Volkswagen Move UP!

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
Reutlingen
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 22 jan 2014, 17:57

Volkswagen Move UP!

Bericht door Reutlingen » za 22 feb 2014, 18:45

Sinds 21 februari 2014 ben ik eigenaar van een Move UP! BMT 4 deurs 60PK, kleur Deep black pearl, bekleding Jm, antraciet,antraciet. Decorinleg black pearl.
Verder voorzien van Maps & More, Climatic, Rdio rcd 215 en het executive pakket. 4 jaar garantie.
Lichtmetalen velgen 15" MAK Iguan Silver, die staan er prachtig onder.
Mijn eerste auto was een Volkswagen Kever 1300 met kenteken 90-72 XN.
Daarna reed ik uitsluitend Franse en Italiaanse auto's (o.a. 5 Lancia's) en ik ruilde gisteren, 21 februari , mijn Peugeot 107 Millesim in.
Hoe ouder ik werd (en inkomen daalde) hoe kleiner de auto. De UP! maakte mij enthousiast en werd mijn keuze, wat gezien mijn leeftijd, mogelijk de laatste aanschaf is, tenzij er uit onverwachte hoek een financiele meevaller komt, dat lijkt mij vrij onwaarschijnlijk.
In het verleden ruilde ik mijn auto na ca. 3 jaar in, nu ben ik van plan zolang mogelijk door te blijven rijden.
Na de 107, waarin ik ruim 3 jaar met veel plezier storingvrij en zonder extra kosten reed, ervaar ik de UP! wel als veel meer auto en voelde me er ook onmiddellijk in thuis.
Ook over de aankoop en verstrekte informatie ben ik zeer te spreken (A-Point Volkswagen Amsterdam). Kan mij niet herinneren eerder zo'n uitgebreide informatie over een auto te hebben gehad. Vond het wel jammer, dat ik niet eerder kon beschikken over het Instructieboek, een deel van mijn aankoop plezier bestaat altijd uit het bestuderen van de auto, zodat ik er al vertrouwd mee kan worden.
Vermoedelijk ben ik niet een uitzondering als ik stel dat je een band met je auto krijgt, vooral als altijd alles goed is gegaan. Maar ik weet ook, dat als je een nieuwe hebt, je de "oude" alweer vrij snel achter je laat.
Van mijn 107 had ik de wielsloten verwijderd, omdat volgens mij de maat overeen zou komen met die van de UP!. Helaas heb ik moeten vaststellen dat deze toch iets afwijkt, de schroefdraad is wel het zelfde, de lengte scheelt 2 mm en ik durf deze niet te gebruiken. Het zou fijn zijn als iemand mij het juiste type wielslot kan doorgeven, eventueel met adres waar te kopen met prijs. (Hoeft niet meer, mijn velgen zijn inmiddels voorzien van wielsloten)
Vanmiddag zag ik op internet een foto van een zwarte UP! die zonder velgen op straat stond, dat was een heel beroerd gezicht.
Nu maak ik geen zakelijke kilometers meer, in Amsterdam heb je eigenlijk geen stadsauto nodig want er is prima openbaar vervoer en parkeren van zo'n € 4,- of meer per uur is een kostbare aangelegenheid. Maar zonder auto lever je een groot deel van je vrijheidsgevoel in en dat wil ik zo lang mogelijk uitstellen.
Wens jullie ook allemaal veel plezier met jullie auto's
Laatst gewijzigd door Reutlingen op wo 26 feb 2014, 13:51, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Volkswagen Move UP!

Bericht door Xanderv » za 22 feb 2014, 19:13

Veel plezier met je wagentje!
Helaas kan ik je geen antwoord geven op je slotbouten vraag, maar er is kunde genoeg die je wel antwoord kan geven.
Laatst gewijzigd door Xanderv op za 22 feb 2014, 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Woodman
Forum newbie
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 12 jan 2014, 10:04

Re: Volkswagen Move UP!

Bericht door Woodman » za 22 feb 2014, 19:23

Welkom!

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Volkswagen Move UP!

Bericht door Pop Up! » za 22 feb 2014, 23:28

Welkom! Leuk verhaal en veel plezier met je Up!
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Volkswagen Move UP!

Bericht door up! » za 22 feb 2014, 23:36

Leuk dat je je hebt aangemeld, Leon! Welkom en veel plezier met de up! en op het up!-forum.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Volkswagen Move UP!

Bericht door RobertJ » zo 23 feb 2014, 01:46

Welkom en veel plezier met je up! Heb je de spokes laten vervangen oor die maks omdat je ze mooier vond of is het puur voor de winter? Standaard zitten er bij een (high)up namelijk gewoon slotbouten. (En ook denk ik dat die spoke velgen duurder zijn dan de maks, dus de dealer zou deze gewoon moeten bijleveren)

Sent from my XT897

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Volkswagen Move UP!

Bericht door Xanderv » zo 23 feb 2014, 02:10

Zou wel een beetje service van de dealer zijn om slotbouten te leveren inderdaad
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: Volkswagen Move UP!

Bericht door TV_UP! » zo 23 feb 2014, 16:03

Welkom!
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Plaats reactie