Wij hebben onze Up! GTI sinds januari van dit jaar in bezit en sindsdien al aardig wat km’s (20129) gereden.
Wat mij nu voor de 3e keer opviel is het volgende;
Zo om de 5000km lijkt de auto het gedrag te vertonen van een diesel na 2006 met DPF (Diesel Partikel Filter).
- Het toerental bij stationair draaien is verhoogd tot zo’n 1200 toeren ipv zo’n 900 normaliter. (Zie foto)
- De schakelindicator geeft (ook bij kalm rijgedrag) pas bij veel hogere snelheden aan om op te schakelen (zie foto’s)
- De auto rijdt wat schokkerig en maakt een wat zwaarder geluid.
Dit hele scala van bijzonderheden houdt zo’n 10km aan alvorens weer “normaal” te rijden.
Nu ben ik vanzelfsprekend op de hoogte van het gemonteerde roetfilter onder de GTI, maar is het dan daadwerkelijk een “BPF”??
Met deze vraag de dealer maar eens gebeld, die hier niet direct een antwoord op heeft. Ik word nog teruggebeld..
Ben ik naïef en weten jullie hier alles al van? Of is dit niet alleen voor mij mogelijke nieuwe informatie?
Ow, als derde optie; er is iets mis met mijn Up!?
