Nadelen Up!

Bespreek hier alles wat niet in de andere rubrieken past.
Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: Nadelen Up!

Bericht door High-up! » di 17 jul 2012, 08:37

Marcel Up! schreef:Wat ik een nadeel vindt is wanneer je in de regen rijdt en je hebt het portierraam een klein stukje open, loopt er water vanaf het dak naar binnen...
Ook als het droog is en het dak is nog nat van een eerdere regenbui komt er water naar binnen.

Groet.
Mee eens!
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Nadelen Up!

Bericht door Ron UP » di 17 jul 2012, 11:45

Klopt idd, toch maar windschermpjes bestellen dan.....en er komt veel water naar binnen op je stoel als je instapt ja, baal daar ook van. Ik schud eerst wat aan de up voordat ik instap, scheelt veel!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Jojo
Vagling liefhebber
Berichten: 152
Lid geworden op: di 12 jun 2012, 12:53

Re: Nadelen Up!

Bericht door Jojo » di 17 jul 2012, 15:47

Hmm, ik heb ook aan windschermen zitten denken maar dan ook tegen alle regenwater die van het dak drupt. Ben er nooit z'n fan :? van geweest maar als je deze foto's ziet valt het misschien toch wel mee.

Wel hele mooie foto reportage van een engelse Up!

https://www.icloud.com/journal/nl-nl/#2 ... 89A7AEA039
Up! Black-edition 60pk, zonder bluemotion!

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: Nadelen Up!

Bericht door Martin33 » di 17 jul 2012, 16:57

Jojo schreef:Hmm, ik heb ook aan windschermen zitten denken maar dan ook tegen alle regenwater die van het dak drupt. Ben er nooit z'n fan :? van geweest maar als je deze foto's ziet valt het misschien toch wel mee.

Wel hele mooie foto reportage van een engelse Up!

https://www.icloud.com/journal/nl-nl/#2 ... 89A7AEA039
ja heel mooie fotos idd! en die schermen staan best goed eigenlijk.
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

Martin_tdi
Donateur member
Berichten: 86
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 19:57

Re: Nadelen Up!

Bericht door Martin_tdi » zo 05 aug 2012, 11:58

Lang rijden op kunstleren bekleding veroorzaakt een natte plak rug/billen.

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: Nadelen Up!

Bericht door Martin33 » zo 05 aug 2012, 15:51

Martin_tdi schreef:Lang rijden op kunstleren bekleding veroorzaakt een natte plak rug/billen.
Ik heb gisteren 10 uurtjes gereden maar geen last van plakken of iets dergelijks met de airco aan ;)
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Nadelen Up!

Bericht door oubaasje » zo 05 aug 2012, 16:36

Martin_tdi schreef:Lang rijden op kunstleren bekleding veroorzaakt een natte plak rug/billen.
Dat heeft niks met een up! te maken. Dat zou in elke auto met kunstlederen bekleding onder bepaalde omstandigheden het geval kunnen zijn.
Ad

Gebruikersavatar
SevenUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 111
Lid geworden op: za 21 jul 2012, 13:12
Locatie: Uithoorn

Re: Nadelen Up!

Bericht door SevenUp! » wo 08 aug 2012, 21:28

Piedro schreef:De grootste misser vind ik (tot nu toe) het ontbreken van kofferbakverlichting. Jammer dat zo'n lampje van nog geen paar euro er blijkbaar niet meer vanaf kan. Op de Take Up zou ik ook het signaal van nog brandende verlichting missen. Eén keertje vergeten de lampen uit te doen en je kunt al een probleem hebben, dus onbegrijpelijk dat zoiets niet op het basismodel zit.
Dan heb jij de Take Up! niet gereden want ik heb hem er wel degelijk opzitten

stUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 221
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 17:29

Re: Nadelen Up!

Bericht door stUp! » do 09 aug 2012, 08:42

Dat kan met vag-com/VDS vast wel aan gezet worden.

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Nadelen Up!

