benzine verbruik in de praktijk
Re: benzine verbruik in de praktijk
Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van een CC op het verbruik. Twijfel zelf nog of ik het laat doen (bij VAG techniek)
Re: benzine verbruik in de praktijk
Nou, ik zou niet meer zonder cc willen op traject keurig vmax+5km/h (gps) en werkt prima
Re: benzine verbruik in de praktijk
Hoi,
Heb ook cc en wil niet meer zonder.Ook in de stad kan je het goed gebruiken.Gewoon op 50 zetten op het knopje duwen en hij trek door tot 50.
Heb wel een automaat dus hij schakelt vanzelf omhoog.
Ook met mijn truck altijd op cc.Zeker op A2 Utecht - Amsterdam VV scheelt dat een hoop aan boetes,
Heb ook cc en wil niet meer zonder.Ook in de stad kan je het goed gebruiken.Gewoon op 50 zetten op het knopje duwen en hij trek door tot 50.
Heb wel een automaat dus hij schakelt vanzelf omhoog.
Ook met mijn truck altijd op cc.Zeker op A2 Utecht - Amsterdam VV scheelt dat een hoop aan boetes,
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.
- MauriceR.
- Vagling liefhebber
- Berichten: 479
- Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
- Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn
Re: benzine verbruik in de praktijk
Ik heb nu ook zo'n Fuelly-ding onder mijn handtekening staan... - Dank voor de hulp, overigens.
Ook al rijd ik niet zoveel met mijn auto, ik krijg 'm met geen mogelijkheid zuiniger. Laatste tankbeurt was overigens eind mei. Het ligt niet aan mijn rijstijl: met de BMW 320D van mijn vrouw haal ik makkelijk 1:21,5 per tank... Dat is zuiniger dan Fuelly voor die auto aangeeft als gemiddeld verbruik. En die auto wordt even intensief voor het zelfde gemiddelde woon/werk/langere afstand verkeer gebruikt. Sterker, de BMW rijdt 1x per week een route van minstens 120km met een zeilboot, mast en zeil op het dak!
En nee, de Up heeft geen aanlopende remmen of andere technische mankementen. Airco staat eigenlijk altijd uit, gewoon niet zo zuinig als de meeste andere hier...
MauriceR.
Ook al rijd ik niet zoveel met mijn auto, ik krijg 'm met geen mogelijkheid zuiniger. Laatste tankbeurt was overigens eind mei. Het ligt niet aan mijn rijstijl: met de BMW 320D van mijn vrouw haal ik makkelijk 1:21,5 per tank... Dat is zuiniger dan Fuelly voor die auto aangeeft als gemiddeld verbruik. En die auto wordt even intensief voor het zelfde gemiddelde woon/werk/langere afstand verkeer gebruikt. Sterker, de BMW rijdt 1x per week een route van minstens 120km met een zeilboot, mast en zeil op het dak!
En nee, de Up heeft geen aanlopende remmen of andere technische mankementen. Airco staat eigenlijk altijd uit, gewoon niet zo zuinig als de meeste andere hier...
MauriceR.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
Re: benzine verbruik in de praktijk
Ik heb een Groove 60 pk sinds okt. 2013, en houdt het verbruik via mijn Post-It op mijn Iphone bij:
Dit is de tussenstand per 3 mei 2014: 6067 kilometer / heb er 392 liter in gegooid is dus 1 liter per 15,47 km.
Ik tank al sinds ik deze Up rijdt met Esso benzine, en dan de power oid uitvoering.
Mijn dochter had hem 2 weken geleend, en gevuld met ,, gewone,, benzine, maar dat merkte ik direct.
De motor reageerde veel minder fel met het optrekken, het werkt dus echt, althans met Esso benzine.
1 op 23 zal best mogelijk zijn, maar dan kan je beter op de step gaan, berg af, en de cc op 80 met wind in de rug.
De kilometers worden voornamelijk in de stad afgelegd.
Of de motor zuiniger wordt als er meer kilometers op staan is dus afwachten, maar aan de andere kant, deze Up is meer voor de fun, en zakelijk leuk ivm de MIA Investeringsaftrek , en de mogelijkheid om het eerste jaar 50 % af te schrijven.
