Pagina 1 van 3

navi-gone ?

Geplaatst: zo 18 nov 2012, 09:33
door blackup
Hallo Uppies,

hoe gaat 't met jullie NAVIGON_Fresh applicatie ?
Al een paar dagen lukt het mij maar niet om contact te leggen met de server.
Steeds weer verschijnt deze foutmelding:
A server error occurred. (CG2009)
Could not establish a connection to the NAVIGON Fresh server.
Check the network and/or internet connection. Wait a few minutes. Then repeat the operation.
Jullie begrijpen mijn internet verbinding is prima en ik heb meerdere malen geprobeerd verbinding te krijgen met de NAVIGON Fresh server.

Overigens had ik ook al problemen om de MAPS upgrade met 80% korting te verzilveren, maar verder lukte het mij altijd wel om in te loggen en verbinding te krijgen
Ik gebruik OSX en Safari, misschien dat met Windows en IE er geen (of andere) problemen zijn ?
Iemand een tip of vergelijkbare ervaringen ?

Alvast hartelijk dank.

Met vriendelijke groet,
Bart

Re: navi-gone ?

Geplaatst: zo 18 nov 2012, 10:24
door TV_UP!
mss overgestapt van windows 7 naar 8??
Hoor meer problemen met deze overstap namelijk.

Re: navi-gone ?

Geplaatst: zo 18 nov 2012, 11:05
door Pop Up!
Hey Bart,

Ik ervaar precies hetzelfde probleem!
Ik gebruik ook OSX Safari en kan ook niet inloggen of een update doen.
Krijg ook steeds dezelfde foutmelding net als jij.

Ook krijg ik mijn navigon niet geregistreerd, krijg de serienummers niet gevonden...
Lukte jouw dat wel? En waar staan ze? Dat stickertje wat erbij zat was een tekort nummer.

Hoor het graag of iemand tips of advies heeft

Re: navi-gone ?

Geplaatst: zo 18 nov 2012, 12:12
door oubaasje
ook ik heb nu dat probleem met mijn imac en OSX 10.8.2
bij de vorige mapupdates is het steeds goed gegaan.
Het heeft niets met safari of een andere browser te doen want Navigon Fresh is een applicatie
Mijn M+M wordt herkent maar het inloggen bij de Navigon server lukt niet. De Navigon website is wel bereikbaar maar bij hun FAQ vind ik geen antwoord.
Het schijnt een probleem te zijn dat al jaren speelt, ik zie berichten uit 2008 en 2011 met andere Navigon apparaten maar een oplossing is nergens te vinden.
Vermoed dat de Navigon server er van tijd tot tijd uitligt of misschien overbelast is.
Morgen maar weer eens proberen.
Ad

PS hier een telefoonnummer om klachten te melden
Klanten uit Nederland bellen: 0800-0233937 (freephone from a Netherland's landline). Onze klantenservice staat u van maandag tot en met vrijdag van 09:30 tot 6:30 uur ter beschikking (wettelijke feestdagen uitgezonderd).

Re: navi-gone ?

Geplaatst: zo 18 nov 2012, 12:18
door oubaasje
Pop Up! schreef:
Ook krijg ik mijn navigon niet geregistreerd, krijg de serienummers niet gevonden...
Lukte jouw dat wel? En waar staan ze? Dat stickertje wat erbij zat was een tekort nummer.

Hoor het graag of iemand tips of advies heeft
Dacht dat je voor het registreren je de serienummers niet nodig hebt. Je moet wel je apparaat op de PC aansluiten bij het registreren

Re: navi-gone ?

Geplaatst: ma 19 nov 2012, 09:51
door tweetup
Ik had dit probleem vorige week ook (osx/safari) heb hem hierna aangesloten op een windows computer en alles kunnen updaten registreren etc zonder problemen.
Denk dus dat dit met OSX te maken heeft oid.

mvg.

Re: navi-gone ?

Geplaatst: ma 19 nov 2012, 21:27
door Tom Westendorp
Misschien de dealer even contacteren ik vermoed dat dit problemen zijn die ze snel toe kunnen lichten of waar ze inmiddels van op de hoogte zijn.

Re: navi-gone ?

Geplaatst: do 22 nov 2012, 16:24
door oubaasje
inmiddels heb ik contact opgenomen met Navigon Würzburg en kreeg prompt een reactie:

You have been in contact with our User Help Desk and reported some difficulties with NAVIGON Fresh. As previously mentioned we have worked out a beta version and we would like to give you the possibility to test this new version.

The NAVIGON Fresh beta version should fix among other things the error CG2009.

Please find the correct links for your operating system below:

Microsoft Windows XP/Vista/7:
http://navigon.vo.llnwd.net/o25/u/eu/fr ... in_345.exe

MAC OS X:
http://navigon.vo.llnwd.net/o25/u/eu/fr ... ac_345.pkg
We are looking forward to your feedback if the beta version solves the problem that you reported to us.



Ik heb die nieuwste versie (3.4.5) voor de mac gedownload maar nog steeds dezelfde foutmelding.
Daarna weer contact gehad en ontving nu een mededeling van de Nederlandse tak van Navigon, te weten:

Wat vervelend dat de Beta versie ook niet werkt voor u.

Wij hebben dit nogmaals doorgegeven.

Tot dat er een oplossing is gevonden moeten wij helaas een beetje geduld hebben.

Mocht u nog meer vragen hebben horen wij dat graag van u.

Met vriendelijke groet
___________________
NAVIGON Support Team

Floris Mulders

GARMIN Würzburg GmbH
Beethovenstraße 1a+b
97080 Wuerzburg
Germany

Phone for Netherlands: 020-2035230 Lokaal tarief (vanuit het vaste telefoonnet, voor het mobile telefoonnet gelden andere prijzen).
Phone for Belgium: 02-400 1480 Lokaal tarief (vanuit het vaste telefoonnet, voor het mobile telefoonnet gelden andere prijzen).


We wachten maar af

Ad

Re: navi-gone ?

Geplaatst: do 22 nov 2012, 16:30
door tweetup
ik zal mijn maps & more een dezer dagen ook is aan mn pc koppelen met de beta -versie om te kijken of ik dan nogsteeds een probleem heb.
dank voor de links :)

Re: navi-gone ?

Geplaatst: zo 25 nov 2012, 19:14
door Pop Up!
Ik wil mijn product registreren en dan vraagt ie een id nummer. Dit zou worden weergeven bij het starten van het apparaat.
De apparaat id bestaat uit acht blokken van 5 tekens.

Je hebt de keuze om bij MobileNavigator 5 en MobileNavigator 7 iets in te vullen. Het serienummer voor de software heb ik gevonden en staat op het stickertje wat er los bij zat en dat heb ik ook ingevoerd bij het serienummer voor de software en dat is wel het juiste, alleen lukt het niet om het nummer te vinden om het apparaat zelf te registeren.

Want hij blijft dan melden als ik het niet invul van vul de noodzakelijke velden in en dan kan ik dus ook niet verder...

Iemand ook last van dit probleem en weet een oplossing hiervoor?

Alvast dank!

Re: navi-gone ?

Geplaatst: zo 25 nov 2012, 20:59
door oubaasje
Pop Up! schreef:Ik wil mijn product registreren en dan vraagt ie een id nummer. Dit zou worden weergeven bij het starten van het apparaat.
De apparaat id bestaat uit acht blokken van 5 tekens.

Je hebt de keuze om bij MobileNavigator 5 en MobileNavigator 7 iets in te vullen. Het serienummer voor de software heb ik gevonden en staat op het stickertje wat er los bij zat en dat heb ik ook ingevoerd bij het serienummer voor de software en dat is wel het juiste, alleen lukt het niet om het nummer te vinden om het apparaat zelf te registeren.

Want hij blijft dan melden als ik het niet invul van vul de noodzakelijke velden in en dan kan ik dus ook niet verder...
Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit een id nummer heb moeten invullen om te registreren. Het stickertje dat bij het M+M tablet zit bevat geen serienummer, maar een code om korting te krijgen als je voor 2 jaar een update van de software bestelt.
Hoe doe je dat registreren? via Navigon Fresh of via www.navigon.com?

Re: navi-gone ?

Geplaatst: ma 26 nov 2012, 20:39
door Pop Up!
oubaasje schreef:
Pop Up! schreef:Ik wil mijn product registreren en dan vraagt ie een id nummer. Dit zou worden weergeven bij het starten van het apparaat.
De apparaat id bestaat uit acht blokken van 5 tekens.

Je hebt de keuze om bij MobileNavigator 5 en MobileNavigator 7 iets in te vullen. Het serienummer voor de software heb ik gevonden en staat op het stickertje wat er los bij zat en dat heb ik ook ingevoerd bij het serienummer voor de software en dat is wel het juiste, alleen lukt het niet om het nummer te vinden om het apparaat zelf te registeren.

