Water in de brandstoftank??!!

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
VolkswagenUp2012
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: di 14 jan 2014, 16:14

Water in de brandstoftank??!!

Bericht door VolkswagenUp2012 » di 14 jan 2014, 16:33

Beste UP! rijders,

Wat vinden jullie hiervan? Of heeft iemand misschien iets vergelijkbaars meegemaakt?

In september 2012 heb ik een nieuwe UP! gekocht, 29 november 2013 stil komen te staan vanwege motorproblemen. (16.000 km op de teller en net de eerste beurt achter de rug)

Auto is naar VW Dealer Wittebrug in Den Haag gebracht, waarna ze ruim 2 weken zijn bezig geweest het probleem te vinden, wat uiteindelijk niet gelukt is.
Vervolgens is de auto op 11 december naar importeur Pon in Leusden gebracht waar ze verder hebben gewerkt aan de auto.
Op 24 december 2013 was de auto gemaakt.
Tot mijn grote schrik, lag er ineens een factuur voor me klaar van maar liefst 3300 euro!!! Dit terwijl de auto nog gewoon in de garantie zit en er heel netjes mee is gereden.
Hun conclusie is dat het een oorzaak van buitenaf is, namelijk dat er water in de tank zou zitten. Hierdoor zouden alle garantie voorwaarden vervallen en moet ik voor deze kosten opdraaien.
Wat helemaal raar is, is dat ze me op de hoogte zouden houden tijdens de reparatie, ze dit niet hebben gedaan en mij ineens 3300 euro willen laten betalen of ik krijg mijn auto niet mee!!
Dit is natuurlijk een heeeeel raar verhaal, dit zou dus iedereen kunnen overkomen, ook andere UP!/Mii en Citigo rijders!

Is er misschien iemand die mij een goed advies kan geven of dit wellicht ook heeft mee gemaakt??

Alvast bedankt voor jullie hulp! Groeten Tim
Laatst gewijzigd door VolkswagenUp2012 op wo 15 jan 2014, 05:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 701
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Water in de brandstoftank??!!

Bericht door Touchwood » di 14 jan 2014, 17:55

Wat kan je toch wat meemaken. Water in de tank komt er in het vochtige jaargetijde altijd in als de tank niet helemaal vol zit in de vorm van condens. Maar zoveel, dat dit soort verhalen ontstaan denk ik niet. Dan zouden duizenden eigenaren er last van moeten hebben.

Heb je misschien een keer getankt bij een onzorgvuldig tankstation? In het verleden heb ik eens vervuilde diesel getankt in m'n Peugeot 404 Diesel. Kon ik na een paar honderd kilometer het hele systeem schoon maken. De schuldvraag kom je moeilijk uit.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

v up
Forum newbie
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 19:11

Re: Water in de brandstoftank??!!

Bericht door v up » di 14 jan 2014, 18:06

Heb je een afsluitbaar tankdopje? En gebruik je die ook? Kan het geen vandalisme zijn?
Hoe kun je anders water in je tank krijgen, echt ongelofelijk verhaal dit. 3300 euro. Wat een geld! Compleet blok kost dat nog eens. Ik zou direct juridisch advies inwinnen. En eventueel betalen onder protest als je de auto nodig hebt.

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Water in de brandstoftank??!!

Bericht door Jos Bosch » di 14 jan 2014, 20:41

Wat moet je al niet doen bij een UP! om aan zo'n rekening te komen :shock:
Dit gaat helemaal nergens over.Ik zou zeker juridisch advies ergens gaan vragen.

Zeker dat ze hebben gezegd dat ze je op de hoogte houden.En als jij zeker ervan bent dat het niet van het tanken komt zullen hun dit toch moeten bewijzen.

Hopelijk word dit voor je opgelost .

Sterkte.
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 818
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: Water in de brandstoftank??!!

Bericht door el coche SEAT » di 14 jan 2014, 21:07

Zeker een geval voor juridische hulp via bijvoorbeeld een rechtbijstandverzekering, consumentenorganisatie of branche organisatie.

