Allereerst is heb nooit Airco aan met dit weer. Ik had dit bij de eerste vriesnacht van aflopen vrijdag ook, maar op stand 4 met maximaal warmte + spiegelverwarming + achteruitverwarming bij lopende motor, was ik na het krabben van de ruiten redelijk snel weer op weg. ruiten geheel schoon duurde wel 10 minuten, maar ik kon wel gewoon rijden. Handig was het niet, maar het was alleen de voorruit, de rest was schoon.
Overigens, had vrijdag de gehele dag de zon op de auto gestaan, behalve op de voorruit (hij staat altijd aan straat). Het was voorheen zo vochtig (> 90%, dagen lang) dat ik niet anders verwacht had. Al het verdampte vocht in mijn auto is op de voorruit neergeslagen. Mijn vorige kadett en golf hadden dit ook. Heb eens rondgevraagd bij vrienden, met verschillende auto's, maar die hadden daar vrijdag ook last van.
Zaterdag, de tweede vriesnacht, was er niets meer aan de hand. Gewoon ff krabben en wegrijden. Nogmaals ik rijd met dit weer nooit met airco aan.
Vocht is dus bij mij minimaal een echt probleem, en ook het enige minpuntje. Als het daarbij blijft ben ik reuze tevreden met de UP!
2 deurs High Up, 75pk BMT, Light Silver met TitaanZwart interieur, Executive & Drive pakket