Rednax's UP GTI

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Rednax's UP GTI

Bericht door Tom Westendorp » do 27 aug 2020, 13:57

De elektrische drieling zou ook écht niet mijn keus zijn. rijdt prima maar de lol in het sturen is niet te vergelijken met dat van de GTI.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Rednax's UP GTI

Bericht door Up!grade TSI » do 27 aug 2020, 21:00

rednax schreef:
do 27 aug 2020, 12:49
Lange tijd niets gepost. Up GTI is er nog steeds naar volle tevredenheid. Inmiddels bijna 30000 km op de teller. Ivm corona staat de auto meer stil dan rijden (thuiswerken).

Afgelopen week voor de 2e beurt (grote) naar de dealer geweest. Helaas een tegenvaller, blijkbaar heeft een steenmarter aan de bekabeling gevreten, dit moest hersteld worden en direct een steenmarterverjager laten installeren. Kosten voor de beurt kwamen daardoor hoger uit dan vooraf gedacht :(

Tijdje terug inruilvoorstel gevraagd en gekregen (electrische Up/Mii/Citigo), tranen sprongen in mijn ogen, gaan we niet doen, lekker doorrijden.

Nog even een plaatje.
Die steenmarters, komen die in heel 't land voor? Of alleen bepaalde gebieden? Ik woon aan de noord-westkust, no worries?
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Rednax's UP GTI

Bericht door Up!grade TSI » do 27 aug 2020, 21:07

Heb zelf al ff gegoogled, ze houden denk ik niet van zilte zeelucht :lol: :violence-sniperdark:
Bijlagen
15985587130496151843941332008666.jpg
15985587130496151843941332008666.jpg (47.6 KiB) 2503 keer bekeken
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Gebruikersavatar
Habenero TSI
Vagling liefhebber
Berichten: 173
Lid geworden op: ma 17 aug 2020, 21:41

Re: Rednax's UP GTI

Bericht door Habenero TSI » vr 28 aug 2020, 12:46

rednax schreef:
do 27 aug 2020, 12:49
Lange tijd niets gepost. Up GTI is er nog steeds naar volle tevredenheid. Inmiddels bijna 30000 km op de teller. Ivm corona staat de auto meer stil dan rijden (thuiswerken).

Afgelopen week voor de 2e beurt (grote) naar de dealer geweest. Helaas een tegenvaller, blijkbaar heeft een steenmarter aan de bekabeling gevreten, dit moest hersteld worden en direct een steenmarterverjager laten installeren. Kosten voor de beurt kwamen daardoor hoger uit dan vooraf gedacht :(

Tijdje terug inruilvoorstel gevraagd en gekregen (electrische Up/Mii/Citigo), tranen sprongen in mijn ogen, gaan we niet doen, lekker doorrijden.

Nog even een plaatje.
Heb ook nog naar elektrisch gekeken, vond het nog best leuk rijden (niet zo leuk als TSI of GTI).
Nooit meer naar het tankstation gewoon thuis opladen.
Maar waren teveel consessies voor vrij weinig voordeel.
Wel vrij vlot maar bij 135 is echt max.
Nieuwbouw range zou bijna altijd genoeg moeten zijn maar als dat niet zo is sta je toch ff.
Nu wegenbelasting vrij maar de verzekering is zoveel duurder dat dat teniet gedaan wordt.
Later wel wegenbelasting en dan meer als een TSI omdat elektrische zwaarder is.
Ik kan zelf gedeeltelijk ook overschot van me zonnepanelen rijden maar maak gewoon niet genoeg kilometer om het echt interessant te maken.
Habenero Orange VW UP! TSI Full options.
My other VAG ride is a 1078 CC aircooled

rednax
Vagling liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: di 15 okt 2013, 08:48

Re: Rednax's UP GTI

Bericht door rednax » vr 28 aug 2020, 13:28

Up!grade schreef:
do 27 aug 2020, 21:07
Heb zelf al ff gegoogled, ze houden denk ik niet van zilte zeelucht :lol: :violence-sniperdark:
Wees blij :mrgreen: De schade viel nog mee gelukkig licht aangevreten kabel, bij buren hebben ze hele kabelbomen kapot gevreten. In de buurtapp kwamen al foto's langs dat ze in de tuinen rondscharrelden. Helaas beschermde diersoort dus je mag ze niet afschieten.
Habenero TSI schreef:
vr 28 aug 2020, 12:46
Heb ook nog naar elektrisch gekeken, vond het nog best leuk rijden (niet zo leuk als TSI of GTI).
Nooit meer naar het tankstation gewoon thuis opladen.
Maar waren teveel consessies voor vrij weinig voordeel.
Wel vrij vlot maar bij 135 is echt max.
Nieuwbouw range zou bijna altijd genoeg moeten zijn maar als dat niet zo is sta je toch ff.
Nu wegenbelasting vrij maar de verzekering is zoveel duurder dat dat teniet gedaan wordt.
Later wel wegenbelasting en dan meer als een TSI omdat elektrische zwaarder is.
Ik kan zelf gedeeltelijk ook overschot van me zonnepanelen rijden maar maak gewoon niet genoeg kilometer om het echt interessant te maken.
Was ook niet al te serieus, meer met het idee (vanwege de subsidie): misschien met een paar duizend bijbetalen overstappen naar electrisch. Helaas moest er 10K bij (en dat was rekening houdend met de subsidie), dat is me te gek, helemaal als je een stuk " fun" moet inleveren.
Seat Mii Sport 5d Tribu 2013 - 2017
VW High Up! 5d Honey Yellow 2017 - 2018
VW Up! GTI Tornado Red 2018 - 2021
Uploos 2021 -

Plaats reactie