Stank bij slippende koppeling

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
robert
Forum newbie
Berichten: 41
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 19:49
Locatie: Rotterdam

Stank bij slippende koppeling

Bericht door robert » zo 31 mar 2013, 13:36

Wanneer ik bijvoorbeeld op een helling sta van een parkeergarage of een stoep op wil rijden dan komt er een vieze lucht de auto binnen. Weet iemand of dit te maken zou kunnen hebben met de koppeling?

Gebruikersavatar
erikvank
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: do 14 feb 2013, 11:55

Re: Stank bij slippende koppeling

Bericht door erikvank » zo 31 mar 2013, 14:09

robert schreef:Wanneer ik bijvoorbeeld op een helling sta van een parkeergarage of een stoep op wil rijden dan komt er een vieze lucht de auto binnen. Weet iemand of dit te maken zou kunnen hebben met de koppeling?

Ja, dat kan. Maar dat is moeilijk te beoordelen zo. Het zou mooi zijn als je de geur even toe kon voegen aan dit draadje, want dan zou ik het wel herkennen. Maar zo multimedia is het internet nog niet.
Get up! Stand up! Don't give up ...

Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant

Gebruikersavatar
Ome Rolph
Vagling liefhebber
Berichten: 169
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:56
Locatie: Zwaag

Re: Stank bij slippende koppeling

Bericht door Ome Rolph » zo 31 mar 2013, 14:43

Slippende koppelingen veroorzaken een nare lucht in de auto. Niets om je zorgen over te maken.
Optimaal gebruik maken van Hill Assist moet de slijtage van je koppeling tot een minimum brengen.
3-Deurs High Up!, Darksilver, Dynamic pakket, Executive pakket, Drive pakket, M&M en Eibach Pro verlagingsset.

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Stank bij slippende koppeling

Bericht door Psycho_Mantis » zo 31 mar 2013, 15:47

Ome Rolph schreef:Slippende koppelingen veroorzaken een nare lucht in de auto. Niets om je zorgen over te maken.
Optimaal gebruik maken van Hill Assist moet de slijtage van je koppeling tot een minimum brengen.
Moet je die wel hebben ;)

Je koppeling mag niet zomaar verbranden in dit soort gevallen, neem een keer iemand mee in de auto die de geur herkent....

Gebruikersavatar
Ome Rolph
Vagling liefhebber
Berichten: 169
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:56
Locatie: Zwaag

Re: Stank bij slippende koppeling

Bericht door Ome Rolph » zo 31 mar 2013, 16:45

Psycho_Mantis schreef:
Ome Rolph schreef:Slippende koppelingen veroorzaken een nare lucht in de auto. Niets om je zorgen over te maken.
Optimaal gebruik maken van Hill Assist moet de slijtage van je koppeling tot een minimum brengen.
Moet je die wel hebben ;)

Je koppeling mag niet zomaar verbranden in dit soort gevallen, neem een keer iemand mee in de auto die de geur herkent....
Is dat niet standaard op elke Up! dan?
3-Deurs High Up!, Darksilver, Dynamic pakket, Executive pakket, Drive pakket, M&M en Eibach Pro verlagingsset.

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Stank bij slippende koppeling

Bericht door GuidoUp » zo 31 mar 2013, 16:59

alleen mogelijk bij high up!
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
JCDNL
Vagling liefhebber
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 01 mar 2013, 21:56
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stank bij slippende koppeling

Bericht door JCDNL » zo 31 mar 2013, 20:12

Je laat de koppeling onnodig lang slippen waardoor je inderdaad een graflucht ruikt in en om de auto. Dus volgende keer niet te lang vasthouden en doorrijden en niet te lang 'voorzichtig' zijn en de koppeling frituren.

robert
Forum newbie
Berichten: 41
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 19:49
Locatie: Rotterdam

Re: Stank bij slippende koppeling

Bericht door robert » zo 31 mar 2013, 22:03

Het is inderdaad een graflucht/kadaver lucht. Verbaasd me wel dat dit erg snel optreed.