Opgeteld is dat dus 14 + 28 + 50 % = 92 % van de nieuwwaarde als extra aftrekpost over 2013
Dit is de tussenstand per 3 mei 2014: 6067 kilometer / heb er 392 liter in gegooid is dus 1 liter per 15,47 km.
Ik tank al sinds ik deze Up rijdt met Esso benzine, en dan de power oid uitvoering.
Mijn dochter had hem 2 weken geleend, en gevuld met ,, gewone,, benzine, maar dat merkte ik direct.
De motor reageerde veel minder fel met het optrekken, het werkt dus echt, althans met Esso benzine.
1 op 23 zal best mogelijk zijn, maar dan kan je beter op de step gaan, berg af, en de cc op 80 met wind in de rug.
De kilometers worden voornamelijk in de stad afgelegd.
Of de motor zuiniger wordt als er meer kilometers op staan is dus afwachten, maar aan de andere kant, deze Up is meer voor de fun, en zakelijk leuk ivm de MIA Investeringsaftrek , en de mogelijkheid om het eerste jaar 50 % af te schrijven.
Opgeteld is dat dus 14 + 28 + 50 % = 92 % van de nieuwwaarde als extra aftrekpost over 2013
Re: benzine verbruik in de praktijk
Das dan Nederland. Gaat helemaal nergens meer over, behalve dan belastingaftrek.
Re: benzine verbruik in de praktijk
Wat een berekening. Ik snap er geen zak van. Is dat erg?
Ik rij in deze auto omdat ie voor mij nog betaalbaar .
Meer geld heb ik niet. ( of ervoor over). Sorry.
Auto kost, laten we zeggen €14.000, dat is dus €14.000 minder op de spaarrekening. Klaar.
Simpel.
(Nou, laat de reacties maar komen).
Ik rij in deze auto omdat ie voor mij nog betaalbaar .
Meer geld heb ik niet. ( of ervoor over). Sorry.
Auto kost, laten we zeggen €14.000, dat is dus €14.000 minder op de spaarrekening. Klaar.
Simpel.
(Nou, laat de reacties maar komen).
Met een hamer past alles
Re: benzine verbruik in de praktijk
Laten we het bij het benzine verbruik houden. Fiscale voordelen mogen in een eigen (nieuw/bestaand) topic.
Re: benzine verbruik in de praktijk
Ok, is goed.
Als ie leeg is moet ik tanken. Soms is dat €50 en soms €51
Als ie leeg is moet ik tanken. Soms is dat €50 en soms €51
Met een hamer past alles
- henri
- Forum eindbaas
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: benzine verbruik in de praktijk
Voor het eerst dit jaar weer eens een keer zuiniger dan 1:20 op een tank gereden.
Met mijn Up rijd ik in de maanden juli en augustus duidelijk het zuinigst. In de wintermaanden schommelt het verbruik ergens tussen 1:16 en 1:18 bij vrijwel identieke rijstijl.
Met mijn Up rijd ik in de maanden juli en augustus duidelijk het zuinigst. In de wintermaanden schommelt het verbruik ergens tussen 1:16 en 1:18 bij vrijwel identieke rijstijl.
- mijndochters
- Vagling liefhebber
- Berichten: 111
- Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 09:37
- Locatie: Heerhugowaard
Re: benzine verbruik in de praktijk
1 op 23.1 over 828 kilometer laatste tank. Inclusief 120 op de snelweg.
- henri
- Forum eindbaas
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: benzine verbruik in de praktijk
Netjes. Verder dan 750 km op één tank ben ik nog niet gekomen.
Re: benzine verbruik in de praktijk
Ik red 500km - 550 km op 1 tank 35L... UP! heeft nu 7500 km op de teller.. Is een 60pk non BMT (in België geleverd) Moet wel bij zeggen dat ik snelle rijder ben en met 17" velgen rij en voornamelijk 80km/h wegen en zo nu en dan snelwegen
"van hoog naar laag is een natuurlijke beweging"
VW UP! 1.0i 3drs - Deep Black Pearl - BBS RC323 - AP schroefset - K&N - Bi Xenon -
VW UP! 1.0i 3drs - Deep Black Pearl - BBS RC323 - AP schroefset - K&N - Bi Xenon -
Re: benzine verbruik in de praktijk
Normaal gesproken rijd ik ook een 550-600 km op een tank benzine, maar deze keer probeer ik eens wat het effect is van 95 km/h op de snelweg ipv 150 km/h. Inmiddels ben ik op de dagteller de 600 km al gepasseerd en hoop er nog zo'n 200 bij te kunnen tellen voor ik weer moet tanken.
