Tom's GTI Killer - De opvolger! P64
Re: Tom's GTI Killer - nieuwe velgen en geluidsdemping p. 46
Mooi filmpje! Leuke Up en reflecties op de automarkt.
Up! GTI / Red & Black
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tom's GTI Killer - nieuwe velgen en geluidsdemping p. 46
Bedankt Emiel! Het is mijn vak en dan is het wel leuk om eens met iemand te praten die ook in de industrie werkzaam is. Vooral de dingen die buiten de camera’s zijn besproken zijn het meest interessant maar niet geschikt om te delen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Berrie de jongh
- Forum newbie
- Berichten: 56
- Lid geworden op: zo 12 aug 2018, 19:49
- Locatie: kerk avezaath
- Contacteer:
Re: Tom's GTI Killer - nieuwe velgen en geluidsdemping p. 46
Leuk naam Tom Gti killer
Het was trouwens een leuke film op auto blog met Wouter
Het was trouwens een leuke film op auto blog met Wouter
VW UP GTI
gti drivers do it faster
gti drivers do it faster
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tom's GTI Killer - nieuwe velgen en geluidsdemping p. 46
Bedankt Berrie!
Nu even iets anders, gisteren heb ik maar even werk gemaakt van het inkorten van de schroef in het schutbord. Deze had ik bij montage vergeten in te korten dus gisteren met de dremel even een stuk ervanaf gehaald. Ik heb op het stukje inlaatrubber dat beschadigd is een stukje ductape gedaan dus ik kan aankomende week goed monitoren of ik er genoeg heb afgehaald (ik denk het wel).
Omdat ik toch lekker aan het knutselen was ben ik maar even gaan kijken of er nog andere dingen aandacht nodig hadden, nadat ik de koelvloeistof had gecheckt, de ruitensproeiervloeistof weer had bijgevuld en de olie had gecontroleerd was ik wederom helemaal gerustgesteld in de gezondheid van mijn auto. Alles stond op peil! Een prettig gevoel, helemaal omdat ik vanaf april fors meer ga rijden (daarover verderop meer).
Bij levering van mijn BOV heb ik een rode buis gekregen terwijl ik een zwarte had besteld. Forge heeft mij op een later tijdstip kosteloos een zwarte toegestuurd ik was er alleen nog niet aan toegekomen om deze te monteren. Nu de boel toch open lag heb ik daar maar direct even werk van gemaakt. De rode buis is als nieuw en ziet er nog top uit (wellicht iets voor iemand van hier?).
De druksensor die nu bij het gasklephuis zit daarentegen zag er niet zo goed uit: Vandaag even contact gehad met Forge en zij gaan kijken hoe we dit kunnen oplossen. Ik weet niet hoe dit heeft kunnen gebeuren, je zou zeggen dat er continu dusdanig veel lucht doorheen komt dat de sensor niet te heet kan worden. Ik ben nog even nagegaan of dit tijdens mijn rit naar Schloss Dyck van vorig jaar kon zijn gebeurd, maar toen zat de BOV er nog niet op. Die rit heb ik anderhalf uur rond de tweehonder gecruised bij 40 graden buiten dus dan wordt de boel wel goed warm. Dat kan het dus niet zijn. Hoe het wel heeft kunnen gebeuren en of ik er iets aan kan doen weet ik dus nog niet.
Weet iemand van hier of het wellicht mogelijk is om meer koude lucht naar het gasklephuis te leiden? Zoals het nu zit komt er sowieso geen rijwind bij, het kan nooit kwaad om wat extra koude lucht door de motorruimte te jagen lijkt me. Verder speel ik met het idee om misschien de rode buis te gebruiken om te kijken of het mogelijk is om delen van het rubber te vervangen door metaal. Op die manier komt de lucht wellicht ook wat koeler bij het gasklephuis (alle kleine beetjes helpen.)
Dan tot slot nog mijn nieuwe baan. Per 1 april ga ik Huiskes-Kokkeler verlaten en word ik Marketing Manager bij Gallery Aaldering. De up! Gaat dus niet meer elke dag 20 kilometer enkele reis rijden maar elke dag 73 kilometer enkele reis. Wellicht dat ik dit jaar toch weer meedoe voor de overwinning in het kilometer topic.
