Tom's derde, een e-up! Te koop! p12
Re: I'm back! Tom's derde up!
Gefeliciteerd met je aanwinst.
Ben benieuwd hoe hij jou bevalt super kleur ook.
Maar daar ga je vast uitgebreid verslag van doen.
En de kw v1 set is een aanrader al eens gehad op een up. En nu weer in bestelling bij mark van lowering voor mijn gti.
Ben benieuwd hoe hij jou bevalt super kleur ook.
Maar daar ga je vast uitgebreid verslag van doen.
En de kw v1 set is een aanrader al eens gehad op een up. En nu weer in bestelling bij mark van lowering voor mijn gti.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
Re: I'm back! Tom's derde up!
Eerste beurt na 2 jaar of 30.000 km, daarna elk jaar of weer na 30.000 km.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: I'm back! Tom's derde up!
Dank voor de leuke reacties allen!
Voor wat betreft de beurt moet ik zeggen dat ik dat wel onzin vind, wat wil je onderhouden aan een elektrische auto? Ik rijd meestal in stand B, dan heb je recuperatie level 4 en hoef je amper te remmen. Er slijt dus helemaal niets, maar goed dat gaan we te zijner tijd wel bekijken.
Vanmorgen met een volle accu naar Brummen gereden. Een beetje afgewisseld tussen de verschillende standen, gewoon, Eco en Eco+, dat gaat eigenlijk prima en ik heb nog 140 kilometer over. Dikke prima dus. Ik moet wel zeggen dat de vering en demping voor mijn smaak wat teveel op comfort zijn afgesteld. Ik zag dat ST ook een schroefset aanbiedt, dat is me destijds onder de zwarte zeer goed bevallen. Een uitgebreide rij-impressie volgt!
Voor wat betreft de beurt moet ik zeggen dat ik dat wel onzin vind, wat wil je onderhouden aan een elektrische auto? Ik rijd meestal in stand B, dan heb je recuperatie level 4 en hoef je amper te remmen. Er slijt dus helemaal niets, maar goed dat gaan we te zijner tijd wel bekijken.
Vanmorgen met een volle accu naar Brummen gereden. Een beetje afgewisseld tussen de verschillende standen, gewoon, Eco en Eco+, dat gaat eigenlijk prima en ik heb nog 140 kilometer over. Dikke prima dus. Ik moet wel zeggen dat de vering en demping voor mijn smaak wat teveel op comfort zijn afgesteld. Ik zag dat ST ook een schroefset aanbiedt, dat is me destijds onder de zwarte zeer goed bevallen. Een uitgebreide rij-impressie volgt!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: I'm back! Tom's derde up!
Veel veilige kilometers toegewenst.
Een nette auto.
Een nette auto.
High up azul blue bijna full option 17 inch wielen
Re: I'm back! Tom's derde up!
gave wagen! lekker kleurtje ook!
Re: I'm back! Tom's derde up!
Vergelijking kosten 1-ste 2 jaar VW high-up en VW e-up.
Highup na 1 jaar (15.000 km) € 150 (geen bijzonderheden)
Highup na 2 jaar (30.000 km) € 340 (geen bijzonderheden)
Totaal Highup (1-ste 2 jaar): € 490,-
Totaal e-up (1-ste 2 jaar, 30.000 km): € 285 (geen bijzonderheden)
Voordeel onderhoud e-up: 490-285 = € 205
Met geen bijzonderheden bedoel ik: alleen filters en vloeistoffen, olie alleen bij de high-up.
Het voordeel is nog wat groter als je bedenkt dat de high-up rekeningen van 2015 en 2016 waren en
de e-up rekening van 2022.
Highup na 1 jaar (15.000 km) € 150 (geen bijzonderheden)
Highup na 2 jaar (30.000 km) € 340 (geen bijzonderheden)
Totaal Highup (1-ste 2 jaar): € 490,-
Totaal e-up (1-ste 2 jaar, 30.000 km): € 285 (geen bijzonderheden)
Voordeel onderhoud e-up: 490-285 = € 205
Met geen bijzonderheden bedoel ik: alleen filters en vloeistoffen, olie alleen bij de high-up.
Het voordeel is nog wat groter als je bedenkt dat de high-up rekeningen van 2015 en 2016 waren en
de e-up rekening van 2022.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: I'm back! Tom's derde up!
