![Afbeelding](http://p.twimg.com/AuNMJMaCQAA_RJm.jpg:large)
De Tour is een actiemodel op basis van uitrustingsniveau Ambition en heeft standaard o.a.
* airco
* maps & more
* radio/cd
* city safe drive
* ESP
* mistlampen
* elektrisch bedienbare buitenspiegels en ramen
* in hoogte verstelbare bestuurdersstoel
* lederen stuurwiel, handremgreep en pookknop
Als extra opties genomen:
* travelpakket: cruisecontrol, vier extra luidsprekers, boordcomputer en in hoogte verstelbare passagiersstoel
* lichtmetalen velgen
* sunset (extra getint glas achter)
* reservewiel
* metallic lak (brilliant silver)
Het wordt mijn tweede auto en mijn eerste nieuwe, na heel wat jaren plezier te hebben beleefd aan een Opel Corsa B uit 1997. Nog altijd overigens, maar op een gegeven moment wil je ook wel eens wat anders (en een auto waarbij de airco gewoon werkt
![Razz :P](./images/smilies/icon/razz.gif)
Op een gegeven moment viel mijn oog op een advertentie van Peugeot, waarin de 107 aangeprezen werd. Ben wat gaan rekenen en concludeerde toen dat ik het geld dat ik jaarlijks met zo'n kleine auto bespaarde liever aan andere dingen uitgaf. En ook al zit ik niet eens zo heel veel op de weg (jaarlijks zo'n 8 à 9.000 kilometer), een verbruik dat in de richting gaat van 1 op 20, voorlopig geen wegenbelasting, weinig onderhoud, zekerheid van garantie en het geruststellende idee dat er geen gekke dingen met je auto zijn uitgehaald door een vorige eigenaar sprak me wel erg aan. Bovendien wordt de auto het grootste deel van de tijd door mij alleen gebruikt. Kortom, een klein A-segment autootje zou moeten voldoen aan mijn eisen, maar dan wel eentje die een beetje leuk aangekleed is. Hoe mijn zoektocht verder verlopen is, kun je hier lezen. Een 107 is het (gelukkig?) niet geworden, had wel bijna een Twingo aangeschaft, maar wist dat de Up & Co eraan zaten te komen. Daar wilde ik nog even op wachten, want ik was bang dat ik spijt zou krijgen van de Twingo. En... achteraf helemáál geen spijt van het wachten gehad
![Wink ;)](./images/smilies/icon/wink.gif)
Nu dus nogmaals wachten... tot halverwege juli, dan komt 'ie binnen!