Nu even iets anders, gisteren heb ik maar even werk gemaakt van het inkorten van de schroef in het schutbord. Deze had ik bij montage vergeten in te korten dus gisteren met de dremel even een stuk ervanaf gehaald. Ik heb op het stukje inlaatrubber dat beschadigd is een stukje ductape gedaan dus ik kan aankomende week goed monitoren of ik er genoeg heb afgehaald (ik denk het wel).
Omdat ik toch lekker aan het knutselen was ben ik maar even gaan kijken of er nog andere dingen aandacht nodig hadden, nadat ik de koelvloeistof had gecheckt, de ruitensproeiervloeistof weer had bijgevuld en de olie had gecontroleerd was ik wederom helemaal gerustgesteld in de gezondheid van mijn auto. Alles stond op peil! Een prettig gevoel, helemaal omdat ik vanaf april fors meer ga rijden (daarover verderop meer).
Bij levering van mijn BOV heb ik een rode buis gekregen terwijl ik een zwarte had besteld. Forge heeft mij op een later tijdstip kosteloos een zwarte toegestuurd ik was er alleen nog niet aan toegekomen om deze te monteren. Nu de boel toch open lag heb ik daar maar direct even werk van gemaakt. De rode buis is als nieuw en ziet er nog top uit (wellicht iets voor iemand van hier?).
De druksensor die nu bij het gasklephuis zit daarentegen zag er niet zo goed uit: Vandaag even contact gehad met Forge en zij gaan kijken hoe we dit kunnen oplossen. Ik weet niet hoe dit heeft kunnen gebeuren, je zou zeggen dat er continu dusdanig veel lucht doorheen komt dat de sensor niet te heet kan worden. Ik ben nog even nagegaan of dit tijdens mijn rit naar Schloss Dyck van vorig jaar kon zijn gebeurd, maar toen zat de BOV er nog niet op. Die rit heb ik anderhalf uur rond de tweehonder gecruised bij 40 graden buiten dus dan wordt de boel wel goed warm. Dat kan het dus niet zijn. Hoe het wel heeft kunnen gebeuren en of ik er iets aan kan doen weet ik dus nog niet.
Weet iemand van hier of het wellicht mogelijk is om meer koude lucht naar het gasklephuis te leiden? Zoals het nu zit komt er sowieso geen rijwind bij, het kan nooit kwaad om wat extra koude lucht door de motorruimte te jagen lijkt me. Verder speel ik met het idee om misschien de rode buis te gebruiken om te kijken of het mogelijk is om delen van het rubber te vervangen door metaal. Op die manier komt de lucht wellicht ook wat koeler bij het gasklephuis (alle kleine beetjes helpen.)
Dan tot slot nog mijn nieuwe baan. Per 1 april ga ik Huiskes-Kokkeler verlaten en word ik Marketing Manager bij Gallery Aaldering. De up! Gaat dus niet meer elke dag 20 kilometer enkele reis rijden maar elke dag 73 kilometer enkele reis. Wellicht dat ik dit jaar toch weer meedoe voor de overwinning in het kilometer topic.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2840
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Tom's GTI Killer - nieuwe velgen en geluidsdemping p. 46
Gefeliciteerd met je nieuwe baan. En nog wel in exclusieve klassiekers! Da's het betere werk. En met je nieuwe reisafstand ga je vast hoge ogen gooien in het kilometer topic! Wordt tijd dat daar eens een andere koploper komtTom Westendorp schreef: ↑zo 16 feb 2020, 12:37
Dan tot slot nog mijn nieuwe baan. Per 1 april ga ik Huiskes-Kokkeler verlaten en word ik Marketing Manager bij Gallery Aaldering. De up! Gaat dus niet meer elke dag 20 kilometer enkele reis rijden maar elke dag 73 kilometer enkele reis. Wellicht dat ik dit jaar toch weer meedoe voor de overwinning in het kilometer topic.
Ben trouwens wel benieuwd hoe lang die up! dan nog blijft, als je met je neus op al die exclusieve uitdagingen komt te zitten
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tom's GTI Killer - nieuwe velgen en geluidsdemping p. 46
Ik denk nog wel even, het is eigenlijk veel makkelijker werken. 95% van de auto's die er staan kan ik niet betalen en de 5% die ik wel kan betalen zijn niet geschikt om de up! te vervangen. De up! blijft dus nog wel even de daily.Autheo schreef: ↑zo 16 feb 2020, 13:25Gefeliciteerd met je nieuwe baan. En nog wel in exclusieve klassiekers! Da's het betere werk. En met je nieuwe reisafstand ga je vast hoge ogen gooien in het kilometer topic! Wordt tijd dat daar eens een andere koploper komtTom Westendorp schreef: ↑zo 16 feb 2020, 12:37
Dan tot slot nog mijn nieuwe baan. Per 1 april ga ik Huiskes-Kokkeler verlaten en word ik Marketing Manager bij Gallery Aaldering. De up! Gaat dus niet meer elke dag 20 kilometer enkele reis rijden maar elke dag 73 kilometer enkele reis. Wellicht dat ik dit jaar toch weer meedoe voor de overwinning in het kilometer topic.
Ben trouwens wel benieuwd hoe lang die up! dan nog blijft, als je met je neus op al die exclusieve uitdagingen komt te zitten
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Berrie de jongh
- Forum newbie
- Berichten: 56
- Lid geworden op: zo 12 aug 2018, 19:49
- Locatie: kerk avezaath
- Contacteer:
Re: Tom's GTI Killer - nieuwe velgen en geluidsdemping p. 46
Tom Westendorp schreef: ↑zo 16 feb 2020, 12:37Bedankt Berrie!
Nu even iets anders, gisteren heb ik maar even werk gemaakt van het inkorten van de schroef in het schutbord. Deze had ik bij montage vergeten in te korten dus gisteren met de dremel even een stuk ervanaf gehaald. Ik heb op het stukje inlaatrubber dat beschadigd is een stukje ductape gedaan dus ik kan aankomende week goed monitoren of ik er genoeg heb afgehaald (ik denk het wel).
Omdat ik toch lekker aan het knutselen was ben ik maar even gaan kijken of er nog andere dingen aandacht nodig hadden, nadat ik de koelvloeistof had gecheckt, de ruitensproeiervloeistof weer had bijgevuld en de olie had gecontroleerd was ik wederom helemaal gerustgesteld in de gezondheid van mijn auto. Alles stond op peil! Een prettig gevoel, helemaal omdat ik vanaf april fors meer ga rijden (daarover verderop meer).
Bij levering van mijn BOV heb ik een rode buis gekregen terwijl ik een zwarte had besteld. Forge heeft mij op een later tijdstip kosteloos een zwarte toegestuurd ik was er alleen nog niet aan toegekomen om deze te monteren. Nu de boel toch open lag heb ik daar maar direct even werk van gemaakt. De rode buis is als nieuw en ziet er nog top uit (wellicht iets voor iemand van hier?).
De druksensor die nu bij het gasklephuis zit daarentegen zag er niet zo goed uit:
390C0495-F8F6-47CE-B1B4-4BF0D5416D0F.jpeg
100B0714-DFD9-471B-A215-99C144959280.jpeg
Vandaag even contact gehad met Forge en zij gaan kijken hoe we dit kunnen oplossen. Ik weet niet hoe dit heeft kunnen gebeuren, je zou zeggen dat er continu dusdanig veel lucht doorheen komt dat de sensor niet te heet kan worden. Ik ben nog even nagegaan of dit tijdens mijn rit naar Schloss Dyck van vorig jaar kon zijn gebeurd, maar toen zat de BOV er nog niet op. Die rit heb ik anderhalf uur rond de tweehonder gecruised bij 40 graden buiten dus dan wordt de boel wel goed warm. Dat kan het dus niet zijn. Hoe het wel heeft kunnen gebeuren en of ik er iets aan kan doen weet ik dus nog niet.
Weet iemand van hier of het wellicht mogelijk is om meer koude lucht naar het gasklephuis te leiden? Zoals het nu zit komt er sowieso geen rijwind bij, het kan nooit kwaad om wat extra koude lucht door de motorruimte te jagen lijkt me. Verder speel ik met het idee om misschien de rode buis te gebruiken om te kijken of het mogelijk is om delen van het rubber te vervangen door metaal. Op die manier komt de lucht wellicht ook wat koeler bij het gasklephuis (alle kleine beetjes helpen.)
