Rode Up GTI

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
Rosinfield
Vagling liefhebber
Berichten: 187
Lid geworden op: do 06 aug 2020, 20:57
Locatie: ZO Friesland

Rode Up GTI

Bericht door Rosinfield » do 18 aug 2022, 18:30

Vandaag twee auto's ingeruild op een Up GTI en nog een aardig bedrag toe gekregen. Die Up van ons bleek behoorlijk waardevast (automaat is zeldzaam) en voor de Polo kregen we ook nog een stuk meer dan verwacht.
Deze Up GTI (zie foto) heeft 23 000 km gereden. Het is een optie die ik al eerder heb overwogen, maar die voornamelijk stuitte op het feit dat mijn echtgenote perse een automaat wilde. Die is inmiddels wat meer gewend aan het rijden op zich en denkt dit kunstje ook wel weer te kunnen oppikken (ik twijfel er niet aan).
Het gaat een hoop geld schelen, buiten deze financiele inruil injectie. Scheelt een hoop belasting, verzekering en het rijdt ook zuiniger natuurlijk. In bepaalde opzichten is het een achteruitgang, geen DSG, CC ipv ACC, geen ingebouwde navi maar via telefoon, geen visual cockpit, geen led verlichting. Aan de andere kant levert het veel meer rijplezier. Hier in Nederland heb je zelden wat aan veel vermogen, het is leuk als je af en toe even inhaalt of invoegt, maar je moet dan al weer erg snel van het gas af, zo hard gaat het. En met dit ding kun je heel leuk lekker rijden en sturen. Het vermogen is weliswaar een stuk minder, maar dat geldt ook voor het gewicht.
Bijlagen
download (1).jpeg
download (1).jpeg (8.04 KiB) 2002 keer bekeken
Up! GTI Vag Techniek Stage 1; KW v1 schroefset; Milltek Road +; OZ Formula HLT
Wheels Afbeelding

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Rode Up GTI

Bericht door Up!grade TSI » do 18 aug 2022, 20:02

Leuke verandering, veel plezier ermee 🥳. En gaaf dat je op je 70e nog zo'n leuke auto koopt👌🏻
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Gebruikersavatar
Rosinfield
Vagling liefhebber
Berichten: 187
Lid geworden op: do 06 aug 2020, 20:57
Locatie: ZO Friesland

Re: Rode Up GTI

Bericht door Rosinfield » do 18 aug 2022, 20:30

Dank je!
Up! GTI Vag Techniek Stage 1; KW v1 schroefset; Milltek Road +; OZ Formula HLT
Wheels Afbeelding

iichel
Vagling liefhebber
Berichten: 311
Lid geworden op: za 26 feb 2022, 20:28

Re: Rode Up GTI

Bericht door iichel » do 18 aug 2022, 21:41

Heb je de Polo ingeruild?
Ex: 2012 Black Up! 1.0 MPI full option 'iichel OEM+'. Huidig: Polo 6R 'iichel OEM+', Passat B8.

Gebruikersavatar
Rosinfield
Vagling liefhebber
Berichten: 187
Lid geworden op: do 06 aug 2020, 20:57
Locatie: ZO Friesland

Re: Rode Up GTI

Bericht door Rosinfield » vr 19 aug 2022, 03:15

Ja, die is ingeruild
Up! GTI Vag Techniek Stage 1; KW v1 schroefset; Milltek Road +; OZ Formula HLT
Wheels Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Rode Up GTI

Bericht door Tom Westendorp » vr 19 aug 2022, 11:01

Super leuke auto! Veel geluk ermee! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Rosinfield
Vagling liefhebber
Berichten: 187
Lid geworden op: do 06 aug 2020, 20:57
Locatie: ZO Friesland

Re: Rode Up GTI

Bericht door Rosinfield » vr 19 aug 2022, 11:12

Dank!
Up! GTI Vag Techniek Stage 1; KW v1 schroefset; Milltek Road +; OZ Formula HLT
Wheels Afbeelding

PierreRS
Vagling liefhebber
Berichten: 118
Lid geworden op: di 19 jul 2022, 16:15

Re: Rode Up GTI

Bericht door PierreRS » vr 19 aug 2022, 13:01

He die naam ken ik van het Polo Forum :D
Allereerst veel plezier met de Up, gaat zeker lukken.
Idd tov de Polo een aantal leuke gimmicks die niet in de Up zitten.
Maar blijft natuurlijk wel een GTI. Power zat voor NL idd.
Ga je hem weer chippen?
Led lampjes heb ik van Philips gemonteerd zelfs met zegen van de Duitse TUV.