Want hij blijft dan melden als ik het niet invul van vul de noodzakelijke velden in en dan kan ik dus ook niet verder...
Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit een id nummer heb moeten invullen om te registreren. Het stickertje dat bij het M+M tablet zit bevat geen serienummer, maar een code om korting te krijgen als je voor 2 jaar een update van de software bestelt.
Hoe doe je dat registreren? via Navigon Fresh of via http://www.navigon.com?
Via Navigon Fresh, en dat stickertje is echt wel een serienummer...de kortingscode staat in de handleiding.

Re: navi-gone ?

Geplaatst: ma 26 nov 2012, 21:21
door oubaasje
Via Navigon Fresh, en dat stickertje is echt wel een serienummer...de kortingscode staat in de handleiding.
Een stickertje met het serienummer heb ik niet kunnen ontdekken. Ik heb me indertijd (in mei) wel aangemeld bij navigon met m'n emailadres en wachtwoord ('My Navigon'). Maar registreren met een serienummer heb ik nooit gedaan.
Kun je nu wel toegang krijgen met de navigon server?
Dat lukt mij nog steeds niet (met de imac)

Re: navi-gone ?

Geplaatst: ma 26 nov 2012, 21:37
door Jojo
Omdat ik destijds problemen had met de kortingscode, vroeg mijn dealer het serienummer van mijn m&m, dan zouden ze met navigon contact opnemen. Het serienummer heb ik negens kunnen vinden. Had mijn m&m wel al via navigon fresh aangemeld. Zelf toen maar met navigon gebeld, het probleem uitgelegd en volgens hun was ik automatisch geregistreerd via fresh. Het probleem met de kortingscode hadden ze binnen 2 sec opgelost, goede service. :D

Re: navi-gone ?

Geplaatst: ma 26 nov 2012, 21:51
door oubaasje
Jojo schreef:Omdat ik destijds problemen had met de kortingscode, vroeg mijn dealer het serienummer van mijn m&m, dan zouden ze met navigon contact opnemen. Het serienummer heb ik negens kunnen vinden. Had mijn m&m wel al via navigon fresh aangemeld. Zelf toen maar met navigon gebeld, het probleem uitgelegd en volgens hun was ik automatisch geregistreerd via fresh. Het probleem met de kortingscode hadden ze binnen 2 sec opgelost, goede service. :D
dat klopt, als je je navigon tablet aansluit op je pc via fresh 'ziet' navigon welk apparaat het is en ben je geregistreerd. mbv je emailadres en een wachtwoord heb je dan toegang tot 'My navigon'. Een serienummer invullen is niet nodig.

Re: navi-gone ?

Geplaatst: za 22 dec 2012, 15:42
door Psycho_Mantis
Ik heb na 3 maanden dat ding ook maar is aan de computer gehangen, en het werkt niet krijg dus error: CG2009
Dus ook maar even de beta proberen.

Ik heb trouwens ook Mac OSX Mountain Lion

Edit: Beta versie werkt ook niet...
Waarom heeft VW niet gewoon Tomtom gevraagd om dit te maken? Navigon is gewoon zooi...

Re: navi-gone ?

Geplaatst: ma 24 dec 2012, 02:08
door VW UP
Weet iemand al eens wat meer over dit probleem. Want ik kan nu al een paar maand mijn maps en more niet meer updaten.
Heb al contact gehad met Navigon, maar die zeggen dat ze er mee bezig zijn en dat ik het maar op een Windows PC moet proberen.
Ik heb namelijk een Mac en heb de nieuwe Beta versie ook al geprobeerd.
Vindt het allemaal maar erg slordig verlopen, moet binnenkort maar weer eens met Navigon mailen.

Re: navi-gone ?

Geplaatst: ma 24 dec 2012, 14:22
door Scorpion
Heb gisteren (23-12-2012) zonder problemen het apparaat geupdate.
Kaart Q4/2012 en de flitspalen.
Navigatieapparaat werkt sinds mei 2012 zonder problemen.
Ik heb Windows 7.

Re: navi-gone ?

Geplaatst: do 03 jan 2013, 20:04
door FlyingJeroen
Ik kom ook niet op de server.
Dezelfde error code: CG2009.
Ik heb ook een Mac, met OS X 10.7.5

Ga morgen VW eens bellen.
Leg het probleem bij hun neer. zij hebben me dit uiteindelijk verkocht.

Re: navi-gone ?

Geplaatst: do 03 jan 2013, 21:07
door DonkUp
Ik heb ook geen problemen gehad met Navigon Fresh. Ik heb ook Windows 7.
Als ik het zo lees, lijkt het probleem te zitten in de ondersteuning (of gebrek aan) door OSX. Niet de M+M.