Bericht door Piedro » do 09 aug 2012, 10:29

SevenUp! schreef:
Piedro schreef:De grootste misser vind ik (tot nu toe) het ontbreken van kofferbakverlichting. Jammer dat zo'n lampje van nog geen paar euro er blijkbaar niet meer vanaf kan. Op de Take Up zou ik ook het signaal van nog brandende verlichting missen. Eén keertje vergeten de lampen uit te doen en je kunt al een probleem hebben, dus onbegrijpelijk dat zoiets niet op het basismodel zit.
Dan heb jij de Take Up! niet gereden want ik heb hem er wel degelijk opzitten
Da's heel mooi, maar in de prijslijst staat toch echt een streepje bij "Akoestisch waarschuwingssignaal bij niet-uitgeschakelde verlichting", waar bij de Move en High Up een bolletje staat. Misschien dat de dealer dat achteraf voor je ingeschakeld heeft en anders staat het fout in de brochure.

Overigens zie ik nu ook dat er volgens de prijslijst "Regelbare (witte) instrumentenverlichting" zou moeten zijn. Wit is het zeker, maar regelbaar? En parkeerlicht is ook opgenomen in de standaard uitrusting, maar ik heb begrepen dat écht parkeerlicht (d.m.v. de richtingaanwijzer) pas geactiveerd kan worden m.b.v. VAG-com.

Na 2,5 week rondrijden ben ik, naast de zaken die al genoemd zijn, eigenlijk maar weinig nadelen tegengekomen. Nou ja, de niet regelbare tellerverlichting dan. En door de vrij rechte achterkant wordt de achterruit snel vies. Een vaste hoofdsteun kan een nadeel zijn wanneer je iets langs hebt te vervoeren (al kom je met de stoel helemaal achterover een heel eind, voorover wil 'ie namelijk niet zo ver). Deze hoofdsteun maakt het ook iets lastiger om achterom te kijken (of als je achterin zit naar voren). In mijn vorige auto was ik gewend om mijn linkerarm op de rand tussen zijruit en onderste deel van het portier te laten rusten (zo vaak dat de bekleding op dat plekje vaal geworden was), daar is het nu wat minder breed. De tildrempel van de bagageruimte is relatief hoog. Er zijn achterin geen handgrepen (althans, bij de 3-deurs Citigo in ieder geval niet). En dat was het eigenlijk wel. Geen enkel genoemd punt is groot genoeg om mijn vreugde te bederven, dus ben erg tevreden :)
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Gebruikersavatar
zonnie72
Forum newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 05 aug 2012, 18:27
Locatie: het Noorden van Limboland

Re: Nadelen Up!

Bericht door zonnie72 » do 09 aug 2012, 12:32

jeetje, wat leer ik hier veel!
afsluitbare tankdop en niet via centrale vergrendeling heeft mijns inziens voordelen: in een vorige auto, met centrale vergrendeling inclusief tankdopklepje, hebben kwajongens met een schroevendraaier het klepje losgewrikt.. schade aanzienlijk, omdat het zijpaneel van voor tot achter liep.. en het bleek een diesel dus aftappen voor de brommert was niet handig.. dus toen zijn ze door gegaan naar auto 2 (van ons...) (en die had de tank te leeg...) dus in een kwartier 2 auto's met schade...
en als niet alles via centrale vergrendeling gaat, hoeft het minder vaak open/dicht, kan het ook minder snel kapot gaan (best lullig namelijk als net als je wilt tanken de centrale vergrendeling het heeft begeven...........)

ik heb al gezien dat ik een paar accessoires moet gaan kopen.... middenarmsteun, die anti-wind(dus regen) dingen voor aan de ramen, bagagebakverhoger, drempelbeschermer voor de instap...

en raampje bijrijders kant niet kunnen openen... ik heb er geen last van, ik heb airco.....
Mii style sport 75pk zwart, 5 deurs, met airco, drive- en soundpakket (dus geen panoramadak, verwarmde stoelen en portable system).
Wel geïnteresseerd in verdere accessoires.. en er komen zeker nog (een keer) andere velgen onder.

stUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 221
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 17:29

Re: Nadelen Up!

Bericht door stUp! » do 09 aug 2012, 16:00

zonnie72 schreef: en raampje bijrijders kant niet kunnen openen... ik heb er geen last van, ik heb airco.....
Maar dan kun je als nog niet achteruit door de McDrive!

Gebruikersavatar
THID
Vagling liefhebber
Berichten: 125
Lid geworden op: di 26 jun 2012, 10:32

Re: Nadelen Up!

