@Jos ,vooral bij steile afdalingen in bijv. stadje, met een gangetje van 10/20km/u is het een geklik-klak van jewelste. Dan zoekt ie - in autom. en semi autom.stand- maar van 2 naar 1. Je moet deze automaat echt boven de 2000tpm houden ,anders is het een rammelde naaimachine en dan niet van Singer kwaliteit. Komt door het tekort aan koppel.
In z'n 5 bergen op en de teller boven de 120km/u ging het prima, zodra je 110 reed moest je terugschakelen naar 4.
Al met al viel het me mee. Remmen, stuurgedrag, stabiliteit, overzicht,motortje (tussen de 3000 en 4000tpm) goed voor elkaar.
Heb met volle ballast heel wat C1/Aygo/107 en Picanto's, 110's makkelijk kunnen evenaren op dalen en toppen. Eén hand aan het stuur.
Hier enkele foto's (ben ermee bezig):
file voor Tauerntunnel (1340 mtr boven zeespiegel) /Karawenketunnel ,Pula (en ook Porec en Rovinj).
Rotberg met grenspost in Koper/Triëst.
Manerba del Garda/Fernpas/Neuschwanstein (Fússen).
@Rick ,Was in 1990 naar Kroatie geweest en eb daar een klapper gehad op de dodenweg (met een bloedmooie Alfa sprint QV ,total loss) , nu weer eens geweest.
Maar het is me te ver vanwege al die file ellende onderweg en dat in het naseizoen. Vind omgeving Gardameer veelzijdiger
Vanaf Gardameer had ik in 1x terug kunnen rijden, wat mij betreft. Maarja, m'n schoonmoeder zolang op het achterbankje

, en maar tokkelen/remmen/tuffen in z'n 1.

Milka koe in Salzburg, die vanaf de alpenwei gelopen in de achterbak van station wilde snuffelen ,ze deden deze net op tijd dicht. M'n Almeerse hond kende dat diersoort niet.
na erg steile klim Torbole/Riva del Garda

sprookjes kasteel Neuschwanstein