Gebruikersavatar
erikvank
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: do 14 feb 2013, 11:55

Re: Stank bij slippende koppeling

Bericht door erikvank » zo 31 mar 2013, 22:11

Tijdens een oefening in militaire dienst reden we met viertonners het bos in waar het wat heuvelachtig was. De heuvels met onverharde wegen waren niet gemakkelijk voor deze vrachtwagens en bovendien waren de chauffeurs soms erg onervaren. Toen we over de laatste honderd meter een kwartier deden kregen we te horen dat we maar uit moesten stappen en daar ons kamp op moesten slaan. Ik opende de deur en verwachte boslucht tussen al die dennen. Maar helaas rook het er nog een uur lang naar koppelingsplaat. Die lucht vergeet ik nooit meer.
Get up! Stand up! Don't give up ...

Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant

Gebruikersavatar
erikvank
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: do 14 feb 2013, 11:55

Re: Stank bij slippende koppeling

Bericht door erikvank » zo 31 mar 2013, 22:12

robert schreef:[...] Verbaasd me wel dat dit erg snel optreed.
Als je wil kan het heel snel. :-)
Get up! Stand up! Don't give up ...

Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Stank bij slippende koppeling

Bericht door Psycho_Mantis » ma 01 apr 2013, 08:35

Ome Rolph schreef:
Psycho_Mantis schreef:
Ome Rolph schreef:Slippende koppelingen veroorzaken een nare lucht in de auto. Niets om je zorgen over te maken.
Optimaal gebruik maken van Hill Assist moet de slijtage van je koppeling tot een minimum brengen.
Moet je die wel hebben ;)

Je koppeling mag niet zomaar verbranden in dit soort gevallen, neem een keer iemand mee in de auto die de geur herkent....
Is dat niet standaard op elke Up! dan?
Nee, als je de auto voor Mei 2012 heb gekocht heb je het niet
mijn up is van 24 april, dus ik heb het niet...
GuidoUp schreef:alleen mogelijk bij high up!
Nee zit op alle up's geproduceerd na Mei 2012

EdUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 229
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 19:18

Re: Stank bij slippende koppeling

Bericht door EdUp! » ma 01 apr 2013, 12:34

en hoe werkt dat hill assist dan? Ik heb er iig nog niets van gemerkt.

Gebruikersavatar
aut5MIIsport60
Vagling liefhebber
Berichten: 212
Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 11:29
Locatie: Almere-stad

Re: Stank bij slippende koppeling

Bericht door aut5MIIsport60 » ma 01 apr 2013, 15:43

Mijn semi-automaat van oktober heeft het ook niet (ook geen stop-startgedoe).
MII style Sport 60pk semi-aut5

Gebruikersavatar
Ome Rolph
Vagling liefhebber
Berichten: 169
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:56
Locatie: Zwaag

Re: Stank bij slippende koppeling

Bericht door Ome Rolph » ma 01 apr 2013, 16:18

EdUp! schreef:en hoe werkt dat hill assist dan? Ik heb er iig nog niets van gemerkt.
Wanneer je in z'n 1 op een heuvel staat, sta je met ingedrukte koppeling en voetrem. Wanneer je zonder Hill Assist weg wilt rijden, laat je de voetrem los en de koppeling opkomen. Uiteraard met een beetje gas. De auto zal altijd iets terug zakken. Best link als er een auto achter je staat.
De Hill Assist houdt de voetrem een seconde of 3 voor je vast wanneer jij die loslaat om gas te geven.
Werkt perfect. Je rijdt altijd veilig weg.
3-Deurs High Up!, Darksilver, Dynamic pakket, Executive pakket, Drive pakket, M&M en Eibach Pro verlagingsset.

Gebruikersavatar
erikvank
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: do 14 feb 2013, 11:55

Re: Stank bij slippende koppeling

Bericht door erikvank » ma 01 apr 2013, 17:24

Ome Rolph schreef: Wanneer je in z'n 1 op een heuvel staat, sta je met ingedrukte koppeling en voetrem. Wanneer je zonder Hill Assist weg wilt rijden, laat je de voetrem los en de koppeling opkomen. Uiteraard met een beetje gas. De auto zal altijd iets terug zakken. Best link als er een auto achter je staat.
De Hill Assist houdt de voetrem een seconde of 3 voor je vast wanneer jij die loslaat om gas te geven.
Werkt perfect. Je rijdt altijd veilig weg.
Ik weet niet hoe het tegenwoordig met de rijopleiding is, maar toen ik mijn rijbewijs haalde was de hellingproef gewoon een van de bijzondere verrichtingen die je moest beheersen (net als straatje keren, achterruit de bocht door, ...) Iets terugzakken was daarbij echt niet toegestaan. Iedereen die een rijbewijs heeft zou toch vooruit weg moeten kunnen rijden vanaf een helling?
Get up! Stand up! Don't give up ...

Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant

Gebruikersavatar
Ome Rolph
Vagling liefhebber
Berichten: 169
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:56
Locatie: Zwaag

Re: Stank bij slippende koppeling

Bericht door Ome Rolph » ma 01 apr 2013, 17:31

erikvank schreef:
Ome Rolph schreef: Wanneer je in z'n 1 op een heuvel staat, sta je met ingedrukte koppeling en voetrem. Wanneer je zonder Hill Assist weg wilt rijden, laat je de voetrem los en de koppeling opkomen. Uiteraard met een beetje gas. De auto zal altijd iets terug zakken. Best link als er een auto achter je staat.
De Hill Assist houdt de voetrem een seconde of 3 voor je vast wanneer jij die loslaat om gas te geven.
Werkt perfect. Je rijdt altijd veilig weg.
Ik weet niet hoe het tegenwoordig met de rijopleiding is, maar toen ik mijn rijbewijs haalde was de hellingproef gewoon een van de bijzondere verrichtingen die je moest beheersen (net als straatje keren, achterruit de bocht door, ...) Iets terugzakken was daarbij echt niet toegestaan. Iedereen die een rijbewijs heeft zou toch vooruit weg moeten kunnen rijden vanaf een helling?
Klopt. Maar dan doe je dat wel met de handrem.
Je kunt zonder Hill Assist ook wel van A naar B komen maar al die nieuwe opties maken het allemaal wel erg makkelijk.
Vroeger gingen we in een toen al oude Opel Kadett 1.6D naar Frankrijk. Zonder airco, dvd's, streaming audio enz. enz. Ging allemaal prima en hadden we toen ook niet nodig maar was toch wel lekker geweest.
3-Deurs High Up!, Darksilver, Dynamic pakket, Executive pakket, Drive pakket, M&M en Eibach Pro verlagingsset.

Gebruikersavatar
erikvank
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: do 14 feb 2013, 11:55

Re: Stank bij slippende koppeling

Bericht door erikvank » ma 01 apr 2013, 18:22

Klopt. Auto's worden luxer en veiliger. Maar die hellingproef die doe ik als vanzelf. Hetzelfde geldt voor achteruit parkeren. Ik zou liever geen sensoren hebben, want ik vind ze alleen maar irritant piepen. Mijn Passat had een elektronische handrem die ik ook liever niet had gehad.

Soms is die elektronica eerder vervelend dan prettig in mijn ogen.
Get up! Stand up! Don't give up ...

Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Stank bij slippende koppeling

Bericht door Psycho_Mantis » ma 01 apr 2013, 19:15

De PDC volume kan je aanpassen in de radio dacht ik
Zag die optie ergens staan

Gebruikersavatar
erikvank
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: do 14 feb 2013, 11:55

Re: Stank bij slippende koppeling

Bericht door erikvank » ma 01 apr 2013, 19:20

Psycho_Mantis schreef:De PDC volume kan je aanpassen in de radio dacht ik
Zag die optie ergens staan
Die ga ik opzoeken!
Get up! Stand up! Don't give up ...

Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant

Gebruikersavatar
Nikooos
Vagling liefhebber
Berichten: 175
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 10:04

Re: Stank bij slippende koppeling

Bericht door Nikooos » di 02 apr 2013, 07:49

Die kan je harder zetten dmv VAGcom instellingen. Neem aan dat je ze dan ook wel zachter/uit kan zetten op die manier?
CitiGo Elegance 1.0 44KW/60PK|deep black metallic|Nano black interieur|Automaat|5 deurs|travelpack|all season pakket|Sunset|Parkeersensoren|Radio Funky|Move & Fun|14" Apus wit

Plaats reactie