapte dak, rode striping, rode spiegelkappen, carbon diffuser.

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door kgroot.nl » za 10 sep 2016, 08:17

Uppercut schreef:Het bedrag dat Volkswagen kwijt is aan compensatie van gedupeerde Amerikaanse eigenaren van een auto met sjoemelsoftware komt uit op 14,7 miljard dollar. Dat bleek vandaag uit gegevens die zijn ingediend bij een rechtbank in Californië.

O, dus daarom zijn de inruilprijzen zo laah
Bewijs dat maar is ;)
We hebben namelijk niets, maar dan ook niets te maken met het geld dat er verloren is. Marges zijn ook niet veranderd ;)
Nu jij weer.
Mijn moeder schreef op een Up welgeteld 800 euro in 1,5 jaar tijd af ;)
Ik zou maar is een fatsoenlijke dealer zoeken :)
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

mpc007
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 26 feb 2016, 01:53

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door mpc007 » wo 21 sep 2016, 13:13

Toch zijn de vooruitzichten voor vw niet geweldig. Opel verkoopt inmiddels al meer in NL en is op ware comeback toer. Renault is bezig met prijspolitiek, nieuwe modellen zoals de net aangekondigde Scenic zijn bewust goedkoper dan de vorige modellen. De tijden waarin VW lekker achterover kon zitten en minimale facelift achter minimale facelift verkopen zonder veel te doen aan klantenservice zijn hopelijk voorbij.

Oh, en mocht je willen rijden met de nieuwe TSI schijn je pech te hebben, alle modellen die nu binnenkomen als demo zijn 60pks. Ik was geinteresseerd vanwege het schrijven van een stukje voor mijn autoblog maar dat zit er dus nog niet in.

Overigens vind ik niet dat de Up te duur is. Al dat gezeur over voorraadauto's hier; van de TSI komen ooit ook voorraadautos dus kan je de lijn gewoon doortrekken..

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door TwitNour » wo 21 sep 2016, 13:35

Heel toevallig ben ik bij de dealer in Tilburg voor een kleine beurt voor m'n Up. Gevraagd of ze een nieuwe Up voor proefrit hadden. Ja was het antwoord, maar dan wel de 60pk. Nergens in Nederland is de 90pk te zien. Rond week 43 zouden ze gebouwd worden. Wellicht dat we dan een demo met 90pk zullen zien aankomen

Daarnaast heb ik eens in de Up gezeten en gekeken naar de nieuwe houder voor telefoon. De bevestiging leek hetzelfde als in de oude Up dus heb even geprobeerd maar tevergeefs. De nieuwe houder past niet op de maps and more houder van de oude Up. Had ik wel erg leuk gevonden als ik daar m'n telefoon kwijt had gekund wanneer ik geen Maps en More zou nodig hebben, voor kleine ritten bijv. Wellicht dat er aftermarket binnenkort nog dingen voor beschikbaar zijn. Even afwachten.

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door kgroot.nl » wo 21 sep 2016, 15:54

Klopt de eerste TSI's komen in oktober :)
Onze demo komt eind deze maand binnen
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Tom Westendorp » do 22 sep 2016, 10:04

Ik ben wel benieuwd naar die TSI maar om eerlijk te zijn, gisteren nog een ritje met de up! naar Nuenen gemaakt. De reis er naar toe lekker rustig aan en op de terugweg iets meer de gang er in omdat ik te laat zou komen voor een afspraak. Op zich heb je zat aan de 75 pk. Helemaal als je een deel van het fabriek durft te slachtofferen door soms terug te gaan naar de vier.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

mpc007
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 26 feb 2016, 01:53

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door mpc007 » do 22 sep 2016, 12:26

kgroot.nl schreef:Klopt de eerste TSI's komen in oktober :)
Onze demo komt eind deze maand binnen
Klopt, zag jullie ook in het systeem staan. Wel jammer dat zo laat pas is; de TSI is toch het grootste nieuws van de nieuwe Up...
Dan ga je er vanuit dat VW zorgt dat die als eerste klaarstaat, maar niet dus. :?

Wel complimenten voor het nieuwe optionele multifunctionele stuur. Is volgens mij identiek aan dat van de Golf, dus gelijk het meest hoogwaardige onderdeel van de auto :D

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door kgroot.nl » do 22 sep 2016, 13:35

De TSI is de kleinste markt in de Up. Vandaar dat VW ervoor gekozen heeft eerst de 60 en 75 pk op de markt te gooien. Ze hadden alleen niet verwacht dat de TSI vraag zo groot zou zijn
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Uppercut
Forum newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 25 aug 2013, 16:45

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Uppercut » do 22 sep 2016, 20:51

Ik wil geen slecht woord horen over de Up, heb er 3 jaar probleemloos in gereden.
Maar na de nodige plussen en minnen, ga ik morgen mijn Clio Estate n de meest luxe ophalen.
En echt waar, ik heb veel meer auto voorvhetvgeld, financieel zat er weinig verschil tussen de nieuwe High UP met TSI, maar het aanbod dat Renault deed ( € 11.000 ) voor een 3 jaar oude op was zeer aantrekkelijk.
Voor de goede orde, de max inruilprijs was bij de VW dealer € 8600. Ik ben bij 2 dealers geweest, en onderling zat er weinig tussen. Kortom, voor het verschil € 2400 kan ik een veel luxere auto kopen, en echt de Clio ziet er na de opfrisbeurt van afgelopen maand weer mooi afgewerkt uit. Vooral het binnenwerk is stukken opgeknapt, dus geen harde plastic onderdelen meer, maar mooie zachte materialen.
Wie weet komt er ooit weer een VW, maar nu even niet.

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door damianw26 » vr 23 sep 2016, 07:21

Dat heb je goed, veel plezier en succes met de Clio het is een leuke auto!
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Plaats reactie