Volkswagen up tsi stage 1 van René

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13490
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René

Bericht door Tom Westendorp » di 28 apr 2020, 13:03

En doorrijden tot de boel op is? Volgens mij zit er zeker wel voor meer dan 2,5 ton leven in het motortje. Dat zou betekenen dat je de komende tijd nog wel even door kunt en als je kijkt naar wat de baas dan tegen 19 cent betaald dan zit je volgens mij wel goed. Dan is je auto vrijwel niets meer waard maar is dan ook volledig betaald, dus wat maakt het uit?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René

Bericht door damianw26 » di 28 apr 2020, 14:30

En zoals eerder al aangekaart, is rijplezier ook niet belangrijk? Ik bedoel een fiesta of clio diesel rijdt goed en misschien marginaal goedkoper. Maar goed en goedkoop betekent niet leuker. en jouw briljant aangepaste up is wel erg leuk en goed en goedkoop. En zowel een diesel als jouw up zullen na 2 ton bijna volledig zijn afgeschreven dus dat zijn de kosten niet.

Tevens zag ik recent op autoweek iemand refereren naar een autobild duurtest van de 1.0 tsi in een golf die men uit elkaar haalt, en die was net als de 1.0 ecoboost nog steeds als nieuw na 100.000km. Echter kan ik zelf die test niet vinden.

En qua duurzaamheid, de meeste moderne kleine turbo blokken krijgen problemen door het achterlijk lange 30.000km/2jaar olieinterval waardoor de boel gewoon echt vervuilt vanbinnen, naast de door de directe injectie veroorzaakte vervuiling in het inlaatkanaal. Jouw up rijdt veel lange stukken en met een 15.000km olieinterval. dat is een gouden combinatie om slijtage en motorvervuiling zo veel mogelijk te beperken. Mits je niet altijd 100 rijdt op een laag toerental en verder het vermogen nooit aanspreekt.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13490
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René

Bericht door Tom Westendorp » di 28 apr 2020, 15:30

Exact. Ik zou doorrijden tot de up! door zijn hoeven zakt. Waarschijnlijk slaat de balans over een tijdje al door naar winst maken op het totale plaatje.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Emiel25
Vagling liefhebber
Berichten: 322
Lid geworden op: vr 03 jun 2016, 19:30

Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René

Bericht door Emiel25 » di 28 apr 2020, 19:59

Eeuwig zonde om afscheid te nemen van deze Up, met het kostenargument nota bene. Zelf rijd ik 25000km per jaar en de Up blijkt tot dusver een erg goedkope auto om te rijden (46000km mer gereden). Tot 2 jaren terug reed ik altijd diesel. Knappe jongen als je nu met n diesel goedkoper EN leuker gaat rijden dan een Up, lijkt mij.
Up! GTI / Red & Black

Alexander91
Forum newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 24 jan 2020, 21:56

Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René

Bericht door Alexander91 » di 28 apr 2020, 20:07

Zonde man! Zou ik niet doen.
Heb ook ff een berekening gedaan en idd, een jonge diesel is op basis van 80.000 km per jaar wel ietsjes goedkoper dan een Up!, maar wat Nidayfright ook zegt, je kent deze auto nu. Dat is ook al heel veel waard.
Down schreef:
di 28 apr 2020, 12:15
......
@nidayfright
Thanks voor de goede inbreng.
Stof tot nadenken..
Het is inderdaad kiezen of nog 1 jaar genieten van de up dan is de waarde zo goed als niks meer. (Wie wil er nog een up met 200000km)
..........
Ik zou dat best willen hoor ;) Ik rij mijn hele leven al in auto's van 200.000 km of hoger. En dan bedoel ik ook toen ik nog kind was --> m'n ouders reden zelfs altijd LPG. En we/ik zijn/ben nog nooit gestrand! Mijn Up! is de eerste jonge auto met een lage km-stand die ik heb gekocht. Hiervoor reed ik een Volvo V50 2.0 diesel en die heb ik weggedaan omdat de vaste lasten de pan uit rezen [lees MRB en verzekering]. Een jonge Up! zou goedkoper zijn dan een 16 jaar oude Volvo, zelfs inclusief aanschafprijs. Maar ondanks z'n 460.000 km en een franse PSA motor (dus geen volvo ;)), was dat ding echt hartstikke bedrijfszeker! In mijn ervaring is het vaak de roest die de auto naar de sloop doet gaan, niet het technische gedeelte. En de roest kan je voorkomen door de auto gewoon goed schoon te houden (vooral ook van onderen) en zo nu en dan in de wax te zetten. Dat is iig mijn plan met deze auto die ik nu heb.
Ik heb er het volste vertrouwen in dat deze auto ook makkelijk naar de 4 ton te krijgen is. Als je 'm maar goed onderhoud! En dan heb je de auto meer dan terug verdiend. En de Up! is gewoon een leuke auto! Vooral die van jou met full option!

