Pagina 1 van 2

VW R32 HGP Turbo

Geplaatst: do 11 dec 2014, 12:31
door WestR32
Hallo allemaal,

Ik heb me zojuist aangemeld met de Up! en hierbij ook even mijn hobby.. de R32. Enjoy :)

Type - VW Golf MKIV
Uitvoering - R32
Jaar - 2003
Motor - 3200cc V6 24V
Kleur - Moonlight Blue Pearl Effect; LC5M
Carrosserie - 3 deurs

Standaard fabrieksopties o.a.:
Xenon
Climatronic
Regensensor
Schuifkanteldak
Stoelverwarming
Koplampsproeiers
Lederen armsteun
Warmtewerend glas
Elek. ramen en spiegels
Zwart lederen König bekleding
Automatisch dimmende binnenspiegel

Motor:
HGP 460 Turbo Kit @ 0.9bar
- HGP R30 Garrett Ball Bearing based hybrid turbo
- Custom HGP uitlaathuis met interne wastegate
- HPA Competition sidemount intercoolers
- Flowbenched Cast Exhaust manifold with external oxygen sensors
- Custom Stainless Steel Heat Shield
- Short runner cast intake manifold
- Head Spacer Plate compressieverlaging (8.8:1)
- 550cc injectoren
- Custom Silicone Hoses, Piping, Stainless steel oil lines & brackets
- High flow benzinepompen x 2
- Geharde lagerschalen
- HGP software
- Setrab 19rijen oliekoeler met thermostaat

Versnellingsbak:
Sachs 4 Paddle Sintered Racing Clutch & Single Mass Flywheel
Haldex Performance Controller
Lengthened 02M gear set
HPA Short Shifter
HPA Dogbone Mount

Uitlaat:
Custom HGP 70mm downpipe
Custom 2x 100 cells racekats / (wisselbare decat)
Custom 3.5" uitlaatsysteem met vacuum-bypass

Remmen:
AP 600 DOT5.1 Racing Brake Fluid
Voor
- Porsche Cayenne Z18 6-zuiger remklauwen
- 360mm Audi RS4 geperforeerde remschijven
- EBC Yellowstuff remblokken
- Staalgevlochten remleidingen
Achter
- OEM remklauwen
- 312mm Audi RS4 geperforeerde remschijven
- EBC Yellowstuff remblokken
- Staalgevlochten remleidingen

Exterieur:
OEM open roosters voorbumper (3x)
OEM USA achterlichten
Custom turbocharged logo
Custom HGP logo grill
Custom LED kentekenverlichting

Interieur:
MFA-XP tachomodule
OEM vol leder König schaalstoelen zwart
OEM PoloR lichtschakelaar

Ophanging:
Bilstein B16 PSS9
Gruvenparts tie-arms
Wiechers veerpootbrug
EuroSport Rear X-Brace
OEM Audi TT jacking points
H&R 25mm stabilisatorstang voor
H&R 21mm stabilisatorstang achter

Velgen en banden:
OEM OZ Aristo 18" ET38 7.5J
225/40/18 Michelin Pilot Sport 3
Spacers: Vooras: 7mm; Achteras: 25mm

OZ Ultraleggera 18" ET35 8J
225/40/18 Federal 595RS-R (semislicks)
Spacers: Vooras: 5mm; Achteras: 20mm

Audio and Multimedia:
OEM MFD met cd-wisselaar
OEM VW Sharan stubby antenne

In straatmodus:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



In huidige trackmodus:

Afbeelding

Afbeelding

En tot slot tijdens het Nordschleife bezoekje afgelopen jaar:

Afbeelding

Re: VW R32 HGP Turbo

Geplaatst: do 11 dec 2014, 12:33
door WestR32
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: VW R32 HGP Turbo

Geplaatst: do 11 dec 2014, 12:36
door WestR32

Re: VW R32 HGP Turbo

Geplaatst: vr 12 dec 2014, 15:15
door kgroot.nl
Dik zo'n HGP apparaat 8-)

Re: VW R32 HGP Turbo

Geplaatst: vr 12 dec 2014, 16:51
door Tom Westendorp
:dance:

Re: RE: VW R32 HGP Turbo

Geplaatst: vr 12 dec 2014, 17:12
door NoTVR
Goeie genade. Je hebt er een Audi A6 aan verbouwd[DIZZY FACE] zelf gedaan, of al deels ongebouwd gekocht?

Re: VW R32 HGP Turbo

Geplaatst: vr 12 dec 2014, 17:58
door PR010
Te dik.. [SMILING FACE WITH HEART-SHAPED EYES] heb deze wel is zien rijden[OK HAND SIGN]

Re: VW R32 HGP Turbo

Geplaatst: za 13 dec 2014, 14:39
door kgroot.nl
Niks mis met veel geld in een auto stoppen :P
In de Ibiza zit ook al 15-20k :D

Re: VW R32 HGP Turbo

Geplaatst: za 13 dec 2014, 18:34
door WestR32
Thx.

