Ik wil ook wel naar Geneve eigenlijk (niet alleen voor de Up, ook heel graag de nieuwe Volvo V90 zien)! Heb dit jaar zowaar keer tijd, toegang kost eigenlijk nauwelijks iets. Is vooral verblijf / vervoer wat 't op doet lopen. Mochten er mensen gaan met plek over in de auto lever ik graag een bijdrage in de benzinekosten
Aantal opmerkingen over de facelift (heb ze ook al gedumpt op AW Forum):
- VW zou best moeten doen een kale TSI aan te kunnen bieden voor 15k. Anders wordt het te makkelijk om segment op te schuiven.
- Sommige opties zou ik zelf niet kiezen, stoelverwarming en een achteruitcamera zou ik pas serieus overwegen op een C- of D-segment auto
- Sluit me wel aan bij de wens om betere sportstoelen, vind de normale zetels wel erg plat..
- Vind het jammer dat Maps & More geen op zichzelf staand apparaat meer is. De app zal per saldo best werken, maar ik vind zo'n houdertje met van die klemmetjes er eigenlijk veel te aftermarket uit zien. We leven wel in 2016..
Is natuurlijk de kunst om zoveel mogelijk waar voor je geld binnen te slepen, hopelijk komt er snel een configurator online. Een paar scherpe Private Lease aanbiedingen zouden ook mooi meegenomen zijn, waarbij je dan hopelijk wat meer kan configureren dan nu het geval is (overigens bij vrijwel alle PL-aanbieders een probleem). Ik zou wel trek hebben in een 3-deurs TSI met paar extra opties zoals mistlampen voor, de nieuwe automatische airco, stuurwiel met audiobediening, één van die twee nieuwe audiosystemen (behalve scherm vind ik meerwaarde van de duurdere variant wat mager), leuke kleurstelling (rood met wit dakje lijkt me geweldig op een TSI), 15" lichtmetaal (met witte aflak bijvoorbeeld) en cruise control. De getoonde 16" vielen vind ik eigenlijk te groot ogen - en zou me niets verbazen als auto door onprettig bonkig van wordt. Stoelverwarming en die camera zoals gezegd overdone, en dat geldt ook voor Beats en Licht&Zicht wat mij betreft. Tuurlijk, zou het er best op willen hebben maar VW kennende zit je dan met een auto die ~23k kost. De kunst zit hem in het slim beperken van jezelf bij het aanvinken van de optielijst
Die 90pk en 160 Nm zal vooral zijn waarde bewijzen op de snelweg inderdaad. Mijn moeder rijdt de 60pk, en die is wat mij betreft rap zat voor alles <80 km/h. Daarboven erger ik me echt aan het totale gebrek aan power bij inhalen en invoegen. Met 3 de snelweg op moeten tot je 120 rijdt is niet normaal in deze tijd. Daarnaast is er bij alles boven 110 km/h ook niet echt sprake meer van zuinig rijden, omdat die postzegel onder de motorkap er zo hard aan moet trekken. Zou me niets verbazen als de TSI ondanks echte verbruik door de turbocompressor in de praktijk zuiniger rijdt bij 130 (en alles daarboven) km/h dan de 60pk ongeblazen versie.