Wasstraat of emmertje met sop

Bespreek hier alles dat te maken heeft met het onderhoud van de lak en het interieur van je auto.
Gebruikersavatar
Nicolewhiteup!
Vagling liefhebber
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 26 sep 2014, 14:53

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Nicolewhiteup! » do 31 mei 2018, 09:53

Misschien ben ik wel heel erg perfectionistisch, maar ik ga meestal naar de wasbox spuit hem daar af met sop. Neem mijn meguiares emmer mee met zeef onderin zo komt er geen zand in je handschoen. Was de auto met de handschoen en was daarna de wielen met een andere handschoen en een nieuw sopje. Spuit hem af soms nog tussendoor als de auto te snel droogt. Droog hem dan af met een speciale droogdoek. Ook de binnenkant van de deuren en kofferbak etc. Meestal maak ik het daishbord ook nog schoon. Dit doe ik met me zomerwielen om de twee weken en de wielen spuit ik zoiezo iedere week af. Ik zie regelmatig mensen naast mij in de wasbox staan die lekker de borstel gebruiken over hun lak, ik kan daar zo niet tegen.

Gebruikersavatar
Nicolewhiteup!
Vagling liefhebber
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 26 sep 2014, 14:53

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Nicolewhiteup! » do 31 mei 2018, 09:54

Bij meetings gebruik ik vaak nog quickretailer, maar dan moet de auto wel schoon zijn anders krijg je krassen.

hutch
Vagling liefhebber
Berichten: 366
Lid geworden op: do 09 jun 2016, 18:40

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door hutch » vr 01 jun 2018, 01:25

dennuus1 schreef:Nouja wat je met je eigen auto doet moet je natuurlijk zelf weten
Klopt als een bus, had ook beter kunnen zeggen: een microvezeldoekie en een emmertje water.
Maar gedane zaken nemen geen keer.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Xanderv » vr 01 jun 2018, 08:36

dennuus1 schreef:Nouja wat je met je eigen auto doet moet je natuurlijk zelf weten, maar beweren dat het op deze manier kan zonder krassen te maken is hetzelfde als beweren dat de aarde plat is; er zijn mensen die erin geloven, maar vrijwel iedereen weet dat het onzin is.
Wat iedereen ook met de discussie doet.... Dit is wel de comment van het jaar! :clap: :lol:
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

hutch
Vagling liefhebber
Berichten: 366
Lid geworden op: do 09 jun 2016, 18:40

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door hutch » do 30 aug 2018, 11:53

Een 3 weken geleden dat ik mijn Up heb gewassen (minuut of 30), sta te popelen om hem weer eens onder handen te nemen.
Spijtig genoeg is het nog niet nodig, staat te blinken als een spiegel en dat zonder garage. ;-)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Tom Westendorp » do 30 aug 2018, 12:06

Dan heb je hem goed in de wax gezet. Ik heb nog wel een blauwe staan die wat TLC kan gebruiken :P
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door damianw26 » do 30 aug 2018, 20:17

Dan staat hij onder een carport? ;)

Vandaag de coating een boost gegeven, je ziet het
AfbeeldingUntitled by Damian Willemsen, on Flickr
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Plaats reactie