Ik zit bij 130 ook rond de 6, bij 105 rond de 4,7TwitNour schreef:Dat zijn waarden die ik never nooit haal, zeker die van 130 niet.Kevin #34# schreef: Bij een constante snelheid is dat bij mij heel anders ( op de bc)
90 km/uur 3.8 ltr /100km
105 km/uur 4.2 ltr /100km
130 km/uur 5.0 ltr /100km
Ik heb het dan wel over windstil weer, indien wind tegen dan kan het verbruik oplopen met +/- 10 tot 15%. Ik rij berekend over een heel jaar (= 45000km) tussen de 1:21 en 1:22
benzine verbruik in de praktijk
Re: benzine verbruik in de praktijk
- TwitNour
- Donateur member
- Berichten: 2563
- Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: benzine verbruik in de praktijk
@RobertJ Ja inderdaad. 130 rijden is zeer onzuinig wat dat betreft. Ik heb me wel vergist in de 90 km/h waarde, want dan zit ik inderdaad ook onder de 4 l/100km zoals Kevin schreef.
Re: benzine verbruik in de praktijk
Afgelopen zaterdag een tankje leeg gereden op de A15 van oost naar west en terug, bij tanken had ik 1 op 15,4 gereden! Stevig doorrijden is dus absoluut niet zuinig. Periode 80 weggetjes en vroeg schakelen heb ik ook wel 1 op 22 makkelijk gehaald. Ik heb trouwens een 60PK.
Re: benzine verbruik in de praktijk
Als mijn M & M aangeeft "bereik nog 10 km" is dit inclusief of exclusief reservetank?
Move UP! | 60 PK | BlueMotion | 3-deurs | Candy White | Maps&More | Executive | Reservewiel | Polo 6R antenne | Armsteun | Getinte ramen |
Re: benzine verbruik in de praktijk
ik kan je vertellen dat ik een keer noodgedwongen 30km op die aanduiding gereden. Ik denk dus exclusiefReeve schreef:Als mijn M & M aangeeft "bereik nog 10 km" is dit inclusief of exclusief reservetank?
- TwitNour
- Donateur member
- Berichten: 2563
- Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: benzine verbruik in de praktijk
Deed de motor er niet moeilijk over? Blijkbaar zit in je laatste beetje benzine altijd troep... (wat ik raar vind want dat betekent dat het zich daar dus ophoopt en steeds meer wordt)RobertJ schreef:ik kan je vertellen dat ik een keer noodgedwongen 30km op die aanduiding gereden. Ik denk dus exclusiefReeve schreef:Als mijn M & M aangeeft "bereik nog 10 km" is dit inclusief of exclusief reservetank?
Re: benzine verbruik in de praktijk
Vandaag nog 4km gereden nadat de meter aangaf dat ik nog 0km kon rijden. Tankpistool sloeg af bij 34,97 liter, ik heb het afgerond op 35 liter. Vraag me af hoeveel verder ik had kunnen rijden, ik dacht dat de 35 liter tank inclusief de reservevoorraad was.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
Re: benzine verbruik in de praktijk
Ik tank geregeld over de 35 liter. Laatste twee tankbeurten waren 35,2 liter. Dat is dan ongeveer 2 kilometer nadat de indicator op nul gesprongen is
Re: benzine verbruik in de praktijk
Zou mooi zijn bij zijn 2e tankbeurt, al troep er in, hahaTwitNour schreef:Deed de motor er niet moeilijk over? Blijkbaar zit in je laatste beetje benzine altijd troep... (wat ik raar vind want dat betekent dat het zich daar dus ophoopt en steeds meer wordt)RobertJ schreef:ik kan je vertellen dat ik een keer noodgedwongen 30km op die aanduiding gereden. Ik denk dus exclusiefReeve schreef:Als mijn M & M aangeeft "bereik nog 10 km" is dit inclusief of exclusief reservetank?
Antwoord: niets van te merken, er zit immers een brandstoffilter tussen.
Sent from my XT897
Re: benzine verbruik in de praktijk
Zojuist 36.72 liter getankt nadat m&m al 5 km op 0 te gaan stond.
Re: benzine verbruik in de praktijk
Okay... ik tankte laatst 35,5 liter met een bc die al 5 km 0 aangaf. Er is dus wat reserve gelukkig.
Je zou toch een litertje extra gaan meenemen om nog een km of 20 extra reserve te hebben.
Je zou toch een litertje extra gaan meenemen om nog een km of 20 extra reserve te hebben.
Re: benzine verbruik in de praktijk
Of eerder gaan tanken
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo
Re: benzine verbruik in de praktijk
Er zijn mensen die 36.7l getankt kregen, dus die 20km was nog wel gelukt.NoTVR schreef:Okay... ik tankte laatst 35,5 liter met een bc die al 5 km 0 aangaf. Er is dus wat reserve gelukkig.
