Rubbern van het panoramdak

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Dixon
Vagling liefhebber

Rubbern van het panoramdak

Bericht door Dixon » ma 10 mar 2014, 14:11

Beste medeforummers,

Afgelopen januari mijn nieuwe Citigo in ontvangst genomen, hierop is standaard het panoramadak aanwezig.

Vorige week ontdekte ik aller kleine scheurtjes in het rubber van het panoramadak en om erger te voorkomen heb ik deze ochtend de auto neergezet bij de dealer in Amsterdam.
Zij kwamen deze ochtend met het verhaal dat het wellicht een marter schade is, nu ben ik bekend met dit fenomeen en dat deze beesten voornamelijk zich onder de motorkap nestelen en diverse kabels kapot knagen.

Ik kan mij niet voorstellen dat dit op deze wijze veroorzaakt kan worden, ik woon immers niet in een bosrijk gebied (Beverwijk) en werken al helemaal niet (Amsterdam).

Daarbij de vraag is dit te verhalen op de verzekeraar zonder verlies van no-claim, mocht dit echt zo zijn!

Iemand tips of tricks hoe dit te strijd kan gaan?

Ik hoor jullie graag.

Xanderv
Forum eindbaas

Re: Rubbern van het panoramdak

Bericht door Xanderv » ma 10 mar 2014, 14:22

Marter op je dak??? Nog nooit van gehoord, waar halen ze dat vandaan?
Heb je misschien foto dan kunnen we beter oordelen.
Scheurtjes klinkt als uitdroging van het rubber... Laat je niet te snel afwimpelen door een dealer.
Marter zou je stukken uit het rubber moeten zien van tandjes of klauwen.

En inderdaad marters gaan over het algemeen in een motorcompartiment zitten en kabels doorknagen.

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Dixon
Vagling liefhebber

Bericht door Dixon » ma 10 mar 2014, 15:16

Ja, dat is voor mij ook een raadsel. De dealer even gevraagd om wat foto's. Maar ik laat me niet snel afwimpelen door de dealer.\
Zij hebben het over een "marter" schade, maar kan gerust ook een ander dier zijn geweest die leuk je dak oploopt om moedwillig dit stuk te maken.

Inmiddels ook PON benaderd (zakelijk gezien doen wij daar veel zaken mee).

Hierbij een aantal foto's.
Bijlagen
photo4 (Custom).jpg
photo4 (Custom).jpg (147.14 KiB) 1556 keer bekeken
photo3 (Custom).jpg
photo3 (Custom).jpg (140.41 KiB) 1556 keer bekeken
photo2 (Custom).jpg
photo2 (Custom).jpg (94.48 KiB) 1556 keer bekeken

Dixon
Vagling liefhebber

Bericht door Dixon » ma 10 mar 2014, 15:17

En nog 2.

De foto met de hap eruit kan ik mij niet herinneren, ik weet ook niet op welk deel van het dak dit is.
Bijlagen
photo6 (Custom).jpg
photo6 (Custom).jpg (92.84 KiB) 1556 keer bekeken
photo5 (Custom).jpg
photo5 (Custom).jpg (80.04 KiB) 1556 keer bekeken

Xanderv
Forum eindbaas

Bericht door Xanderv » ma 10 mar 2014, 15:57

Heel apart zeg, schade van dieren is niet vaak mee verzekerd.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

MiiRens
Vagling liefhebber

Bericht door MiiRens » ma 10 mar 2014, 16:45

Apart verhaal zeg, ga ook bij onze auto kijken als we deze ophalen.

Het lijkt wel of het verteerd is ( bij een nieuwe auto :roll: ), als het een dier zou zijn, heb je dan nog meer schade. Bijvoorbeeld schade aan lak door poten/ klauwen in de vorm van krassen enz? Welk dier moet dit dan doen? Een vogel misschien, apart hoor, maar ik kan mij heel goed voorstellen dat je hier niet vrolijk van wordt, zeker omdat de oorzaak niet bekend is.
Gr. Renco

Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.

Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.

Dixon
Vagling liefhebber

Bericht door Dixon » ma 10 mar 2014, 21:07

Baal hier echt van, als ik zelf nu schade rij dan kan ik er vrede mee hebben.

Het schijnt dat het onderdeel, niet alleen het rubber moet vervangen worden, maar een hele plaat, bestaat dus uit 1 deel, kost al circa € 325,- (ex. BTW denk ik).
Gelukkig is het te regelen met de verzekering, maar dan is het de vraag of het invloed heeft op mijn no-claim.

We wachten rustig af.

De auto is verder schadevrij, geen krassen e.d.

Xanderv
Forum eindbaas

Bericht door Xanderv » ma 10 mar 2014, 22:43

Balen zeg!
Afbeelding

MuziekUP
Vagling liefhebber

Bericht door MuziekUP » ma 10 mar 2014, 23:30

Dixon schreef:Baal hier echt van, als ik zelf nu schade rij dan kan ik er vrede mee hebben
Een heel vreemd verhaal, lijkt wel alsof er een of andere vogel aan heeft lopen pikken of een kat er met klauwen aan heeft gezeten.

Het is te hopen dat de verzekering het afwikkelt zonder dat het meteen ten koste van de no-claim gaat.
Wat je zegt, ergens zelf tegenaan rijden, oké, maar dit soort schade....
Succes in elk geval!
groove up - 60pk bmt - hot orange - fender sound - 16" triangle velgen (silver) - high up extra's & accessoires
opties/extra's: 4 deuren - panoramadak - winterbanden op 15" waffle velgen - verlaagd (eibach proline) - vagcom

Dixon
Vagling liefhebber

Bericht door Dixon » di 11 mar 2014, 19:23

Het kost me wel mijn eigen risico, dat is dan niet anders, hoewel het wel zonde van het geld is.

Overigens is hij morgen pas klaar, dag 3 (onder tussen natuurlijk wel een leenauto mee).

Plaats reactie