JStruijk, mijn rode High Up!

Laat hier je nieuwe trots zien.
Jstruijk
Forum newbie

Re: JStruijk, mijn rode High Up!

Bericht door Jstruijk » di 18 mar 2014, 10:54

Die webshop had ik gezien ja, echter de dealer zit hier om de hoek dus als ik em daar kan halen zou makkelijk zijn ;)
Dadelijk ff bellen...

Jstruijk
Forum newbie

Bericht door Jstruijk » di 18 mar 2014, 11:41

Armsteun is besteld en komt morgen binnen. Prijs was 175,- maar na vermelden van webshop prijs is de prijs aangepast. :thumbup:

Nu eens verdiepen in de Cruise Control, maar daar maak ik wel even een apart topic voor.

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » di 18 mar 2014, 11:45

Goed bezig. Voor de cruise control zijn ook al meerdere topics. VAGTechniek kan het voor je inbouwen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Jstruijk
Forum newbie

Bericht door Jstruijk » di 18 mar 2014, 12:14

Klopt dat zij dat kunnen, ik kom/kwam(met de Audi) er vaker dan ik eigenlijk had verwacht ;) Moet wel bekennen dat het echt een TOP bedrijf is met absolute vakmannen. Heb meerdere malen met Lucas en Martin en Thijs in de werkplaats gestaan en echt super.
Ik wil het echter zelf gaan uitvoeren en niet laten doen. Uiteraard wil ik deze ervaring met jullie delen, wellicht hebben jullie er nog iets aan. Er zal echter hier en daar wel eens wat onduidelijk zijn en daar heb ik dan wellicht wel weer hulp nodig, maar daar is het forum voor lijkt me.

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » di 18 mar 2014, 12:18

Absoluut! Succes! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Jstruijk
Forum newbie

Bericht door Jstruijk » di 18 mar 2014, 14:05

O ja, en mijn Up heeft geen schakelaar om de bijrijdersairbag uit te schakelen. Op dit moment nog niet echt nodig en misschien wel nooit wie weet, maar gewoon omdat het leuk is om te doen (hobby net als Groovejunk) wil ik toch die schakelaar gaan toevoegen. Volgens mij moet het niet zo spannend zijn. Kwestie van de schakelaar plaatsen, paar draden aansluiten, indicatielampje plaatsen en wellicht aanmelden via VCDS. Ook eens even uitzoeken dit, het stroomloopschema heb ik al.
Had al hier op het forum gekeken maar er staat niet veel over geschreven.
Bijlagen
Airbag Up.png

Jstruijk
Forum newbie

Bericht door Jstruijk » di 18 mar 2014, 21:07

Dame, blijkt mijn boordcomputer net niet de goede versie te zijn en ondersteund dus ook geen cruise control. Als ik dat toch wil, moet ik deze dus ook vervangen. Op eBay doen die op dit moment z'n €90. Daarbij komt dan de cc stuurkolom schakelaar à €75 en kabeltjes, dus in totaal z'n €175

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » di 18 mar 2014, 21:17

Is een andere ecu plug and play?

Jstruijk
Forum newbie

Bericht door Jstruijk » di 18 mar 2014, 21:26

100% zeker ben ik niet, maar ik vermoed dat als je de BCM codeert zoals de oude het idd plug&play is. Ik ben niet bang het te proberen. Wellicht dat Thijs van Vagtechniek iets zinnigs kan zeggen hierover.

Ik ben alleen nog op zoek naar wat mee info over het aansluiten van de CC. Sommige stellen dat het een hels karwij is, andere weer dat het wel lastig is, vooral omdat je er moeilijk bij kunt maar het zijn maar een paar draden. Maar daar ben ik dus meer info aan het zoeken. Als iemand dus ervaring heeft hoor ik dat graag ;)

Jstruijk
Forum newbie

Bericht door Jstruijk » wo 19 mar 2014, 19:35

Eerste echte MOD is een feit, de armsteun is geplaatst. Stelt niet veel voor en is in een half uurtje makkelijk te doen :D
Zit goed stevig vast, is uitschuifbaar en in hoogte verstelbaar middels een draaiknop aan de onderzijde en heeft een mooi groot opbergvak.
Armsteun.jpg

