mijn aanwinst

Laat hier je nieuwe trots zien.
upfrans
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: di 10 aug 2021, 13:49

mijn aanwinst

Bericht door upfrans » di 10 aug 2021, 14:02

hallo allemaal!
ik ben nieuw hier dus zal me even voorstellen , mijn naam is frans
ik was op zoek naar een andere auto , en na een tijdje hier te hebben rondgekeken heb ik mijn renault kangoo ingeruild voor een up!

supermooie en lekkere en fijne kleine auto 8-)

echter heeft de vorige eigenaar hem laten verlagen en daardoor ondervind ik veel hinder bij bobbels en kuilen verkeersdrempels ook!
dus wil ik hem beter weer iets verhogen.

iemand daar ervaring mee wat de kosten ongeveer zijn , want ik heb al een lening genomen om deze auto te kopen dus veel extra kosten zit ik niet op te wachten..
misschien is er wel iemand die wilt verlagen juist en eventueel wel wilt ruilen?

zowiezo superblij met mijn aanwinst en al helemaal met de ingebouwde audio installatie :P

(ik wil graag wat foto's toevoegen , maar krijg het niet voor elkaar)
Laatst gewijzigd door upfrans op di 10 aug 2021, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.

upfrans
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: di 10 aug 2021, 13:49

Re: mijn aanwinst

Bericht door upfrans » di 10 aug 2021, 14:07


upfrans
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: di 10 aug 2021, 13:49

Re: mijn aanwinst

Bericht door upfrans » di 10 aug 2021, 14:09

foto

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: mijn aanwinst

Bericht door Up!grade TSI » di 10 aug 2021, 14:10

Welkom Frans, hier staat hoe je foto kunt uploaden >>> https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=3767
Groet Erik
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

upfrans
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: di 10 aug 2021, 13:49

Re: mijn aanwinst

Bericht door upfrans » di 10 aug 2021, 14:25

dytfffygu.jpg
Bijlagen
bvhjbhj.jpg

upfrans
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: di 10 aug 2021, 13:49

Re: mijn aanwinst

Bericht door upfrans » di 10 aug 2021, 14:34

Up!grade TSI schreef:
di 10 aug 2021, 14:10
Welkom Frans, hier staat hoe je foto kunt uploaden >>> https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=3767
Groet Erik
bedankt!
foto's zijn gelukt hoor

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: mijn aanwinst

Bericht door Up!grade TSI » di 10 aug 2021, 15:19

Leuk ding👍🏻
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: mijn aanwinst

Bericht door Up!grade TSI » di 10 aug 2021, 23:49

Ben je er trouwens van bewust dat er winterbanden onder zitten?
Vermoedelijk heeft de vorige (Duitse?) eigenaar hem zo ingeruild en zijn mooie zomerset zelf gehouden.
Wat natuurlijk ook wel weer begrijpelijk is maar goed, wel iets om rekening mee te houden misschien.
In de zomer moet je niet op winterbanden willen rijden, langere remweg en ze slijten sneller maar wellicht wist je dit al ;)
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

upfrans
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: di 10 aug 2021, 13:49

Re: mijn aanwinst

Bericht door upfrans » wo 11 aug 2021, 00:31

klopt , daar kwam ik later achter...
dus nu moet ik eigenlijk op zoek naar een set velgen met zomerbanden denk ik , maar over een paar maandjes is het ook alweer winter.

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: mijn aanwinst

Bericht door Up!grade TSI » wo 11 aug 2021, 15:31

upfrans schreef:
wo 11 aug 2021, 00:31
klopt , daar kwam ik later achter...
dus nu moet ik eigenlijk op zoek naar een set velgen met zomerbanden denk ik , maar over een paar maandjes is het ook alweer winter.
Zet dan misschien ook alvast de kerstboom op want over een paar maandjes is het ook alweer kerst :lol:
Als ik jou was zou ik er of een paar mooie andere velgen opzetten (deze zijn ook mooi) of een paar fijne zomerbanden op laten schroeven.
Je banden zijn jouw en andermans veiligheid, moet je toch niet op willen bezuinigen?
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

upfrans
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: di 10 aug 2021, 13:49

