Het Tesla Topic

Bespreek hier alles wat niet in de andere rubrieken past.
Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Het Tesla Topic

Bericht door kgroot.nl » do 25 okt 2018, 14:33

Ik denk het niet. Vanaf volgend jaar is geen Tesla meer interessant hier buiten de Model 3 (als die ooit uitgeleverd gaat worden).
Elk merk gaat nu elektrische auto's bouwen en de kwaliteit van onze Amerikaanse vrienden is nu niet echt om over naar huis te schrijven.
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het Tesla Topic

Bericht door Tom Westendorp » do 25 okt 2018, 14:40

Ik denk het namelijk wel. De Nederlandse automarkt is totaal niet interessant voor Tesla, hoewel wij voorop lopen in Europa. In Amerika verkoopt Tesla het afgelopen kwartaal meer auto's dan Mercedes-Benz en de Model Three staat steevast in de top 3 van zijn segment de afgelopen maanden in Amerika.

De rest loopt minimaal nog twee jaar achter en qua software zelfs meerdere jaren. De E-Tron Quattro van Audi is leuk maar ook weer vertraagd en is een elektrische Audi met de bijbehorende nadelen. De grote voordelen voor elektrisch rijden zoals over the air updates met beter accu management en dat soort zaken zijn nog steeds niet aan de Europese merken besteed. De Model Three komt er op termijn aan en totdat de ID van Volkswagen in 2020 á 2021 bij de dealer staat heeft Tesla weinig te vrezen.

Om dus te concluderen dat ze bijzonder sterke papieren in de hand hebben is een understatement.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
arend van duijn
Vagling liefhebber
Berichten: 586
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 17:04
Locatie: Katwijk

Re: Het Tesla Topic

Bericht door arend van duijn » do 25 okt 2018, 18:23

Ik heb vorige week in een parkeergarage om de modelX gelopen en gekeken !! Wat een mooie bak is dat !! Mocht ik de staatsloterij winnen ,ging ik em kopen. :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray:

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Tesla Topic

Bericht door TwitNour » do 25 okt 2018, 23:58

Het is een begin voor Tesla en het werd ook tijd. Nu kijken of ze dit ook vast kunnen houden.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het Tesla Topic

Bericht door Tom Westendorp » vr 26 okt 2018, 07:28

De orderboeken zijn goed gevuld, wat denk ik het meest positieve voor Tesla is is dat zij de afgelopen kwartalen niets dan slechte pers hebben gekregen over de levertijden op de Model 3, slechte kwaliteit van de in elkaar gezette auto's en slechte bereikbaarheid en tóch verkopen ze elke week meer nieuwe auto's.

Dat betekent dus dat de klanten zich er niets van aantrekken en hoe dan ook zo'n auto willen bemachtigen. Dat is in de automobiel industrie letterlijk de heilige graag. Een auto bouwen die mensen ten koste van alles willen hebben. Bij Porsche is het natuurlijk niet zo moeilijk om een limited edition te slijten maar een "gewone" elektrische auto, waarvan het basismodel niet eens verkrijgbaar is, zo snel en in zulke grote getalen verkopen dat kan heel goed gaan lijden tot mega winstgevende cijfers waarmee de enorme schuldenlast in aanzienlijk tempo kan worden afgebouwd tot betere waarden.

Ik blijf het op de voet volgen in ieder geval.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Het Tesla Topic

Bericht door damianw26 » vr 26 okt 2018, 13:49

Interessante ontwikkeling, zou het ook met Musk te maken hebben dat mensen zich met hem willen identificeren? Blijkbaar is puur elektrisch rijden voor velen toch niet echt een dingetje qua actieradius, dat is zo’n beetje het meest gehoorde tegenargument.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

edwin blank
Vagling liefhebber
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
Locatie: Retie, België

Re: Het Tesla Topic

Bericht door edwin blank » vr 26 okt 2018, 15:40

Ik heb gisteren een nieuwe Model X op een parkeerplaats bekeken.
Aangezien een al 35 jaar klassieke auto's verzamel, heb ik ervaring met plaatwerk bij restauraties.
Als restauratie zou ik deze auto volledig afkeuren.
Geen enkel plaatdeel zit recht, de achterklep is niet goed qua vorm en steekt uit enzovoort.
Werkelijk onvoorstelbaar in 2018 en dat voor die prijs.
Bovendien is de Model S weer flink gezakt qua betrouwbaarheid volgens de recente lijsten, de model X was al een "buitencategorie".
Ik snap werkelijk niet hoe een autoliefhebber iets met dit merk kan hebben....
De kwartaalwinst was overigens interessant, de investeringen zijn in Q3 met 750 miljoen omlaag gebracht....
Die zien we in Q4 of 2019 Q1 weer onvermijdelijk terug met het bijbehorende verlies...
Audi A8 D3 en andere auto's

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het Tesla Topic

Bericht door Tom Westendorp » vr 26 okt 2018, 17:37

damianw26 schreef:
vr 26 okt 2018, 13:49
Interessante ontwikkeling, zou het ook met Musk te maken hebben dat mensen zich met hem willen identificeren? Blijkbaar is puur elektrisch rijden voor velen toch niet echt een dingetje qua actieradius, dat is zo’n beetje het meest gehoorde tegenargument.
Ongeveer 500 echte kilometers is voor de meeste mensen zat. Een p100d haalt dat met gemak.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het Tesla Topic

Bericht door Tom Westendorp » ma 29 okt 2018, 16:10

edwin blank schreef:
vr 26 okt 2018, 15:40
Ik heb gisteren een nieuwe Model X op een parkeerplaats bekeken.
Aangezien een al 35 jaar klassieke auto's verzamel, heb ik ervaring met plaatwerk bij restauraties.
Als restauratie zou ik deze auto volledig afkeuren.
Geen enkel plaatdeel zit recht, de achterklep is niet goed qua vorm en steekt uit enzovoort.
Werkelijk onvoorstelbaar in 2018 en dat voor die prijs.
Bovendien is de Model S weer flink gezakt qua betrouwbaarheid volgens de recente lijsten, de model X was al een "buitencategorie".
Ik snap werkelijk niet hoe een autoliefhebber iets met dit merk kan hebben....
De kwartaalwinst was overigens interessant, de investeringen zijn in Q3 met 750 miljoen omlaag gebracht....
Die zien we in Q4 of 2019 Q1 weer onvermijdelijk terug met het bijbehorende verlies...
De bouwkwaliteit verschilt inderdaad enorm tussen verschillende auto's. Veel meer dan bij de Duitse of Japanse merken. Maar het gaat bij deze auto's vrijwel niet om het uiterlijk. Het software gedeelte is wat de kopers trekt en daarin kun je niet anders dan toegeven dat Tesla voorop loopt. Nee bijvoorbeeld alleen al de software die de acculading managed. Die is door de jaren heen zo veel beter geworden dat zelfs oude auto's er op vooruit gaan in rijbereik, ze worden zuiniger en efficienter door de software.

Daarnaast hoef je niet naar een dealer om je update binnen te halen maar wordt deze gewoon 's-nachts geinstalleerd als jij ligt te slapen: uniek in de auto wereld.

Zie hieronder de releasenotes van de software versie 9.0 veel zaken die je bij geen enkel ander merk tegenkomt en al helemaal niet voor niks.
Introducing Software Version 9.0
The Tesla Team October 5, 2018
This week, Tesla owners across North America are waking up to a car that is smarter, safer and more intuitive than ever before. Our most substantial update yet, Software Version 9.0, introduces a refined and simplified user interface, along with entirely new features for Model S, Model X, and Model 3, as well as on Tesla’s mobile app.

