bonkend geluid

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
bergertje
Forum newbie

bonkend geluid

Bericht door bergertje » ma 12 nov 2012, 22:02

Ik ben zelf de bezitter van een vw black up!

Na 1500km ongeveer begon de ophanging aan de voorkant te bonken.
vooral als je over een hobbel reed of oneffenheden in de weg. bogon deze te klapperen.
na een bezoek aan de dealer hebben ze er in totaal 1 uur mee bezig geweest...
ze zeggen alles nagestrokken te hebben en de ashoezen ingespoten te hebben.
inderdaat het geklapper was weg! maar na enige kilometers begon het weer, heb nu 3400km gereden en het is weer bezig. toch heb ik het gevoel dat het minder is dan eerst, ook denk ik dat het afhankelijk is van belading (1,2,3,4,5 personen)

heeft iemant hier meer ervaring mee?
Vw black up,

up!
Forum eindbaas

Re: bonkend geluid

Bericht door up! » ma 12 nov 2012, 22:03

Na 20.000km up! rijden komt dit me geheel onbekend voor, mijn up! rijdt zalig :)
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Draconian
Forum newbie

Bericht door Draconian » di 13 nov 2012, 20:37

bergertje schreef:Ik ben zelf de bezitter van een vw black up!

Na 1500km ongeveer begon de ophanging aan de voorkant te bonken.
vooral als je over een hobbel reed of oneffenheden in de weg. bogon deze te klapperen.
na een bezoek aan de dealer hebben ze er in totaal 1 uur mee bezig geweest...
ze zeggen alles nagestrokken te hebben en de ashoezen ingespoten te hebben.
inderdaat het geklapper was weg! maar na enige kilometers begon het weer, heb nu 3400km gereden en het is weer bezig. toch heb ik het gevoel dat het minder is dan eerst, ook denk ik dat het afhankelijk is van belading (1,2,3,4,5 personen)

heeft iemant hier meer ervaring mee?
Ja! Ik heb precies hetzelfde en zit nog niets eens boven de 1000 km.

bergertje
Forum newbie

Bericht door bergertje » wo 14 nov 2012, 13:46

ik ben dus niet de enigste, ben nu 2x langs geweest, ze nemen vandaag weer contackt op
Vw black up,

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » wo 14 nov 2012, 14:05

Wilt u zich even netjes voorstellen zoals dat hoort en in de voorwaarden is te lezen?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Draconian
Forum newbie

Bericht door Draconian » zo 25 nov 2012, 12:18

Nou, gisteren is de ellende echt begonnen. Als ik op niet geasfalteerde wegen rijdt met wat kuiltjes en drempels dan hoor je staal op staal klapperen bij de voorwielophanging lijkt wel. Alsof de rubbers er niet tussen zitten. Van de week maar weer de dealer bellen. Irriteert me mateloos aan dat geluid. Alsof ik weer in een tweedehands Ford rijdt met versleten stabilisatie stangetjes.

Draconian
Forum newbie

Bericht door Draconian » zo 02 dec 2012, 11:48

Dinsdag bij de dealer brengen. Nu is er nog wat bijgekomen. Als je het stuur helemaal naar links of rechts zet en je gaat inparkeren dan hoor je aanlopen of iets dergelijks. Soort ratelend geluid van een tandwiel wat ook even door blijft gaan als je de koppeling intrapt. Nu al spijt van die Up. Eerst dat bonken van de veren of de wielophanging. Nu dat ratelen van iets met sturen. Zit nu op 1321 km totaal.

Martin_tdi
Donateur member

Bericht door Martin_tdi » zo 02 dec 2012, 18:24

Check toplagers van de schokdempers voor, ben al bij diversen Up's tegen gekomen dat deze verroest waren.

Grt,
Martin

Draconian
Forum newbie

Bericht door Draconian » wo 05 dec 2012, 06:34

Het probleem is niet opgelost. Ze hebben alle bouten nagekeken van de gehele wielophanging. Ik heb zelf al gevonden waar het zit. Het zit in de vering. Deze krijgt speling bij drempels en oneffenheden waarbij de veren wat zwaarder belast worden. Op normale wegen en drempels zul je hier ook niets van horen. Volgende week weer een afspraak want dit is niet de bedoeling van deze koekblik.

Plaats reactie