Re: mijn aanwinst

Bericht door upfrans » do 12 aug 2021, 14:37

Up!grade TSI schreef:
wo 11 aug 2021, 15:31
upfrans schreef:
wo 11 aug 2021, 00:31
klopt , daar kwam ik later achter...
dus nu moet ik eigenlijk op zoek naar een set velgen met zomerbanden denk ik , maar over een paar maandjes is het ook alweer winter.
Zet dan misschien ook alvast de kerstboom op want over een paar maandjes is het ook alweer kerst :lol:
Als ik jou was zou ik er of een paar mooie andere velgen opzetten (deze zijn ook mooi) of een paar fijne zomerbanden op laten schroeven.
Je banden zijn jouw en andermans veiligheid, moet je toch niet op willen bezuinigen?
ik doe al 20 jaar niet meer aan kerst
en heb ook nog nooit aan winterbanden gedaan (of dat nu slim is of niet)
ik heb ook nog nooit een nieuwe auto mogen ervaren...alleen maar tweedehandjes , zo ook hier weer....en rij eigenlijk altijd met all seasons banden , dus wat is wijsheid? deze banden nu al demonteren voor all seasons of oprijden...of TOCH een extra setje velgen aanschaffen en toch met zomer en winterbanden te gaan rijden? please let know what u think...voor mij is het om het even , maar ben hier ook niet zo handig of slim in , daarom stel ik ook graag vragen op forums enzo zodat ik mijn mening met anderen kan vergelijken.

want het laagtepunt van mijn auto betreft ga ik nog even wachten want ik heb 6500 euro geleend voor deze en extra kosten kan ik even niet gebruiken...maar ondervind best wel veel hinder omdat hij zo laag bij de grond is , hoop op kwestie van aanpassen en wennen , maar heb hem nu pas 1 weekje ook...

in ieder geval bedankt iedereen voor raad en reacties en tips!

groetjes frans uit amsterdam
Laatst gewijzigd door upfrans op do 12 aug 2021, 14:57, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: mijn aanwinst

Bericht door Up!grade TSI » do 12 aug 2021, 14:53

upfrans schreef:
do 12 aug 2021, 14:37
Up!grade TSI schreef:
wo 11 aug 2021, 15:31
upfrans schreef:
wo 11 aug 2021, 00:31
klopt , daar kwam ik later achter...
dus nu moet ik eigenlijk op zoek naar een set velgen met zomerbanden denk ik , maar over een paar maandjes is het ook alweer winter.
Zet dan misschien ook alvast de kerstboom op want over een paar maandjes is het ook alweer kerst :lol:
Als ik jou was zou ik er of een paar mooie andere velgen opzetten (deze zijn ook mooi) of een paar fijne zomerbanden op laten schroeven.
Je banden zijn jouw en andermans veiligheid, moet je toch niet op willen bezuinigen?
ik doe al 20 jaar niet meer aan kerst
en heb ook nog nooit aan winterbanden gedaan (of dat nu slim is of niet)
ik heb ook nog nooit een nieuwe auto mogen ervaren...alleen maar tweedehandjes , zo ook hier weer....en rij eigenlijk altijd met all seasons banden , dus wat is wijsheid? deze banden nu al demonteren voor all seasons of oprijden...of TOCH een extra setje velgen aanschaffen en opeeneens toch met zomer en wintervelgen te gaan rijden? please let know what u think...voor mij is het om het even , maar ben hier ook niet zo handig of slim in , daarom stel ik ook graag vraken op forums enzo zodat ik mijn mening met anderen kan vergelijken.

want het laagtepunt van mijn auto betreft ga ik nog even wachten want ik heb 6500 euro geleend voor deze en extra kosten kan ik even niet gebruiken...maar ondervind best wel veel hinder omdat hij zo laag bij de grond is , hoop op kwestie van aanpassen en winnen , maar heb hem nu pas 1 weekje

in ieder geval bedankt iedereen voor raad en reacties en tips!

