Ervaring met van Udenhout?

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Nightrider
Forum newbie

Ervaring met van Udenhout?

Bericht door Nightrider » di 20 mei 2014, 08:36

Wat voor ervaringen hebben jullie met van Udenhout?

Ik heb 3 weken geleden een up gekocht bij van Udenhout en deze zou binnen 2 weken geleverd worden.
Een dag voor de leveringsdatum krijgen we een telefoontje dat ze de auto compleet vergeten zijn en dat de kentekenplaten nog aangevraagd moeten worden.
Dus de volgende dag gaan we naar van Udenhout om te vragen wanneer de up dan geleverd kan worden. Daar konden ze geen antwoord op geven. De verkoper vertelde ons dat hij er maandag achter aan zou gaan en dat hij het persoonlijk zou gaan regelen. Dus maandag bellen we op naar van Udenhout of het proces nu in werking is gezet. Dat bleek niet het geval, de verkoper is op vakantie gegaan en heeft niets in werking gezet en heeft ons afgescheept met een excuus. We hadden tijdens de aankoop als onze bedenkingen over de aanpak van de betreffende verkoper: Chagrijnig, niet geïnteresseerd. De complete afhandeling komt erg onprofessioneel over.

Hebben jullie ook zulke slechte ervaringen met van Udenhout?

Op dit moment zit het verloop van dit proces en de afhandeling ons niet lekker en beginnen we te twijfelen of we de koop nog wel moeten door laten gaan. Hebben jullie dit ook meegemaakt? En wat zouden jullie doen?

Upsilon
Vagling liefhebber

Re: Ervaring met van Udenhout?

Bericht door Upsilon » di 20 mei 2014, 08:41

Ik zou proberen onder de koop uit te komen, als dat juridisch gezien zou kunnen.

maar ik zou wel het vertrouwen verliezen in die dealer iig. zo ga je niet met je klanten om.
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Nightrider
Forum newbie

Bericht door Nightrider » di 20 mei 2014, 08:48

Wat ik heb gelezen zou dit kunnen als hij deze vrijdag niet geleverd is. Het is erg jammer dat je blij bent met de aankoop van een auto en dat er zo mee omgegaan word. De intentie was om daar twee auto's te kopen, ik ben blij dat ik dat niet gedaan heb.

Upsilon
Vagling liefhebber

Bericht door Upsilon » di 20 mei 2014, 09:15

Nightrider schreef:De intentie was om daar twee auto's te kopen, ik ben blij dat ik dat niet gedaan heb.
Bij bedrijven die je als klant niet serieus nemen, en helaas zijn autobedrijven daar te vaak een voorbeeld van, kan je het beste je ontevredenheid d.m.v je portomonee laten spreken. Wellicht kan je dit nog even subtiel aankaarten mocht het tot aflevering komen. Heb je misschien nog iets van voldoening.

In een tijd waarin het almaar slechter en slechter gaat met de verkopen is het bijzonder om te zien hoe ze met klanten omgaan die wel hun zuurverdiende centen bij hen willen achterlaten.

Soms heb ik wel het idee dat men je niet serieus neemt als je voor een 'kleine' auto komt, omdat ze er blijkbaar te weinig aan verdienen.
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Nightrider
Forum newbie

Bericht door Nightrider » di 20 mei 2014, 09:33

Soms heb ik wel het idee dat men je niet serieus neemt als je voor een 'kleine' auto komt, omdat ze er blijkbaar te weinig aan verdienen.
Dat idee heb ik ook, de intentie was om extra opties aan te kopen voor de Up, de reactie van de verkoper was dat het maar een Up is dus waarom zou je dat doen.
Het is een kleine auto, maar me vriendin gaat er dagelijks mee rijden dus wilde de auto zo compleet mogelijk.

Ik heb al vaker auto's aangekocht maar dit had ik nog nooit meegemaakt...

Altos
Vagling liefhebber

Bericht door Altos » di 20 mei 2014, 09:35

Welke vestiging gaat dit om? Kan namelijk veel verschil zitten in personeel ben ik bij meerdere dealers achtergekomen...

Nightrider
Forum newbie

Bericht door Nightrider » di 20 mei 2014, 09:38

Vestiging Eindhoven

Autheo
Donateur member

Bericht door Autheo » di 20 mei 2014, 09:47

Nightrider schreef: Hebben jullie dit ook meegemaakt? En wat zouden jullie doen?
Dat is wel een hele nare ervaring, en nee, zoiets heb ik niet meegemaakt. Maar in zo'n geval zou ik toch het liefst rechtstreeks met de leidinggevende van die verkoper contact opnemen om de zaak grondig te bespreken om tot een goede oplossing te komen. OK, iedereen kan een fout maken, maar als iemand toezegt dit direct te corrigeren en dan zonder het te regelen op vakantie gaat, is er wat mis. Dan verlies je inderdaad het vertrouwen in die persoon. Maar ik veronderstel dat van Udenhout meer is dan alleen die ene verkoper. Succes met overleggen!

Nightrider
Forum newbie

Bericht door Nightrider » di 20 mei 2014, 10:05

De leidinggevende kregen we gisteren niet te spreken, we kregen een andere verkoper. Maar die bleef zijn verhaal om de paar seconden veranderen, dus dat was ook niet echt geruststellend. Ik krijg woensdag te horen wat ze gaan doen. Ben benieuwd met wat voor spannend plan ze komen deze keer:P

Inge
Forum eindbaas

Bericht door Inge » di 20 mei 2014, 10:16

Ben benieuwd - houd ons opd e hoogte. maar laat je niet met kluitjes het riet in sturen.

