Hij is door de vorige eigenaar uit Duitsland gehaald en zit lekker in z'n spullen, waaronder cruise control en verwarmde stoelen.
Ik begreep van de vorige eigenaar dat hij zelf ook al wat zaken had toegevoegd aan de auto zoals; een originele middenarmsteun, Move&Fun navigatie/audio, setje rubber vloermatten, wielkuipen aan de achterzijde (origineel voor een VW e-Up), en hij had nog een aantal zaken geprogrammeerd; bochtverlichting, achterlichten aan bij dagrijverlichting aan, "teardrop wipe" en automatisch vergrendelen van de deuren bij wegrijden. Je zou bijna denken dat er niks meer over is gebleven om te modificeren.
Maar uiteraard heb ik nog wel een aantal dingen gevonden. In dit topic zal ik het laten zien en bijhouden zodra er nieuwe ontwikkelingen zijn.
Ik heb de Citigo van een particulier gekocht. Ik had de auto gevonden op Marktplaats. De vorige eigenaar had geprobeerd de auto in te ruilen maar was erachter gekomen dat de handel niet zit te wachten op CNG-auto’s.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon/lol.gif)
Wat is er sinds de aanschaf gedaan, en wat is aangeschaft?
– Eerst maar eens een grote beurt laten geven bij m’n vaste garage, ook de bobines meegepakt en vervangen door merkverpakte exemplaren van BERU. (ZSE067)
– CNG-tanks laten inspecteren, dat bleek eigenlijk begin vorig jaar al te moeten zijn gebeurd. Kosten: €287,50!! bij Pouw Deventer ( https://www.tankinspecties.nl/faq )
– Aangezien ik de auto kocht op winterbanden met stalen velgen en afzichtelijke wieldoppen had ik voor de tijd dat het duurde totdat ik een set lichtmetaal had gevonden even zwarte naafkappen gekocht (1ST601169A 9B9), dat zag er direct een stuk beter uit.
– Er zaten uiteraard Duitse boekjes bij de auto, en ondanks dat ik Duits prima kan begrijpen lees ik toch bij voorkeur in het Nederlands dus heb ik even alle boekjes in het Nederlands besteld.
Instructieboekje Citigo: S1056101032
Instructieboekje Radio Funky: S0056150432
Onderhoudsboekje: S0055303032 (voor Citigo, Fabia, Octavia, Octavia Tour, Roomster, Superb)
– Fraai hoesje voor het Move&Fun systeem (1ST087315)
– Een multimediahouder (5JA051435A) al bleek m'n telefoon (Nokia6) er niet in te passen, is overigens wel handig als pennenbakje.
– Parkeerbonclipje bij de voorruit ontbrak, die heb ik er ook even aangemaakt. (1ST867159, direct maar 2 besteld voor het geval hij eens afbreekt) en ook direct maar het schroefje en het plugje dat ik wellicht nodig zou kunnen hebben (N 90994601 & N 90668606).
– Een paar nieuwe klemmen voor de A-stijlbekleding (4A0867276A). Jeetje wat zit die bekleding vast .. een van de metalen klemmen brak gewoon in stukken.
– Afvalbakjes voor in de deuren aanschaft (5JA061107 9B9).
– Reservelampensetje (1ST052000)
– Lakstiftje; Tornadorood. (3T0050300 Y3D)
– Montagesetje ‘KIT 1672’ van Thule om m’n dakdragers ook weer op de Citigo te kunnen gebruiken.
– Alle benodigdheden voor de dubbele laadvloer: koffervloer (1S0858855E 1BS), steun links (1S0858831F 82V), steun rechts (1S0858832F 82V), 2 rubbers (1S0845437) en 6 bouten (N 91026802). De steunen passen niet zonder modificeren! Kofferbodem van de CNG-versie is dermate anders dat ze niet zomaar passen.
– Reservewieltje van een 6N-Polo met krikje en wielsleutel, kan mooi onder de dubbele laadvloer. CNG-versies hebben immers geen reservewiel.
– De zijclignoteur aan de bijrijderskant was lek daar moest dus even een nieuwe voor besteld worden. (7E0949117B)
– De bevestigingsring van de afdekkap van de CNG-nippel was gescheurd. Domweg een gevalletje van uitgedroogd rubber. (2K0201579)
– Setje nieuwe wielen!; Velgen: Dezent TD DARK 6.0x15 4x100 ET38, banden: GoodYear Vector 4Seasons Gen-2 185/55 R15 82H
En nu staat hij er dus zo bij. Op dit moment heb ik niet zo heel veel projecten in de planning staan. Na de montage van de lichtmetalen velgen ergerde ik me aan die vieze grijze remtrommels en was ik van plan ze zwart te maken. Maar nu ik er een tijdje mee rijd ergert het me al lang niet meer zo erg. Misschien laat ik het wel voor wat het is.
![Wink ;)](./images/smilies/icon/wink.gif)
Tanken is wel heerlijk met dit ding, ik ben nog nooit tot €15 gekomen bij het tanken van CNG.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon/mrgreen.gif)