Kijk ook eens hier:

http://www.anwb.nl/auto/onderhoud-en-re ... geschillen

http://www.consumentenbond.nl/juridisch ... itgevoerd/
Laatst gewijzigd door el coche SEAT op di 14 jan 2014, 21:15, 2 keer totaal gewijzigd.
VW UP! GTI, Kings Red with Black roof, 115 pk, 2023

VW Golf Variant, R-line, Dolphin Grey, 130 pk, 2023

Gebruikersavatar
Jeroen-Up
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: do 12 dec 2013, 20:31
Locatie: Zutphen

Re: Water in de brandstoftank??!!

Bericht door Jeroen-Up » di 14 jan 2014, 21:11

Als het is zoals je het verteld klopt dit natuurlijk van geen kanten! Zulke kosten mogen ze niet maken zonder overleg. Ieder weldenkend mens zal begrijpen dat 1/3de van de nieuwprijs na 1 jaar natuurlijk beetje buiten kijf is. Wat betreft de oorzaak, vraag hun naar bewijzen van deze conclusie en wat ze precies gedaan hebben. 3300 euro vindt ik ook een hoop geld. Ik ben niet zo technisch onderlegd wat betreft een motorblok en dergelijke, maar misschien weet iemand anders hier wat er voor mogelijke schade kan ontstaan aan het blok als er vocht meekomt. En tegelijk inderdaad maar even juridisch advies vragen, zodat je even hulp hebt welke stappen je moet ondernemen. Ik zou in ieder geval even zeker stellen wat je moet doen of wat je kunt eisen om in ieder geval je auto terug te krijgen.

UpSie
Vagling liefhebber
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 18:36

Re: Water in de brandstoftank??!!

Bericht door UpSie » di 14 jan 2014, 21:26

Goedeavond Tim,

Zucht..... Waar zal ik beginnen, wat kan je als consument toch soms in moeilijke posities gebracht worden waar je zwart wit gezien niets aan kunt doen.
Ik ga ervanuit dat je met zo'n jonge auto all risk verzekerd bent, deze moet je direct inschakelen.
Verder is de actie van de dealer begrijpelijk, maar vreselijk onprofessioneel.
Het is altijd zo, dat oorzaken van buitenaf niet onder de garantie valt, sommige zaken worden onder coulanse vergoedt omwille relatie en naam in de regio.
In dit geval de rekening niet direct betalen maar eerst eens een afspraak afdwingen tussen U de verkoper en service manager om over de factuur te overleggen.
De vragen die gesteld moeten worden, zijn een gespecificeerde rekening met uitleg, hoe is het diagnose/ reparatie verloop gegaan.
U hoeft de les van de importeur niet te betalen, anders had u zelf wel direct naar Pon gegaan, de dealer wil de kosten door Pon gemaakt aan u doorsluizen, dit hoeft u niet te accepteren.
De dealer wordt geacht voldoende kennis in huis te hebben om dit soort problemen op te sporen binnen een redelijk aantal storingzoekuren.
Vraag verder naar de oude vervangen delen, dit is namelijk uw eigendom en deels bewijslast in het verdere claim traject.
Als er water in de brandstof is aangetroffen, is de vraag hoe is deze constatering gedaan en kan ik een brandstofsample in ontvangst nemen om het betreffende tankstation aansprakelijk te stellen, als dit niet meer beschikbaar is heeft men uw bewijslast vernietigd en wordt het u moeilijk gemaakt de door u gemaakte kosten te verhalen, de dealer is dan in gebreke gebleven en zal u tegemoet moeten komen.
Het belangrijkste is hebt u formeel opdracht gegeven voor het uitvoeren van de reparatie, en voor wat voor bedrag? Indien niet kan de dealer u nooit zomaar een factuur van deze waarde onder uw neus duwen.
Kan u nog achterhalen welk tankstation u heeft getankt? Breng hun op de hoogte van de situatie en dat u een factuur hebt ontvangen en vraag om een officiele reactie.
Verder is het weer een goed voorbeeld van prutserij die plaatsvindt bij de"professionele dealert" ik heb zo mijn buik vol van deze organisaties en wil de medeforrumers aanraden dealers van dit caliber te mijden en daardoor dit soort verassingen te voorkomen.
Je zou verwachten dat Pon afrekend met dit soort prutsers, helaas draait de wereld om de verkoop resultaten en komt klanten tevredenheid heel ver achteraan.
In de automobiel wereld weigert men te investeren in professionals, en blijft men met olie, filters en remmen verwisselaars werken.
Ik verwacht dat de kosten hoofdzakelijk zitten in een absurde hoeveelheid storingzoek uren.
Kwa onderdelen zouden de drie inspuitstukken vervangen kunnen zijn de benzinepomp mischien, tank plus leidingen waarschijnlijk gereinigd, katalysator gaat van water niet kapot. En wat brandstof filters.

