VW UP! Kopen, waar let ik op?

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Justin
Forum newbie

VW UP! Kopen, waar let ik op?

Bericht door Justin » ma 17 feb 2014, 16:35

Ik ben er eindelijk overuit, na wat jaren in de Volkswagen Polo, 1,4 TDI rond gereden te hebben.. heb ik besloten om nu een Vw UP! te kopen.

Ik denk dat mijn voorkeur toch de Up! Move 1,0, 60pk 5 deurs heeft. Ik ben al aan het rondkijken of ik ergens een tweedehandse, zo goed als nieuw kan vinden.. :clap:

Hebben jullie misschien nog tips op welke websites ik kan kijken?

Michiel
Forum newbie

Re: VW UP! Kopen, waar let ik op?

Bericht door Michiel » ma 17 feb 2014, 16:55

Gaspedaal.nl kun je alle website's in 1x controleren.

Wat voor eisen stel aan je aan je Up!, denk aan Airco, Cruisecontrol etc
Afbeelding

Justin
Forum newbie

Bericht door Justin » ma 17 feb 2014, 17:22

Michiel schreef:Gaspedaal.nl kun je alle website's in 1x controleren.

Wat voor eisen stel aan je aan je Up!, denk aan Airco, Cruisecontrol etc
Bedankt voor je snelle reactie!

De website die je noemt ken ik inderdaad nog niet, ik heb er even op gekeken en het is inderdaad handig dat je uitgebreid kan zoeken.
Ik heb zelf op http://www.autoscout24.nl/ naar auto occasion gezocht en dan ook uitgebreid met alle toeters en bellen die ik eraan wil hebben!
Deze website heeft ook veel aanbod van verschillende websites volgens mij, heb je nog meer websites die ik even kan bekijken?

Michiel
Forum newbie

Bericht door Michiel » ma 17 feb 2014, 18:15

www.gaspedaal.nl is de enige die je nodig hebt, die laat je alle zoekresultaten van alle Nederlandse autoverkoop site's zien.
Afbeelding

NoTVR
Vagling liefhebber

Re: RE: VW UP! Kopen, waar let ik op?

Bericht door NoTVR » ma 17 feb 2014, 19:25

In Benthuizen zit een bedrijf dat jonge up!s importeert, heb je voor een leuke prijs een High up!

Justin
Forum newbie

Bericht door Justin » di 18 feb 2014, 09:06

Michiel schreef:http://www.gaspedaal.nl is de enige die je nodig hebt, die laat je alle zoekresultaten van alle Nederlandse autoverkoop site's zien.
Druk aan het zoeken :clap:

Justin
Forum newbie

Bericht door Justin » di 18 feb 2014, 09:07

NoTVR schreef:In Benthuizen zit een bedrijf dat jonge up!s importeert, heb je voor een leuke prijs een High up!
Bedankt voor je tip!

Weet je ook hoe het bedrijf heet? Ben erg benieuwd! :mrgreen:

NoTVR
Vagling liefhebber

Re: RE: VW UP! Kopen, waar let ik op?

Bericht door NoTVR » wo 19 feb 2014, 18:32

Nou, type Benthuizen en up! in Google en je komt een heel eind. Ik dacht JFK.

SuperEd
Vagling liefhebber

Bericht door SuperEd » wo 19 feb 2014, 18:49

Hey Justin,

kiezen moet je inderdaad zelf, en je bepaald ook zelf wat je koopt.

Maar.......... ga eens proefrijden in een 60 PK en daarna in een 75 PK, ( ook in die volgorde)
dat was voor mij de reden, dat ik laatstgenoemde heb gekocht, en er absoluut geen spijt van heb.

Zomaar ff een tip.........

succes,

gr.

Ed :auto-nx:
UNDERSTEER is when you hit the fence with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.

Justin
Forum newbie

Bericht door Justin » do 20 feb 2014, 09:02

SuperEd schreef:Hey Justin,

kiezen moet je inderdaad zelf, en je bepaald ook zelf wat je koopt.

Maar.......... ga eens proefrijden in een 60 PK en daarna in een 75 PK, ( ook in die volgorde)
dat was voor mij de reden, dat ik laatstgenoemde heb gekocht, en er absoluut geen spijt van heb.

Zomaar ff een tip.........

succes,

gr.