Groovejunk
Vagling liefhebber

Bericht door Groovejunk » wo 19 mar 2014, 19:41

Tsjongejonge. Foto van dat ding in je UP natuurlijk. Geen pic van het web. ;)

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » wo 19 mar 2014, 19:44

Groovejunk schreef:Tsjongejonge. Foto van dat ding in je UP natuurlijk. Geen pic van het web. ;)
Dit dus. :lol:

Jstruijk
Forum newbie

Bericht door Jstruijk » wo 19 mar 2014, 20:34

Jajaja, was al donker dus komt morgen hoop ik wel. Relax :twisted: :mrgreen:

Jstruijk
Forum newbie

Bericht door Jstruijk » za 22 mar 2014, 20:44

Ten eerste een paar pics van de armsteun:
2014-03-20 13.15.54.jpg
2014-03-20 13.16.07.jpg
2014-03-20 13.16.28.jpg

Jstruijk
Forum newbie

Bericht door Jstruijk » za 22 mar 2014, 21:04

Verder vandaag tussen de buien door nog wat aan het hobbyen geweest.
Iemand nog een Up badge nodig, die is er af namelijk.

De radio ontvangst vond ik af en toe twijfelachtig dus ik wilde eea controleren. Dus de radio er "even" uit gehaald. Tijdens het verwijderen kwam echter mijn dochter even "helpen" en voila, daar gooide ze een inbussleutel boven de radio en deze viel dus helemaal naar beneden buiten het bereik van mijn niet zo smalle handen. :evil:
Dat betekende helaas dus dat ik wat meer van het dashboard los mocht halen, want dat ding laten liggen was geen optie. Maar damn, wat zit dat kunststof paneel onder de radio goed vast zeg. Maar goed, uiteindelijk was ook die los en was de sleutel snel gevonden.

Hang ik daar ondersteboven in de Up valt mij ineens op dat er roest zit bij boven pedalen. Lijkt erop dat er een tijd lang wat water binnen is gekomen en dat vond de Up niet leuk. Of er nog steeds water binnen komt weet ik niet, het was niet nat iig. Ik zag hier al een topic over vochtproblemen en de mijne lijkt er dus ook last van (gehad) te hebben.
2014-03-22 15.38.37.jpg
2014-03-22 15.38.44.jpg
Verder het dash en alle kunststof delen eens goed behandeld met meguiars ultimate protectant dash & trim restorer. Ziet er weer strak uit zo.
2014-03-22 16.30.23.jpg

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » za 22 mar 2014, 21:18

Ziet er goed uit! :D

Groovejunk
Vagling liefhebber

Bericht door Groovejunk » zo 23 mar 2014, 08:39

Lekker bezig geweest Joris.

GuidoUp
Forum eindbaas

Bericht door GuidoUp » zo 23 mar 2014, 10:29

Ziet er heftig uit met die roest... :( verhalen op dealer??

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » zo 23 mar 2014, 10:33

Lijkt me lastig met een auto die uit Portugal komt. Ik denk dat je gewoon het beste over een half jaar de boel nog een keer los kunt halen en als het dan erger is geworden er even mee aan de slag gaan. Wat ik er zo van kon zien lijkt het me haast van die vliegroest. Dat gaat echt je auto niet slopen.

Jstruijk
Forum newbie

Bericht door Jstruijk » zo 23 mar 2014, 11:02

Klein detail: Spanje ;)
Maar idd, denk dat als ik ff tijd heb het eens goed schoon maak en later een bekijk hoe het gaat. Verder eens kijken of ik nog wat moet aanpassen aan de waterafvoer zoals beschreven elders op dit forum. Het lijkt erop dat er water is binnen gekomen vanuit het motorcompartiment, alsof het daar is volgelopen en door de gaten naar binnen is gekomen.
Of ik rijd even naar de dealer en vraag ze of die modificatie aan mijn auto al is uitgevoerd en of ze die evt willen uitvoeren.

Plaats reactie