Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door damianw26 » wo 30 sep 2020, 12:58

Eens, al is het in dit geval voor een erg leuke prijs een goede schroefset rijden.

En Tom, zou jij wellicht de topic titel kunnen aanpassen, alles vanaf het -> teken mag weg gezien topic titels helaas niet meer zelf aan te passen zijn.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek

Bericht door Tom Westendorp » wo 30 sep 2020, 13:00

Done, helaas is het in het verleden nodig gebleken om het forum leesbaar te houden.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek

Bericht door damianw26 » wo 30 sep 2020, 13:01

Zonde, maar in ieder geval bedankt ;)
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek

Bericht door Tom Westendorp » wo 30 sep 2020, 13:08

Geen dank, als ik het moet aanpassen laat het maar weten. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door NidayFright » wo 30 sep 2020, 13:12

Tom Westendorp schreef:
wo 30 sep 2020, 12:46
Ik heb er ook helemaal niets mee. Qua rijhoogte vind ik mijn Eibach veertjes perfect, echter zou een centimeter of 2 lager ook niet verkeerd zijn, als daar als bonus dan nog een betere set dempers bijkomt wordt het toch haast een no-brainer. Helaas is het wel een stevige investering.
Hier sluit ik mij ook bij aan :shhh:
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door NidayFright » do 01 okt 2020, 18:48

damianw26 schreef:
di 29 sep 2020, 22:20
Die zwarte velgen zijn ook te koop, maar ik vind de polygon’s veel te mooi en black on black too much ;)
Weet je ook welk merk en type dit zijn? Klopt het dat het 16inch velgen zijn of lijkt dat maar zo :think:
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek

Bericht door damianw26 » do 01 okt 2020, 23:02

Zijn 16 inch Dotz kendo velgen

Set staat klaar
Bijlagen
28A72941-8DC5-4E67-AA35-78675C5C5FB1.png
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door NidayFright » vr 02 okt 2020, 00:15

damianw26 schreef:
za 12 sep 2020, 19:24
Inmiddels ook de aluminium pedaalkappen erin gezet, stiekem vergeten dat ze al enkele weken in de kast lagen ;) Alleen nog even uitzoeken of de soortgelijke aluminium voetenrust (zoals in Audi A3) ook in de up past.
Betreft de originele voetsteun die bij deze pedalen-set hoort, deze is niet passend voor de Up! Er zijn geen bevestigingspunten aanwezig waar de voetsteun mee wordt gecentreerd. De voetsteun er zo op plakken werkt ook niet, aangezien de vloerbekleding bij een Up niet helemaal strak tegen de carrosserie aan ligt. Grote kans dat de onderzijde dan open gaat staan. En volgens mij is de voetsteun van een A3 net te smal. Maar dat weet ik niet helemaal zeker meer :doh:

Je hebt dacht nog eenzelfde type van een A1 die anders van vorm is, maar daar heb ik zelf nog nooit naar gekeken. Wie weet is dat eventueel nog een 2e optie voor de Up!

Misschien dat ik het later nog verder ga uitzoeken mits ik het niet vergeet :doh: Dan is het wel helemaal compleet natuurlijk. Mocht je de voetsteun toch passend hebben gemaakt, dan ben ik benieuwd naar het resultaat:)
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek

Bericht door damianw26 » vr 02 okt 2020, 00:24

Heb nog een a3 8v op de oprit hier staan met die voetenrust, nagemeten en past inderdaad niet mooi, mede door de hobbelige bevestiging in de up. Ook lijkt het een ander rubber patroon. Een braziliaanse volger op instagram heeft via ali express een vag voetenrust imitatie laten komen en verbouwd en vastgelijmd, een matig resultaat. Als die van de A1 past zou dat leuk zijn, maar ik verwacht van niet.
Bijlagen
18ADE946-7A36-418A-BA0E-9B15C5EE1E2F.jpeg
B4E2C9AD-E543-4D16-8A5E-CE8306EBE914.jpeg
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek

Bericht door NidayFright » zo 04 okt 2020, 03:04

Inderdaad, precies zoals je het zegt. Dat gaat nooit naar je zin zitten natuurlijk:( Of je moet de rechterzijde net voor de buitenste rand in snijden zodat je het gedeelte van de vloerbekleding waar de steun komt te zitten bij wijze van naar binnen vouwt zodat deze 'bijna onzichtbaar' weer terug vast gezet kan worden mocht de steun er weer uit gaan. Beetje ver gezocht en is het eigenlijk ook niet waard :roll:

De pedaalkappen op de 2e foto zijn ook niet dezelfde die wij hebben. Deze zitten in de TT MK2, Q2 en de A3 8V. De steun die bij jou set hoort is deze:
repose-pied-alu-tt-pieces-dorigine-8n1864777a4pk.jpg
repose-pied-alu-tt-pieces-dorigine-8n1864777a4pk.jpg (20.36 KiB) 9878 keer bekeken
s-l1600 (1).jpg
Die voor een Audi A1 8X model heeft hetzelfde patroon maar is anders van vorm, die valt ook meer in de bekleding / of zit er zelfs onder geklemd. Dat durf ik zo snel niet te zeggen. Maar ik denk ook niet dat deze het gaat worden voor in de Up! :doh: : https://shop.audi.nl/auto-accessoires/s ... lsrc=aw.ds

Het komt er eigenlijk op neer dat het gedeelte van de vloerbekleding min of meer het probleem is om een voetsteun netjes te kunnen monteren. Denk dat je er verstandiger aan doet om het te laten varen. Ben zelf ook van mening, dat wat jij al aan geeft. Het tegen gaat vallen en eigenlijk niet de moeite is om dit passend te gaan maken. Echt missen doe ik het zelf niet, alleen voor het zicht zou het een leuk detail kunnen zijn :)
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek

Bericht door damianw26 » zo 04 okt 2020, 23:25

Mbt de voeten steun, voor de up is een nette oplossing zo goed als onmogelijk, zo blijkt helaas.

Morgenochtend overigens de schroefset monteren, echt heel erg benieuwd!
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek

Bericht door damianw26 » ma 05 okt 2020, 17:35

Vandaag de AP schroefset laten monteren bij Stroeve, kan niet anders zeggen dan dat ik heel erg blij ben met het resultaat! Had niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn, perfecte hoogte m.i. Maar belangrijker nog, de rijervaring is ook stukken beter, carrosserie helt nu 0,0 over in bochten en bij vol remmen. En bij maximale veerinslag worden oneffenheden of drempels stevig, maar erg netjes weggewerkt, beslist geen gestuiter. Auto ligt als een huis, dit had ik veel eerder moeten doen! Maar goed genoeg geklets, op naar de foto's!

AfbeeldingSchroefset by Damian Willemsen, on Flickr

AfbeeldingSchroefset by Damian Willemsen, on Flickr

AfbeeldingSchroefset by Damian Willemsen, on Flickr

Dan nog een vergelijking met hoe het allemaal was

Standaard veren en dempers:

AfbeeldingPrevious by Damian Willemsen, on Flickr

Eibach pro kit veren en standaard dempers:

AfbeeldingPrevious by Damian Willemsen, on Flickr

AfbeeldingPrevious by Damian Willemsen, on Flickr

AfbeeldingPrevious by Damian Willemsen, on Flickr

Ap veren en dempers:

AfbeeldingSchroefset by Damian Willemsen, on Flickr

AfbeeldingSchroefset by Damian Willemsen, on Flickr

AfbeeldingSchroefset by Damian Willemsen, on Flickr
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Luukyy
Vagling liefhebber
Berichten: 103
Lid geworden op: wo 25 mar 2020, 22:15

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek

Bericht door Luukyy » ma 05 okt 2020, 17:56

Heel netjes zeg! Leuk! Gefeliciteerd!

Ik neem aan dat het wel weer een stuk stugger is dan de Eibach veren? maarja, dan heb je wel een nog strakkere wegligging en je kan een stuk lager. Zo met die spacers en deze verlaging ziet het er wel echt heeeel dik uit hoor. Echt een mooie bak heb je zo met al je mods ondertussen.