Laat hier maar eens weten hier hoe het afloopt.

Met vriendelijke groet,

Leen.

Ik hoop dat je hier wat houvast aan hept om de factuur tot een enigzins acceptabel nivo terug te brengen.

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Water in de brandstoftank??!!

Bericht door DonkUp » di 14 jan 2014, 22:22

Ik zou zeker even naar de rechtsbijstand gaan, ze mogen nooit zo maar zo een grote reparatie uitvoeren zonder je daarvoor in te lichten en toestemming te vragen.
Succes met het verhalen van de kosten en hou ons op de hoogte.
UpSie schreef:Je zou verwachten dat Pon afrekend met dit soort prutsers, helaas draait de wereld om de verkoop resultaten en komt klanten tevredenheid heel ver achteraan.In de automobiel wereld weigert men te investeren in professionals, en blijft men met olie, filters en remmen verwisselaars werken.
Helaas zijn de echte professionals (of liefhebbers die graag het vak willen leren) op de spreekwoordelijke 1 hand te tellen. Er rust een smet op het vak van automonteur (of monteur in het algemeen) onder de jeugd. Men is bang vieze handen te krijgen en kiest daarom liever voor een IT- of andere kantoorbaan-opleiding. Wat er overblijft gaat dan maar voor de opleiding tot automonteur 'omdat ze auto's ook wel leuk vinden'. Ik zie het zo vaak bij de stagiairs die wij 'op sollicitatie' krijgen....
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

UpSie
Vagling liefhebber
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 18:36

Re: Water in de brandstoftank??!!

Bericht door UpSie » di 14 jan 2014, 23:47

Ach diegene die in staat zijn professionals te worden zitten binnen mum van tijd in onze sector waar het specialisme gewaardeerd wordt, en waar ook de juiste beloning tegenover staat.
Een dealer (hoe groot en exclusief ook) die geleidt wordt door een particuliere eigenaar wil nooit het salaris betalen die deze mensen horen te verdienen.
Vandaar dat het kennis nivo schandalig laag blijft.
Die mensen die door groeien en bij ons type bedrijven terecht komt kun je alleen de wereld rondsturen, en komen pas terug als de klus geklaard is, ongeacht type machine en motor.
Een leuk voorbeeld is dakar waar een specialist van ons zit die onze producten in de race houdt, maar ook vele andere de nodige assistentie verleend, een ander is momenteel al drie weken in Bangla Desh en moet een sleephopper technisch opleveren, als hij terugkomt gaat hij dan weer een nieuwe E6 installatie afnemen.
Deze jongens zijn ooit als automonteur begonnen, maar waren er al snel achter dat dit weinig toekomst bood.

Met vriendelijke groet,

Leen.

Gebruikersavatar
--BUMP--
Vagling liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: vr 03 mei 2013, 16:16

Re: Water in de brandstoftank??!!

Bericht door --BUMP-- » wo 15 jan 2014, 11:01

3300 euro, dat is niet niks!

Ik lees in een aantal reacties verschillende conclusies die volgens mij met de gegeven informatie helemaal niet getrokken kunnen worden.