Gebruikersavatar
Down
Vagling liefhebber
Berichten: 398
Lid geworden op: ma 01 okt 2012, 16:54
Locatie: Beuningen

Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René

Bericht door Down » di 28 apr 2020, 20:12

Ga deze week het rustig bekijken wat ik er mee wil.

Bedankt voor alle tips wordt gewaardeerd.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km

Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13490
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René

Bericht door Tom Westendorp » wo 29 apr 2020, 06:12

Wat wellicht ook nog iets is om mee te nemen in je overweging: blijft het aantal kilometers zo hoog of wordt dat snel lager? Als je over een jaar al veel minder gaat rijden dan valt het kilometrage over een paar jaar genomen gemiddeld ook wel weer mee (nog steeds hoog, maar geen 80k per jaar).

Interessant topic op deze manier! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Down
Vagling liefhebber
Berichten: 398
Lid geworden op: ma 01 okt 2012, 16:54
Locatie: Beuningen

Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René

Bericht door Down » wo 29 apr 2020, 11:58

Naar verwachting 2 jaar 80000km.
Daarna 55000/60000km als er genoeg gespaard is anders nog een jaartje langer de 80000km.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km

Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13490
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René

Bericht door Tom Westendorp » wo 29 apr 2020, 15:27

Dan hebben we het dus over zo'n 240k in de komende drie jaar in het uiterste geval. Waar staat de up! nu op?

Lijkt me nog steeds een kwestie van: kijken of het zonder problemen gaat lukken. Dan heb je een mooi zakcentje kunnen sparen en heb je nog lol ook. :mrgreen:

240k x 19 cent is 45,5k dat gaat het je niet kosten om een up! naar die kilometers te rijden. In mijn rekensom houd je na brandstof, wegenbelasting en verzekering zo'n 17 á 18k over voor de rest. Moet te doen zijn toch? Up! is na die kilometers altijd nog 2,5 a 4k waard (als het niet meer is), dat is sowieso de winst.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Down
Vagling liefhebber
Berichten: 398
Lid geworden op: ma 01 okt 2012, 16:54
Locatie: Beuningen

Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René

Bericht door Down » wo 29 apr 2020, 22:28

De up staat nu op bijna 85000km.

Ik krijg alleen die 19cent per km niet.
Het bedrijf is daar niet toe verplicht.
Heb er zelf voor gekozen om bij mijn vriendin in te trekken. (Woonde eerst op 11km van het werk)
Dus de reis kosten zijn een gedeelte voor mij en gedeelte voor de baas.
Alle 2 de helft. (Waar ik blij mee ben)

Bijvoorbeeld onderhoud heb je nog niet in dit verhaal meegenomen.

Bij de up elke 15000km.

Bij een diesel is het onderhoud elke 30000km.

+ van de up veel rijplezier.
En opendak er in.

+diesel kosten lager.
Grotere auto.

Morgen ruil ik een dag van auto met een bekende.
Hij de up ik zijn diesel.
Om is te kijken wat het verbruik is van de diesel.
En of ik het lekker vind rijden.

Dit om een betere beslissing te maken.

