Het Corona-virus topic

Bespreek hier alles wat niet in de andere rubrieken past.
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het Corona-virus topic

Bericht door Tom Westendorp » ma 16 mar 2020, 15:18

Het gaat nu echt hard. Vandaag werk ik zo goed en zo kwaad als het gaat ook vanuit huis. Het lijkt wel alsof de hele wereld tot stilstand komt en we er rekening mee moeten houden dat het nog wel een tijdje zo doorgaat.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Het Corona-virus topic

Bericht door Autheo » ma 16 mar 2020, 18:39

Tom Westendorp schreef:
ma 16 mar 2020, 15:18
Het lijkt wel alsof de hele wereld tot stilstand komt en we er rekening mee moeten houden dat het nog wel een tijdje zo doorgaat.
Dat de hele wereld tot stilstand komt is maar net vanuit welke hoek je het bekijkt. Als je niet meer naar je werk kunt, of naar de horeca, lijkt dat misschien zo. In de zorgsector komt er juist niets tot stilstand, integendeel: alle zeilen moeten worden bijgezet. Voor iedereen is duidelijk dat vooral de ziekenhuizen en de ic's topdagen maken. Iets minder duidelijk is dat ook de ouderenzorg veel te verstouwen krijgt. Om de kwetsbare ouderen te beschermen, zijn in veel verpleeghuizen allerhande maatregelen getroffen. Onder meer om bezoek zo veel mogelijk te beperken, bezoek dat vaak veel bijdraagt in de zorg en het welzijn van de oudere bewoners. En het betekent ook dat heel veel activiteiten, waarvoor vrijwilligers kwamen, nu niet door kunnen gaan. Dat alles vraagt dus weer extra inspanning van de toch al flink belaste zorgmedewerkers. Die staan dus niet stil, maar moeten een extra tandje bijzetten. In de hoop dat hun afdeling coronavrij blijft, omdat anders de werklast nog veel groter zal worden....

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het Corona-virus topic

Bericht door Tom Westendorp » ma 16 mar 2020, 19:13

Goede boodschap van Rutte. Lijkt me dat een ieder zich bij alles wat je momenteel doet gewoon moet afvragen of het de juiste keuze is. Ik denk dat de ingeslagen weg de juiste is. Hopelijk is het voldoende en kunnen we op deze manier de schade beperken.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het Corona-virus topic

Bericht door Tom Westendorp » di 17 mar 2020, 17:44

Omdat vanwege het Corona-virus wordt afgeraden om Showrooms op te zoeken vandaag maar wat nieuwes geprobeerd en een film gemaakt over alle nieuwe features van de Volkswagen Passat.

Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Utah
Vagling liefhebber
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 29 jan 2018, 21:30
Locatie: Vlaamse Ardennen

Re: Het Corona-virus topic

Bericht door Utah » di 17 mar 2020, 18:50

België is de weg op van Italië en Frankrijk - te laat gereageerd en niet ernstig genoeg genomen. Vooral de jongere generatie voelt zich onfeilbaar. Je hoort wel een super idiote uitspraken van dat jonge volkje zoals : " oh leuk, een virus dat naar bier werd vernoemd kan niet slecht zijn..."
Bende achterlijke idioten denk ik dan.
2018 VW Up! GTI
2018 MINi Cooper S cabrio
2005 Suzuki SV1000s
2023 Hyundai Santa Fe PHEV
2022 BMW 530e

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Het Corona-virus topic

Bericht door Autheo » zo 22 mar 2020, 17:32

Vandaag in het nieuws dat er nog veel mensen zijn die zich weinig aantrekken van het advies om minstens 1,5 meter afstand van elkaar te houden. Parkeerplaatsen voor de stranden die worden afgesloten, omdat er veel te veel mensen te dicht bij elkaar blijven op de stranden. Staatsbosbeheer die via de radio laat weten dat mensen niet meer zo massaal naar de bossen moeten komen, vanwege hetzelfde te dicht bij elkaar blijven. Of anders tenminste een rustige plek opzoeken.
Wij wilden vandaag toch wel graag even lekker gaan wandelen in de het bos, in het zonnetje en in de luwte van de schrale oostenwind. Op weg naar ons wandelplekje inderdaad overvolle parkeerplaatsen. Maar gelukkig toch nog plek genoeg, waar wij gingen wandelen waren nog geen anderen. Onderweg zijn we zo'n vier groepjes wandelaars tegengekomen, en iedereen hield zich goed aan de regels om afstand te houden. Als we dat nu allemaal blijven doen, hoeven er hopelijk geen strengere maatregelen genomen te worden
Bijlagen
IMG_20200322_155650b.jpg

Gebruikersavatar
Wilocat
Vagling liefhebber
Berichten: 248
Lid geworden op: za 23 mar 2019, 18:12
Locatie: Almelo

Re: Het Corona-virus topic

Bericht door Wilocat » zo 22 mar 2020, 18:15

Duitsland maakt het verboden voor mensen om bij elkaar te komen in groepen van drie of meer mensen, meldt bondskanselier Angela
Gezien de aantal mensen die zich er niet aan houden hier in Nederland zal dat ook hier niet lang meer duren voordat wij dat ook hebben door deze dombos die met z’n allen naar t strand gaan en masaal het bos in gaan.
Afbeelding
Afbeelding
High Up TSI uit 2017
stage 1 getund door VAG Techniek
Beats audio
17 inch Polygon zomervelgen plus spoorverbreders Met Goodyear Efficient Grip Performance 195-40 17 zomerbanden
15 inch Waffle wintervelgen met Barum Polaris 185-55-15 winterbanden

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het Corona-virus topic

Bericht door Tom Westendorp » ma 23 mar 2020, 15:19

Daar snap ik echt geen zak van, je wordt opgeroepen om met zo min mogelijk mensen bij elkaar te komen. Als je dan afgelopen weekend denkt: wat een lekker weer, laten we eens naar het strand gaan. Je bent onderweg en je rijdt een file in (een file, die hebben we de hele week daarvoor amper gehad) dan moet je toch niet denken, het zal allemaal wel goed gaan. Dan moet je toch bij jezelf nadenken: laten we dit maar even niet doen en doorrijden?

Het is echt onvoorstelbaar hoe weinig sommige mensen er op uit doen. Afgelopen weekend moest ik even snel naar de supermarkt, dan ga ik alleen en laat ik vrouw en kind thuis. Komen er gewoon hele gezinnen de supermarkt in lopen! Wat begrijp je niet aan afstand houden? Sta ik even later in de rij, gaat er een of andere klootviool pal achter mij staan, vraag ik hem afstand te nemen, zit hij mij vragend aan te kijken.......

Het zal wel. Nederland krijgt wat het verdiend met dit soort gedrag. Het trieste is dat de mensen die de ziekte nu verspreiden er zelf waarschijnlijk niet aan onderdoor gaan maar een flink aantal mensen op leeftijd wel.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Het Corona-virus topic

Bericht door Touchwood » ma 23 mar 2020, 17:40

Er zijn heel veel domme mensen...
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wilocat
Vagling liefhebber
Berichten: 248
Lid geworden op: za 23 mar 2019, 18:12
Locatie: Almelo

Re: Het Corona-virus topic

Bericht door Wilocat » ma 23 mar 2020, 23:43

Een kennis van ons ( nagel styliste)is donderdag naar de ic gegaan, had al 2 weken problemen met hoesten met pijn. Er is daar Geconstateerd dat ze het Corona virus heeft. Gelukkig na een goede behandeling mocht ze zondagavond naar huis. Gelukkig voor haar was t van korte periode maar als men hoort wat voor pijn ze heeft gehad word je er niet vrolijk van en als je dan leest en ziet dat er mensen zijn die net doen of er niks aan de hand is, wordt je toch heeel boos 😠 Je vraagt je af waar t verstand zit. Zoals Rutte al heeft verwoord als we zo doorgaan komt er een lockdown. De egoïstisch gedachte ik krijg t niet maar je steekt de zwakkeren juist aan met alle gevolgen van dien van gezondheid !!!!! en de economie. :doh: :angry-screaming:
Afbeelding
Afbeelding
High Up TSI uit 2017
stage 1 getund door VAG Techniek
Beats audio
17 inch Polygon zomervelgen plus spoorverbreders Met Goodyear Efficient Grip Performance 195-40 17 zomerbanden
15 inch Waffle wintervelgen met Barum Polaris 185-55-15 winterbanden

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het Corona-virus topic

Bericht door Tom Westendorp » di 24 mar 2020, 10:32

Heftig hoor!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie