Even een UP!date
![Wink ;)](./images/smilies/icon/wink.gif)
Ik dacht 2 weken geleden, laat ik eens een bezoekje brengen aan de dealer ivm het vocht & roest probleem. Nadat mijn auto was ingevoerd in het systeem (import, dus nog niet bekend) bleek dat mijn Up nog welgeteld één hele maand fabrieksgarantie had. Enige wat nog roet in het eten kon gooien was de 15.000KM beurt welke hij niet heeft gehad bij de dealer, in ieder geval niet volgens het mooie Spaanstalige onderhoudsboekje. Hij heeft wel een afleverbeurt gehad toen ik de Up kocht, daar zijn alle punten van de 15.000KM uitgevoerd en deze is netjes vastgelegd in een algemeen BOVAG boekje. Toevallig was net vandaag de garantie expert in deze vestiging aanwezig, werd het complete verhaal aan hem voorgelegd en na een aantal min kwam het verlossende antwoord wat luidde dat ik nog "gewoon" recht had op garantie. Mooi!
Nadat we dat afgehandeld hadden heb ik de problemen van mijn Up voorgelegd en een afspraak gemaakt om dit na te laten kijken.
De punten:
- Er lijkt regelmatig vocht in de auto aanwezig te zijn. Zichtbaar doordat de ramen aan de binnenzijde vaak enorm vochtig/beslagen zijn en de matten voelen vochtig aan.
- Roest in de auto. Direct zichtbaar omhoog kijkend bij pedalen, maar ik vermoed op meer plekken. Lijkt mij een logisch gevolg van het vocht.
- Af en toe naar links trekken op de snelweg. Lijkt op een niet goede uitlijning, echter een dag later is het automagically verdwenen.?!?
- Radio stoort enorm. Af en toe beetje ontvangst, maar vaak alleen ruis of slecht mono geluid.
Mijn rode monster staat sinds dinsdag bij de dealer voor bovenstaande punten en eea oplossen gaat langer duren dan verwacht. De roest is eigenlijk verspreid aanwezig op erg veel metalen delen in het gehele dashboard. De dealer heeft hierover contact gehad met PON en ze mogen dit onder garantie volledig oplossen. Dit houdt in dat ze diverse onderdelen gaan vervangen, bv de balk die achter het dashboard loopt. Deze balk is cruciaal voor de stevigheid en veiligheid. Omdat ze niet willen dat de veiligheid in het geding komt en omdat ze anders over een aantal jaar weer alles open kunnen halen gaan ze nu dus een hoop zaken vervangen, het dashboard ligt er nu toch uit. Nadeel is dat enkele zaken op back-order staan dus daar moeten ze op wachten.
De slechte radio ontvangst komt blijkbaar door een slechte antennevoet en ook deze wordt vervangen.
Het trekken van de auto bekijken ze zodra de auto weer rijd.
Tevens gaan ze nog een openstaande update aan de ECU uitvoeren. Waar deze precies voor is weet ik nog niet, maar ik vermoed dat het te maken heeft met de ventilator en dat deze in sommige gevallen te lang door blijft draaien.
In de tussentijd rij ik op kosten van de dealer/PON een Polo. We wachten het rustig af
![Wink ;)](./images/smilies/icon/wink.gif)