Wordt vervolgd...
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km

Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13490
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René

Bericht door Tom Westendorp » do 30 apr 2020, 07:46

Ik was niet op de hoogte van het feit dat een heleboel kilometers privé kilometers zijn. Dat maakt het plaatje inderdaad net even iets anders. Toch zou ik de stap naar diesel niet meer maken. Sterker nog, zodra er 160k op de up! staat gaat ze met pensioen, ik houd haar voor altijd maar koop dan een andere daily en dat zal sowieso een benzine zijn. Ik vertrouw de overheid voor geen meter als het op regelgeving omtrent diesels aankomt. Als ze morgen besluiten de wegenbelasting eenzijdig te verhogen dan kun je er niets tegen doen en wordt je auto alleen maar sneller minder waard.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Emiel25
Vagling liefhebber
Berichten: 322
Lid geworden op: vr 03 jun 2016, 19:30

Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René

Bericht door Emiel25 » ma 04 mei 2020, 17:02

Tom heeft een punt. De kans dat diesels steeds zwaarder financieel worden belast is groot.
Up! GTI / Red & Black

Gebruikersavatar
Down
Vagling liefhebber
Berichten: 398
Lid geworden op: ma 01 okt 2012, 16:54
Locatie: Beuningen

Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René

Bericht door Down » di 05 mei 2020, 18:12

Vandaag was het de dag om de up uit te zwaaien.
Een mooie deal kunnen doen waar ik blij mee ben.

Wel met een dubbel gevoel was gewoon een hele fijne auto.
Mochten er weer minder km gereden worden komt er misschien ooit weer 1.

Voor nu een goedkope diesel terug gekocht.

Wel heb ik nog wat leuke updates tekoop.
Onder andere een golf6 subwoofer.
Kun je het beats systeem mee update.

Thuiskomer met krik in plaats van het reparatie setje.

Slotbouten orginele vw voor lichtmetalen wielen.

Bi Led h4 ombouw set nieuw prijs 219euro.

Maten set.

Ga dit nog in het verkoop stuk zetten met foto's.

Je mag me pb sturen bij intresse in 1 van deze spullen.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km

Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René

Bericht door damianw26 » di 05 mei 2020, 19:57

Ontzettend jammer, desalniettemin veel goedkope kilometers gewenst met de nieuwe wagen.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2840
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René

Bericht door Autheo » di 05 mei 2020, 20:08

Gefeliciteerd dat je een mooie deal hebt kunnen doen, al vinden we het natuurlijk jammer nu jouw inbreng over de up! hier te moeten gaan missen.
Ben nog wel nieuwsgierig welke diesel nu jouw vervangende auto is geworden.

Gebruikersavatar
Down
Vagling liefhebber
Berichten: 398
Lid geworden op: ma 01 okt 2012, 16:54
Locatie: Beuningen

Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René

Bericht door Down » di 05 mei 2020, 20:27

Het is een peugeot 208 geworden.

En bedankt voor de leuke reactie van alle 2.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km

Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13490
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René

Bericht door Tom Westendorp » di 05 mei 2020, 21:34

Veel veilige kilometers gewenst!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Down
Vagling liefhebber
Berichten: 398
Lid geworden op: ma 01 okt 2012, 16:54
Locatie: Beuningen

Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René

Bericht door Down » di 05 mei 2020, 22:03

Thanks tom.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km

Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2840
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René

Bericht door Autheo » di 05 mei 2020, 22:16

Down schreef:
di 05 mei 2020, 20:27
Het is een peugeot 208 geworden.
Dat zijn m.i. ook mooie auto's! Lekker klein stuurtje ook, vroeger werden die kleine stuurtjes als 'race-stuurtjes' gemonteerd. Veel plezier met je peug!

Gebruikersavatar
Down
Vagling liefhebber
Berichten: 398
Lid geworden op: ma 01 okt 2012, 16:54
Locatie: Beuningen

Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René

Bericht door Down » wo 06 mei 2020, 15:30

Dankjewel inderdaad mooi klein stuur.
De eerste 500 km gereden (verbruik 1op29.7).
Gaat top.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km

Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.

Plaats reactie