Tom's GTI Killer - De opvolger! P64

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Tom's GTI Killer - Range extender p.53

Bericht door NidayFright » do 13 aug 2020, 23:34

damianw26 schreef:
wo 12 aug 2020, 14:07
Dat kan echt van alles zijn, direct laten uitlezen
Dit dus. Zou het wel serieus nemen dat het EPC lampje brandt. Dit kan van alles zijn maar is wel voornamelijk gericht naar de aandrijving. Niet te lang mee door rijden:)
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's GTI Killer - Range extender p.53

Bericht door Tom Westendorp » vr 14 aug 2020, 08:58

Om het lampje heb ik me niet echt meer zorgen gemaakt omdat het niet meer is teruggekomen. De auto had net 5 minuten stationair staan draaien op de oprit om de airco lekker koud te houden en een keer invoegen op stevig tempo ging het lampje aan en direct daarna weer uit. Sindsdien is het niet meer aan geweest. Ik tuf dus rustig door maar zal aankomend weekend de auto even proberen uit te lezen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1390
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Tom's GTI Killer - Range extender p.53

Bericht door Up!grade TSI » vr 14 aug 2020, 09:40

Up!grade schreef:
do 13 aug 2020, 22:59
Leuke wielen, is het OZ of Sparco?
En wat is nou je vervolgactie over dat lampje? Je lijkt je er niet echt druk om te maken, omdat je lekker met wielen bezig bent bedoel ik...
En wat zijn de specs? Merk? Maten? Stelde je net in mijn topic een tegenvraag, hier nogmaals, wat zijn volgens jou de ideale wiel en bandenmaat bij een 16" wiel? ( om dus spoorverbreders te kunnen skippen)
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e) 🚗

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's GTI Killer - Range extender p.53

Bericht door Tom Westendorp » vr 14 aug 2020, 10:15

De specs van deze wielen zijn 16x7 ET37 Perfect voor de up! als je het mij vraagt. Spoorverbreders zijn niet meer nodig. Komt een 195/50/16 Michelin Primacy band omheen. Het zijn OZ Allegerita wielen. Super lichtgewicht gesmede wielen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Tom's GTI Killer - Range extender p.53

Bericht door N!jntje » vr 14 aug 2020, 10:49

Tom in laatste post:
De specs van deze wielen zijn 16x7 ET37 Perfect voor de up! als je het mij vraagt.

Tom in het verleden:
Heb er inderdaad even mee gespeeld maar na twee weken rijden op de 16 inch ben ik er al weer helemaal klaar mee. Terug naar 15!
Leuke wielen. Kijken of je na 2 weken ze weer gaat verkopen :lol: soms praat je jezelf wel een beetje tegen :P

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's GTI Killer - GOUD p.56

Bericht door Tom Westendorp » vr 14 aug 2020, 10:54

Hhaahaha scherp! Dat klopt, dat waren echter Rial Milano's die fors zwaarder zijn dan de 15 inch die ik er nu onder heb. Nu ga ik naar 16 inch die lichter zijn dan de 15 inch die ik er nu onder heb. Als het goed is moet dat dus weinig verschil maken. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1390
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Tom's GTI Killer - GOUD p.56

Bericht door Up!grade TSI » vr 14 aug 2020, 12:18

Tom Westendorp schreef:
vr 14 aug 2020, 10:54
Hhaahaha scherp! Dat klopt, dat waren echter Rial Milano's die fors zwaarder zijn dan de 15 inch die ik er nu onder heb. Nu ga ik naar 16 inch die lichter zijn dan de 15 inch die ik er nu onder heb. Als het goed is moet dat dus weinig verschil maken. :D
Dan willen de cijfer-fetisjisten onder ons natuurlijk ook graag weten wat dan 1 wiel weegt compleet en hoeveel dat dan lichter is tov je vorige set. Ben ook zeer geïnteresseerd in een duidelijke wielkast-vulling-foto....
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e) 🚗

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's GTI Killer - GOUD p.56

Bericht door Tom Westendorp » vr 14 aug 2020, 12:30

Zodra ze er onder zitten zal ik het forum overladen met foto's. Ik zal ook proberen ze even te wegen voordat ze er onder gaan. Een wiel zonder band weegt 5,91 kilo per stuk.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1390
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Tom's GTI Killer - GOUD p.56

