Arjan's Up TSI R-line

Laat hier je nieuwe trots zien.
Arjan-tsi
Vagling liefhebber
Berichten: 280
Lid geworden op: za 08 dec 2018, 15:11

Re: Arjan's Up TSI R-line

Bericht door Arjan-tsi » do 10 sep 2020, 22:25

NidayFright schreef:
do 10 sep 2020, 18:57
Arjan-tsi schreef:
wo 09 sep 2020, 19:26
NidayFright schreef:
wo 09 sep 2020, 19:12
Netjes! De naafdoppen zijn een mooi klein detail:)

Niet kwaad bedoelt hoor dat ik er naar vraag, het stuurwiel is mooi en voelt beter aan. Maar was een R-line stuurwiel van een Golf/Polo misschien een betere optie? Omdat het meer een soort van R-line Up is geworden vanwege de badges etc. Misschien dat je hier al naar had gekeken hoor en je dit mooier vindt, dat weet ik verder niet. Vraag het me gewoon af:) Staat verder wel goed.
Ik zat te twijfelen tussen rode stiksel en grijze stiksel maar dat rode komt in het interieur overal in terug ik heb wel een r line logo in het stuur zitten 😉
Dat is inderdaad ook een beetje het ding. Het dashboard van een gti en een aantal accenten maar van buiten zie je weer R-line badges terug komen:p Dat logo was mij ook opgevallen vandaar mijn vraag. Dat je de delen van het stuur kan overzetten is dan wel een mooie uitkomst voor dit. Anders had je dit stuurwiel niet gekocht neem ik aan:p Het is een beetje een mix van alles zegmaar. Maar je weet het goed te combineren in ieder geval :thumbup:
Iedereen denk dat het een gti dashboard is maar de persoon heeft toen hij deze auto samen stelde gekozen voor de pixel red dashboard terwijl de gti toen niet eens bestond. Later is dit type dashboard standaard bij de gti geworden alleen heeft die dan rode sfeer verlichting inplaats van wit. Zelf heb ik de verlichting aangepast naar rood omdat ik dit beter vondt passen bij alle verlichte schakelaars.
Een gti logo in het stuur had ik idd niet genomen dat vindt ik niet bij hij totaal plaatje passen .

Ik twijfel nog steeds een beetje om een zesbak van de gti te plaatsen vanwege de kortere verhoudingen maar die vijfbak rijd een stuk lekkerder binnendoor.
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Arjan's Up TSI R-line

Bericht door Tom Westendorp » vr 11 sep 2020, 08:09

Weet jij hoeveel werk het is? Past de gewone koppeling en dergelijke of moet je die ook allemaal vervangen?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Arjan-tsi
Vagling liefhebber
Berichten: 280
Lid geworden op: za 08 dec 2018, 15:11

Re: Arjan's Up TSI R-line

Bericht door Arjan-tsi » vr 11 sep 2020, 09:13

Tom Westendorp schreef:
vr 11 sep 2020, 08:09
Weet jij hoeveel werk het is? Past de gewone koppeling en dergelijke of moet je die ook allemaal vervangen?
Of dat het zelfde is weet ik niet maar ik weet nog een complete set te liggen
Bak,baksteun,aandrijfassen,vliegwiel,koppeling en schakelmechanisme.
Dus het is plug and play alleen nog coderen in de ECU
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Arjan's Up TSI R-line

Bericht door NidayFright » vr 11 sep 2020, 09:24

Oh echt, dat wist ik niet! Ik kan mij wel herinneren dat er wit in zat toen jullie de Up! net hadden. Rood staat mooier inderdaad :dance:
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Arjan's Up TSI R-line

Bericht door Tom Westendorp » vr 11 sep 2020, 10:31

Dat scheelt! Daar heb ik ook wel interesse in.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Arjan-tsi
Vagling liefhebber
Berichten: 280
Lid geworden op: za 08 dec 2018, 15:11

Re: Arjan's Up TSI R-line

Bericht door Arjan-tsi » vr 11 sep 2020, 10:56

Tom Westendorp schreef:
vr 11 sep 2020, 10:31
Dat scheelt! Daar heb ik ook wel interesse in.
Ik twijfel nog steeds omdat de vijfbak van die lekkere lange verhoudingen heeft en voor binnendoor te rijden is dat veel fijner. 0 naar 100 tijd zal ook niet sneller zijn met een zesbak omdat je toch 1 keer extra moet schakelen. Hij zal wel sneller zijn van 100 naar 200 denk ik
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Arjan's Up TSI R-line

Bericht door Tom Westendorp » vr 11 sep 2020, 11:22

Klopt, maar de kortere bak van de GTI maakt de auto wel een stuk levendiger.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Arjan-tsi
Vagling liefhebber
Berichten: 280
Lid geworden op: za 08 dec 2018, 15:11