Veel plezier ermee man!
VW Up! TSI 2017 - Beats audio - Polygon's - Panodak - Eibach pro kit

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek

Bericht door NidayFright » ma 05 okt 2020, 19:23

Heel nice man! Vooral het lezen dat het nog steeds comfort biedt heeft mij overtuigd. Gaat sowieso op het lijstje, en zal ik dit jaar wellicht nog onder de Up! schroeven. Staat erg mooi zo voor en achter. Zijn de centen wel waard denk ik :)

Hoeveel mm is de Up! nu verlaagd? 40 - 40 mm zoiets?

Veel plezier in ieder geval!
GTI DARK SILVER

Arjan-tsi
Vagling liefhebber
Berichten: 280
Lid geworden op: za 08 dec 2018, 15:11

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek

Bericht door Arjan-tsi » ma 05 okt 2020, 19:27

Perfecte hoogte zo. En hoe is de stugheid in vergelijking met de eibach set ?
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek

Bericht door Up!grade TSI » ma 05 okt 2020, 21:07

Super strak! En er loopt niks aan in de wielkasten met overhellen in de bochten neem ik aan?
Perfect gevulde wielkasten :clap:
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Luukyy
Vagling liefhebber
Berichten: 103
Lid geworden op: wo 25 mar 2020, 22:15

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek

Bericht door Luukyy » ma 05 okt 2020, 21:20

Up!grade schreef:
ma 05 okt 2020, 21:07
Super strak! En er loopt niks aan in de wielkasten met overhellen in de bochten neem ik aan?
Perfect gevulde wielkasten :clap:
Overhellen 0,0 he... Die wielen bewegen geen millimeter meer :P
VW Up! TSI 2017 - Beats audio - Polygon's - Panodak - Eibach pro kit

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek

Bericht door Up!grade TSI » ma 05 okt 2020, 21:31

Luukyy schreef:
ma 05 okt 2020, 21:20
Up!grade schreef:
ma 05 okt 2020, 21:07
Super strak! En er loopt niks aan in de wielkasten met overhellen in de bochten neem ik aan?
Perfect gevulde wielkasten :clap:
Overhellen 0,0 he... Die wielen bewegen geen millimeter meer :P
Top als dat zo is, komt in de buurt van een MINI COOPER dan.
Ook maar op het verlanglijstje zetten dan... :shifty:
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek

Bericht door damianw26 » di 06 okt 2020, 00:39

Dank allemaal!

Ik vind het heel erg gevaarlijk om te zeggen dat het comfortabel is, dat hangt namelijk 100% af van wat je referentiekader is. Maar t.o.v. de eibach veren op standaard dempers en 17 inch is de auto dan weer slechts marginaal stugger geworden op gewoon wegdek, maar dat mag je verwachten met 35mm extra zakken. Bij drempels ligt de neus iets lager, maar daar kon je met Eibach ook niet zomaar vol gas overheen zonder kort schuifmoment bij wijze van spreken, even liften of beetje schuin bij de echt hoge drempels vind ik niet erg. En wat ik zeg, met vol remmen, danwel vol accelereren of stevig bochtenwerk, de carrosserie blijft vlak en het voelt echt heel goed en koersvast aan. Veel vaster dan op de eibach veren, en ik kan bevestigen net als in een ander topic dat onderstuur minder snel optreedt. Ik ben verbaasd dat de auto zo'n stuk lager ligt zonder echt veel comfortverlies, ik had dit meteen moeten doen ipv blind voor eibach veren kiezen op basis van mijn vorige up. Wielkasten zijn door 15mm achter en 10mm spacers voor helemaal goed gevuld, loopt niet aan bij stevig rijden.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek

Bericht door Tom Westendorp » di 06 okt 2020, 07:39

En nu snel de winterbanden eronder, weet je helemaal niet wat je meemaakt. ;)

Staat echt super Damian!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie