Water langs (binnenkant) achter-ruit

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Water langs (binnenkant) achter-ruit

Bericht door Patrick-Brand » za 25 apr 2015, 16:19

Mijn Up is nu twee jaar oud. Sinds enkele weken heb ik op een regenachtige dag.. als ik de klep van m'n auto omhoog doe om mijn tas erin te leggen en vervolgens dichtklap loopt er een stroompje water langs de binnenkant van de achterruit. :cry:
Ik denk dat dit al gauw een kwart kopje is. Klopt natuurlijk niet!

Herkennen mensen dit probleem? Ik ga zuinig om met mijn auto en hij ziet er nog als nieuw uit. Waar zou deze lekkage kunnen zitten? Ik wil het graag eerst zelf weten voordat ik hem bij de dealer afzet.

Update 19:15 uur: Zie het filmpje. https://www.youtube.com/watch?v=J7CY8i_7IrM" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Patrick-Brand op za 25 apr 2015, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Gebruikersavatar
Vinniepilon
Donateur member
Berichten: 588
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
Locatie: Hoofddorp

Re: Water langs (binnenkant) achter-ruit

Bericht door Vinniepilon » za 25 apr 2015, 16:31

dus het komt achter de kunststofkap vandaan? ruitenwisser misschien? kan je niet met een tuinslang kijken waar het vandaan komt of een filmpje maken? of foto's?
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Water langs (binnenkant) achter-ruit

Bericht door Patrick-Brand » za 25 apr 2015, 18:18

Vinniepilon schreef:dus het komt achter de kunststofkap vandaan? ruitenwisser misschien? kan je niet met een tuinslang kijken waar het vandaan komt of een filmpje maken? of foto's?
Hoi ik ben meteen even naar buiten gegaan en heb een filmpje gemaakt. Zie hier de link naar YouTube.


Als ik de kofferklep open doet hoor ik het water verplaatsen, zonder het te zien. Als ik de klep dichtdoet.. naja, kijk het filmpje maar.
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Water langs (binnenkant) achter-ruit

Bericht door Jos Bosch » za 25 apr 2015, 18:53

Hoi,

Niet normaal dit :shock: Zou niet langer wachten en snel naar de dealer met je UP!
Mischien eens even op de achterbank kruipen en iemand anders de klep dicht laten maken.
Mischien zie je iets.

Suc6
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Water langs (binnenkant) achter-ruit

Bericht door Patrick-Brand » za 25 apr 2015, 19:31

Jos Bosch schreef:Hoi,

Niet normaal dit :shock: Zou niet langer wachten en snel naar de dealer met je UP!
Mischien eens even op de achterbank kruipen en iemand anders de klep dicht laten maken.
Mischien zie je iets.

Suc6
Ja ik begrijp het ook niet goed. Eigenlijk de enige mogelijkheden die ik kan bedenken waar het water naar binnen kan zijn de antenne en ruitenwisser. Alle rubbers zijn ook nog in goede staat en niet beschadigd. Een week of twee geleden m'n auto heel grondig gewassen, lekker veel water gebruikt maar niks geen lekkage. Terwijl na zo'n stortbui als vanmiddag (auto stond stil) het probleem zich wel voordoet.
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Gebruikersavatar
Vinniepilon
Donateur member
Berichten: 588
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
Locatie: Hoofddorp

Re: Water langs (binnenkant) achter-ruit

Bericht door Vinniepilon » za 25 apr 2015, 19:53

ruitensproeier misschien? kijk even of die het nog doet?
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Water langs (binnenkant) achter-ruit

Bericht door Patrick-Brand » za 25 apr 2015, 22:21

Vinniepilon schreef:ruitensproeier misschien? kijk even of die het nog doet?
Ja die doet. Lijkt wel echt water te zijn wat langs de ruit loopt. Dus geen sop.
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Gebruikersavatar
Vinniepilon
Donateur member
Berichten: 588
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
Locatie: Hoofddorp

Re: Water langs (binnenkant) achter-ruit

Bericht door Vinniepilon » zo 26 apr 2015, 05:38

Rand ruit kan het zijn, misschien het remlicht, ruitenwisser, deurslot, embleem( maar ik weet niet of die door en door is)! Anders met de hoge drukreiniger er op zetten en kijken of je het kan vinden. Maar ga zo snel mogelijk naar je dealer en laat ook het filmpje zien!

Succes.
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS

Gebruikersavatar
Frank1020
Vagling liefhebber
Berichten: 192
Lid geworden op: di 14 jan 2014, 21:08

Re: Water langs (binnenkant) achter-ruit

Bericht door Frank1020 » zo 26 apr 2015, 13:10

Mogelijk loopt het water langs het scharnier langs waar de klep mee aan de auto vast zit? Nog niet eerder gezien dit...

Gebruikersavatar
Travel Wolf
Forum newbie
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 10:05
Locatie: Zwolle

Re: Water langs (binnenkant) achter-ruit

Bericht door Travel Wolf » wo 06 mei 2015, 20:57

Bekend probleem. Heb dit ook gehad, is door mijn garage onder garantie verholpen. Schijnt vaker voor te komen.
Het water komt in de klep, achter het remlicht. En zoekt dan zijn weg langs de ruit omlaag. Hoe precies... weet ik niet meer.
In elk geval zijn ze er dagen mee bezig geweest om dit op te lossen en dat is ze gelukt.

Als ik door een bocht ging, hoorde ik letterlijk het water klotsen IN de klep.

Als je precies wil weten hoe het gemaakt kan worden... het is gerepareerd 1,5 jaar geleden ofzo?? door de VW dealer in Zwolle. Wellicht dat die het kunnen vertellen.
** VW Move Up - wit - 1 juni 2012 - Maps & More - dakdragers t.b.v. canadese kano of dakkoffer - hulpveren t.b.v. lekker rijden bij maximaal vakantiebagage/gewicht **

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Water langs (binnenkant) achter-ruit

Bericht door Psycho_Mantis » vr 08 mei 2015, 11:54

Ik had dit ook

Bij mij is het 3de remlicht vervangen, daar schijnt nog een rubbertje tussen te zitten die kapot was bij mijn up.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Water langs (binnenkant) achter-ruit

Bericht door Tom Westendorp » vr 08 mei 2015, 15:24

Ik had laatst ook een klotsend geluid. Binnenkort eens even onderzoeken.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

RonB
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 29 jun 2020, 18:25

Re: Water langs (binnenkant) achter-ruit

Bericht door RonB » ma 29 jun 2020, 19:01

Bij mijn UP! [2014] ook dit probleem gehad :-(
Oplossing: nieuw 3e remlicht, maar ook de printplaat van het linker achterlicht ; deze was door corrosie aangetast

Plaats reactie