Wasstraat of emmertje met sop

Bespreek hier alles dat te maken heeft met het onderhoud van de lak en het interieur van je auto.
Gebruikersavatar
RoyBa
Vagling liefhebber
Berichten: 253
Lid geworden op: za 16 sep 2017, 16:17
Locatie: Kampen

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door RoyBa » ma 28 mei 2018, 18:54

Met de hand is het beste zo kun je ook goed de plekken meenemen die de wasstraat niet 'wast' Overigens zijn er veel nieuwe wasstraten met anti scratch borstels die hologrammen/swirls moeten voorkomen. Alhoewel iedere vorm van wassen krassen veroorzaakt geef ik toch de voorkeur met de hand of de hogedruk in de wasbox..
Ooit begonnen in een witte Volkswagen Take Up!

Niek14
Vagling liefhebber
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 30 nov 2014, 23:10

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Niek14 » ma 28 mei 2018, 20:00

Ik gebruik de wasbox aangezien wij hier niet voor de deur mogen wassen, en inderdaad alleen om af te spuiten.
Ik neem mijn eigen emmers en was spullen mee.
Tegenwoordige Emmink ook een 20ltr jerrycan met warm water mee nu ik geen wasboxen in de buurt meer vind met warm water. En afgezien van het fijt dat warm water beter reinigt is het in de winter zonder warm water erggggg vervelend, die ijs klauwen, Brrrrrrr!

hutch
Vagling liefhebber
Berichten: 366
Lid geworden op: do 09 jun 2016, 18:40

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door hutch » di 29 mei 2018, 10:24

Een microvezeldoekie en een liter water (binnen 30 minuten klaar).

Niek14
Vagling liefhebber
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 30 nov 2014, 23:10

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Niek14 » di 29 mei 2018, 18:41

hutch schreef:Een microvezeldoekie en een liter water (binnen 30 minuten klaar).
Niet eerst even zand/vuil er af spuiten?

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door dennuus1 » di 29 mei 2018, 19:09

1 Liter water voor de hele auto?

hutch
Vagling liefhebber
Berichten: 366
Lid geworden op: do 09 jun 2016, 18:40

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door hutch » di 29 mei 2018, 19:26

Niek14 schreef:
hutch schreef:Een microvezeldoekie en een liter water (binnen 30 minuten klaar).
Niet eerst even zand/vuil er af spuiten?
Na een regenbuitje zoals vanmiddag, hoeft dat niet meer.

hutch
Vagling liefhebber
Berichten: 366
Lid geworden op: do 09 jun 2016, 18:40

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door hutch » di 29 mei 2018, 19:29

dennuus1 schreef:1 Liter water voor de hele auto?
Sorry, bedoel natuurlijk een liter of twee (maar daar hou ik nog een liter van over). ;)

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Xanderv » di 29 mei 2018, 20:11

hutch schreef:
dennuus1 schreef:1 Liter water voor de hele auto?
Sorry, bedoel natuurlijk een liter of twee (maar daar hou ik nog een liter van over). ;)
Sorry maar daarmee strijk je elke fanatieke schoonmaker tegen de haren in :) Na een buitje ligt er nog mega veel zand en dergelijke op je auto, of wordt er zelf op geregend. Als je dan met 1 liter water en een microvezeldoekje in de weer gaat kras je heel je lak... Ik wil je niet afbranden maar dit kan nooit goed voor je lak zijn.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door dennuus1 » di 29 mei 2018, 20:13

Dan kun je net zo goed met een velletje schuurpapier de auto gaan "wassen"..

hutch
Vagling liefhebber
Berichten: 366
Lid geworden op: do 09 jun 2016, 18:40

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door hutch » di 29 mei 2018, 20:32

Beste, zo doe ik het al een jaar of tig. Voorheen deed ik net zo moeilijk als jullie.
Maar dit bevalt mij best, zal het wel eens voordoen bij 1 of andere samenkomst.

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door JoVe » di 29 mei 2018, 22:31

Ah, jij gebruikt dus een wondermiddel wassen (bijna) zonder water. Die gasten komen ook bij bedrijven langs om auto's te wassen (zonder water)
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door dennuus1 » wo 30 mei 2018, 06:13

Heb ook inderdaad wel eens een demonstratie gehad van zo'n spray waar je de hele auto mee kon wassen, na 2 minuten ben ik weggelopen, kon het niet meer aanzien. :lol:

Dat spul is leuk als je een auto in de showroom hebt staan die stoffig is geworden oid, maar een auto die buiten staat, laat staan een auto waar daadwerkelijk mee gereden is.. Nee bedankt.

hutch
Vagling liefhebber
Berichten: 366
Lid geworden op: do 09 jun 2016, 18:40

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door hutch » wo 30 mei 2018, 08:30

Xanderv schreef:Sorry maar daarmee strijk je elke fanatieke schoonmaker tegen de haren in :) Na een buitje ligt er nog mega veel zand en dergelijke op je auto, of wordt er zelf op geregend. Als je dan met 1 liter water en een microvezeldoekje in de weer gaat kras je heel je lak... Ik wil je niet afbranden maar dit kan nooit goed voor je lak zijn.
Niet proberen is niet weten, daarbij is mijn huidige auto een Up GTI (Tornado Red met een zwart dak)
van 3 maanden oud en daar ben ik heus wel voorzichtig mee. ;)
Laatst gewijzigd door hutch op wo 30 mei 2018, 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.

hutch
Vagling liefhebber
Berichten: 366
Lid geworden op: do 09 jun 2016, 18:40

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door hutch » wo 30 mei 2018, 08:36

JoVe schreef:Ah, jij gebruikt dus een wondermiddel wassen (bijna) zonder water. Die gasten komen ook bij bedrijven langs om auto's te wassen (zonder water)
Zo te lezen gebruik jij meer wondermiddel dan ik. Nee hoor, mijne voorkeur gaat uit naar een beetje water
met een microvezeldoekie (zoals eerder vermeld).

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Xanderv » wo 30 mei 2018, 08:59

Schoon wordt ie misschien wel maar je zal echt veel krassen krijgen. Als je dan misschien met een wondermiddel er overheen gaat (vol met fillers) dan lijkt het leuk voor een week en daarna ben je terug bij af en een stukje slechter zelfs.

Ik zei al ik wil je niet afbranden maar je vraagt er wel om als je dit in topic zet met mensen die zich er heel erg mee bezig houden.

Ik kan me ook niet voorstellen dat als je ooit fanatiek gepoetst hebt als de personen in dit topic dat je ooit terug wil naar een spons of een microvezeldoek, dat je niet meer gaat polijsten etc kan ik inkomen maar ik denk dat ik nooit meer van het 2 emmer systeem met een goede washmitt afstap.

Sommige dingen moet je niet willen proberen, die optie is er ook nog. Een microvezeldoek kan het vuil alleen maar verplaatsen en niet opnemen zoals een washmitt. Helemaal als je amper water gebruikt dan neem je met een microvezeldoek al je vuil mee over je lak heen waardoor kleine krassen ontstaan. Misschien ben je niet zo kieskeurig dat je het niet ziet maar het gebeurt echt.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

hutch
Vagling liefhebber
Berichten: 366
Lid geworden op: do 09 jun 2016, 18:40

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door hutch » wo 30 mei 2018, 11:27

Xanderv schreef:Ik zei al ik wil je niet afbranden maar je vraagt er wel om als je dit in topic zet met mensen die zich er heel erg mee bezig houden.
Nou vooruit dan maar, zal me voortaan de pleuris gaan poetsen. ;)

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door dennuus1 » wo 30 mei 2018, 11:35

Nouja wat je met je eigen auto doet moet je natuurlijk zelf weten, maar beweren dat het op deze manier kan zonder krassen te maken is hetzelfde als beweren dat de aarde plat is; er zijn mensen die erin geloven, maar vrijwel iedereen weet dat het onzin is.

Gebruikersavatar
Bertjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 925
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Bertjuh » wo 30 mei 2018, 12:22

1 liter water en een microvezeldoekje.. Dan ga ik nog liever door de krasstraat.. :mrgreen:

Nee.. ik houd het wel bij foamen, 3 emmetjes (jaja.. ook de velgen eigen emmer..), goede washmit, en droogdoek.. Microvezel wordt hier alleen maar gebruikt voor het buffen van polijst.. of wax..
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting

AfbeeldingAfbeelding

Niek14
Vagling liefhebber
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 30 nov 2014, 23:10

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Niek14 » wo 30 mei 2018, 18:55

dennuus1 schreef:Nouja wat je met je eigen auto doet moet je natuurlijk zelf weten, maar beweren dat het op deze manier kan zonder krassen te maken is hetzelfde als beweren dat de aarde plat is; er zijn mensen die erin geloven, maar vrijwel iedereen weet dat het onzin is.
:mrgreen:

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door kgroot.nl » do 31 mei 2018, 08:20

Bertjuh schreef:1 liter water en een microvezeldoekje.. Dan ga ik nog liever door de krasstraat.. :mrgreen:

Nee.. ik houd het wel bij foamen, 3 emmetjes (jaja.. ook de velgen eigen emmer..), goede washmit, en droogdoek.. Microvezel wordt hier alleen maar gebruikt voor het buffen van polijst.. of wax..
Amen!
Ik gebruik zelfs geen hogedruk. Daar spuit je namelijk zand me over de lak oftewel krassen
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Plaats reactie