Het grote 'Hoe zuinig kan jij rijden' topic.
-
- Vagling liefhebber
Re: Het grote 'Hoe zuinig kan jij rijden' topic.
Ongelooflijk... nog een met ruim 1 op 29. Ben benieuwd wie dit nog gaat verslaan...
1. RobertJ : 1 op 29,4 over 21 km.
2. Vwlars ± 1 op 29,4 over 28 km. Zelfde verbruik al+s robert J, maar als tweede geplaatst gezien je een lagere gemiddelde snelheid hebt.
3. Rick-89 : 1 op 27,7 over 30 km.
4. F.Moerland : 1 op 27 over 23 km
5. up!: 1 op 26,3 over 52 km
6. Rick-89 : 1 op 26,3 over 30 km
7.
1. RobertJ : 1 op 29,4 over 21 km.
2. Vwlars ± 1 op 29,4 over 28 km. Zelfde verbruik al+s robert J, maar als tweede geplaatst gezien je een lagere gemiddelde snelheid hebt.
3. Rick-89 : 1 op 27,7 over 30 km.
4. F.Moerland : 1 op 27 over 23 km
5. up!: 1 op 26,3 over 52 km
6. Rick-89 : 1 op 26,3 over 30 km
7.
-
- Vagling liefhebber
jaa maar ik heb wel meer kilometers gereden of telt dat niet
-
- Vagling liefhebber
Lood om oud ijzer jongens. Van beiden is het een geweldige prestatie.
Wie gaat het eerst door de 1:30?? Ik ga binnenkort eens een poging wagen
Sent from my XT897
Sent from my XT897
Een half uurtje 50km/h in de 5e versnelling rijden en je zit op ruim 1 op 30.RobertJ schreef:Wie gaat het eerst door de 1:30??
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
-
- Vagling liefhebber
Ik zou zeggen probeer het maar eens en post je foto!
nee, je zult een 60 a 70km/'h weg moeten hebben, die 50 wegen zijn allemaal in de bebouwde kom. Daarnaast moet je een warme motor hebben denk ik, want de stad uit rijden en je verbruik is weg wssup! schreef:Een half uurtje 50km/h in de 5e versnelling rijden en je zit op ruim 1 op 30.RobertJ schreef:Wie gaat het eerst door de 1:30??
-
- Forum newbie
Net getankt in hilversum en dan rustig wegrijden
Het is eerder nog mooier gelukt maar helaas geen foto van .
als het zover is komt die er ook op.
Seat mii van 8 maart 2013 met inmiddels 20000 km pp teller 60pk style chic
Het is eerder nog mooier gelukt maar helaas geen foto van .
als het zover is komt die er ook op.
Seat mii van 8 maart 2013 met inmiddels 20000 km pp teller 60pk style chic
Mii = Lucky
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Impressive!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
-
- Vagling liefhebber
Inderdaad impressive. Als je nog een kilometertje extra had gereden dan had deze mooie score wat mij betreft in het lijstje er bij gemogen. Minimum inzet is nu eenmaal 20 is afgesproken. Maar toch... knap gedaan hoor!
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Verrek ik zie nu pas dat het 19 kilometer is. Inderdaad regels zijn regels.F.Moerland schreef:Inderdaad impressive. Als je nog een kilometertje extra had gereden dan had deze mooie score wat mij betreft in het lijstje er bij gemogen. Minimum inzet is nu eenmaal 20 is afgesproken. Maar toch... knap gedaan hoor!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Autheo
- Donateur member
Ik vraag me af hoe 'impressive' deze standen zijn. Mijn boordcomputer geeft hoe dan ook standaard zo'n 7% te zuinig aan, en ik heb begrepen dat dergelijke afwijkingen meer regel dan uitzondering zijn. Ik zal dus niet meedoen aan deze 'grote hoe zuinig kan jij rijden' misleiding. Wel heb ik in m'n onderschrift een directe koppeling staan met 'spritmonitor', die het werkelijke gemiddelde reële verbruik weergeeft. Ik daag iedereen uit dat ook te doen.F.Moerland schreef:Inderdaad impressive. Als je nog een kilometertje extra had gereden dan had deze mooie score wat mij betreft in het lijstje er bij gemogen. Minimum inzet is nu eenmaal 20 is afgesproken. Maar toch... knap gedaan hoor!
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
4,7 l/100km = 21,1 km/l
-
- Vagling liefhebber
Zolang iedereen hier nou maar die BC gebruikt heeft iedereen ook dezelfde afwijking. Het is gewoon een leuk 'spelletje' om te kijken wie de zuinigheidskampioen zal zijn. Dat het werkelijke wat hoger zal zijn zal best. So be it.
Welke zuinigheidmaster gaat het voor elkaar krijgen 20 km zuiniger dan 1 op 30 te rijden?
