Ik ben heel blij met de Eco Up! Net 270km gereden en dan voor €8.70 tanken
![Very Happy :D](./images/smilies/icon/biggrin.gif)
Goed idee, ik doe mee!guggenheimer schreef:Er zijn een aantal leden die een CNG / Eco Up bezitten. Omdat we toch pioniers zijn denk ik dat het fijn zou zijn als er een apart CNG / Eco Up! topic komt om ervaringen te delen.
Dan heb je een knap verbruik te pakken, volgens mijn berekening zit je daarmee op een verbruik van 3,1kg/100km!guggenheimer schreef:Ik ben heel blij met de Eco Up! Net 270km gereden en dan voor €8.70 tanken
is dat gas dan echt weg gelekt of alleen maar iets gekrompen, zodat de meter denkt, dat er minder in zit?GasDwerg schreef:Tip voor de CNG rijders :
Niet gaan tanken vlak voor je je up gaat parkeren.
De dag nadien mis je blijkbaar 1/16 tot 1/8 van je tankinhoud op het metertje.![]()
Na het tanken dus ofwel nog voldoende km doen alvorens je je upje parkeert, ofwel later bij het vertrekken gaan tanken.
ben wel benieuwd nu naar die kwaliteits-puntjes, die de cng up mist volgens die reviews. zou je daar wat meer over kunnen vertellen? of de links geven naar die reviews?Aficionado schreef:Na mijn eerdere enthousiasme zie ik toch voorlopig af van aanschaf van de Up.
Ik moet hem namelijk partikulier aanschaffen en ik woon in Flevoland en daar zijn ook
geen subsidies voor auto's op CNG. Bovendien heb ik diverse reviews gelezen van
mensen die veel kilometers maken (ik zou 45k per jaar doen) en daar maak ik uit
op dat er kwalitatief nog wel wat puntjes op de i gezet mogen worden. Ik hou het
de komende tijd nog even in de gaten.
Niet gekrompen, maar afgekoeld.Touchwood schreef:is dat gas dan echt weg gelekt of alleen maar iets gekrompen, zodat de meter denkt, dat er minder in zit?GasDwerg schreef:Tip voor de CNG rijders :
Niet gaan tanken vlak voor je je up gaat parkeren.
De dag nadien mis je blijkbaar 1/16 tot 1/8 van je tankinhoud op het metertje.![]()
Na het tanken dus ofwel nog voldoende km doen alvorens je je upje parkeert, ofwel later bij het vertrekken gaan tanken.