Leuk te lezen.
Toevallig ben ik ook met zo’n wissel bezig maar net ff anders.

Mijn vrouw wilde eigenlijk niet aan de automaat.
Daarom heb ik lang gezocht naar een handgeschakelde Polo GTI. En die voor haar (en mij :D ) gekocht.

Door het kopen van een Kuga PHEV raakte zij een beetje gewend aan de automaat.
En ik aan het elektrisch rijden.
Door een stuk overcapaciteit aan zonnepaneel energie wilde ik graag een tweede elektrische auto.
Dat is dus nu een E-Up geworden. De Polo staat nu te koop.
Mijn vrouw bevalt het uitstekend.
Ze heeft nooit helemaal van de Polo gehouden, voor haar toch een branie auto voor mannen met petjes op :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Rosinfield
Vagling liefhebber
Berichten: 187
Lid geworden op: do 06 aug 2020, 20:57
Locatie: ZO Friesland

Re: Rode Up GTI

Bericht door Rosinfield » vr 19 aug 2022, 14:08

Dank. Ja wordt ook gechipt. Ja, elektrisch zou ik ook graag doen, maar vooralsnog voor mij financieel niet haalbaar. En we rijden maar weinig en nu het nog even kan... Ik vond het een fantastische auto. Juist die mix van sportief als je wil/als het moet en aan de andere kant comfortabel cruisen, vond ik heerlijk. In die zin natuurlijk ook niet zo'n echte hot hatch. Maar hier in Nederland komt hij niet zo tot zijn recht als bv laatst tijdens onze vakantie in de bergen. Dat was echt fantastisch rijden. Dat vermogen gebruik je eigenlijk maar af en toe hier in NL om even snel in te halen of -voegen. En een lange lopende snelwegbocht met 120 door. De wegligging is echt subliem. Maar trap je het gas eens flink in dan moet je echt uitkijken, zo snel zit je op hoogst illegale snelheden.
Up! GTI Vag Techniek Stage 1; KW v1 schroefset; Milltek Road +; OZ Formula HLT
Wheels Afbeelding

Gebruikersavatar
Rosinfield
Vagling liefhebber
Berichten: 187
Lid geworden op: do 06 aug 2020, 20:57
Locatie: ZO Friesland

Re: Rode Up GTI

Bericht door Rosinfield » vr 19 aug 2022, 14:09

Dank. Ja wordt ook gechipt. Ja, elektrisch zou ik ook graag doen, maar vooralsnog voor mij financieel niet haalbaar. En we rijden maar weinig en nu het nog even kan... Ik vond het een fantastische auto. Juist die mix van sportief als je wil/als het moet en aan de andere kant comfortabel cruisen, vond ik heerlijk. In die zin natuurlijk ook niet zo'n echte hot hatch. Maar hier in Nederland komt hij niet zo tot zijn recht als bv laatst tijdens onze vakantie in de bergen. Dat was echt fantastisch rijden. Dat vermogen gebruik je eigenlijk maar af en toe hier in NL om even snel in te halen of -voegen. En een lange lopende snelwegbocht met 120 door. De wegligging is echt subliem. Maar trap je het gas eens flink in dan moet je echt uitkijken, zo snel zit je op hoogst illegale snelheden.
Up! GTI Vag Techniek Stage 1; KW v1 schroefset; Milltek Road +; OZ Formula HLT
Wheels Afbeelding

Plaats reactie