Welke zuinigheidmaster gaat het voor elkaar krijgen 20 km zuiniger dan 1 op 30 te rijden?
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Er is gekozen voor de boordcomputer omdat iedereen dan ongeveer dezelfde afwijking heeft.Autheo schreef:Ik vraag me af hoe 'impressive' deze standen zijn. Mijn boordcomputer geeft hoe dan ook standaard zo'n 7% te zuinig aan, en ik heb begrepen dat dergelijke afwijkingen meer regel dan uitzondering zijn. Ik zal dus niet meedoen aan deze 'grote hoe zuinig kan jij rijden' misleiding. Wel heb ik in m'n onderschrift een directe koppeling staan met 'spritmonitor', die het werkelijke gemiddelde reële verbruik weergeeft. Ik daag iedereen uit dat ook te doen.F.Moerland schreef:Inderdaad impressive. Als je nog een kilometertje extra had gereden dan had deze mooie score wat mij betreft in het lijstje er bij gemogen. Minimum inzet is nu eenmaal 20 is afgesproken. Maar toch... knap gedaan hoor!
- el coche SEAT
- Donateur member
Toch even een kritische noot.Petrolhead Tom schreef:Er is gekozen voor de boordcomputer omdat iedereen dan ongeveer dezelfde afwijking heeft.Autheo schreef:Ik vraag me af hoe 'impressive' deze standen zijn. Mijn boordcomputer geeft hoe dan ook standaard zo'n 7% te zuinig aan, en ik heb begrepen dat dergelijke afwijkingen meer regel dan uitzondering zijn. Ik zal dus niet meedoen aan deze 'grote hoe zuinig kan jij rijden' misleiding. Wel heb ik in m'n onderschrift een directe koppeling staan met 'spritmonitor', die het werkelijke gemiddelde reële verbruik weergeeft. Ik daag iedereen uit dat ook te doen.F.Moerland schreef:Inderdaad impressive. Als je nog een kilometertje extra had gereden dan had deze mooie score wat mij betreft in het lijstje er bij gemogen. Minimum inzet is nu eenmaal 20 is afgesproken. Maar toch... knap gedaan hoor!
Dit is als ik goed geinformeerd ben, niet waar.
Volgens mij kun je via VAG COM een correctie op het boordcomputer verbruik laten uitvoeren.
Nu verwacht ik echter dat iemand die dit aanpast, eerder naar het daadwerkelijk verbruik laat aanpassen.
Laatst gewijzigd door el coche SEAT op ma 07 apr 2014, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
VW UP! GTI, Kings Red with Black roof, 115 pk, 2023
VW Golf Variant, R-line, Dolphin Grey, 130 pk, 2023
-
- Vagling liefhebber
Prima. Wie dat doet zal het alleen maar nog moeilijker hebben om een hoge score (= laag verbruik) op de BC neer te zetten.
Smokkelen met hoever iemand zijn tank vol gooit is ook niet te controleren en helemaal 100 exact.
Smokkelen met hoever iemand zijn tank vol gooit is ook niet te controleren en helemaal 100 exact.
- el coche SEAT
- Donateur member
Lijkt me logisch.F.Moerland schreef:Prima. Wie dat doet zal het alleen maar nog moeilijker hebben om een hoge score (= laag verbruik) op de BC neer te zetten.
Echter iemand kan ook kiezen om voor een grotere afwijking te gaan en daarmee op dit forum met de eeuwige roem van het laagste verbruik te gaan strijken.
Je weet maar nooit.
VW UP! GTI, Kings Red with Black roof, 115 pk, 2023
-
- Vagling liefhebber
Wat mij betreft pompen ze hun banden op tot 50 bar, rijden ze er een berg in Zwitserland voor naar beneden en wachten ze op windkracht 14 en manipuleren ze hun BC. 20 km blijft een heel eind en bovenal... het is maar voor de fun!
Kom op mannen, minder kletsen en meer zuinige kilometers svp!
- Autheo
- Donateur member
OK dan, zoals je wilt (ik begreep dat een beetje smokkelen wel mag...):F.Moerland schreef:Wat mij betreft pompen ze hun banden op tot 50 bar, rijden ze er een berg in Zwitserland voor naar beneden en wachten ze op windkracht 14 en manipuleren ze hun BC. 20 km blijft een heel eind en bovenal... het is maar voor de fun!
- Bijlagen
-
- het kostte wel wat moeite...
- boordcomputer 140407.jpg (72.81 KiB) 5263 keer bekeken
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
4,7 l/100km = 21,1 km/l
-
- Vagling liefhebber
Haahaha jij bent net effe snel naar Zwitserland gereden! Dan heb je 1 op 71 gereden!
Nou, wie hier nog over heen gaat...
Nou, wie hier nog over heen gaat...