Pagina 1 van 1

Occasiontest ANWB

Geplaatst: vr 23 jan 2015, 11:13
door JoVe
Is iemand al deze problemen tegen gekomen.
Voor de up! zijn bij de Wegenwacht enkele kleine euveltjes bekend. Zo komt het voor dat de elektrische koelvin blijft draaien, ook als de auto gewoon geparkeerd staat. Die zou dan de accu leeg trekken. In principe moet de module van die koelvin worden vervangen, maar om die lege accu te voorkomen treft de Wegenwacht een noodmaatregel. De individuele PEN-bobines kunnen er zomaar mee ophouden. In geval van de up! loopt de motor dan op nog slechts twee cilinders. Niet mee doorrijden, als er snel aan zo’n bobine is te komen, heeft de Wegenwacht dit zo gefikst. Het kan wel nog twee keer terugkomen. Een up! die veel korte stukjes rijdt en dan ineens een flinke rit krijgt te verwerken, kan stilvallen door een vervuilde nokkenassensor. Heel vervelend, maar het is geen ramp, de Wegenwacht maakt die sensor schoon en de motor loopt weer gewoon. Het komt ook voor dat up!-rijders bellen in verband met een brandend lampje op het dashboard, waarvan de betekenis niet duidelijk is. Meestal gaat het dan om het lampje van het Emergency City Braking-systeem. Daarmee kan gewoon worden doorgereden, naar de garage, bijvoorbeeld. Bij de elektrische e-up! komt het voor dat de oplaadstekker niet wordt herkend. Met een beetje rommelen en proberen doet die het vaak weer wel.
Bron; ANWB occasiontest

Re: Occasiontest ANWB

Geplaatst: vr 23 jan 2015, 19:39
door Vinniepilon
Herken geen van deze problemen!

Re: Occasiontest ANWB

Geplaatst: vr 23 jan 2015, 21:34
door TwitNour
Denk dat dit commercieel ook een doel heeft hoor

Re: Occasiontest ANWB

Geplaatst: za 24 jan 2015, 00:12
door Frank1020
Ook voor mij geen van de problemen bekend. Heb zelf nog een Up! uit eind 2012 met ongeveer 60.000 km op de teller.

Re: Occasiontest ANWB

Geplaatst: za 24 jan 2015, 09:45
door Touchwood
Interessante site. Altijd leerzaam de ervaringen van de Wegenwacht.