Ed :auto-nx:
Dat is een bruikbare tip! Heb ik zelf niet aan gedacht nog.. Zal ik zeker even doen!

Bedankt!

up!
Forum eindbaas

Bericht door up! » do 20 feb 2014, 12:36

SuperEd schreef:Maar.......... ga eens proefrijden in een 60 PK en daarna in een 75 PK, ( ook in die volgorde)
Ook in de andere volgorde kun je tot dezelfde conclusie komen. Ik reed pas in de 60pk toen ik mijn 75pk al in bezit had. En was vervolgens blij met mijn aankoop. De versnellingsbakverhoudingen van de 60pk zijn langer (eindoverbrenging) en dat maakt 'm wat slomer in mijn ogen. Verder ook een fijne auto, en hij is in ieder geval wel zuiniger dan de 75pk
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Xanderv
Forum eindbaas

Bericht door Xanderv » do 20 feb 2014, 13:47

75 pk is daardoor ook minder zuinig door zijn kortere versnellingen. Voor kracht hoef je naar mijn mening geen up te kopen 60 of 75pk. Allemaal puur persoonlijk
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Justin
Forum newbie

Bericht door Justin » vr 21 feb 2014, 16:41

Ik heb vandaag een proefrit aangevraagd voor volgende week! Ik ben benieuwd! :drool:

Pop Up!
Forum eindbaas

Bericht door Pop Up! » za 22 feb 2014, 08:39

up! schreef:
SuperEd schreef:Maar.......... ga eens proefrijden in een 60 PK en daarna in een 75 PK, ( ook in die volgorde)
Ook in de andere volgorde kun je tot dezelfde conclusie komen. Ik reed pas in de 60pk toen ik mijn 75pk al in bezit had. En was vervolgens blij met mijn aankoop. De versnellingsbakverhoudingen van de 60pk zijn langer (eindoverbrenging) en dat maakt 'm wat slomer in mijn ogen. Verder ook een fijne auto, en hij is in ieder geval wel zuiniger dan de 75pk
Een Up! 60 of 75 PK blijven slome auto's, verwacht geen wonderen tussen die 2....vooral in je portemonnee voel je het meest ;)
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

MiiRens
Vagling liefhebber

Bericht door MiiRens » za 22 feb 2014, 09:41

We hebben gekozen voor de 60 pk versie. De 75 pk versie heeft zijn extra pk's boven de 5.000 t/min zitten en daar kom je niet met een Mii (althans ik niet). De 60 pk versie maakt wel iets minder toeren maar zo'n groot verschil is dat ook niet. En wil je echt meer pk's, dan kan je auto altijd nog laten chippen bij JD in Lochem. De Mii hebben we gekozen voor de zuinigheid en daar hoort een aangepaste rijstijl bij (en als we echt power willen dan pakken we de anderen auto :D ).
Gr. Renco

Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.

Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.

Inge
Forum eindbaas

Bericht door Inge » za 22 feb 2014, 10:51

+1 Mii Rens. Alleen moet je dan wel een andere auto hebben natuurlijk ;)
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Xanderv
Forum eindbaas

Bericht door Xanderv » za 22 feb 2014, 11:03

Haha inderdaad Inge, of gewoon genoegen nemen met de 50 euro die je per maand bespaard ;)
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

MiiRens
Vagling liefhebber

Bericht door MiiRens » zo 23 feb 2014, 02:49

Inge schreef:+1 Mii Rens. Alleen moet je dan wel een andere auto hebben natuurlijk ;)
Dat is zo, maar snelheid went ook hoor ;) en een 60 pk komt best lekker mee in het verkeer en is als het echt moet, wat sneller te maken.
Gr. Renco

Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.

Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.

Inge
Forum eindbaas

Bericht door Inge » zo 23 feb 2014, 07:55

Dat is waar en ik durf nu toch niet hard te rijden - overblijfsel van na het ongeluk.

Ik heb geen klagen met de 60 pk - doet het wat mij betreft prima in het verkeer. En mocht ik ooit eens geld over hebben dan zou een chiptuning een optie zijn maar of daar nu veel winst qua snelheid mee te behalen valt... ik kom toch nooit in de 5000 toeren. Enige plus zou voor mij dan zijn het iets vlugger optrekken.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Plaats reactie