Volgens mij is het van belang om te achterhalen hoe er water in de brandstoftank heeft kunnen komen. Als er inderdaad water in de brandstoftank is gekomen en dat ligt niet aan een constructiefout in de auto zelf, waarom zou de dealer dan voor kosten moeten opdraaien? Het klinkt heel lullig misschien, maar dan is het óf je eigen fout, óf een fout van het tankstation waar misschien iets niet goed is gegaan. Ik ben benieuwd wat de verklaring van de dealer is voor wat betreft het water in de tank. Eventueel zou je daar nog een deskundige naar kunnen laten kijken voor een contrageluid.

Los daarvan is het niet netjes om niet te overleggen over de reparatiekosten. Aan de andere kant: heb je zelf wel geïnformeerd naar de kosten, bijvoorbeeld op het moment dat de auto richting PON gestuurd zou worden?
Move up! Candy White | 60PK | Maps & More

pw1979
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 25 dec 2013, 11:49

Re: Water in de brandstoftank??!!

Bericht door pw1979 » wo 15 jan 2014, 11:38

--BUMP-- schreef: Volgens mij is het van belang om te achterhalen hoe er water in de brandstoftank heeft kunnen komen. Als er inderdaad water in de brandstoftank is gekomen en dat ligt niet aan een constructiefout in de auto zelf, waarom zou de dealer dan voor kosten moeten opdraaien? Het klinkt heel lullig misschien, maar dan is het óf je eigen fout, óf een fout van het tankstation waar misschien iets niet goed is gegaan.
Zo werkt het natuurlijk (gelukkig) niet. Ja, het zou kunnen zijn dat de fout bij de bestuurder ligt. Daarvoor kan de bestuurder een rekening krijgen die past bij de reparatie. Het feit dat een auto het land door word gesleept omdat de dealer er niet uitkomt, past daar niet bij.

Stel ik breng mijn auto bij de dealer, en zeg: hij trekt naar rechts

De dealer gaat aan de slag met onderzoeken:

Banden uitlijnen
Voortrein helemaal vernieuwen
Vering aanpassen

Komen er niet uit, auto naar Pon

2 man er om heen
Ritjes maken
Onderdelen vervangen
etc

Na 3 dagen komen ze erachter: De rechter band is lek

Dat is dan €3300,- meneer.

Jaja, voorbeeld hierboven is overdreven, maar raakt wel de kern. Als berijder heb jij plichten, en de dealer is ook niet verantwoordelijk voor jouw fouten. Jij bent echter ook niet verantwoordelijk voor mismanagement, kennisgebrek of ander soortige problemen bij een dealer.

Gebruikersavatar
--BUMP--
Vagling liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: vr 03 mei 2013, 16:16

Re: Water in de brandstoftank??!!

Bericht door --BUMP-- » wo 15 jan 2014, 11:49

@pw1979:

Ik snap je verhaal hoor, maar ik vraag me af waar je vandaan haalt dat er sprake is van mismanagement of kennisgebrek bij de dealer? En waar je vandaan haalt dat de rekening van 3300 euro ook een stukje 'onderzoek door PON' bevat?

Zoals ik al zei, met de gegevens die de topicstarter aanlevert is het niet goed mogelijk om conclusies te trekken. Er staat nergens een specificatie van de rekening en er staat ook niet wat er door de dealer gedaan is en wat het aandeel van PON is geweest. Er wordt hier door sommigen direct al schande gesproken over de situatie terwijl nog geheel onduidelijk is wat er precies gebeurd is.
Move up! Candy White | 60PK | Maps & More

Gebruikersavatar
Jeroen-Up
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: do 12 dec 2013, 20:31
Locatie: Zutphen

Re: Water in de brandstoftank??!!

