Pagina 1 van 2
Hillhold laten aanpassen
Geplaatst: ma 15 sep 2014, 19:36
door Ron UP
Ik ben benieuwd of er al mensen zijn, die hun hillhold hebben laten aanpassen?
Hoe staat deze standaard in gesteld? Kort, middel of lang?
De optie lang lijkt me wel wat gezien we de bergen ingaan aankomende week.
Bevalt het?
Re: Hillhold laten aanpassen
Geplaatst: ma 15 sep 2014, 21:46
door Autheo
Hoewel die hilhold er bij mij ook opzit, zal ik er bewust nooit gebruik van maken. Vooral in de bergen heb je meestal warme remmen. Met hilhold (voet op de rem) is dat dus een prima recept voor kromme schijven. Gewoon ouderwets even de handrem gebruiken, die werkt op de trommelremmen achter, zodat je schijven gelijkmatig kunnen afkoelen. Zo moeilijk is de 'hellingproef' toch niet?
Re: Hillhold laten aanpassen
Geplaatst: ma 15 sep 2014, 21:46
door MiiThos
Het bevalt.. die van mij staat op gemiddeld. Maar ik kan er verder geen objectief verslag van doen. De hellingen in Limburg zijn niet zo hoog.
:roll:
Maar gemiddeld is best wel kort. En hoe steiler de helling... hoe korter het lijkt.
Re: Hillhold laten aanpassen
Geplaatst: ma 15 sep 2014, 21:49
door Ron UP
Hellingproef is geen probleem nee. Wat je zegt over de schijven is natuurlijk 100% waar!
Re: Hillhold laten aanpassen
Geplaatst: ma 15 sep 2014, 21:56
door GuidoUp
Sinds waneer heeft de Up hillhold
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Re: Hillhold laten aanpassen
Geplaatst: ma 15 sep 2014, 22:14
door Ron UP
Model 2013.
Onze vorige Up van 2012 had het niet
Re: Hillhold laten aanpassen
Geplaatst: ma 15 sep 2014, 22:24
door Xanderv
Mijn citigo van 2012 heeft het ook.
Re: Hillhold laten aanpassen
Geplaatst: ma 15 sep 2014, 22:43
door oppermii
Alsof de schijven in 3s kromtrekken?
Re: RE: Hillhold laten aanpassen
Geplaatst: di 16 sep 2014, 05:28
door NoTVR
Remmen bij bergop rijden?
Re: Hillhold laten aanpassen
Geplaatst: di 16 sep 2014, 09:39
door Xanderv
Die snap ik niet tvr... De hillhold gaat eraf zodra je de koppeling op laat komen. Dus de rem gaat er dan gelijk af. De hillhold gaat ook pas aan als je stilstaat op een bepaalde hellingshoek en de rem stevig induwt (althans mijn ervaring)
Re: Hillhold laten aanpassen
Geplaatst: di 16 sep 2014, 10:54
door Nicoup!
Helling-assistentie
Hill Hold, Berganfahrthilfe, Berganfahrassistenten
Op een helling: rem totdat de auto stilstaat. Met Helling Assistentie actief kun je het rempedaal loslaten en de auto zal enkele seconden geremd blijven staan. Zodra het gaspedaal wordt ingedrukt laat de rem los.
Zelf proberen in te stellen met VCDS ?
[03-ABS Systeem]
[Aanpassen-10]
[Kanaal 58]: 0 = kort; 1 = middel; 2 = lang
Re: Hillhold laten aanpassen
Geplaatst: di 16 sep 2014, 11:11
door Ron UP
Duidelijk Nico
Maar werkt t ook goed dan? Waar staat de hillhold standaard op dan, dat zou ik graag willen weten. As donderdag gaan we weg naar Oostenrijk
Hillhold laten aanpassen
Geplaatst: di 16 sep 2014, 11:24
door Xanderv
Standaard geloof ik op middel, let er nooit op. Het werkt en het is lang zat om bij een verkeerslicht weg te rijden.
Re: Hillhold laten aanpassen
Geplaatst: di 16 sep 2014, 11:35
door Autheo
oppermii schreef:Alsof de schijven in 3s kromtrekken?
Inderdaad, in 3 seconden zal dat wel meevallen. Maar wat ik dagelijks zie bij stoplichten en kruisingen, waar men soms best een tijd moet stilstaan, is dat velen constant de voet op de rem houden. Schijnt tegenwoordig bij rijles ook standaard te worden aangeleerd. Zo'n tijd de voet op de rem, en dus de remblokken tegen de remschijven aan, zorgt wel voor een ongelijkmatige afkoeling van de schijven, met het risico van kromtrekken daardoor. Mijn advies: als je stilstaat, voet van de rem, en zo nodig handrem gebruiken.
NoTVR schreef:Remmen bij bergop rijden?
Wel eens in de bergen gereden? Meestal gaat het daar op en neer. En als ik zie, hoeveel mensen nauwelijks gebruik maken van de motorrem en hoe vaak je dan die rode lampjes voor je ziet aanspringen, denk ik dat in heel veel gevallen de remschijven verre van koud zullen blijven...
Re: Hillhold laten aanpassen
Geplaatst: di 16 sep 2014, 11:39
door Touchwood
De Nederlander past default het nieuwe rijden toe in de bergen. Levert veel werk op voor de ANWB en garages.
Dat hillhold is hardstikke makkelijk.
Re: Hillhold laten aanpassen
Geplaatst: di 16 sep 2014, 12:59
door Nicoup!
Ron UP schreef:Duidelijk Nico
Maar werkt t ook goed dan? Waar staat de hillhold standaard op dan, dat zou ik graag willen weten. As donderdag gaan we weg naar Oostenrijk
Werkt helemaal top, mist dat je de koppeling iets laat opkomen gaat hij weer netjes van de rem af.
Re: Hillhold laten aanpassen
Geplaatst: di 16 sep 2014, 13:33
door Ron UP
Bedankt...en toch ben ik zomaar bang dat mn remmen bekrachtigd blijven als dan weg wil rijden of zie ik nu spoken?
Niet zo handig als we dan gelijk door rijden richting de bergen
Re: Hillhold laten aanpassen
Geplaatst: di 16 sep 2014, 14:56
door Autheo
Re: Hillhold laten aanpassen
Geplaatst: di 16 sep 2014, 14:57
door Nicoup!
Ron UP schreef:Bedankt...en toch ben ik zomaar bang dat mn remmen bekrachtigd blijven als dan weg wil rijden of zie ik nu spoken?
Niet zo handig als we dan gelijk door rijden richting de bergen
Systeem is al best lang door Volkswagen toegepast, dus zal ondertussen wel door ontwikkeld zijn.
Als je nou zelf VCDS had, had je het zo aan en uit kunnen zetten
Re: Hillhold laten aanpassen
Geplaatst: di 16 sep 2014, 22:22
door Xanderv
Nou ik gebruik het zo nu en dan wel hoor. Hier een paar redelijk stijle verkeerslichten waar de hillhold erop gaat. Nog nooit blijven hangen hoor haha, netjes bij het gasgeven losschieten.
Eerste keer voelt het apart maar daarna werkt het prima. Anders gewoon hellingproef en dan ga je altijd
geen zorgen om maken!