Bericht door Up!grade TSI » vr 14 aug 2020, 12:40

Tom Westendorp schreef:
vr 14 aug 2020, 12:30
Zodra ze er onder zitten zal ik het forum overladen met foto's. Ik zal ook proberen ze even te wegen voordat ze er onder gaan. Een wiel zonder band weegt 5,91 kilo per stuk.
Top :clap: , dat is idd serieus licht en daarom nieuw ook gruwelijk duur :o
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e) 🚗

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's GTI Killer - GOUD p.56

Bericht door Tom Westendorp » vr 14 aug 2020, 12:59

Dat zijn ze inderdaad. Deze set is nieuw in alle opzichten behalve de prijs. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1390
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Tom's GTI Killer - GOUD p.56

Bericht door Up!grade TSI » vr 14 aug 2020, 20:57

Tom, vraagje. Jij zei een keer in het tsi/gti topic i.r.t. het rijden op topsnelheid; zet wel de airco aan. Waarom als ik vragen mag, ontstaat er anders een koelprobleem? De laatste keer dat ik echt op topsnelheid reed was volgens mij in m'n eerste auto, een e-kadett 1.6i
Maar dat zal ongeveer tweeënhalf decennia geleden zijn.
Met de Up! lijkt het mij wel leuk om het te zijner tijd eens te proberen, maar eerst een wiel en rem-upgrade.
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e) 🚗

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's GTI Killer - GOUD p.56

Bericht door Tom Westendorp » vr 14 aug 2020, 21:59

Remmen zijn stock meer dan op hun taak berekend. Intercooler is vloeistof gekoeld en wordt beter gekoeld met airco aan.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1390
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Tom's GTI Killer - GOUD p.56

Bericht door Up!grade TSI » za 15 aug 2020, 00:14

Tom Westendorp schreef:
vr 14 aug 2020, 21:59
Remmen zijn stock meer dan op hun taak berekend. Intercooler is vloeistof gekoeld en wordt beter gekoeld met airco aan.
Thanks Tom, toch ben ik niet onder de indruk van de standaard schijfjes, dat kan beter...
Maar lijkt alsof nog maar weinig tot geen leden zich daar aan gewaagd hebben...een rem-upgrade
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e) 🚗

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's GTI Killer - GOUD p.56

Bericht door Tom Westendorp » za 15 aug 2020, 06:48

Meermaals 220 terug naar 100 leverde bij mij geen enkel probleem op.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1390
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Tom's GTI Killer - GOUD p.56

Bericht door Up!grade TSI » za 15 aug 2020, 10:04

Tom Westendorp schreef:
za 15 aug 2020, 06:48
Meermaals 220 terug naar 100 leverde bij mij geen enkel probleem op.
Dat geloof ik direct Tom, maar met inmiddels 86k op de klok worden ze iets minder fris.
Er begint al een randje te ontstaan dus als ik ze dan toch op termijn ga vervangen dan door iets beters misschien.
Snel rijden af en toe is leuk, snel kunnen stilstaan een hele geruststelling...
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e) 🚗

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Tom's GTI Killer - GOUD p.56

Bericht door NidayFright » za 15 aug 2020, 13:38

Tom Westendorp schreef:
vr 14 aug 2020, 21:59
Remmen zijn stock meer dan op hun taak berekend. Intercooler is vloeistof gekoeld en wordt beter gekoeld met airco aan.
Maakt geen reet uit hoor. Grote kans dat de ventilator zelfs uitgeschakeld wordt, als de rijwind bij een hogere snelheid al voor voldoende koeling zorgt aan voornamelijk de AC-condensor en zo ook de radiateur (waarvan de gekoelde koelvloeistof ook deels naar de intercooler stroomt, die bovenin aan de motor zit gemonteerd). Verder wordt de temperatuur automatisch geregeld door het motormanagement. Mocht het voor komen dat de motor-temperatuur echt op loopt, dan duidt dit eerder op een defect in het koelsysteem. (temperatuurvoeler, waterpomp etc...) Niet te druk over maken:)
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1390
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Tom's GTI Killer - GOUD p.56