Bericht door Jeroen-Up » wo 15 jan 2014, 13:15

--BUMP-- schreef:@pw1979:
... Er wordt hier door sommigen direct al schande gesproken over de situatie terwijl nog geheel onduidelijk is wat er precies gebeurd is.
Schande is denk ik een te groot woord. Denk dat de meeste bedoelen, uitgaande van de situatie die geschetst wordt, dat zonder tegenbericht een rekening van 3300 eurie presenteren niet mag. Maar ik ben het met je strekking eens, een verhaal heeft altijd 2 kanten en er wordt te weinig verteld om conclusies te trekken.

pw1979
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 25 dec 2013, 11:49

Re: Water in de brandstoftank??!!

Bericht door pw1979 » wo 15 jan 2014, 13:19

--BUMP-- schreef:@pw1979:

Ik snap je verhaal hoor, maar ik vraag me af waar je vandaan haalt dat er sprake is van mismanagement of kennisgebrek bij de dealer? En waar je vandaan haalt dat de rekening van 3300 euro ook een stukje 'onderzoek door PON' bevat?
Daar heb je op zich gelijk in. Maar het verhaal doorstaat de "eendentest" wel ("Als iets eruitziet als een eend, zwemt als een eend, en kwaakt als een eend, dan is het waarschijnlijk een eend.")

Als jij water in je tank hebt, en de rekening is hoger dan een vervangende motor, dan mag je voorzichtig conclusies trekken. Maar, het zou inderdaad helpen als we weten hoe de rekening gespecificeerd is.

EDIT:

Overigens, weet de dealer/pon ook wel dat dit niet betaald gaat worden. Waarschijnlijk hebben ze hem gewoon lekker hoog ingezet, zodat na de klachten van de bestuurder, ze kunnen zeggen: "Uit coulance nemen wij de helft voor rekening".

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 818
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: Water in de brandstoftank??!!

Bericht door el coche SEAT » wo 15 jan 2014, 13:28

Ben trouwens eens benieuwd wanneer de topic starter reageert en meer duidelijkheid geeft over de gehele situatie.
VW UP! GTI, Kings Red with Black roof, 115 pk, 2023

VW Golf Variant, R-line, Dolphin Grey, 130 pk, 2023

Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Re: Water in de brandstoftank??!!

Bericht door MauriceR. » wo 15 jan 2014, 16:00

Los daarvan is het niet netjes om niet te overleggen over de reparatiekosten. Aan de andere kant: heb je zelf wel geïnformeerd naar de kosten, bijvoorbeeld op het moment dat de auto richting PON gestuurd zou worden?
Er zijn een paar vragen die dan nog open staan:
* mag je er van uitgaan dat je auto tijdens de garantieperiode gratis hersteld wordt als er iets aan is?
* is er ergens überhaupt gesproken over 'kosten voor rekening klant' of: 'er is een kans dat u dit zelf moet betalen?'
* staat dat zwart op wit?
* toen was vastgesteld dat water de boosdoener was, is dat voordat de reperaties werden uitgevoerd gepraat over kosten?

Het is zoals hieronder staat: 3 dagen klussen aan de auto en dan constateren dat er een lekke band is... Maar dit is erger: een lekke band kun je als 'leek' nog wel constateren! Een storing als deze kun je niet constateren: als goedgelovige klant breng je je auto-met-garantie naar de dealer om 'm te laten maken!

Daarnaast dit: moderne benzines (met ethanol!) hebben de neiging om water 'aan te trekken'. Dus niet alleen condensatie in de tank. Google maar eens op dit onderwerp. Anders gezegd: als je tankt, tank je benzine-en-een-beetje-water (kort door de bocht, maar het gaat om het beeld te schetsen). Als VW stelt dat er water in de motor is gekomen kan dat kloppen: de benzine bevat dat vaak ook! Maar... nergens staat te lezen dat je als klant daar rekening mee moet houden. Je mag er van uitgaan dat VW een marge inbouwt, omdat ze nooit zeker zullen weten (en jij als klant zeker niet!) hoeveel water de benzine bevat.

Kortom, 'water in de tank'-verhaal rammelt!
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

UpSie
Vagling liefhebber
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 18:36

Re: Water in de brandstoftank??!!