Re: Arjan's Up TSI R-line

Bericht door Arjan-tsi » vr 11 sep 2020, 12:01

NidayFright schreef:
vr 11 sep 2020, 09:24
Oh echt, dat wist ik niet! Ik kan mij wel herinneren dat er wit in zat toen jullie de Up! net hadden. Rood staat mooier inderdaad :dance:
Klopt toen de gti kwam hebben ze de keuze in verschillende dashboards verwijderd omdat anders er wel erg weinig verschil was met de gti. Toen kon je ook pixel yellow en pixel silver kiezen als dashboard
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm

Arjan-tsi
Vagling liefhebber
Berichten: 280
Lid geworden op: za 08 dec 2018, 15:11

Re: Arjan's Up TSI R-line

Bericht door Arjan-tsi » vr 11 sep 2020, 12:03

Tom Westendorp schreef:
vr 11 sep 2020, 11:22
Klopt, maar de kortere bak van de GTI maakt de auto wel een stuk levendiger.
Dat is waar maar als je veel binnendoor rijd kan het misschien ook irritant worden al dat geschakel als je een vijfbak gewent ben.
Voor het speelse karakter komt het wel weer ten goede
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Arjan's Up TSI R-line

Bericht door Tom Westendorp » vr 11 sep 2020, 12:46

Weet je wat die set kost? Mag ook per PB.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Arjan-tsi
Vagling liefhebber
Berichten: 280
Lid geworden op: za 08 dec 2018, 15:11

Re: Arjan's Up TSI R-line

Bericht door Arjan-tsi » di 15 sep 2020, 16:43

Met het idee van je kan het maar hebben heb ik vandaag de up gti versnellingsbak opgehaald met alle aanbouw delen 😁 nu op het gemakje nadenken en goed proefrijden of ik hem in de up ga hangen.

Ook zag ik dat het een vast vliegwiel is.leuk om misschien af te draaien 😅
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Arjan's Up TSI R-line

Bericht door NidayFright » di 15 sep 2020, 17:42

Ik weet nog dat je zei dat een GTI te duur was, ik denk dat je ondertussen al meer kwijt bent dan je denkt:) Niet in kwade zin bedoeld hoor, maar als ik zo eens zie wat je eigenlijk al had kunnen hebben was je voordeliger uit geweest met een GTI. Het wordt nu een creatie waar niet iedereen mee weg zal lopen. Ik ken de auto en ziet er leuk uit. Bezig zijn is leuk, maar omwille de reden die ik je heb horen zeggen begrijp ik het niet zo. Het is geen afgunst of dat ik er een punt van wil maken, totaal niet :pray: Het is een beetje tegenstrijdig zegmaar:) Vind het verder gewoon leuk om te zien :D
GTI DARK SILVER

Arjan-tsi
Vagling liefhebber
Berichten: 280
Lid geworden op: za 08 dec 2018, 15:11

Re: Arjan's Up TSI R-line

Bericht door Arjan-tsi » di 15 sep 2020, 19:56

NidayFright schreef:
di 15 sep 2020, 17:42
Ik weet nog dat je zei dat een GTI te duur was, ik denk dat je ondertussen al meer kwijt bent dan je denkt:) Niet in kwade zin bedoeld hoor, maar als ik zo eens zie wat je eigenlijk al had kunnen hebben was je voordeliger uit geweest met een GTI. Het wordt nu een creatie waar niet iedereen mee weg zal lopen. Ik ken de auto en ziet er leuk uit. Bezig zijn is leuk, maar omwille de reden die ik je heb horen zeggen begrijp ik het niet zo. Het is geen afgunst of dat ik er een punt van wil maken, totaal niet :pray: Het is een beetje tegenstrijdig zegmaar:) Vind het verder gewoon leuk om te zien :D
Ik kan je vertellen dat als ik hem nu zal verkopen dat ik er als nog geld aan verdien 😁 ik weet precies wat ik eraan kwijt ben want dat hou ik allemaal bij en ik kom ook iets goedkoper aan onderdelen als een ander omdat ik mijn connecties wel heb 😉
De aanschaf van de up was al erg laag dat is dan weer een voordeel van een schade auto terwijl veel mensen dat afschrik.
Met de prijs van een gti had ik 2 van mijn upjes kunnen kopen en dan had ik nog geld over dat is het voordeel als je je connecties heb
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm

Arjan-tsi
Vagling liefhebber
Berichten: 280
Lid geworden op: za 08 dec 2018, 15:11

Re: Arjan's Up TSI R-line

Bericht door Arjan-tsi » di 15 sep 2020, 20:06

Met de prijs van een 2020 up gti zelfs 3 upjes die ik heb 😅
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm

Arjan-tsi
Vagling liefhebber
Berichten: 280
Lid geworden op: za 08 dec 2018, 15:11

Re: Arjan's Up TSI R-line

Bericht door Arjan-tsi » wo 16 sep 2020, 03:37

Tom Westendorp schreef:
vr 11 sep 2020, 08:09
Weet jij hoeveel werk het is? Past de gewone koppeling en dergelijke of moet je die ook allemaal vervangen?
Ik heb ff vlug wat onderdeelnummers vergeleken en de aandrijfassen en de schakelmechanisme zijn het zelfde.
Binnenkort zal ik ff de rest uitzoeken voor je
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Arjan's Up TSI R-line

Bericht door Tom Westendorp » wo 16 sep 2020, 11:17

Held! Dank u! Gefeliciteerd ook met de nieuwe transmissie. ;) Vliegwiel afdraaien zou ik altijd laten doen, het standaard vliegwiel is wel zo ongelooflijk loodzwaar. Dat mag best een tandje minder. ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Arjan's Up TSI R-line

Bericht door NidayFright » wo 16 sep 2020, 17:45

Je vergelijkt het met een nieuwe GTI, dat is wel een ander verhaal natuurlijk. Voor de nieuwprijs van een 2020 Up GTI kan je zelfs nog een Golf MK7 GTI op de kop tikken en goedkoper uit zijn. Dat is appels met peren vergelijken. Stonden al redelijk snel 2e hands te koop terwijl ik nog een halfjaar op de aflevering van mijn GTI zat te wachten, laat staan hoeveel schade gevallen er in Duitsland al werden aangeboden. Dan had je los van een aantal aanpassingen goedkoper uit geweest lijkt mij. Maar ik snap je redenering wel en eigenlijk is dit wel leuker om te doen natuurlijk:) Het is altijd fijn om er nog een paar centen op te verdienen, al gaan we wel een andere tijd tegemoet :shhh:

Nu ik er weer aan denk btw, ik zag dat jij het beginscherm had aangepast en het logo nu langer zichtbaar is. Waar zit hem dat in? Heb weleens snel gekeken om de tijdsduur te veranderen maar kon het niet zo snel zien. Ik neem aan dat het dan waarschijnlijk een aanpassing is d.m.v. hex, bytes te veranderen? :)
GTI DARK SILVER

Arjan-tsi
Vagling liefhebber
Berichten: 280
Lid geworden op: za 08 dec 2018, 15:11

Re: Arjan's Up TSI R-line

Bericht door Arjan-tsi » wo 16 sep 2020, 18:55

NidayFright schreef:
wo 16 sep 2020, 17:45
Je vergelijkt het met een nieuwe GTI, dat is wel een ander verhaal natuurlijk. Voor de nieuwprijs van een 2020 Up GTI kan je zelfs nog een Golf MK7 GTI op de kop tikken en goedkoper uit zijn. Dat is appels met peren vergelijken. Stonden al redelijk snel 2e hands te koop terwijl ik nog een halfjaar op de aflevering van mijn GTI zat te wachten, laat staan hoeveel schade gevallen er in Duitsland al werden aangeboden. Dan had je los van een aantal aanpassingen goedkoper uit geweest lijkt mij. Maar ik snap je redenering wel en eigenlijk is dit wel leuker om te doen natuurlijk:) Het is altijd fijn om er nog een paar centen op te verdienen, al gaan we wel een andere tijd tegemoet :shhh:

Nu ik er weer aan denk btw, ik zag dat jij het beginscherm had aangepast en het logo nu langer zichtbaar is. Waar zit hem dat in? Heb weleens snel gekeken om de tijdsduur te veranderen maar kon het niet zo snel zien. Ik neem aan dat het dan waarschijnlijk een aanpassing is d.m.v. hex, bytes te veranderen? :)
Ook toen ik de up net had was hij meer dan twee keer zo goedkoop als toen der tijd de tweede hands gti-tjes.
Als ik je zie zal ik je wel vertellen wat ik ervoor gegeven heb toen hij een jaartje oud was. Dan begrijp je het wel waarom ik hem gekoch had .

De tijdsduur van de opstart logo kan je veranderen in 5f bij adaptions
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm

Arjan-tsi
Vagling liefhebber
Berichten: 280
Lid geworden op: za 08 dec 2018, 15:11

Re: Arjan's Up TSI R-line

Bericht door Arjan-tsi » wo 16 sep 2020, 18:59

Hier ff een foto-tje van de bak inclusief de aanbouw delen
IMG_20200916_194558.jpg
Vandaag ook een ander speeltje binnen gekregen.
IMG_20200916_195742.jpg
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm

Arjan-tsi
Vagling liefhebber
Berichten: 280
Lid geworden op: za 08 dec 2018, 15:11

Re: Arjan's Up TSI R-line

Bericht door Arjan-tsi » wo 16 sep 2020, 19:16

Tom Westendorp schreef:
wo 16 sep 2020, 11:17
Held! Dank u! Gefeliciteerd ook met de nieuwe transmissie. ;) Vliegwiel afdraaien zou ik altijd laten doen, het standaard vliegwiel is wel zo ongelooflijk loodzwaar. Dat mag best een tandje minder. ;)
Morgen ga ik precies uitzoeken wat er anders is.
En het oem vliegwiel weegt 7.7 kg 😅
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm

Plaats reactie