groetjes frans uit amsterdam
Frans, als je even tijd hebt om dit artikel te lezen>>> https://www.anwb.nl/auto/banden/winterb ... or-kan-dat

...dan denk ik dat je vast wel overtuigd bent.
Gauw die winterbanden eronder vandaan kan nèt het verschil zijn qua remweg dat je iets of iemand niet raakt in geval van een noodstop.
Ik zou lekker doen wat je altijd deed, er een paar goede all seasons onder gooien want het zijn best al mooie velgen natuurlijk.
Dan blijven de kosten nog enigzins beperkt...
Verder zou ik even in het -te koop- topic een nieuwe post maken wie er wil ruilen, jouw verlagingsveren tegen originele.
Vast wel iemand interesse in, succes ermee 👍🏻
Groet Erik
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Gebruikersavatar
Habenero TSI
Vagling liefhebber
Berichten: 173
Lid geworden op: ma 17 aug 2020, 21:41

Re: mijn aanwinst

Bericht door Habenero TSI » do 12 aug 2021, 15:20

upfrans schreef:
do 12 aug 2021, 14:37
Up!grade TSI schreef:
wo 11 aug 2021, 15:31
upfrans schreef:
wo 11 aug 2021, 00:31
klopt , daar kwam ik later achter...
dus nu moet ik eigenlijk op zoek naar een set velgen met zomerbanden denk ik , maar over een paar maandjes is het ook alweer winter.
Zet dan misschien ook alvast de kerstboom op want over een paar maandjes is het ook alweer kerst :lol:
Als ik jou was zou ik er of een paar mooie andere velgen opzetten (deze zijn ook mooi) of een paar fijne zomerbanden op laten schroeven.
Je banden zijn jouw en andermans veiligheid, moet je toch niet op willen bezuinigen?
ik doe al 20 jaar niet meer aan kerst
en heb ook nog nooit aan winterbanden gedaan (of dat nu slim is of niet)
ik heb ook nog nooit een nieuwe auto mogen ervaren...alleen maar tweedehandjes , zo ook hier weer....en rij eigenlijk altijd met all seasons banden , dus wat is wijsheid? deze banden nu al demonteren voor all seasons of oprijden...of TOCH een extra setje velgen aanschaffen en toch met zomer en winterbanden te gaan rijden? please let know what u think...voor mij is het om het even , maar ben hier ook niet zo handig of slim in , daarom stel ik ook graag vragen op forums enzo zodat ik mijn mening met anderen kan vergelijken.

want het laagtepunt van mijn auto betreft ga ik nog even wachten want ik heb 6500 euro geleend voor deze en extra kosten kan ik even niet gebruiken...maar ondervind best wel veel hinder omdat hij zo laag bij de grond is , hoop op kwestie van aanpassen en wennen , maar heb hem nu pas 1 weekje ook...

in ieder geval bedankt iedereen voor raad en reacties en tips!

groetjes frans uit amsterdam
Met een MPI en rustige rijstijl is een goede all season band gewoon goed, moet je niet naar een land gaan waar winterbanden op dat moment verplicht zijn.
Nu met winterbanden doorrijden kan ik niet adviseren.
Heb het met me vorige auto de winterbanden wel een zomer eronder laten zitten omdat ik ervan af wou en daar heb ik geen problemen mee ondervonden.
Habenero Orange VW UP! TSI Full options.
My other VAG ride is a 1078 CC aircooled

hutch
Vagling liefhebber
Berichten: 366
Lid geworden op: do 09 jun 2016, 18:40

Re: mijn aanwinst

Bericht door hutch » do 12 aug 2021, 16:16

Habenero TSI schreef:
do 12 aug 2021, 15:20
Nu met winterbanden doorrijden kan ik niet adviseren.
Ik wel. ;)

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: mijn aanwinst

Bericht door Gert » do 12 aug 2021, 19:18

Ik ben voorstander van all-season banden. Handiger en goedkoper want niet 2 x per jaar wisselen en opslagtoestanden.
Want:
a) Wanneer hebben wij nog winter?
b) Bij echt glad weer of strenge vorst schakel ik over op de benenwagen (ook eng trouwens) en alleen voor grotere boodschappen schuifel ik met de auto stapvoets naar de dichtsbijzijnde supermarkt (ca. 500 meter).