Bericht door UpSie » wo 15 jan 2014, 21:42

Goedeavond allen,

Ik denk dat het meeste er wel over gezegd is, het jammere is echter dat maar weinig mede forummers deze persoon het advies geven waar hij om, vraagt.
Als hij meeleest gebruik mijn adviezen.
Verder wil ik het volgende eraan toevoegen, je kan je afvragen of het zo lang mag duren alvorens de oorzaak is gelocaliseerd.
Ik ben van mening dat de helft van de tijd al meer dan voldoende is, zo ingewikkeld is dit probleem ook weer niet.
Verder is opdracht verlening met daarbij een raming van de te verwachten kosten, een verplichting, wanneer niet verstrekt, is betaling van de klant niet te garanderen en moeilijk te verhalen.
Ook is een uitgebreide rapportage van het gedane werk en bevindingen opeisbaar, om verdere claimings acties te kunnen voorbereiden vanuit de klant naar de veroorzaker van het probleem.
Ook in dit geval hoeft de dealer alleen maar vast te stellen dat er water in de brandstof aanwezig is, het is aan de klant om uit te vinden hoe het erin is gekomen, het heeft in ieder geval de voorgaande 16000km niet tot problemen geleidt.
Een sample plus analyse van dit sample is een absolute must om de bevindingen te ondersteunen en de klant in de gelegenheid te stellen deze kosten bij de brandstof leverancier te verhalen, of minimaal een deel van de kosten.
De kosten die gemaakt zijn door Pon zeker niet betalen aangezien de expertise bij de dealer aanwezig moet zijn.
En nogmaals betrek je verzekering erbij, deze zijn er niet alleen voor blikschades!

Hoop weer dat Tim hier wat aan heeft.

Groeten Leen.

UpSie
Vagling liefhebber
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 18:36

Re: Water in de brandstoftank??!!

Bericht door UpSie » wo 15 jan 2014, 21:52

Nog even ter aanvulling voor Maurice R,
Brandstof specificaties liggen vast!, Dus je kan exacte specificatie van de benzine opvragen en je kan opvragen wat er minimaal in moet en wat er maximaal in mag zitten.
Tevens zijn motoren geconstrueerd en gebouwd om een zekere tolerantie in brandstof kwaliteit te kunnen verwerken zonder direct schade,
Verder vraag ik me af wat voor ernstige schade er zou ontstaan als kortstondig op een mengsel van benzine en water wordt gedraaid in een benzine motor.
Ik weet zeker dat dit meevalt, als de oorzaak snel wordt vastgesteld, tank leeg gemaakt en leidingen gespoeld. Verse benzine erin met een reingingsmiddel, starten en rijden maar.
Zelfs met een moderne Diesel valt dat heel erg mee.

Met vriendelijke groet,

Leen.

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Water in de brandstoftank??!!

Bericht door RobertJ » do 16 jan 2014, 10:04

Misschien een stomme vraag, maar in het brandsroffilter van mijn vroegere buitenboordmotor, werd water afgevangen door het filter. Althans, dat was gespecificeerd. Als deze dan vol was moest deze worden gereinigd. Is dit in autos anders?

UpSie
Vagling liefhebber
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 18:36

Re: Water in de brandstoftank??!!

Bericht door UpSie » do 16 jan 2014, 20:34

Nee niet anders, althans ga ik er even van uit dat het gemonteerde filter een water afscheider bevat.
Misschien iemand die hier de filter specificatie/details kan plaatsen, dan kunnen we dat eens bestuderen.
Verder is het op zich wel handig om na te zien wat de voorgeschreven vervangingstermijn is, en te controleren of dit filter inderdaad vervangen is tijdens het jaarlijks onderhoud.
Wel is het zo dat de opvang capaciteit beperkt is, en wanneer er een grote hoeveelheid water in de tank aanwezig is dit niet door het filter opgevangen kan worden.
In veel toepassingen is de aanwezigheid van water in het filter niet van buitenaf te constateren.en wordt deze op voorgeschreven intervallen vervangen.

Met vriendelijke groet Leen.

Plaats reactie