Kleine auto's onvoldoende veilig

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Autheo
Donateur member

Re: Kleine auto's onvoldoende veilig

Bericht door Autheo » do 23 jul 2020, 19:39

Tom Westendorp schreef:
do 23 jul 2020, 07:35
Drive schreef:
zo 25 aug 2019, 12:57
Deze Seat Mii stond net stil achterin de file, en werd met zeer hoge snelheid aangereden.

Screenshot_20190825_134703.jpg

IMG_20190825_133639.jpg

Deze persoon raakte bekneld, en is op jonge leeftijd aan de opgelopen verwondingen overleden.
Voor wat betreft dit soort ongevallen kan ik mensen maar één advies meegeven: Als je ziet dat er voor je een volledige stilstaande file opdoemt rem dan zo snel en zo hard mogelijk af met je alarmlichten aan en laat een enorm gat liggen, zeker 10 á 15 auto lengtes. Selecteer alvast een lagere versnelling en rijd het gat pas dicht als je merkt dat het verkeer achter je ook hard begint te remmen. Als er een auto op hoge snelheid achterop komt rijden heb je nog kans dat je de gecreerde ruimte kunt benutten en zo het ongeluk kunt proberen te voorkomen of de klap kunt verminderen. Het maakt al een enorm verschil als je zelf nog 50 kilometer per uur rijdt of volledig stil staat.

Dit is met afstand mijn grootste angst in het verkeer.
De dader van het door Drive geposte ongeval is onlangs veroordeeld tot slechts 8 maanden cel en is maar 3 jaar zijn rijbewijs kwijt. Hij was al een hele poos aan het appen, filmpjes bekijken en doorsturen. Zonder te remmen reed hij met 124 km/u achterop de auto. https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... ter-stuur
Levenslang rijbewijs kwijt lijkt mij hier beter op z'n plaats, i.p.v. drie jaar. Misschien zou dat anderen ook beter afschrikken om het niet in het hoofd te halen achter het stuur te gaan zitten appen.

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » vr 24 jul 2020, 09:46

Schandelijk. De straffen zijn in Nederland sowieso vaak aan de lage kant. In dit geval is het inderdaad onbegrijpelijk dat meneer gewoon weer een rijbewijs mag hebben.
Blij met het forum? Dan zou het fantastisch zijn als u mij kunt ondersteunen door op mijn YouTube kanaal te abonneren.

https://www.youtube.com/user/Super69racing

Drive
Donateur member

Bericht door Drive » vr 31 jul 2020, 20:42

De veroorzaker van deze dodelijke aanrijding is j.l veroordeeld.
De oorzaak was natuurlijk alleen maar aandacht voor zijn smarphone.
Schandalig dat er teveel chauffeurs in het verkeer, het gebruik van zijn of haar smartphone Dood normaal vinden.

Up!grade
Donateur member

Bericht door Up!grade » ma 03 aug 2020, 19:08

https://youtu.be/1ucFnzm5wps
Voor wie het zien wilt, botsproef e-up!
9-2017 Up! TSI Bmt high up! 151pk/255Nm dankzij "sjoemel-software" van JDengineering
Sound actuator van Milltek incl downpipe/racecat./resonated :auto-driving:
Overig: K&N/Eibach/RacingLine turbo-inlet

Plaats reactie