Bericht door THID » do 09 aug 2012, 19:10

stUp! schreef:
zonnie72 schreef: en raampje bijrijders kant niet kunnen openen... ik heb er geen last van, ik heb airco.....
Maar dan kun je als nog niet achteruit door de McDrive!
jawel hoor, je kan makkelijk even leunen en het knopje indrukken vanaf de bestuurdersstoel
High up! BlueMotion Technologies 3drs 60pk Black Pearl | Dynamic | Executive | Drive | Panoramisch Dak
---
Afbeelding

Gebruikersavatar
zonnie72
Forum newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 05 aug 2012, 18:27
Locatie: het Noorden van Limboland

Re: Nadelen Up!

Bericht door zonnie72 » do 09 aug 2012, 19:48

stUp! schreef:
zonnie72 schreef: en raampje bijrijders kant niet kunnen openen... ik heb er geen last van, ik heb airco.....
Maar dan kun je als nog niet achteruit door de McDrive!
dat wil ik helemaal niet omdat dan het geluid van de radio uit is ivm evt parkeersensorenpiep..
maar als jij het doet wil ik wel bewijs in de vorm van een filmpje! :twisted:
Mii style sport 75pk zwart, 5 deurs, met airco, drive- en soundpakket (dus geen panoramadak, verwarmde stoelen en portable system).
Wel geïnteresseerd in verdere accessoires.. en er komen zeker nog (een keer) andere velgen onder.

stUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 221
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 17:29

Re: Nadelen Up!

Bericht door stUp! » do 09 aug 2012, 22:18

Nou dat zou ik niet zo snel doen, ben geen idioot :? haha

Gebruikersavatar
zonnie72
Forum newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 05 aug 2012, 18:27
Locatie: het Noorden van Limboland

Re: Nadelen Up!

Bericht door zonnie72 » vr 10 aug 2012, 12:14

THID schreef:
stUp! schreef:
zonnie72 schreef: en raampje bijrijders kant niet kunnen openen... ik heb er geen last van, ik heb airco.....
Maar dan kun je als nog niet achteruit door de McDrive!
jawel hoor, je kan makkelijk even leunen en het knopje indrukken vanaf de bestuurdersstoel
ik ben klein van stuk... dus dat is het nét niet zeg maar... :roll:

kom ik gelijk op een ontdekt 'nadeel'... ik heb vanmorgen de zonneklep naar beneden en opzij gedaan, maar dat hielp dus niet, omdat ie niet laag genoeg kan... en ik durfde niet dusdanig aan het ding te trekken om te kijken of het mee zou buigen met het risico dat ik 'm helemaal om zeep help..
wordt het zeker een zitverhoger? :lol:
Mii style sport 75pk zwart, 5 deurs, met airco, drive- en soundpakket (dus geen panoramadak, verwarmde stoelen en portable system).
Wel geïnteresseerd in verdere accessoires.. en er komen zeker nog (een keer) andere velgen onder.

Gebruikersavatar
THID
Vagling liefhebber
Berichten: 125
Lid geworden op: di 26 jun 2012, 10:32

Re: Nadelen Up!

Bericht door THID » vr 10 aug 2012, 17:24

High up! BlueMotion Technologies 3drs 60pk Black Pearl | Dynamic | Executive | Drive | Panoramisch Dak
---
Afbeelding

stUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 221
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 17:29

Re: Nadelen Up!

Bericht door stUp! » vr 10 aug 2012, 20:25

Had je dan niet beter kunnen wachten op de Cross Up!, had je iets om te compenseren. Dat doen kleine mannetjes toch?

Gebruikersavatar
zonnie72
Forum newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 05 aug 2012, 18:27
Locatie: het Noorden van Limboland

Re: Nadelen Up!

Bericht door zonnie72 » ma 13 aug 2012, 12:27

stUp! schreef:Had je dan niet beter kunnen wachten op de Cross Up!, had je iets om te compenseren. Dat doen kleine mannetjes toch?
de laatste keer dat ik keek was ik nog een vrouwtje.... :P
Mii style sport 75pk zwart, 5 deurs, met airco, drive- en soundpakket (dus geen panoramadak, verwarmde stoelen en portable system).
Wel geïnteresseerd in verdere accessoires.. en er komen zeker nog (een keer) andere velgen onder.

stUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 221
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 17:29

Re: Nadelen Up!

Bericht door stUp! » ma 13 aug 2012, 14:54

zonnie72 schreef:
stUp! schreef:Had je dan niet beter kunnen wachten op de Cross Up!, had je iets om te compenseren. Dat doen kleine mannetjes toch?
de laatste keer dat ik keek was ik nog een vrouwtje.... :P
:oops:

Plaats reactie