Als ik dagelijks 50 - 100 km woonwerkverkeer zou moeten rijden en met autoweg zou ik er wellicht anders over denken. Ik zeg wellicht want mijn ervaring is ook dat all season banden overweg kunnen met nattigheid en gladheid. Volgens mij hangt heel veel af van je rijstijl. Bij mijn woonwerkverkeer van 0 - 10 km (en dus zonder autoweg) heb ik het in elk geval altijd aangedurfd.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

hutch
Vagling liefhebber
Berichten: 366
Lid geworden op: do 09 jun 2016, 18:40

Re: mijn aanwinst

Bericht door hutch » do 12 aug 2021, 20:04


Gebruikersavatar
BlackEdition
Vagling liefhebber
Berichten: 199
Lid geworden op: do 11 mar 2021, 17:52
Locatie: Hoogezand

Re: mijn aanwinst

Bericht door BlackEdition » vr 13 aug 2021, 13:50

Mooie up!
BlackEdition - high up! - schroefset - face lift achterlichten - armsteun - leren stuur - LED dagrijverlichting/stadslicht - LED kentekenverlichting - 75pk - Touareg 17 inch. (zomer) -- 💪🏻

upfrans
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: di 10 aug 2021, 13:49

Re: mijn aanwinst

Bericht door upfrans » za 14 aug 2021, 16:27

Gert schreef:
do 12 aug 2021, 19:18
Ik ben voorstander van all-season banden. Handiger en goedkoper want niet 2 x per jaar wisselen en opslagtoestanden.
Want:
a) Wanneer hebben wij nog winter?
b) Bij echt glad weer of strenge vorst schakel ik over op de benenwagen (ook eng trouwens) en alleen voor grotere boodschappen schuifel ik met de auto stapvoets naar de dichtsbijzijnde supermarkt (ca. 500 meter).

Als ik dagelijks 50 - 100 km woonwerkverkeer zou moeten rijden en met autoweg zou ik er wellicht anders over denken. Ik zeg wellicht want mijn ervaring is ook dat all season banden overweg kunnen met nattigheid en gladheid. Volgens mij hangt heel veel af van je rijstijl. Bij mijn woonwerkverkeer van 0 - 10 km (en dus zonder autoweg) heb ik het in elk geval altijd aangedurfd.


mijn woon/werk verkeer is dagelijks 30 a 40 kilometer
ik ga ook bijna nooit het land uit
dus all season band is voor mij ook prima
en hoef ik ook geen opslag en verwisselen in de winter...
maar mijn pech is dat er blijkbaar nu al winterbanden onderzitten.
wilt iemand ruilen of kan ik ze er oplaten tot na deze winter en dan vervangen?
en/of wilt er iemand zijn up verlagen en zijn veren wilt ruilen voor de mijne?
want ik wil het best eerst aankijken en rij extra voorzichtig , maar het is allemaal net iets TE voor mijn gevoel...
rustiger over drempels is geen probleem , maar bij een parkeergarage naar beneden rijden gaat hem niet lukken snap ik al

upfrans
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: di 10 aug 2021, 13:49

Re: mijn aanwinst

Bericht door upfrans » zo 15 aug 2021, 22:00

BlackEdition schreef:
vr 13 aug 2021, 13:50
Mooie up!
thank you 8-)

upfrans
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: di 10 aug 2021, 13:49

Re: mijn aanwinst

Bericht door upfrans » di 28 jun 2022, 10:43

hallo allemaal!

ik wil mijn auto laten verhogen want ik vind hem nu echt te laag...
is er iemand die intresse in de lage veren heeft?
of misschien zelf van plan is om te verlagen , en wilt ruilen voor de orginele veren?

Plaats reactie