Bericht door Up!grade TSI » za 15 aug 2020, 13:44

NidayFright schreef:
za 15 aug 2020, 13:38
Tom Westendorp schreef:
vr 14 aug 2020, 21:59
Remmen zijn stock meer dan op hun taak berekend. Intercooler is vloeistof gekoeld en wordt beter gekoeld met airco aan.
Maakt geen reet uit hoor. Grote kans dat de ventilator zelfs uitgeschakeld wordt, als de rijwind bij een hogere snelheid al voor voldoende koeling zorgt aan voornamelijk de AC-condensor en zo ook de radiateur (waarvan de gekoelde koelvloeistof ook deels naar de intercooler stroomt, die bovenin aan de motor zit gemonteerd). Verder wordt de temperatuur automatisch geregeld door het motormanagement. Mocht het voor komen dat de motor-temperatuur echt op loopt, dan duidt dit eerder op een defect in het koelsysteem. (temperatuurvoeler, waterpomp etc...) Niet te druk over maken:)
Thanks, duidelijk(er) verhaal :D
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e) 🚗

NoTVR
Vagling liefhebber
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 12:09

Re: Tom's GTI Killer - GOUD p.56

Bericht door NoTVR » za 15 aug 2020, 16:44

Hele leuke wielen. Ik houd van een breed velgbed, snap de uitstekende spaak trend niet. Probleem met lichte velgen: duur, of je moet geluk hebben...

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's GTI Killer - GOUD p.56

Bericht door Tom Westendorp » za 15 aug 2020, 17:26

Up!grade schreef:
za 15 aug 2020, 13:44
NidayFright schreef:
za 15 aug 2020, 13:38
Tom Westendorp schreef:
vr 14 aug 2020, 21:59
Remmen zijn stock meer dan op hun taak berekend. Intercooler is vloeistof gekoeld en wordt beter gekoeld met airco aan.
Maakt geen reet uit hoor. Grote kans dat de ventilator zelfs uitgeschakeld wordt, als de rijwind bij een hogere snelheid al voor voldoende koeling zorgt aan voornamelijk de AC-condensor en zo ook de radiateur (waarvan de gekoelde koelvloeistof ook deels naar de intercooler stroomt, die bovenin aan de motor zit gemonteerd). Verder wordt de temperatuur automatisch geregeld door het motormanagement. Mocht het voor komen dat de motor-temperatuur echt op loopt, dan duidt dit eerder op een defect in het koelsysteem. (temperatuurvoeler, waterpomp etc...) Niet te druk over maken:)
Thanks, duidelijk(er) verhaal :D
Oke, dus als ik mijn airco uitzet dan wordt de ontsteking dus niet keihard terug geregeld en klapt mijn top snelheid niet ineens met tien kilometer per uur terug? Ik zal het mijn ecu even doorgeven. :roll:

Feiten: met airco heb ik zonder moeite 220 kilometer per uur op de teller zien verschijnen en kon ik dit voor een half uur vasthouden bij een buitentemperatuur van 40 graden. Zonder airco kom ik niet verder dan 200 op de teller voordat de ontsteking keihard wordt teruggeregeld en de snelheid terugzakt naar rond de 190.

Wat een ieder met deze informatie wil doen moet hij zelf weten. Geen onderbuikgevoelens maar proefondervindelijk vastgesteld.

Edit: hier uitgelegd vanaf minuut 7:12
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1390
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Tom's GTI Killer - GOUD p.56

Bericht door Up!grade TSI » za 15 aug 2020, 17:59

Misschien is dat toeval Tom en heeft die airco er geen reet mee te maken. Of er zit een of andere vage storing in....
Mij klinkt het een beetje onwaarschijnlijk in de oren maar ben benieuwd naar de mening van onze technisch expert, Robin (NidayFright)
Los van dit alles, een half uur knallen op topsnelheid Tom? Je bent niet bang iig. Je stelt de techniek flink op de proef zeg en dat doe je regelmatig? Hoop dat alles op termijn dan ook heel blijft...
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e) 🚗

Plaats reactie