Dan tot slot nog mijn nieuwe baan. Per 1 april ga ik Huiskes-Kokkeler verlaten en word ik Marketing Manager bij Gallery Aaldering. De up! Gaat dus niet meer elke dag 20 kilometer enkele reis rijden maar elke dag 73 kilometer enkele reis. Wellicht dat ik dit jaar toch weer meedoe voor de overwinning in het kilometer topic.
waarom heb je deze er tussen zitten ? bij Vagtechniek werd het me afgeraden om er een blow off valve tussen te zetten het kon nadelig werken
VW UP GTI
gti drivers do it faster
gti drivers do it faster
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tom's GTI Killer - nieuwe velgen en geluidsdemping p. 46
Omdat de Blow Off Valve voor een beter oppakkende motor zorgt. Daarbij vind ik het gewoon gaaf om het geluid te horen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Tom's GTI Killer - nieuwe velgen en geluidsdemping p. 46
Heb ook zitten nadenken over meer koude lucht.
Met de zoek tocht op internet kwam ik dit tegen.
Misschien een optie.
Met de zoek tocht op internet kwam ik dit tegen.
Misschien een optie.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tom's GTI Killer - nieuwe velgen en geluidsdemping p. 46
Wow! Jazeker! Ik moest even twee keer kijken maar dat is wellicht een super goed eoptie! Straks eens even kijken of ik dat voor elkaar krijg! Bedankt voor je hulp! Dit waardeer ik enorm.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Tom's GTI Killer - nieuwe velgen en geluidsdemping p. 46
Ga er volgende week ook mee aan de slag.
Met een dremel de opening maken.
En wat tape over de lak zodat als je perongeluk uitschiet de lak niet raakt.
Met een dremel de opening maken.
En wat tape over de lak zodat als je perongeluk uitschiet de lak niet raakt.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tom's GTI Killer - nieuwe velgen en geluidsdemping p. 46
Ik ook!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
-
- Forum newbie
- Berichten: 30
- Lid geworden op: vr 24 jan 2020, 21:56
Re: Tom's GTI Killer - nieuwe velgen en geluidsdemping p. 46
Haha nice! Of misschien een klein intercoolertje inbouwen
Gefeliciteerd met je nieuwe baan Tom! Ziet er goed uit!
Gefeliciteerd met je nieuwe baan Tom! Ziet er goed uit!
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tom's GTI Killer - nieuwe velgen en geluidsdemping p. 46
Intercooler zit al bij de up! in het spruitstuk. Ik weet niet of het mogelijk is er één aan toe te voegen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Tom's GTI Killer - nieuwe velgen en geluidsdemping p. 46
Hmm zonde van de sensor. Toch vreemd. Bij de versie van Damian zit die sensor later op de buis.
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2840
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Tom's GTI Killer - nieuwe velgen en geluidsdemping p. 46
Vandaag viel me je nieuwe onderschrift op. Het is dat ik denk je al wat beter te kennen, maar anders zou ik het toch wel zorgelijk vinden hoe het met jouw levensvreugde is gesteld.
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tom's GTI Killer - nieuwe velgen en geluidsdemping p. 46
Het is levensvreugde voor de like-gever, hé. soort van homeopathisch internet wonder middel.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tom's GTI Killer - nieuwe velgen en geluidsdemping p. 46
Net even bij een monteur langsgelopen om een handleiding te halen voor de uitbouw van de grille. Mijn idee was om de grille even los te maken en dan de gaten aan te brengen. Dat gaat niet werken want om de grille los te maken moet je de voorbumper monteren. Dan toch maar even met een dremel in de weer terwijl de grille op de auto gemonteerd zit. Ik denk dat ik het ga redden als ik de 5 torx schroefjes losmaak en daarmee de voorkant iets los kan trekken. Dan weet ik zeker dat ik niet per ongeluk wat ga raken/perforeren.
Wordt vervolgd!
Wordt vervolgd!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tom's GTI Killer - nieuwe velgen en geluidsdemping p. 46
Zojuist een setje A3 luchtroosters besteld. Het schijnt praktisch plug&play te zijn bij de Facelift up! Dat gaan we dus even proberen.
Daarnaast bezig om een setje verlagingsrubbers te laten monteren. Eens even kijken of dat nog voor zondag gaat lukken.
Een up! is nooit af.
Daarnaast bezig om een setje verlagingsrubbers te laten monteren. Eens even kijken of dat nog voor zondag gaat lukken.
Een up! is nooit af.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Tom's GTI Killer - A3 luchtroosters P.49
Ow ben benieuwd die lucht roosters zijn gaaf.
Laat de ervaaring maar horen met de montage.
Laat de ervaaring maar horen met de montage.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.