Mii en Up!: laagste maandlasten
- Autheo
- Donateur member
Mii en Up!: laagste maandlasten
Volgens een berekening van de ANWB zijn de Mii en de Up! de goedkoopste auto's als je naar de maandlasten kijkt. Voor de Mii komt dit op €330 per maand neer, en voor de Up! € 332. Daarmee staan ze op de eerste en tweede plaats. De Citigo staat op de zesde plaats, met €341 per maand. Gekeken is naar auto's met tenminste airco. In de berekening is rekening gehouden met restwaarde, werkplaatstarieven, verzekering, belasting, verbruik e.d.
Het artikel uit de Kampioen is hier te vinden: http://www.anwb.nl/auto/besparen/goedkoopste-autos
Leuk zo'n artikel te lezen, vooral als je een Mii hebt!
Het artikel uit de Kampioen is hier te vinden: http://www.anwb.nl/auto/besparen/goedkoopste-autos
Leuk zo'n artikel te lezen, vooral als je een Mii hebt!
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
4,7 l/100km = 21,1 km/l
Re: Mii en Up!: laagste maandlasten
Dat kan er bij mij niet in. Bij bij de vw, seat en skoda dealer geweest toen ik voor mijn go/ mii of UP! ging en bij Skoda was ik het voordeligste uit.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC
- aut5MIIsport60
- Vagling liefhebber
Echt zo'n ANWB-calculatie ; ze zijn uitgegaan van E1,80/L en benz.verbr. van 600L op 10.000 km/jr. en 50% restwaarde na 4jr.
Ik denk dus dat de werkelijke kosten lager zijn over 4 jaar, mits je geen lening etc hebt.
Eerder werd ook al eens gesproken over 69% restwaarde na 3 jaar/45dkm.
Ik denk dus dat de werkelijke kosten lager zijn over 4 jaar, mits je geen lening etc hebt.
MII style Sport 60pk semi-aut5
Hield je toen ook rekening met restwaarde?Inge schreef:Dat kan er bij mij niet in. Bij bij de vw, seat en skoda dealer geweest toen ik voor mijn go/ mii of UP! ging en bij Skoda was ik het voordeligste uit.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
eens!aut5MIIsport60 schreef:Echt zo'n ANWB-calculatie
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
- Autheo
- Donateur member
Elke calculatie gaat van bepaalde vooronderstellingen uit, en als je het echt precies wil weten, zul je met je eigen situatie rekening moeten houden. Verzekeringspremie is afhankelijk van je opgebouwde no-claim, wegenbelasting verschilt per provincie. Je weet nooit precies hoe de benzineprijs zich gaat ontwikkelen (m.i. is zo'n vooronderstelling van €1,80/l zo gek nog niet). Afschrijving is natuurlijk helemaal gerelateerd aan je jaarkilometrage en hoe lang je met de auto wil doen. Dus inderdaad is zo'n ANWB berekening maar een voorbeeld. Maar door voor een hele serie auto's van dezelfde vooronderstellingen uit te gaan, krijg je wel een interessante vergelijking. En daar gaat het in het artikel om.aut5MIIsport60 schreef:Echt zo'n ANWB-calculatie ; ze zijn uitgegaan van E1,80/L en benz.verbr. van 600L op 10.000 km/jr. en 50% restwaarde na 4jr.
Zelf ben ik met m'n Mii per maand waarschijnlijk meer kwijt dan die €330 met m'n jaarkilometrage van 30.000 km, terwijl daar tegenover de km prijs dan weer meer dan de helft lager ligt. Maar het zou me niets verbazen als ik zelf berekeningen voor andere auto's ga maken, ik niet snel goedkoper uit zou zijn.
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
4,7 l/100km = 21,1 km/l
Altijd dat met die restwaarde van de citigo... Dat weet volgens mij nog niemand maar goed. Waarom zou een Seat dan zoveel meer restwaarde hebben? Omdat die meer verkocht is?
Ik zie de laatste tijd steeds meer citigo's rijden. Maar ze zullen wel gegronde reden hebben. Het maakt mij niet uit hoor, ik rij een citigo omdat ik het een leuke auto vind.
Wel leuk dat ze van een fabrieksopgave uitgaan qua verbruik. Nou klopt die van de drieling ook niet maar daar zitten soms wel enorme verschillen in.
Ik zie de laatste tijd steeds meer citigo's rijden. Maar ze zullen wel gegronde reden hebben. Het maakt mij niet uit hoor, ik rij een citigo omdat ik het een leuke auto vind.
Wel leuk dat ze van een fabrieksopgave uitgaan qua verbruik. Nou klopt die van de drieling ook niet maar daar zitten soms wel enorme verschillen in.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Komt door de speciale uitvoeringen, zelfde geld voor de Mii.Xanderv schreef:Ik zie de laatste tijd steeds meer citigo's rijden. Maar ze zullen wel gegronde reden hebben. Het maakt mij niet uit hoor, ik rij een citigo omdat ik het een leuke auto vind.
En uiteraard 14% indien tenaamgesteld voor het einde van het jaar.
Ik ben van mening dat dit nog aan de dure kant is. Mijn Citigo is een leaseauto, leasetarief ligt rond de € 250,- ex brandstof op 20.000 km.
Als ik 10000 km zou rijden, zou ik nog goedkopere uit zijn dan de bedragen die ANWB noemt
250 ex of in btw...Dixon schreef:Komt door de speciale uitvoeringen, zelfde geld voor de Mii.Xanderv schreef:Ik zie de laatste tijd steeds meer citigo's rijden. Maar ze zullen wel gegronde reden hebben. Het maakt mij niet uit hoor, ik rij een citigo omdat ik het een leuke auto vind.
En uiteraard 14% indien tenaamgesteld voor het einde van het jaar.
Ik ben van mening dat dit nog aan de dure kant is. Mijn Citigo is een leaseauto, leasetarief ligt rond de € 250,- ex brandstof op 20.000 km.
Als ik 10000 km zou rijden, zou ik nog goedkopere uit zijn dan de bedragen die ANWB noemt
@up - ik ben gewoon gaan kijken waar krijg ik het meeste auto voor mijn geld. Restwaarde is voor mij niet belangrijk daar ik hem toch een jaartje of minimaal 10 van plan ben te rijden. Afgezien daarvan denk ik dat het weinig/ niets zal uitmaken of je een go/ up of mii met dezelfde km stand + geboortejaar inruilt op een andere auto.
Restwaarde van onze drieling is volgens mij ook nog gewoon vingerdik kijken.
Restwaarde van onze drieling is volgens mij ook nog gewoon vingerdik kijken.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC