Omdat ik met de standaardhoogte nergens last van heb (zit meestal wel alleen in de auto)...oubaasje schreef:en waarom willen veel forum-leden hun Up dan nog lager hebben?Draconian schreef: Ze hebben de Up veel te laag gemaakt.
had je met de wetenschap van nu evengoed een up gekocht
Re: had je met de wetenschap van nu evengoed een up gekocht
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
- aut5MIIsport60
- Vagling liefhebber
- Berichten: 212
- Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 11:29
- Locatie: Almere-stad
Re: had je met de wetenschap van nu evengoed een up gekocht
Zou ,al ben ik behoorlijk tevreden over de rij-eigenschappen van zo'n klein 1 litertje ( heb een soepele 2liter turbo 200pk erop ingeruild), toch niet opnieuw de Mii gekocht hebben als ik wist, dat ie 40% meer verbruikte als de fabrieksopgaves. Nu de derde keer getankt en het verbruik (afgelegde afstand : aantal afgetankte liters) 1 op 15.12 ! oftewel 6.61L/100km.
M'n tweede wagen, een oude Renault Megane cabrio 1.6 16v 107 pk aut4 (bjr.2000 en 300 kg zwaarder) heeft een gemidd.verbruik van 1 op 14 (stad)/1 op 16 (snelweg/vakanties), bij dezelfde rustige rijstijl.
Zie hier:
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/544950.html
http://www.autoweek.nl/verbruik/7908/se ... sport-2012
Verder schakelt de autom.bak regelmatig tergend traag terug van 2 naar 1 ,als je bijv. afremt voor een drempel en dan weer (te laat) gas geeft.
Wagens achter je rekenen niet op dat stilvallen van hun voorligger.
Maargoed, alles went.
groet,
M'n tweede wagen, een oude Renault Megane cabrio 1.6 16v 107 pk aut4 (bjr.2000 en 300 kg zwaarder) heeft een gemidd.verbruik van 1 op 14 (stad)/1 op 16 (snelweg/vakanties), bij dezelfde rustige rijstijl.
Zie hier:
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/544950.html
http://www.autoweek.nl/verbruik/7908/se ... sport-2012
Verder schakelt de autom.bak regelmatig tergend traag terug van 2 naar 1 ,als je bijv. afremt voor een drempel en dan weer (te laat) gas geeft.
Wagens achter je rekenen niet op dat stilvallen van hun voorligger.
Maargoed, alles went.
groet,
MII style Sport 60pk semi-aut5
- oubaasje
- Vagling liefhebber
- Berichten: 209
- Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Re: had je met de wetenschap van nu evengoed een up gekocht
maar wat is het alternatief?aut5MIIsport60 schreef:Zou ,al ben ik behoorlijk tevreden over de rij-eigenschappen van zo'n klein 1 litertje ( heb een soepele 2liter turbo 200pk erop ingeruild), toch niet opnieuw de Mii gekocht hebben
- oubaasje
- Vagling liefhebber
- Berichten: 209
- Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Re: had je met de wetenschap van nu evengoed een up gekocht
er is toch de mogelijkheid om handmatig terug te schakelen? Bij welke automaat vind je dat?aut5MIIsport60 schreef:
Verder schakelt de autom.bak regelmatig tergend traag terug van 2 naar 1 ,als je bijv. afremt voor een drempel en dan weer (te laat) gas geeft.
Wagens achter je rekenen niet op dat stilvallen van hun voorligger.
Anticiperen!
- aut5MIIsport60
- Vagling liefhebber
- Berichten: 212
- Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 11:29
- Locatie: Almere-stad
Re: had je met de wetenschap van nu evengoed een up gekocht
Ja, die semi-automaat kan volautomatisch of sequentieel door elkaar heen geschakeld worden,dat is wel mooi, maar als je (sequentieel of automaat) bijv. in z'n 3 op een drempel afkomt en daarvoor remt ,schakelt ie tóch naar z'n 2 en als je niet snel genoeg gasgeeft (voordat je onder de 15km/u komt) zelfs naar z'n 1 terug ...zonder dat je de tiptronicpook aanraakt. In dat geval houdt ie ie 'schakelpauze' die veels te lang duurt, gasgeven helpt in dat geval niets.
Opschakelen (zacht tikje tegen pook) gaat wel feilloos.
Andere A-label's met automaat zijn er bijna niet, maar ze hadden dit beter een C-label kunnen noemen.
Volgens die Duitse verbruiklink stoot ik , gemiddeld over 3 tankbeurten, 144 gram/km uit ipv de 103 gram in folders.
Bij deze uitvoering moest ik trouwens ook E 617,- BPM betalen in tegenstelling tot de niet automaten.
Maargoed, over het algemeen een fijne wagen met wat nukken en te hoog verbruik.
Had misschien liever weer een 3 jaar oude occassion gekocht uit een hogere klasse, voor dezelfde prijs. Nu nog te vroeg voor die conclusie.
De Seat genomen vanwege de 4 jaar garantie, dat is een prettig idee.
gr.
Opschakelen (zacht tikje tegen pook) gaat wel feilloos.
Andere A-label's met automaat zijn er bijna niet, maar ze hadden dit beter een C-label kunnen noemen.
Volgens die Duitse verbruiklink stoot ik , gemiddeld over 3 tankbeurten, 144 gram/km uit ipv de 103 gram in folders.
Bij deze uitvoering moest ik trouwens ook E 617,- BPM betalen in tegenstelling tot de niet automaten.
Maargoed, over het algemeen een fijne wagen met wat nukken en te hoog verbruik.
Had misschien liever weer een 3 jaar oude occassion gekocht uit een hogere klasse, voor dezelfde prijs. Nu nog te vroeg voor die conclusie.
De Seat genomen vanwege de 4 jaar garantie, dat is een prettig idee.
gr.
MII style Sport 60pk semi-aut5
Re: had je met de wetenschap van nu evengoed een up gekocht
Die weten niet waar ze aan beginnen. Laat ze maar even rondje Den Haag door de wijken rijden met al die drempels. Dan staan ze klem op zo een drempel als ze de Up nog lager willen hebben. Die zwarte rand van de voorbumper onderaan komt er dan helemaal niet meer overheen.oubaasje schreef:en waarom willen veel forum-leden hun Up dan nog lager hebben?Draconian schreef: Ze hebben de Up veel te laag gemaakt.
Re: had je met de wetenschap van nu evengoed een up gekocht
Vreemd dan dat ik nergens last van heb in Den Haag (zit bijna altijd alleen in de auto).Draconian schreef:Die weten niet waar ze aan beginnen. Laat ze maar even rondje Den Haag door de wijken rijden met al die drempels. Dan staan ze klem op zo een drempel als ze de Up nog lager willen hebben. Die zwarte rand van de voorbumper onderaan komt er dan helemaal niet meer overheen.oubaasje schreef:en waarom willen veel forum-leden hun Up dan nog lager hebben?Draconian schreef: Ze hebben de Up veel te laag gemaakt.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
Re: had je met de wetenschap van nu evengoed een up gekocht
Hm, ik ga de uitdaging aan. Rij vanaf de Zuiderparklaan in Den Haag de Kortenhoefsestraat in. Rij deze uit en sla dan rechtsaf de Tiendhovenselaan in. Probeer nu maar die drempel over te komen om op de Escamplaan te komen. Dat wordt schuren met de voorbumper. Hier in De Lier hebben we ook zo een drempel waar je echt stil moet staan en dan heel zacht eroverheen om net niet te raken. Dit is de straat Chrysant naar de Sportlaan toe. Deze drempel is een ramp. Volgende rit. Ga naar de overdekte parkeerplaats in Naaldwijk De Tuinen. Rij dus vanaf de Patijnenburg de parkeergarage in. Voordat je het overdekte gedeelte in gaat na omhoog te zijn gereden zorg dan wel dat je iemand naast je hebt zitten als test. Ga nu dus die smalle maar hoge drempel over. Gewoon stapvoets. Dat wordt een klapper met de dorpels gelijk na het voorwiel. Ik weeg 91 kilo en mijn passagier 70 kilo. Ik rij vrijwel altijd samen met mijn vrouw.up! schreef:
Vreemd dan dat ik nergens last van heb in Den Haag (zit bijna altijd alleen in de auto).
Wie gaat de uitdaging aan?
- aut5MIIsport60
- Vagling liefhebber
- Berichten: 212
- Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 11:29
- Locatie: Almere-stad
Re: had je met de wetenschap van nu evengoed een up gekocht
Door die zwarte onderlip onder voorbumper van mijn Mii maakt het mij onmogelijk de wagen even in de garage te rijden zonder onderkant te raken.
Voor de garage (drive-inwoning)is het wat verzakt vergeleken met fundering huis.
Een mazda mx5 en megane cabrio rijd ik er wel zo in.
Voorvering is ook zwak als je een drempel afrijdt, raak ik de weg met onderlip ook regelmatig.
In de auto klinkt het vast erger dan dat er werkelijk aan schade/barst gemaakt zal worden.
Over de wegligging en de besturing ,remmen ben ik wel tevreden.
Stond ie hoger op z'n poten, dan was dat vast minder.
Voor de garage (drive-inwoning)is het wat verzakt vergeleken met fundering huis.
Een mazda mx5 en megane cabrio rijd ik er wel zo in.
Voorvering is ook zwak als je een drempel afrijdt, raak ik de weg met onderlip ook regelmatig.
In de auto klinkt het vast erger dan dat er werkelijk aan schade/barst gemaakt zal worden.
Over de wegligging en de besturing ,remmen ben ik wel tevreden.
Stond ie hoger op z'n poten, dan was dat vast minder.
MII style Sport 60pk semi-aut5
Re: had je met de wetenschap van nu evengoed een up gekocht
Dan draai je hem toch om...aut5MIIsport60 schreef:Door die zwarte onderlip onder voorbumper van mijn Mii maakt het mij onmogelijk de wagen even in de garage te rijden zonder onderkant te raken..
- aut5MIIsport60
- Vagling liefhebber
- Berichten: 212
- Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 11:29
- Locatie: Almere-stad
Re: had je met de wetenschap van nu evengoed een up gekocht
@Yup!,
zie foto, achteruit in de garage parkeren is met een voorwielaandrijver juist nog moeilijker, omdat de wielen dan achter die drempel blijven hangen.
Plus je hebt de spiegels nodig (in het midden van die garage opening zitten precies die kanteldeurscharnieren).
Vooruit de garage inrijden gaat met ingeklapte spiegels met elke andere (en bredere) wagen prima, behalve dus met de Mii vanwege die onderlip.
Pech gehad, m'n oude cabrio staat al in de garage, maar soms zou het handig zijn geweest,bijv. met poetsen, radio aansluiten, stofzuigen, enz., lekker droog binnen te staan.
De voorkant van de Mii vind ik overigens wel mooi zo.
gr.
zie foto, achteruit in de garage parkeren is met een voorwielaandrijver juist nog moeilijker, omdat de wielen dan achter die drempel blijven hangen.
Plus je hebt de spiegels nodig (in het midden van die garage opening zitten precies die kanteldeurscharnieren).
Vooruit de garage inrijden gaat met ingeklapte spiegels met elke andere (en bredere) wagen prima, behalve dus met de Mii vanwege die onderlip.
Pech gehad, m'n oude cabrio staat al in de garage, maar soms zou het handig zijn geweest,bijv. met poetsen, radio aansluiten, stofzuigen, enz., lekker droog binnen te staan.
De voorkant van de Mii vind ik overigens wel mooi zo.
gr.
MII style Sport 60pk semi-aut5
- Psycho_Mantis
- Vagling liefhebber
- Berichten: 912
- Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
- Locatie: Spijkenisse
Re: had je met de wetenschap van nu evengoed een up gekocht
Misschien kan je dat kleine stukje een beetje ophogen met wat zand...
En als het gemeente grond is, klagen bij de gemeente
En als het gemeente grond is, klagen bij de gemeente
- Travel Wolf
- Forum newbie
- Berichten: 65
- Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 10:05
- Locatie: Zwolle
Re: had je met de wetenschap van nu evengoed een up gekocht
Van te voren wist ik het... maar niet voldoende bij stil gestaan: het feit dat er geen (kleine) aanhanger achter mag. Dat vind ik een te grote tekortkoming aan deze kleine auto's. Niets aan te doen. Maar dat is de reden dat ik volgende keer niet weer een Up! zal kopen waarschijnlijk. (De Fiat panda bijvoorbeeld, ook een kleine auto, mag het wel).
Tweede groot minpunt (maar niet voldoende om hem niet te kopen, maar wel om te twijfelen...) de hierboven genoemde lage voorkant. Ook ik raak vaak drempels en hoge inritten met de zwarte strook. Wat mij betreft kan die er wel af! Mijn allereerste ritje zat ik al over een drempel te schrapen... ik schrok me rot van het geluid. Achteraf viel het dus mee, maar als je net in je nieuwe auto zit en je hoort hem de weg raken...
En op zandwegen zit ik ook snel op de grond als ik door een te diep kuilTJE rij.
Voorlopig blijf ik heel blij rijden in deze Up! hoor... haha. Maar de volgende auto wordt waarschijnlijk weer een ietsje grotere/sterkere. Wellicht dan weer tweedehands. Want het grote voordeel van de Up! was natuurlijk... in verhouding voor de prijs een prachtig auto'tje!!
Tweede groot minpunt (maar niet voldoende om hem niet te kopen, maar wel om te twijfelen...) de hierboven genoemde lage voorkant. Ook ik raak vaak drempels en hoge inritten met de zwarte strook. Wat mij betreft kan die er wel af! Mijn allereerste ritje zat ik al over een drempel te schrapen... ik schrok me rot van het geluid. Achteraf viel het dus mee, maar als je net in je nieuwe auto zit en je hoort hem de weg raken...
En op zandwegen zit ik ook snel op de grond als ik door een te diep kuilTJE rij.
Voorlopig blijf ik heel blij rijden in deze Up! hoor... haha. Maar de volgende auto wordt waarschijnlijk weer een ietsje grotere/sterkere. Wellicht dan weer tweedehands. Want het grote voordeel van de Up! was natuurlijk... in verhouding voor de prijs een prachtig auto'tje!!
** VW Move Up - wit - 1 juni 2012 - Maps & More - dakdragers t.b.v. canadese kano of dakkoffer - hulpveren t.b.v. lekker rijden bij maximaal vakantiebagage/gewicht **
Re: had je met de wetenschap van nu evengoed een up gekocht
Ik ga de uitdaging niet aan. Ik rijd bijna altijd alleen in de auto en weeg 80kg. Dus ik snap dat voor jou de zaak veel zwaarwegender is.Draconian schreef:Hm, ik ga de uitdaging aan. Rij vanaf de Zuiderparklaan in Den Haag de Kortenhoefsestraat in. Rij deze uit en sla dan rechtsaf de Tiendhovenselaan in. Probeer nu maar die drempel over te komen om op de Escamplaan te komen. Dat wordt schuren met de voorbumper. Hier in De Lier hebben we ook zo een drempel waar je echt stil moet staan en dan heel zacht eroverheen om net niet te raken. Dit is de straat Chrysant naar de Sportlaan toe. Deze drempel is een ramp. Volgende rit. Ga naar de overdekte parkeerplaats in Naaldwijk De Tuinen. Rij dus vanaf de Patijnenburg de parkeergarage in. Voordat je het overdekte gedeelte in gaat na omhoog te zijn gereden zorg dan wel dat je iemand naast je hebt zitten als test. Ga nu dus die smalle maar hoge drempel over. Gewoon stapvoets. Dat wordt een klapper met de dorpels gelijk na het voorwiel. Ik weeg 91 kilo en mijn passagier 70 kilo. Ik rij vrijwel altijd samen met mijn vrouw.up! schreef:
Vreemd dan dat ik nergens last van heb in Den Haag (zit bijna altijd alleen in de auto).
Wie gaat de uitdaging aan?
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen