Hoi luitjes

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
Sofietje
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: za 01 feb 2020, 19:59

Hoi luitjes

Bericht door Sofietje » zo 02 feb 2020, 16:35

Ik ben Sophia woon in Spanje, Costa Blanca Noord, nabij Denia.
Ik ben sinds vorige week in het bezit van een Seat Mii 1.0 55kW (75pk) St&St Style Edition 5, dec 2018 , kleur blauw metalic (Azul Costa) met 6500 km op de teller, net ingereden dus.
Ik wil deze auto een beetje pimpen dmv monteren van oa RVS dorpel strips ter bescherming, en een paar "booskijkers" in de kleur metalic blauw zouden ook leuk zijn.
Tevens wil ik het vermogen en koppel wat verhogen, ik heb het nodige zoek werk op het internet verricht en daar werd door diverse bedrijven een vermogens winst van 8 - 10 PK en een koppel winst van 10 -14 Nm aangegeven. Hoe denken jullie daarover.
Het belangrijkste is koppel winst aangezien ik in een bergachtig gebeid woon.
Tevens ben ik op zoek naar een zonneklep met spiegel voor de linker zijde en niet alleen aan de passagierszijde, dat wordt dus een zonneklep van een engelse Mii aangezien die daar de passagiers zijde aan de linker kant zit, weet of heeft iemand er eentje liggen?
Ook zoek ik letters "a" en "u" die passen bij de letters Mii, zodat ik mijn autootje de naam Miiau kan geven, ik ben nl gek op katten.

Ik heb voorheen een Arosa 1.3 mpi gehad van 1998 met meer dan 210.000 km er op, die heb ik ingeruild tegen deze Mii.
Daar begonnen toch wel wat probleempjes mee te komen.
Wat mij op valt dat is dat deze Mii hetzelfde probleempje heeft wat de arosa ook had nl de kunststof achterdemper beschermers die klapperen, die heb ik bij de arosa laten verwijderen/aanpassen en het irritante rammel probleem was weg.

Sofietje
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: za 01 feb 2020, 19:59

Re: Hoi luitjes

Bericht door Sofietje » zo 02 feb 2020, 16:49

Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Hoi luitjes

Bericht door Autheo » zo 02 feb 2020, 19:25

Welkom Sofie,

Hierbij een foto van m'n vorige Mii, je kunt de letters via internet bestellen. Gewoon even googelen.
Bijlagen
PICT0354.JPG

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Hoi luitjes

Bericht door NidayFright » zo 02 feb 2020, 19:38

Welkom! Ter info m.b.t. het chiptunen van een motor zonder Turbo. Hier zal je weinig tot geen verschil van merken. Alle kleine beetjes helpen maar zal het goed overwegen of het wel het geld waard is. Ik ken wel iemand die dezelfde motor heeft laten chippen en volgens hem is het ietswat verbetert met de respons etc. Probeer de Up! ook goed in te rijden zodat de motor wat feller wordt. Dat kan nog een klein verschil geven m.b.t. de leerwaarden van het motorregelapparaat.
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Hoi luitjes

Bericht door Tom Westendorp » ma 03 feb 2020, 15:12

Welkom! In Spanje kun je natuurlijk ook niet iets anders rijden dan een Mii! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Hoi luitjes

Bericht door damianw26 » ma 03 feb 2020, 20:09

Welkom! Chippen is echt zonde van je geld, ga je echt helemaal niks van merken
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Plaats reactie