To receive Version 9.0 as quickly as possible, connect your car to WiFi. Here’s an overview of what’s new:

Tesla Mobile App Updates

Using the Tesla app, you can initiate a vehicle software update remotely without having to be in your car.
Now, you can use your phone to send a destination to your car’s navigation. Simply use the “Share” button in your favorite map app.
Passengers are now able to access Media controls from their mobile devices. Drivers can enable or disable this feature from their car’s center screen by going to Media Settings > Allow Mobile Control.
Dash Cam

Model S, Model X, and Model 3 vehicles built with Hardware 2.5 (introduced in August 2017) now allow you to record and store video captured from the forward-facing camera when your car is in use. You will need to configure file formatting and allow for a minimum of 1.8 GB of free space on a flash drive. The drive should be inserted into a front row USB port.
Tap the Dashcam icon to save 10-minute video clip, or, press and hold to pause recording.
New Apps & App Launcher

For Model S, Model X and Model 3, the new application launcher brings all your apps together in one place, including your Calendar, Energy, Web Browser, Rear View Camera, Phone and Charging apps. You can also access your last-used app by swiping upward on the app launcher, and you can dismiss the current app by swiping downward.
Three new apps for Model 3 bring web-browsing capabilities, calendar integration with your mobile device, and the ability to monitor energy consumption in real-time or view the projected energy use for an upcoming trip.
Updated Climate Controls

You can now access controls for cold weather features in Model S and Model X, including rear seat heaters, steering wheel heater, and wiper heater all in one place. You can also press and hold to turn climate on or off without needing to open the full climate menu.
In Model 3, you can easily adjust the temperature with one touch by simply swiping across the temperature control setting to the left or right. A new 3D visualization of the dashboard shows you exactly how air is flowing into the cabin, and allows you to precisely direct the channels of air.
Navigate on Autopilot (coming soon)

With Software Version 9.0, we’ll be expanding our existing suite of Autopilot features with future over-the-air updates and all-new functionality in the coming months.
Our most advanced Autopilot feature ever, Navigate on Autopilot is an active guidance feature that, with driver supervision, guides a car from a highway’s on-ramp to off-ramp, including suggesting lane changes, navigating highway interchanges and taking exits. It’s designed to make finding and following the most efficient path to your destination even easier on the highway when Autopilot is in use.
Once a destination is entered into the navigation, drivers can choose to enable “Navigate on Autopilot” for that trip, and the feature is then activated when Autosteer is engaged via the normal prompt on the cruise control stalk (Model S and Model X) or gear selector stalk (Model 3). When a lane change is suggested, drivers must confirm that they’re ready by tapping the turn signal (for Model S and Model X, the turn signal or cruise control stalk). Drivers can continue to use Autosteer and other Enhanced Autopilot features without Navigate on Autopilot anytime they choose to.
With Software 9.0, Navigate on Autopilot will initially be released in Shadow Mode – a dormant logging-only mode which lets us validate the performance of the feature in the background based on millions of miles of real-world driving. Once validation is complete, we will introduce Navigate on Autopilot as a beta feature to customers in the U.S. Navigate on Autopilot will be introduced in other markets in the future pending validation and regulatory approval.
Full 360° View

Now, all eight external cameras from our Full Self-Driving hardware in every Model S, Model X and Model 3 are active, enabling better situational awareness on the road with a 360-degree visualization of surrounding vehicles.
Blind spot monitoring, which previously relied solely on the ultrasonic sensors, now uses the side and rear facing cameras to detect vehicles and displays them on-screen. When the turn signal is activated and a vehicle is detected in your blind spot, the lane line shown in the on-screen visualization turns red.
New classes of vehicles are displayed, including bikes/motorcycles, light duty trucks and heavy-duty trucks, to provide drivers with a more complete understanding of their surroundings.
The 360-degree visualization also shows vehicles in adjacent lanes, even when they’re behind or far ahead of your Tesla, and multiple lanes to each side of your car are now visible.
Enhanced Navigation Routing

The turn-by-turn directions shown on Model S and Model X touchscreens now provide more information about upcoming turns, including highway exit information. Your next navigation step is always prominently displayed, and to see complete route details during a trip, simply tap or pull down on the navigation panel.
In Model 3, turn-by-turn directions have been moved to the left side of the touchscreen and are simplified to display relevant upcoming information, including highway exits. Tap or pull down to see additional details in the full Trip Overview.
You can now select whether or not your car is eligible for high-occupancy vehicle (HOV) lanes, allowing our navigation system to more efficiently route you.
Obstacle-Aware Acceleration

If an obstacle is detected in the path of your vehicle while driving at low speeds (i.e. while parking), full acceleration is reduced in order to help prevent drivers from accidentally accelerating. This feature can be enabled or disabled in Controls > Autopilot.
Fun & Games

While Tesla cars are known to be fun to drive, they’re now even more fun while in ‘Park.’ Classic arcade games from Atari are now discoverable as hidden Easter Eggs. If you can find them, your car becomes a game console with controls on the touchscreen and steering wheel. Happy hunting!
Every single Model S, Model X and Model 3 ever built will receive new features and improvements from Software Version 9.0. This is just the latest reminder that when you own a Tesla, you own a car that will only get better over time.
Bron: https://www.tesla.com/blog/introducing- ... edirect=no
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Het Tesla Topic

Bericht door Upsilon » di 30 okt 2018, 15:30

Petrolhead Tom schreef:
za 25 aug 2018, 11:23
Waarschijnlijk is 95 procent van de forumbezoekers net als ik niet in de positie om een Tesla te kunnen betalen.
Aangezien een Tesla rijden nog over het algemeen een exclusief feestje is voor leaserijders of ondernemers denk ik dat het ook wel opgaat voor 95% van de mensen die er WEL in rijden :evil:

Sorry maar het ergert me mateloos dat er bizarre hoeveelheden subsidies gegeven worden aan bepaalde groepen en wij als particulieren afgescheept worden met beetje MRB-vrijstelling. Ik laat de BPM even buiten beschouwing want daar profiteren zakelijke rijders ook van.
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het Tesla Topic

Bericht door Tom Westendorp » di 30 okt 2018, 15:56

Helemaal waar!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Het Tesla Topic

Bericht door Upsilon » wo 31 okt 2018, 08:05

edwin blank schreef:
vr 26 okt 2018, 15:40
Ik snap werkelijk niet hoe een autoliefhebber iets met dit merk kan hebben....
Niemand stapte ook voor z'n plezier destijds in een Metsubsidie Outlander PHEV.

Dit gaat puur vanwege het geld, echt niet vanwege het elektrische of kwalitatieve gedeelte.
En dat tesla nou niet echt bekend staat om z'n bouwkwaliteit; daar staat het internet al vol mee zoals de door jou genoemde slechte aansluitende delen.
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het Tesla Topic

Bericht door Tom Westendorp » wo 31 okt 2018, 08:37

In het geval van een Foutlander snap ik er ook geen zak van. Wat een dramatische auto. Er is niet genoeg lage bijtelling in de wereld om daar in te stappen echt een vreselijke auto.

Bij Tesla snap ik het helemaal. Alle software en systemen in de auto werken zo feilloos samen, een heel andere manier van autorijden. Stap je in en verwacht je een mooi geluid en een perfecte afwerking dan ben je bij Tesla aan het verkeerde adres maar wil je de laatste techniek en meemaken wat een software gedreven onderneming voor de auto-industrie kan doen dan is een Tesla het antwoord op je mobiliteitswens, tot nu toe want de rest komt er aan en het elektrische speelveld wordt met het kwartaal interessanter. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Het Tesla Topic

Bericht door Upsilon » wo 31 okt 2018, 08:55

Als je minimaal 80K betaald verwacht ik persoonlijk wel een perfect afwerkingsniveau hoor.

En feilloos samenwerken? Tesla kiest ervoor om een beta-systeem genaamd Autopilot te laten 'uittesten' door haar klanten met af en toe fatale gevolgen. Bijzonder.

Ik wacht wel op het antwoord van de grote duitsers die een echt betaalbare EV kunnen gaan neerzetten.
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het Tesla Topic

Bericht door Tom Westendorp » wo 31 okt 2018, 10:41

Het is echt niet zo slecht als mensen willen doen beweren maar haalt het niet bij bijvoorbeeld Audi of Mercedes. Tesla klanten malen er niet om want kopen ze met massa's.

2021 komt de Volkswagen ID dat wordt een goede elektrische auto voor de massa!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

edwin blank
Vagling liefhebber
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
Locatie: Retie, België

Re: Het Tesla Topic

Bericht door edwin blank » wo 07 nov 2018, 08:30

Tesla en Musk zijn voor sommige mensen een nieuwe vorm van geloof.
Blijkbaar hebben mensen behoefte aan een geloof ofschoon er in West-Europa al jaren sprake is van het leeglopen van kerken.
De reactie's van deze gelovigen op diverse forums zijn werkeljk absurd, ieder bericht met negatief nieuws over Tesla en Musk wordt hooghartig weggelachen.
Ik heb mijn hele leven al een afkeer van meelopers en sectarische volgers....
En als een echte levenslange autoliefhebber zal ik nooit een accudoos op wielen kopen.
Dan ga ik nog liever fietsen ofschoon ik daar bepaald geen liefhebber van ben.
Audi A8 D3 en andere auto's

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Het Tesla Topic

Bericht door Upsilon » wo 07 nov 2018, 10:17

Petrolhead Tom schreef:
wo 31 okt 2018, 10:41
Tesla klanten malen er niet om want kopen ze met massa's.
De meeste mensen in NL kopen geen Tesla, dat doet de leasemaatschappij voor hen. Ik weet niet hoe de percentages liggen maar ik denk niet dat er meer dan 5-10% mensen een tesla zelf hebben aangeschaft.

Als er 20% bijtelling op komt rijdt niemand er meer in. Dat zie je nu wel aan de hybrides.
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het Tesla Topic

Bericht door Tom Westendorp » wo 07 nov 2018, 10:28

Voor ondernemers is het een vestzak broekzak verhaal hoe de auto wordt gekocht of geleased. In beide gevallen betaald de zaak en betaalde je tot voor kort nul procent bijtelling. Tijdens de introductie van de Audi E-Tron Quattro heb ik trouwens meerdere mensen gesproken die privé een Tesla hebben aangeschaft in de afgelopen jaren.

Mocht je een dikke baan hebben en zo'n auto privé kunnen aanschaffen dan wordt het rijden natuurlijk wel idioot goedkoop tegen 19 cent de kilometer in combinatie met gratis laden bij het supercharger-netwerk en amper onderhoudskosten.

Hoe de exacte percentages liggen weet ik niet. Ik kan me zo voorstellen dat er inderdaad minimaal 75% zo'n auto ofwel via de leasemaatschappij rijdt of op de zaak heeft gekocht.

@Edwin, er zijn inderdaad wat extreme aanhangers van Musk en Tesla echter hoe je het ook wend of keert als je ziet wat Musk met Tesla in de afgelopen jaren heeft neergezet dan kun je niet anders dan daar respect voor hebben of het nou wel of niet wat voor je.

De auto's zijn met niets te vergelijken en door zó succesvol te zijn met elektrische auto's dwingt Tesla de rest van de markt om na te denken over elektrische mobiliteit en daar keuzes in te maken. Dat is gewoon knap voor zo'n kleine disruptieve speler op het autotoneel.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

edwin blank
Vagling liefhebber
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
Locatie: Retie, België

Re: Het Tesla Topic

Bericht door edwin blank » vr 09 nov 2018, 17:50

Tom, wat mij vooral stoort is de tomeloze arrogantie van Tesla Gutmenschen.
Ik meen te kunnen stellen dat VW ongewild vanaf 2015 meer heeft gedaan voor de versnelling van de electrische auto dan Musk of Tesla.
Politici, met name in Duitsland, volgen blindelings zonder enige kennis van zaken, wat niet echt kan verbazen, om vervolgens de electrische auto als oplossing te zien voor alle vermeende milieuproblemen.
Zonder fiscale maatregelen overigens volstrekt kansloos.
Dat het feitelijk bruto maar weinig zal uitmaken is geen welkom gespreksthema meer.
We verplaatsen gewoon de vervuiling naar kolencentrales en landen in Afrika waar de rotzooi uit de mijnen moet worden gehaald.
Ik doe er in ieder geval niet aan mee en blijf genieten van mijn auto's die overwegend meer cilinders dan 3 of 4 bevatten.
Audi A8 D3 en andere auto's

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Het Tesla Topic

Bericht door Upsilon » ma 26 nov 2018, 13:17

Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Plaats reactie