Nou, allemaal aan de e-Up!Gert schreef: ↑ma 14 mar 2022, 16:56Vergelijking kosten 1-ste 2 jaar VW high-up en VW e-up.
Highup na 1 jaar (15.000 km) € 150 (geen bijzonderheden)
Highup na 2 jaar (30.000 km) € 340 (geen bijzonderheden)
Totaal Highup (1-ste 2 jaar): € 490,-
Totaal e-up (1-ste 2 jaar, 30.000 km): € 285 (geen bijzonderheden)
Voordeel onderhoud e-up: 490-285 = € 205
Met geen bijzonderheden bedoel ik: alleen filters en vloeistoffen, olie alleen bij de high-up.
Het voordeel is nog wat groter als je bedenkt dat de high-up rekeningen van 2015 en 2016 waren en
de e-up rekening van 2022.
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: I'm back! Tom's derde up!
Maar wat doet een dealer dan om een rekening van 140 euro te verantwoorden? Ik zal er waarschijnlijk ook wel aan moeten om de aanvullende garantie tot 2025 veilig te stellen maar wel forse bedragen voor alleen een check.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: I'm back! Tom's derde up!
Als je begint met de BTW eraf te halen is het al wat minder. Verder, luchtfilter, pollenfilter, interieurfilter of weet ik veel. Wat vloestoffen rem, ruitensproeier. Wat metingen bandendruk, profiel. Ik moet zeggen dat ik toch wel bewondering heb voor VW dat ze nog iets kunnen verdienen aan de verkoop en het onderhoud. Er staan ook gratis leenfietsen voor je klaar en koffie met gebak en kranten voor als je wilt/moet wachten.Tom Westendorp schreef: ↑ma 14 mar 2022, 19:00Maar wat doet een dealer dan om een rekening van 140 euro te verantwoorden? Ik zal er waarschijnlijk ook wel aan moeten om de aanvullende garantie tot 2025 veilig te stellen maar wel forse bedragen voor alleen een check.
Ook qua personeel is er aardig wat overhead. Vind het ook prettig als ik snel wordt geholpen aan telefoon of balie. Ik gun ze allemaal een boterham. Diefstal is het zeker niet wat ze rekenen.
PS Mogelijk verdienen ze in de garage nog een kruimeltje of meer aan alles wat VW ze laat doen (terugroepacties en weet ik veel). Zag bij de e-up van alles voorbijkomen wat niet zo goedkoop was maar wat ik niet hoefde te betalen. Maar ja dat gaan dan weer van de winst van VW af.
PS 2 Ik heb inderdaad ook 4 jaar garantie genomen.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)
Re: I'm back! Tom's derde up!
16-inch velgen kunnen er zonder probleem onder, de Style van Gert werd met 16-inch Ypsilons standaard geleverd.Tom Westendorp schreef: ↑zo 13 mar 2022, 13:56@UpgradeTSI, voorlopig blijven deze wielen, ik vind het wel een leuk design en ze zijn vrij licht. Groter en breder is het domste dat je kunt doen op een elektrische auto dus daar zie ik niets in.
Re: I'm back! Tom's derde up!
Inclusief 6 jaar onderhoud en APK
De Volkswagen e-up! rekent af met het imago dat elektrisch rijden duur is. Hij heeft een vanafprijs die bereikbaar is voor een breed publiek en is goedkoper in gebruik dan een vergelijkbare auto op benzine. Dit komt niet alleen omdat rijden op stroom goedkoper is en er geen wegenbelasting hoeft te worden betaald, maar ook omdat de onderhoudskosten veel lager zijn. De nieuwe e-up! wordt dan ook inclusief 6 jaar onderhoud en APK4 geleverd in Nederland. Daarnaast heeft de e-up! standaard 8 jaar garantie op de hoogvoltaccu (óf maximaal 160.000km).
https://www.volkswagen.nl/nieuws/nieuwe ... eft-prijs/
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: I'm back! Tom's derde up!
Er past zelfs 18 inch onder, alles past maar bij een elektrische auto wil je het onafgeveerde gewicht zo laag mogelijk houden en de rolweerstand ook zo laag mogelijk. Ga je er grote brede wielen onder gooien dan moet je elektromotor véél harder werken om de auto in beweging te houden. Je wil dus eigenlijk een zo smal mogelijk wiel met zo'n licht mogelijke velg om beide te optimaliseren.hutch schreef: ↑di 15 mar 2022, 00:0116-inch velgen kunnen er zonder probleem onder, de Style van Gert werd met 16-inch Ypsilons standaard geleverd.Tom Westendorp schreef: ↑zo 13 mar 2022, 13:56@UpgradeTSI, voorlopig blijven deze wielen, ik vind het wel een leuk design en ze zijn vrij licht. Groter en breder is het domste dat je kunt doen op een elektrische auto dus daar zie ik niets in.
Laat ik eens even een kleine update schrijven over de eerste dagen met de up!
Zondag werd het tijd om voor het eerst te gaan laden. Ik heb geen stopcontact of laadpaal aan de buitenzijde van het huis en moest dus creatief worden. De 230volt thuislader die bij de auto wordt geleverd voldoet eigenlijk prima voor onze gebruiksdoelen dus of ik op korte termijn overga tot aanschaf van een laadpaal weet ik nog niet.
Untitled by Tom westendorp, on Flickr
Mensen met enige kennis zien het direct. De gebruikte kabel is echt veel te dun om een auto mee op te laden. De thermische beveiliging klapte er dus binnen een minuut door en er werd niet geladen. Mijn ouders, die om de hoek wonen, hadden gelukkig een katrol met een dikkere kabel en die werkte prima. Een ritje naar de bouwmarkt en ik ben ook de gelukkige eigenaar van een werkende verlengkabel, het zijn de kleine dingen in het leven moeten we maar denken. Het opladen gaat met zo'n 12 kilometer per uur en voldoet voor het beoogde gebruik. De up! laat je in de app heel eenvoudig een laadschema opstellen. Ik moet zeggen dat ik toch aangenaam verrast was toen ik maandagmorgen instapte en in een overheerlijk verwarmde auto stapte van 22 graden.
De eerste mod is ook al binnen en gemonteerd en ik zal later vandaag even een update schrijven over mijn eerste ritten met de e-up! en hoe die zijn bevallen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: I'm back! Tom's derde up!
Ik heb wel een laadpaal met flink dikke kabels maar ik heb toch in de app ingesteld dat de max laadstroom 10A is. Stel je laad op van 18.00 tot 0800 dan is dat 14 uur x 2,2 kw = 28 kwh. Voldoende dus om een bijna lege accu helemaal op te laden. Reden: 10A is toch wat veiliger dan 16A wat ook de zekering van een groep is. Desgewenst kan natuurlijk ook 12A of zo ingesteld worden als max.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: I'm back! Tom's derde up!
Ik heb alleen de thuislader en die gaat maar tot 10 ampere dus dat gaat prima. Voor mij gaat het ook snel genoeg. Zelfs als we 's-avond nog even oip stap moeten met de up! dan hebben we de volgende ochtend voldoende lading voor de hele dag.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: I'm back! Tom's derde up!
Het laden:
Die 10 ampere thuislader kom ik al wel een beetje van terug. Het is niet voldoende om de auto helemaal vol te laden. Gisteravond moest ik nog even weg en lag de auto niet om 18:00 uur aan de kabel maar pas om 20 uur, niet met 70 kilometer resterend bereik maar met slechts 25 kilometer. De accu was dan ook niet vol vanmorgen. Dit heb ik weten op te lossen door in Eco+ met de jas aan en de stoelverwarming aan naar Brummen te rijden. Deze stand scheelt wel echt fors. Het rijbereik is nu nog steeds 131 kilometer. Dat werkt dus goed. Een 16 ampere lader had er echter voor gezorgd dat ik vanmorgen wel met een volledig opgeladen accu op pad was gegaan. Die moet ik dus even aanschaffen.
De eerste mod!
Daarnaast gisteren de eerste modificatie voor de up! binnen gekregen. Zoals bekend zijn ze bij Volkswagen dol op het besparen van geld. In dit geval kwam het er op neer dat de koplampen zijn voorzien van de slechtste H4 lampen die ik ooit heb ervaren. Daar heb ik dus een setje Philips Racing Vision GT200 lampen in gezet. Wat een wereld van verschil!
Untitled by Tom westendorp, on Flickr
Untitled by Tom westendorp, on Flickr
Untitled by Tom westendorp, on Flickr
De tweede mod ligt inmiddels ook klaar en ga ik dit weekend even monteren.
Die 10 ampere thuislader kom ik al wel een beetje van terug. Het is niet voldoende om de auto helemaal vol te laden. Gisteravond moest ik nog even weg en lag de auto niet om 18:00 uur aan de kabel maar pas om 20 uur, niet met 70 kilometer resterend bereik maar met slechts 25 kilometer. De accu was dan ook niet vol vanmorgen. Dit heb ik weten op te lossen door in Eco+ met de jas aan en de stoelverwarming aan naar Brummen te rijden. Deze stand scheelt wel echt fors. Het rijbereik is nu nog steeds 131 kilometer. Dat werkt dus goed. Een 16 ampere lader had er echter voor gezorgd dat ik vanmorgen wel met een volledig opgeladen accu op pad was gegaan. Die moet ik dus even aanschaffen.
De eerste mod!
Daarnaast gisteren de eerste modificatie voor de up! binnen gekregen. Zoals bekend zijn ze bij Volkswagen dol op het besparen van geld. In dit geval kwam het er op neer dat de koplampen zijn voorzien van de slechtste H4 lampen die ik ooit heb ervaren. Daar heb ik dus een setje Philips Racing Vision GT200 lampen in gezet. Wat een wereld van verschil!
Untitled by Tom westendorp, on Flickr
Untitled by Tom westendorp, on Flickr
Untitled by Tom westendorp, on Flickr
De tweede mod ligt inmiddels ook klaar en ga ik dit weekend even monteren.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- henri
- Forum eindbaas
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Tom's derde, een e-up! Pagina 2 eerste modificatie
Nuttige eerste modificatie. Die ga ik ook overwegen Zelf rijd ik al tien jaar rond met de in Bratislava gemonteerde pitten.
Besteld bij AutoDoc?
Besteld bij AutoDoc?
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tom's derde, een e-up! Pagina 2 eerste modificatie
Nee gewoon via Amazon. Vandaag besteld morgen in huis. Echt een wereld van verschil.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tom's derde, een e-up! Pagina 2 eerste modificatie
Ben jij of ken jij iemand die op korte termijn een set Crystal Silver OZ Superleggera 4x100 in 15 inch ET37 kan leveren dan hoor ik het graag!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: I'm back! Tom's derde up!
Als je aftermarket LED had overwogen, zou je je rijbereik nog iets kunnen vergroten, want minder stroomverbruikTom Westendorp schreef: ↑do 17 mar 2022, 08:58Het laden:
Die 10 ampere thuislader kom ik al wel een beetje van terug. Het is niet voldoende om de auto helemaal vol te laden. Gisteravond moest ik nog even weg en lag de auto niet om 18:00 uur aan de kabel maar pas om 20 uur, niet met 70 kilometer resterend bereik maar met slechts 25 kilometer. De accu was dan ook niet vol vanmorgen. Dit heb ik weten op te lossen door in Eco+ met de jas aan en de stoelverwarming aan naar Brummen te rijden. Deze stand scheelt wel echt fors. Het rijbereik is nu nog steeds 131 kilometer. Dat werkt dus goed. Een 16 ampere lader had er echter voor gezorgd dat ik vanmorgen wel met een volledig opgeladen accu op pad was gegaan. Die moet ik dus even aanschaffen.
De eerste mod!
Daarnaast gisteren de eerste modificatie voor de up! binnen gekregen. Zoals bekend zijn ze bij Volkswagen dol op het besparen van geld. In dit geval kwam het er op neer dat de koplampen zijn voorzien van de slechtste H4 lampen die ik ooit heb ervaren. Daar heb ik dus een setje Philips Racing Vision GT200 lampen in gezet. Wat een wereld van verschil!
Untitled by Tom westendorp, on Flickr
Untitled by Tom westendorp, on Flickr
Untitled by Tom westendorp, on Flickr
De tweede mod ligt inmiddels ook klaar en ga ik dit weekend even monteren.
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
- OnlyWay=Up!
- Vagling liefhebber
- Berichten: 263
- Lid geworden op: wo 25 aug 2021, 17:14
- Locatie: Rotterdam
Re: Tom's derde, een e-up! Pagina 2 eerste modificatie
Gaat heel dik staan!....Tom Westendorp schreef: ↑do 17 mar 2022, 14:58Ben jij of ken jij iemand die op korte termijn een set Crystal Silver OZ Superleggera 4x100 in 15 inch ET37 kan leveren dan hoor ik het graag!
EX: '17 UP! TSI