Anders eens overwegen om naar van udenhout in den Bosch te gaan (sponsor0
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Nightrider
Forum newbie

Bericht door Nightrider » di 20 mei 2014, 10:47

Ik zal jullie zeker op de hoogte houden

Nightrider
Forum newbie

Bericht door Nightrider » di 20 mei 2014, 12:20

Wat een bedrijf.. net gebeld en ze hebben het nu ingediend, gaat 10 werkdagen duren.

MauriceR.
Vagling liefhebber

Bericht door MauriceR. » di 20 mei 2014, 14:03

Waarom zou je bij ze blijven? Volgens mij kun je er vrij eenvoudig onderuit: ze geven aan dat ze het vergeten zijn. Dat is geen overmacht (meestal is dat de reden dat ontbinding niet mogelijk is...), maar onverschilligheid. Komt daarboven nog de vakantiepret van de verkoper die alles zou regelen. Lijkt me dus geen overmacht.

Het zou wel fijn zijn wanneer je dit hele relaas van hun kant per mail hebt gekregen. Als het allemaal telefonisch is, wordt het al gauw jouw verhaal tegen dat van hun als het om ontbinden gaat.

*Overigens, terwijl ik dit schrijf zie ik de banner van onze huissponsor Van Udenhout prominent op mijn beeldscherm staan. Wrang*

Wellicht helpt het dat mensen van Van Udenhout zich ook regelmatig op dit forum vertonen. Het zou mooi zijn dat je dan door middel van dit forum geholpen zou kunnen worden.

M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

Nightrider
Forum newbie

Bericht door Nightrider » di 20 mei 2014, 14:07

Ja ze waren niet erg behulpzaam om tot een oplossing te komen, ik eis een tegemoetkoming. Als ze niks bieden annuleer ik de bestelling. Maar idd erg jammer dat het face to face gesprekken waren en dat ik schriftelijk niks heb. Haha ja ik heb het zelfde, de van udenhout banner staat non stop in beeld:p

Altos
Vagling liefhebber

Bericht door Altos » di 20 mei 2014, 15:18

Door dit soort belachelijke verkopers ben ik uitgeweken naar Tiel (Skoda de Waal)
Is wat verder rijden maar de service is al 3 nieuwe auto's top! Om de hoek is fijn maar goede service en after sales zijn fijner vind ik

Touchwood
Vagling liefhebber

Bericht door Touchwood » di 20 mei 2014, 15:49

Ach, is ook geen leuk vak dat autoverkoper. ;-)
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

GrijzeUp
Vagling liefhebber

Bericht door GrijzeUp » di 20 mei 2014, 16:24

Ikzelf heb al 2 auto's gekocht bij van den udenhout in eindhoven en heb niets dan goede woorden over hoe klantvriendelijk ze zijn.
Ook de service vindt ik erg goed.

Fouten kunnen gebeuren, wel lastig voor je en jammer dat ze niet vertellen waardoor het probleem écht ontstaan is.

up!
Forum eindbaas

Bericht door up! » di 20 mei 2014, 16:26

GrijzeUp schreef:jammer dat ze niet vertellen waardoor het probleem écht ontstaan is.
Is dat niet gezegd? Waren ze de auto niet "compleet vergeten"?
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Pop Up!
Forum eindbaas

Bericht door Pop Up! » di 20 mei 2014, 17:24

Gewoon slecht en onbegrijpelijk....zou meteen naar een andere dealer gaan die je wel serieus neemt en je graag een up wil verkopen.

Ik heb zelf wel goede ervaringen met Van den Udenhout maar dat is met filiaal Helmond en Den Bosch.
Succes met je keuze! :)
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

JuP !
Forum eindbaas

Bericht door JuP ! » di 20 mei 2014, 19:52

Je zou het toch niet verwachten bij zo'n groot bedrijf als VdU Eindhoven. Ik heb hetzelfde gehad met een dealer in Utrecht. Zou na 1.5 week de auto ophalen (occasion) en toen werd ook een dag van te voren afgebeld. Leuk, kun je de verzekering weer bellen dat de inruiler een week langer verzekerd moet worden en voor de nieuwe de verzekering pas een week later in hoeft te gaan.....en 5 maanden later bleek de overschrijving niet te kloppen en stond de auto (officieel) nog op hun bedrijfsvoorraad.
Nightrider schreef:Wat een bedrijf.. net gebeld en ze hebben het nu ingediend, gaat 10 werkdagen duren.
Duurt dat tegenwoordig 10 dagen? Dacht dat 5 dagen normaal was voor een kenteken.
Pop Up! schreef:Gewoon slecht en onbegrijpelijk....zou meteen naar een andere dealer gaan die je wel serieus neemt en je graag een up wil verkopen.

Ik heb zelf wel goede ervaringen met Van den Udenhout maar dat is met filiaal Helmond en Den Bosch.
Succes met je keuze! :)
Hier ook zeer goede ervaringen met VdU Den Bosch. Daar was niets teveel...Ik reed er destijds 144km voor (enkele reis) voor mijn onderhoud....... :dance:
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia

zeg maar JP ! ;)

Plaats reactie