Je zou toch een litertje extra gaan meenemen om nog een km of 20 extra reserve te hebben.
Re: RE: benzine verbruik in de praktijk
Goed om te weten,maar ik doe het voortaan anders...
Re: benzine verbruik in de praktijk
Weer een tank verder: 605km / 34.51l = 1:17.5 dit heb ik gehaald door 110 te rijden ipv 130 op de snelweg.oppermii schreef:Weer n tank verder. 4*110km snelweg plus 10*10km stad.oppermii schreef:Eerste week ook verbruik bijgehouden.
Na 98.8km even de tank volgegooid om zeker te zijn de metingen te starten met een volle tank.
Er ging 4.57l in, dus 1:21,6.
Veelbelovend. 80km lange snelweg rit, rest andere ritjes in de stad.
Inmiddels tweede tankbeurt gedaan na 408km. Waarvan 250 op de snelweg, rest stadsritjes van 10km per stuk.
24,10 liter, dus 1:16,9.
Stuk minder veelbelovend.
Heb echt mega rustig gereden.
We zullen zien wat de lange termijn doet. Die korte stadsritjes zullen niet echt helpen voor een goed verbruik.
545km / 33.72l = 1:16.2
Iets minder zuinige rijstijl gehanteerd. Nooit harder dan maximum snelheid. Wel altijd de kachel flink warm.
Dus dat scheelt zo'n 10%.
Heb nu 1600km op de teller staan. Ik mag hopen dat hij nog wat zuiniger wordt.
Ik rijd nu heel langzaam/rustig overal, dus volgens mij kan het niet veel zuiniger.
Re: benzine verbruik in de praktijk
Met inrijden niet alleen maar langzaam optrekken he, nu en dan ook iets pittiger ( niet maximaal doortrekken ). Anders heb je straks een "luie" motor.
Ik zou er nu niet te druk om maken en gewoon lekker inrijden, eigenlijk van het begin moeten doen.
Ik zou er nu niet te druk om maken en gewoon lekker inrijden, eigenlijk van het begin moeten doen.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Re: benzine verbruik in de praktijk
Heb met mijn up (60pk) nu zo'n 1700+ km's gereden, waarvan +/- 50% snelweg en 50% stad/binnenwegen en kom iets zuiniger uit dan 1:20 = rustig optrekken en veel gebruik maken van de cc.
Ik heb echter wel geconstateerd dat het verbruik boven de 105/110 km/u (km-teller) vrij snel toeneemt, dus tenzij ik echt een beetje laat ben, houd ik het op de snelweg meestal op ongeveer 100/105 km/u (M+M) c.q. 105/110 km/u (km-teller).
Ik heb echter wel geconstateerd dat het verbruik boven de 105/110 km/u (km-teller) vrij snel toeneemt, dus tenzij ik echt een beetje laat ben, houd ik het op de snelweg meestal op ongeveer 100/105 km/u (M+M) c.q. 105/110 km/u (km-teller).
groove up - 60pk bmt - hot orange - fender sound - 16" triangle velgen (silver) - high up extra's & accessoires
opties/extra's: 4 deuren - panoramadak - winterbanden op 15" waffle velgen - verlaagd (eibach proline) - vagcom
opties/extra's: 4 deuren - panoramadak - winterbanden op 15" waffle velgen - verlaagd (eibach proline) - vagcom
- TwitNour
- Donateur member
- Berichten: 2563
- Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: benzine verbruik in de praktijk
Inrijden is zoiets dat volgens Volkswagen tegenwoordig niet meer hoeft. De motor wordt sowieso al even ingereden in de fabriek. Ik weet zelf niet waar de waarheid nou ligt. Wel of niet inrijden tegen luie motor? Ergens klinkt het totaal niet logisch. Twee motoren waarvan de een sterk is ingereden heeft toch niet echt reden om sterker op te kunnen trekken oid?
Re: benzine verbruik in de praktijk
Die verhalen over luie auto's is iets uit het verleden, toen auto's nog carburateurs hadden. Met al die computers aan boord heb je als bestuurder niet zoveel meer te vertellen. Maar ja, zo'n mythe blijft maar doorverteld worden op feesten en partijen.
Re: benzine verbruik in de praktijk
En het feit dat als je meer gas geeft dat zuigerveren meer kracht tegen de cilinderwand zet en daardoor anders inslijt?
Een carburateur doet gewoon wat je voet/hand aangeeft, die veranderd echt niet als je de auto anders inrijdt.
Als het wel zo is mag je het uitleggen want dan mis ik iets.
Een carburateur doet gewoon wat je voet/hand aangeeft, die veranderd echt niet als je de auto anders inrijdt.
Als het wel zo is mag je het uitleggen want dan mis ik iets.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |