Of juist het gebrek aan vraag.
De olieprijs stond al een tijdje onder druk. De Corona pandemie heeft ervoor gezorgd dat grote getale vliegtuigen aan de grond staan en mensen ontdekken dat werken vanuit huis prima te doen is. Hoe zien jullie de vraag naar olie? Merk je dat je zelf minder nodig hebt en denk je dat het weer gaat veranderen?
Als ik naar mijn eigen situatie kijk ben ik meer brandstof gaan verbruiken omdat mijn woon-werk traject langer is nu ik in Brummen werk en in Enschede woon. Mijn vrouw werkt echter al twee maand vanaf huis en de auto waar zij voornamelijk mee rijdt (onze overheerlijke C350) doet inmiddels al meer dan twee maand met één tank brandstof. We zouden deze maand op vakantie gaan maar dat gaat dus ook niet door. Ondertussen rijd ik met een hele zuinige kleine auto en onder aan de streep is ons verbruik dus behoorlijk afgenomen.
Nu veel bedrijven ontdekken dat de productiviteit van werknemers helemaal niet hoeft te lijden onder het feit dat ze niet fysiek op kantoor zitten zou het zomaar eens kunnen zijn dat thuiswerken de komende jaren makkelijker wordt gemaakt. Daarbij merken ook veel internationale zakenmensen dat het écht niet nodig is om voor elke afspraak het vliegtuig te pakken en dat het via video conferenties misschien nog wel betere resultaten oplevert.
Hoe zien jullie dit? Ga je zelf ook bewuster om met je brandstof of is het eenvoudig genoeg de uitkomst van het feit dat je momenteel niet zomaar overal naartoe kunt?
De vraag naar olie
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
De vraag naar olie
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: De vraag naar olie
Voor mij is het dat laatste, de iva heeft de zomervakantie vervroegd en laatste weken wat online lessen gegeven. Dus dat scheelt 500km per week rijden. En alle evenementen en dingen gaan ook niet door, scheelt ook flink in de kilometers. De up gebruik ik puur en alleen als ik zin heb om erin te rijden, zo'n 200-400km per maand dus. De a3 gebruik ik voor boodschappen en kleine ritten die elektrisch kunnen. Eergisteren mee getankt voor het eerst in 4 maanden. Wel iedere maand een keer 30 kilometer op benzine rijden zodat de benzinemotor niet maandenlang werkeloos blijft en een keer goed op temperatuur komt.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: De vraag naar olie
Als je op die manier een auto kunt gebruiken is een plug-in hybride ook zeker een interessante optie.
Ik zou wel een BMW i8 als daily willen. Dat trek ik alleen nog even niet.
Ik zou wel een BMW i8 als daily willen. Dat trek ik alleen nog even niet.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2840
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: De vraag naar olie
Sinds de lock-down werk ik ook voornamelijk vanuit huis, dus dat scheelt me 160 km per werkdag. Ook al ging ik redelijk bewust om met m'n brandstof, nu is inderdaad het verbruik enorm gedaald.Tom Westendorp schreef: ↑ma 25 mei 2020, 08:28Hoe zien jullie dit? Ga je zelf ook bewuster om met je brandstof of is het eenvoudig genoeg de uitkomst van het feit dat je momenteel niet zomaar overal naartoe kunt?
In zijn algemeenheid vermoed ik dat na de lock-down het nederlandse brandstofverbruik weer heel flink zal stijgen. Ik denk daarbij aan de volgende punten:
1: Hoe het verder zal gaan als werkgevers ook na afloop van de lock-down het thuiswerken zullen blijven toestaan? Ik heb daar grote vraagtekens bij. Er zullen toch nog diverse werkgevers in de 'don't trust your employees' stand blijven staan, en als controlefreaks weer fysieke aanwezigheid willen. Misschien thuiswerken voor een deel toestaan, maar voor het andere deel toch ook weer aanwezigheid op de werkplek eisen.
2: Ik vermoed dat de grootste verandering zal zijn dat heel veel werknemers niet meer met het OV zullen willen reizen (zeker niet met zo'n belachelijke en onzinnige niet-beschermende muilkorf op hun snufferd), en dus waar mogelijk de auto gaan pakken. Dus ook veel meer brandstof gaan verbruiken. En waarschijnlijk flink gaan bijdragen aan files, waarmee het fileprobleem alleen maar groter zal worden.
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l