Deels was al gedaan, maar veel heb ik zelf verbouwd. Beetje uit de hand gelopen hobby :)

Re: VW R32 HGP Turbo

Geplaatst: zo 14 dec 2014, 11:51
door Tom Westendorp
Echt een te gek ding! :D

Re: VW R32 HGP Turbo

Geplaatst: zo 14 dec 2014, 18:52
door Groovejunk
Kijk eens wie daar is op het UP forum. ;)

Re: VW R32 HGP Turbo

Geplaatst: di 20 jan 2015, 13:33
door vwmaniac
Mooie wagen
en ook keurig aangepakt geen half werk :text-dope:
ben je er al een keer mee naar de Wörthersee geweest ?
hij komt me namelijk bekend voor

Re: VW R32 HGP Turbo

Geplaatst: wo 21 jan 2015, 10:05
door WestR32
Thx. Nee nog niet. Plan is om er in 2016 voor de eerste keer naar toe te gaan :)

Re: VW R32 HGP Turbo

Geplaatst: wo 21 jan 2015, 11:18
door vwmaniac
Zeker doen het is de moeite waard :o

Re: VW R32 HGP Turbo

Geplaatst: wo 21 jan 2015, 11:36
door Tom Westendorp
vwmaniac schreef:Zeker doen het is de moeite waard :o
Ik ga misschien deze zomer even een weekend. Even kijken of ik tegen die tijd een diesel heb. :mrgreen:

Re: VW R32 HGP Turbo

Geplaatst: wo 21 jan 2015, 13:44
door Autheo
Petrolhead Tom schreef:Ik ga misschien deze zomer even een weekend. Even kijken of ik tegen die tijd een diesel heb. :mrgreen:
Tom, je weet toch wel dat de Vagling niet met een diesel geleverd wordt ............? ;) ;) ;)

Re: VW R32 HGP Turbo

Geplaatst: wo 21 jan 2015, 14:20
door kgroot.nl
Petrolhead Tom schreef:
vwmaniac schreef:Zeker doen het is de moeite waard :o
Ik ga misschien deze zomer even een weekend. Even kijken of ik tegen die tijd een diesel heb. :mrgreen:
Heb nog wel een plekkie vrij voor 2 weken :mrgreen:
Ik ga alweer voor het 4e jaar

Re: VW R32 HGP Turbo

Geplaatst: wo 21 jan 2015, 17:03
door PR010
Ik ga dit keer voor de eerste keer kan er nier op wachten..


Sent from my iPad using Tapatalk

Re: VW R32 HGP Turbo

Geplaatst: za 17 sep 2016, 19:36
door Hid me up!
Heel erg gaaf ding!

Re: VW R32 HGP Turbo

Geplaatst: zo 18 sep 2016, 01:49
door WestR32
Kleine update:

Bij JDengineering afgesteld. Heb hem op een lagere turbodruk gezet vanwege circuitgebruik zo nu en dan. Circa 530pk was goed mogelijk, maar dat is ook weer een heleboel extra hitte ontwikkeling dus bewust niet voor gekozen. Zo blijft alles tenminste langer heel.

Afbeelding

Afbeelding

Welliswaar een feature die ik nooit zal gebruiken, maar wel leuk om mensen bij het verkeerslicht te laten schrikken. Filmpje is op 3500 toeren, zet ik hem wat hoger is het alsof er iemand met een automatisch geweer staat te schieten :lol:



Na het bezoek aan JD merkte ik dat hij toch niet altijd even lekker liep. Oorzaak daarvan waren de bougies. Waren welliswaar vorig jaar vervangen, maar door het vele starten om de timing van de nokkenassen te checken, waarschijnlijk er toch niet beter op geworden. Dus snel vervangen door 6 nieuwe, en gelijk een graadje kouder.

Helaas, daar bleef het niet bij. Auto weggezet op de oprit en de volgende dag een stukje willen rijden. Niks. Wel stroom, maar sloeg niet aan. Na wat zekeringen nagekeken te hebben zag ik dat de zekering van de brandstofpompen doorgebrand was. Even een nieuwe erin, starten, tik.. zekering weer kapot en auto uit.

Maar snel een nieuwe Bosch 044 pomp besteld en onder de auto gehangen. Toen kwam ik er dus ook achter dat ik een pomp onder de auto had die maar de helft van een 044 levert, dus gelijk een mooie upgrade. Wel wat andere aansluitingen maar met een verloopnippel en een nieuwe stroomdraad zo opgelost.

Afbeelding

Afbeelding

Wat denk je? Juist.. ik had ze eerst beide moeten testen. Mijn gevoel zei dat de pomp onder de auto kapot moest zijn, omdat die immers in weer en wind hangt (al komt hij nooit met regen buiten). Achteraf bleek het dus de pomp in de tank te zijn, want direct na het starten ging weer de zekering kapot. Even de pomp in de tank losgekoppeld en daarna starten zonder problemen. Les voor de volgende keer. Afijn, ook de pomp in de tank vervangen dus..

Afbeelding

Afbeelding

Na een grondige wasbeurt en de nog chrome emblemen:

Afbeelding

En nu met zwart:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding