Navigon mijdt grote wegen, kiest kortste ipv snelste route?

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
chris
Forum newbie

Navigon mijdt grote wegen, kiest kortste ipv snelste route?

Bericht door chris » do 27 jun 2013, 23:56

Ik heb in mijn up! een navigon, en die leidt mij eigenlijk nooit via de snelste route, maar via de langzaamste, sloomste, meeste stoplichten en meest verkeer tellende route....
Het lijkt alsof hij de hemelsbreed kortste route neemt ipv de snelste route over snelle wegen etc.
Weet iemand hoe ik de navigon de snelste route kan laten nemen? Ik heb myroutes uitgezet maar hij nam nog steeds niet de goede routes:( En ik kan geen optie vinden om een normale route te nemen en niet de touristische.

Als ik op mijn telefoon op google maps rij kom ik een half uur eerder op mijn bestemming aan.. laatste stukje heb ik mijn telefoon maar in mn hand gehouden en zo de route vervolgd.

Ik heb als mooi voorbeeld, groningen naar middelstum.
Via google maps gaat het keurig via de provinciale weg.. bij middelstum eraf en je bent er.
Wat doet de navigon? die gaat er bij bedum al af! vervolgens gaat hij dwars door de woonwijken van bedum EN van onder den dam.. notabene leidde de navigon mij zelfs naar een doodlopende weg in onder den dam.. Ruim een half uur te laat kwam ik dus in middelstum aan..
Ook in de stad zelf gaat de navigon keer op keer de fout in door compleet waardeloze routes te kiezen.
Ik hoop dat iemand de oplossing hiervoor heeft.
Bij de dealer wisten ze in ieder geval geen oplossing -.-

Patrick-Brand
Vagling liefhebber

Re: Navigon mijdt grote wegen, kiest kortste ipv snelste rou

Bericht door Patrick-Brand » vr 28 jun 2013, 07:56

:lol: Klinkt idd behoorlijk klote. Al gezocht in de instellingen? Volgens mij is er wel een optie die aangeeft korte/snelste route.
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

el coche SEAT
Donateur member

Bericht door el coche SEAT » vr 28 jun 2013, 12:21

Kijk eens op bladzijde 73 van de PDF die je met onderstaande link kunt oproepen.
En pas dan jouw profiel bij soort route aan.

http://www.navigon.com/portal/common/Do ... ore_NL.pdf
VW UP! GTI, Kings Red with Black roof, 115 pk, 2023

VW Golf Variant, R-line, Dolphin Grey, 130 pk, 2023

@@lgra
Vagling liefhebber

Bericht door @@lgra » za 29 jun 2013, 08:02

Bijna in alle gevallen biedt hij meerdere (alternatieve)routes aan. De bovenste in het scherm is vaak de snelste. Tis niet zo simpel als Tomtom, maar het werkt verder wel goed.
UP! HIGH 75 PK Executive pakket Tornadorood en Classic 16 inch Zilver Also: Alfa Giulia, BMW 325 Ci cabrio, New Mini 2014

el coche SEAT
Donateur member

Bericht door el coche SEAT » ma 01 jul 2013, 10:49

En @Chris, al vorderingen gemaakt?
Af te wel, heb je een oplossing gevonden?
VW UP! GTI, Kings Red with Black roof, 115 pk, 2023

VW Golf Variant, R-line, Dolphin Grey, 130 pk, 2023

Up'ndown
Forum newbie

Bericht door Up'ndown » ma 05 aug 2013, 20:14

ik krijg 3 opties te zien met daarbij het aantal kilometers en het aantal minuten dus ik kan zelf kiezen voor de kortste of snelste route. Was even wennen in het begin t.o.v. bijvoorbeeld Tomtom maar werkt voortreffelijk!

ruud
Vagling liefhebber

Bericht door ruud » wo 14 aug 2013, 17:02

chris schreef:Ik heb in mijn up! een navigon, en die leidt mij eigenlijk nooit via de snelste route, maar via de langzaamste, sloomste, meeste stoplichten en meest verkeer tellende route....
Het lijkt alsof hij de hemelsbreed kortste route neemt ipv de snelste route over snelle wegen etc.
Weet iemand hoe ik de navigon de snelste route kan laten nemen? Ik heb myroutes uitgezet maar hij nam nog steeds niet de goede routes:( En ik kan geen optie vinden om een normale route te nemen en niet de touristische.

Als ik op mijn telefoon op google maps rij kom ik een half uur eerder op mijn bestemming aan.. laatste stukje heb ik mijn telefoon maar in mn hand gehouden en zo de route vervolgd.

Ik heb als mooi voorbeeld, groningen naar middelstum.
Via google maps gaat het keurig via de provinciale weg.. bij middelstum eraf en je bent er.
Wat doet de navigon? die gaat er bij bedum al af! vervolgens gaat hij dwars door de woonwijken van bedum EN van onder den dam.. notabene leidde de navigon mij zelfs naar een doodlopende weg in onder den dam.. Ruim een half uur te laat kwam ik dus in middelstum aan..
Ook in de stad zelf gaat de navigon keer op keer de fout in door compleet waardeloze routes te kiezen.
Ik hoop dat iemand de oplossing hiervoor heeft.
Bij de dealer wisten ze in ieder geval geen oplossing -.-
Ga van de week ook contact met mijn dealer opnemen, namelijk sinds van de week ook dit probleem met regelmaat.
Op de A4 vandaag gaf hij namelijk aan tot een aantal keren u rijd op een doodlopende weg ga hier keren? namen van straten in een wijk daar was ik niet eens in de buurt.
pijltje van de navi was overal op het scherm maar niet op de weg waar het hoort te staan.
dit tot een aantal keren toe?
Heel vreemd allemaal.

Auto is nu 15 maanden ik ga dus snel aan de bel trekken i.v.m garantie.

Zat tevens te denken Ziggo heeft veel last van storing door 4G, zal dit misschien ermee te maken kunnen hebben?
zomaar een ingeving zal wel niet maar je weet het maat nooit.

Plaats reactie