Move up! Candy White | 60PK | Maps & More
- StefanK-Mii
- Vagling liefhebber
- Berichten: 138
- Lid geworden op: za 15 feb 2014, 21:46
- Locatie: Assen
Re: benzine verbruik in de praktijk
95 op de snelweg...., dat zouden ze moeten verbieden--BUMP-- schreef:Normaal gesproken rijd ik ook een 550-600 km op een tank benzine, maar deze keer probeer ik eens wat het effect is van 95 km/h op de snelweg ipv 150 km/h. Inmiddels ben ik op de dagteller de 600 km al gepasseerd en hoop er nog zo'n 200 bij te kunnen tellen voor ik weer moet tanken.
Re: benzine verbruik in de praktijk
Gewoon lekker net iets harder dan vrachtwagens, geen probleem toch?StefanK-Mii schreef:95 op de snelweg...., dat zouden ze moeten verbieden--BUMP-- schreef:Normaal gesproken rijd ik ook een 550-600 km op een tank benzine, maar deze keer probeer ik eens wat het effect is van 95 km/h op de snelweg ipv 150 km/h. Inmiddels ben ik op de dagteller de 600 km al gepasseerd en hoop er nog zo'n 200 bij te kunnen tellen voor ik weer moet tanken.
Move up! Candy White | 60PK | Maps & More
- StefanK-Mii
- Vagling liefhebber
- Berichten: 138
- Lid geworden op: za 15 feb 2014, 21:46
- Locatie: Assen
Re: benzine verbruik in de praktijk
Jawel... Omdat er genoeg maloten menen op het laatste moment er voorbij te kunnen, terwijl er iets naderd met 140/150....--BUMP-- schreef:Gewoon lekker net iets harder dan vrachtwagens, geen probleem toch?StefanK-Mii schreef:95 op de snelweg...., dat zouden ze moeten verbieden--BUMP-- schreef:Normaal gesproken rijd ik ook een 550-600 km op een tank benzine, maar deze keer probeer ik eens wat het effect is van 95 km/h op de snelweg ipv 150 km/h. Inmiddels ben ik op de dagteller de 600 km al gepasseerd en hoop er nog zo'n 200 bij te kunnen tellen voor ik weer moet tanken.
-
- Forum newbie
- Berichten: 35
- Lid geworden op: do 10 jul 2014, 07:25
Re: benzine verbruik in de praktijk
Tjaaaa, niet iedereen kan lekker omgaan met het verkeer. Jammer!StefanK-Mii schreef:Jawel... Omdat er genoeg maloten menen op het laatste moment er voorbij te kunnen, terwijl er iets naderd met 140/150....--BUMP-- schreef:Gewoon lekker net iets harder dan vrachtwagens, geen probleem toch?StefanK-Mii schreef: 95 op de snelweg...., dat zouden ze moeten verbieden
- MauriceR.
- Vagling liefhebber
- Berichten: 479
- Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
- Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn
Re: benzine verbruik in de praktijk
95 en dan op de rechterbaan blijven vlak achter een vrachtauto (ook nog meegezogen worden in de slipstream) is idd geen probleem. Met 95 inhalen op de linkerbaan waar op dat moment het verkeer 120 rijdt, is gevaarlijk. Zeker als je enige motief om zo langzaam te rijden benzine besparen is / om het cirkeltje blauw te krijgen. Maar ik neem aan dat je je niet tot dergelijke capriolen laat verleiden.
M.
M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
Re: benzine verbruik in de praktijk
Eens met Maurice, erg vervelend als je lekker 120 rijdt en ineens iemand denkt een vrachtwagen in te moeten halen met 85/95
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |